Eva, vandaar dat het niet vorderde. Oerkracht ik geloof het gelijk! Heel knap dat het je toch gelukt is. Ahhhh ik zie het inderdaad op de foto... ah joh mutsje erover en het eitje blijft lekker warm Trekt dat niet snel bij? Ons meissie had ook een heel gekreukt hoofd en gezicht maar vouwde zich redelijk snel uit, net als een soort van vlinder die net uit haar cocon komt.
Gewicht: ook al 10 erbij hier! Missiemaartje, is goed, leuk, ik ga zeker luisteren als er iets op You Tube staat. Bevalling: ik kijk er ook heel positief op terug en vond het ook een hele mooie en bijzondere ervaring. Hier ook geen horror dus. Joosje was ook een beetje gefrommeld (rimpelig) met haar geboorte, maar dat is inderdaad erg snel weg. Aerosleep, bij Joosje was dat nog niet "in" volgens mij, toen heb ik er niet eens ooit iets over gehoord. Ga net nu ook niet doen, idd omdat het niet bewezen veiliger is. Het gaat toch om je gevoel daarbij denk ik en dat is voor iedereen anders. Steph, hoe is het gesprek gegaan? Meiden, ik ga slapen! Tot morgen! Liefs, Leske
@ Cupido: Het trekt wel snel bij zo'n ei hoofd, maar toch kon je lang blijven zien dat er behoorlijk aan zijn koppie is getrokken hoor! Ik hoop echt van harte dat het bij dit ukkie niet nodig is. Mijn vriend zou dat echt niet trekken, aangezien ze dit in zijn geboorteland niet meer doen omdat het volgens hen de hersentjes zou kunnen beschadigen.... @ Leske: Hoe heeft Joosje geslapen? Ik hoop dat ze zich vandaag wat beter voelt. Hier geslapen ZONDER pijn!!!1 nou...heel klein beetje dan Maar echt stukken beter dan een paar dagen geleden! Ik is blij!
Goedemorgen! Zo weer helemaal bijgelezen. @ uhmm Sjors? (oh ik onthou alles ZO verschrikkelijk slecht) ik ben A negatief, en moet met 27 weken ook prikken voor rhesus. Krijg je prik ofzo als je kindje positief is, maar dit kan geen kwaad allemaal hoor. Is alleen mooi dat ze dat nu helemaal uitzoeken sindskort! Mijn moeder had het vroeger met mijn broertje en toen heeft zij alleen na de bevalling een prik gehad geloof ik. Is omdat je anders idd antistoffen aanmaakt. Maar niets ernstigs. @pijnbestrijding ik ga voor GĆĆN pijnbestrijding. Ach moet lukken toch? Geloof me hier ga ik nog wel op terugkomen hahahaha. Nee ik hoop echt dat ik alles mee kan maken en er heel relaxt mee om kan gaan. Gelukkig zijn mijn oma en moeder heel down to earth en die staan me bij. En mijn moeder is nog wel zo'n muts dat ze zou zeggen dat ik me niet aan moet stellen. Hun hebben met zijn tweetjes bij elkaar 5 kids uitgeperst. Dus dan moet ik het ook wel kunnen toch?! We zien het wel. @Leske ik kan het eindelijk afsluiten voor mijn gevoel. Er is zo'n enorme last van mijn schouders. Net alsof je een diepe zucht laat, en alles van je weg ebt als het ware. Was raar om weer in het huis te zijn, echt een mannen inrichting, onpersoonlijk en kil. En hij? Ja heb hem 5 weken niet gezien, was raar en was echt wel even zenuwachtig en van slag. Maar toen we eenmaal begonnen te praten was het gewoon normaal. Af en toe ook nog wel beetje kunnen lachen (denk uit zenuwen van allebei). Maar ik irriteerde me ook zo aan zijn houding, smerig nagelbijten wat hij NOOIT deed, en ze nog weg spugen ook IEL!!! Zo ranzig. Maar goed, hij zei ineens ja als mijn naam niet op het geboorte kaartje komt te staan stuur ik zelf een geboorte kaartje naar mijn vrienden. Nou no way, en ik zei al tegen hem er komt gewoon op.. mijn papa is... mijn mama is... Want dat kan ik gewoon niet maken tegenover de kleine. Verder heb ik hem wel vertelt dat ik op dit moment niet wil dat hij na de bevalling naar het ziekenhuis komt, maar hij wel bij mij thuis meer dan welkom is. Mits hij nog wel voor de bevalling met mijn ouders komt praten. Wil wel alles in goede harmonie, geen stress geen ruzies, alles moet uitgepraat zijn. De drempel vond hij nog wel te hoog naar mijn ouders toe, (hij is denk een beetje bang) maar hij gaat het wel doen. Heb hem ook gezegd dat hij alles anders aan had moeten pakken en gewoon met mij had moeten praten. Want het kan echt dat je geen gevoelens meer hebt voor iemand maar had dan gepraat dan had het net zo verdrietig geweest maar wel betere acceptatie dan gedumpt worden na 3 dagen ellende via de telefoon. Ik heb mijn laatste sleutels ingeleverd, en hier had hij nog excuses over maar daar was ik niet in geinteresseerd. Die sleutels heb ik toch niet meer nodig. Ik ben trots met opgeheven hoofd binnengekomen en weggegaan en heb niet gehuild. En ik had zoiets ƩƩn kwetsende opmerking ik sta op en ga weg. Ik ben genoeg gekwetst. Gelukkig is dit niet gebeurd. Heb ook tegen hem gezegd hoop dat we als 'vrienden' de kleine op kunnen voeden en dat we in de toekomst met de uk ook op pad kunnen als vrienden naar bijv. diergaarde of kinderboerderij. En dat vond hij ook wel fijn. Dat we de kleine iig kunnen laten zien dat zijn papa en mama wel met elkaar als vrienden om kunnen gaan en allebei heel veel van de uk houden. Ik ga me nu wel richten op de laatste maanden zwangerschap, wil niet meer huilen en verdrietig zijn. Ik wil een leuke december maand tegemoet gaan. En ik hoop nu mijn gevoelens verder uit te kunnen schakelen moet wel zeggen dat het 'verliefde' er helemaal af is en mijn gevoelens echt ingedampt zijn dat merkte ik gister wel. Gelukkig kan ik nu verder voor mijn gevoel. Het is klaar en ik ga verder met mijn leven! En genieten van mijn kleintje!
@Stephanie, wat onwijs goed van je, hoe je dit hebt aangepakt!! Je kijkt nu met andere ogen naar de situatie, je hebt het geaccepteerd en je gaat verder. Heel fijn om te lezen!!
Geen zorgen om maken hoor meid...De ene vrouw komt al meer kilootjes aan als de andere. En ik dacht trouwens dat ze standaard de suikertest doen hier in Belgiƫ. Je hebt de gewone...drankje drinken en uurtje later prikken. De uitgebreide is nuchter prikken,drankje drinken,uur later prikken en dan weer een uur later prikken... De gewone doen ze volgens mij standaard. hebben ze maandag nog gedaan in het ZH bij mij...ze hebben eerst nuchter geprikt,dan drankje en dan een uur later nog eens.. Ben benieuwd ooh en wat lief he als ze zo lopen te gapen
Goedemorgen meiden, @ Eva, Joosje heeft redelijk geslapen, wel af en toe een hoestbui, maar is niet uit bed gekomen. Joosje drinkt al sinds haar geboorte iedere ochtend en avond een flesje melk, is daar erg aan gehecht, maar dat kon de laatste dagen niet ovm slijmvorming. Vanochtend weer eens geprobeerd, maar dat kwam er helaas meteen weer uit. Zoals bijna alles wat ze eet trouwens. Ze is ook afgevallen, heet echt dunne beentjes. Ik denk dat ze deze week week en weekend echt nog wel nodig heeft om aan te sterken en uit te zieken. Dus geen schooltje deze week vrees ik en dat vindt ze ook al zo erg. Ze heeft volgende week haar eerste kinderfeestje en daar wil ze erg graag naartoe, dus dat gaan we proberen. @ Steph, dat klinkt echt als een goed gesprek, in ieder geval erg sterk van jouw kant uit. Kei goed meid! Ik hoop dat je dit sterke gevoel vast kunt houden en dat je inderdaad een fijne decembermaand tegemoet gaat. Heel knap om hem na 5 weken onder ogen te komen en dan zo het gesprek aan te gaan. Je bent een kanjer en het gaat helemaal goed komen met jou en de kleine man. Je kunt het!!! Hoe is het met de andere meiden??? Hier verder weinig nieuws. Ik heb de laatste nachten beter geslapen, minder pijn gehad aan mijn bekken dus ik denk dat het minder werken zijn vruchten gaat afwerpen. En ik heb Rennies gehaald en die helpen bij mij super tegen het maagzuur, ook erg fijn. Strakjes werken van 16.00 tot 21.00 uur. Fijne dag meiden! Leske
@ dames dank jullie wel! ik hoop ook echt dat ik nu verder kan. maar ik moet gewoon! de meubeltjes van de babykamer zijn gister binnen gekomen. (nog wel een bouwpakket) maar heb genoeg mankracht gelukkig @leske gelukkig dat joosje wat geslapen heeft!
Wat ik steeds vergeet te zeggen, ik voel de kleine man deze week beduidend minder dan vorige weken. Wel een aantal keer per dag, maar minder lang en minder hard. Hebben anderen dit ook? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden en of ik moet bellen?! Doeg!!!
Leske: zolang je hem nog gewoon een aantal keer per dag voelt hoef je je volgens mij geen zorgen te maken hoor... T ene kindje is drukker dan t andere. En ze krijgen natuurlijk ook steeds minder ruimte van binnen...
Leske, ik voel ook al een dag of 4/5 de kleine nauwlijks tot niet. soms denk ik heel af en toe wat te voelen maar als ik me concentreer blijkt het toch niks te zijn terwijl vorige week voelde ik haar echt wel een aantal keren per dag bewegen. volgens mij hoef je je op dit termijn daar nog geen zorgen over te maken. al snap ik wel dat het lastig is hoor
@ leske volgensmij is het toch dat ze minder ruimte krijgen en dat je dan idd toch vagere bewegingen voelt? of heb ik het fout ik voel die kleine de laatste twee dagen juist weer heel erg hyperactief doen, maar dat verschilt ook echt elke week!
@ baby voelen; volgens mij scheelt het ook heel erg in wat voor staat je zelf bent. Ik ben nu 2 dagen thuis en voel de baby wat minder. Hijs wel nog best actief hoor, vooral savonds, maar als ik aant werk ben en hij geluid hoort, muziek of iets anders, dan issie ineens super druk. Dus we zullen zien of die reageert straks Volgens mij is het heel normaal hoor dat het zo wisselt. Ik dacht dat je pas met 28 de kleine minstens 10 keer per dag moest voelen (ofzoiets). @ ego; vanacht heeeeerlijk geslapen. Manlief slaapt ff een paar nachtjes boven op zolder, zodat ik mijn slaap kan pakken. Ik merk dat dat heel veel scheelt. Ik moet natuurlijk snachts ook plassen en als ik zijn gesnurk/geblaas de hele tijd hoor, val ik daarna niet meer in slaap. Nu val ik meteen als een blok in slaap. Gisteren avond wel lekker naast elkaar in slaap gevallen, maar vriendlief is toch zo attent geweest om om 5 uur alsnog boven te gaan liggen, zodat ik beter kon slapen. Nou, wat een schat he? Hij doet ook alles voor me; blijf jij maar zitten zegt ie dan, ik doe de afwas en de was wel. Gelukkig issie best wel een opruimtype, anders was het huis nu een rotzooi Vandaag voel ik me gelukkig ook al een stuk beter. @ allen; een fijne dag gewenst iedereen!!!
@leske is joosje al wat beter? @pijnbestrijding: als ik natuurlijk mag bevallen wil ik wel proberen zonder...maar omdat ik al een ks heb gehad mogen ze bij een natuurlijke bevalling niets medisch helpen dus als ik dan een bevalling heb van 24u zal ik toch snel een ruggeprik vragen hoor @aerosleep bij Laura een aerosleep gekregen van vrienden als cadeau. Nu geen aerosleep...het is niet bewezen of het nou veiliger is of niet... En kans op wiegedood is er tot 6 jaar... ach ja,dat moet ieder voor zich uitmaken. @luiertas heb er hier 1 van beaba,die zijn erg ruim. Maar heb voor kerst 1 van dwell studio gevraagd @gewicht : zit nu +6.5/7 kg dacht ik...Best ok vind ik want bij Laura was ik op 24 weken +10.5kg... @eva ooh wat erg seg van dat hoofdje,trekt gelukkig wel snel bij denk ik he? mijn zusje was een sterrekijkertje dus die had ook zo'n teutje op haar hoofd...maar dan aan de zijkant... @steph klinkt alsof jij dus de sterke vrouw was in het gesprek. Je doet het goed meissie! je komt er wel hoor! *knuf* @leske ik denk wel dat het normaal is hoor...maar als je echt onzeker bent,gewoon bellen beter te snel bellen dan te laat... hier: Laura is ziek en Andrew had ze gisteren weg gebracht naar mijn schoonouders omdat die al om 5u30 moest werken. Was zo boos en verdrietig...Kan je gewoon niet voor je eige zieke kindje zorgen...Of alle,niet mogen... Pfff zal blij zijn als we een week of 10 verder zijn
Trouwens ik moet vanmiddag even langs de huisarts. Heb waarschijnlijk een schimmelinfectie. Vandaag gelukkig geen jeuk of branderig gevoel. Maar dat was gistermiddag/avond wel anders. Om te janken!!
Ik had mijn berichtje amper geplaatst of trappel, trappel, trap. Het zal dus allemaal wel gewoon goed zijn!
Ik kan er over meepraten Stephanie! Waarschijnlijk krijg je dan van die capsules die je vaginaal in moet brengen. Dan ben je er echt zo vanaf! Succes!
Ja maar dat zijn wel echt smerige dingen joh... Balen dat je een infectie hebt misschien!! Ik had het vroeger vaak (toen ik nog tampons gebruikte), en het was geen pretje kan ik zeggen.
@stephanie knap van je dat je het op een volwassen manier in goede banen leidt. scheelt een hoop stress voor jezelf!! petje af!!! Hier weer ff wat minder op ZP vanwege sint-drukte, sorry ik lees nog wel veel mee maar reageer alleen niet zoveel.