Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook! haha, ineens even best vaak achter elkaar. Echt leuk he die bewegingen! Moet er elke keer zo om lachen :) En de baby moet natuurlijk ook nog veel slapen dus de momenten dat ie rustig is, slaapt ie, is mijn logica haha.

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hoihoi

Even korte reactie want het huis is een puinzooi en ik moet ook nog werken, douchen, gtst kijken en dat alles voor half 12 :)

@ aankomen: hier nu +9,5.

@ glucosetest: heb ik begin november gedaan. Nuchter geprikt, toen ontbijten, geprikt 2uur na ontbijt, geluncht, geprikt 2uur na lunch, avondeten, geprikt 2uur na avondeten. Heb geen vies suikerdrankje hoeven drinken. En ik heb de uitslag nog niet gehoord maar vanuit mijn werk heb ik kennis van diabetes en mijn inziens waren het gewoon prima waardes.

@ rhesus C negatief, heb ik ook, zoals Stephanie al zegt kan het niet zoveel kwaad. Ik moet ook met 27weken extra bloedprikken. Het kan bloedarmoede en geelzucht veroorzaken maar het hoeft niet. Maar mijn broer en ik waren bij de geboorte ook heel geel dus waarschijnlijk was mijn moeder ook negatief maar dan zonder het te weten.
    Oja en het kan dat je direct na de bevalling een extra prik krijgt omdat je anders antistoffen aanmaakt tegen een bepaalde bloedgroep en dat kan wel effect hebben in een volgende zwangerschap. Maar het fijne weet ik er niet van...er is inderdaad weinig over te vinden.

Nou ik ga opruimen doeiiiiiii

3. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Haai dames! Was op iedereen uitgebreid aan het reageren, doe netjes CRTL A en CTRL C.... besluit me laptop dat het tijd was om even af te sluite :$:$:$

:x:(:x:(*(&&^@%@!*O^()(#@)&^#:x:(:x:(

@ Stephanie; Wow! Goed gedaan meid, petje af! Heel sterk van je!!!!!!!!!!

@ leske; betersschap met Joosje, hoop dat ze snel weer de melk kan drinken...

@ pompelmoesje; lukt het om rustig aan te doen?!

@ Rhesus C Negatief; hier ook een, moet de volgende keer bloed laten prikken, als ik dan nog neagatief ben krijg ik prikken?

@ Bevalling/ pijnbestrijding; mijn bevalling bij Loek is best 'onnatuurlijk' geweest en dit heb ik ook gemerkt... Kunstmatig weeen die worden opgewekt, kreeg geen ontsluiting en een placenta die niet los kwam.... Was een hel (heb er bijn 24 uur over gedaan). Ik weet niet wat pethidine is... Ik heb een morfine infuus gehad met een pompje en dat was vreselijk! Ik werd zo ziek als een hond ervan, zo stoned als een garnaal, maar helpen tegen de pijn? Nee! Mijn voorkeur gaat ook uit naar geen pijnbestrijding.... Ben ook wel heel nieuwschierig hoe het zal zijn om je kindje te mogen baren en het daarna ook mee te mogen nemen... Klinkt mss raar, maar nadat ik Loek in mijn handen had, was de gelukkigste vrouw op aarde, ondanks dat we het ventje direct weer moesten laten gaan!

@ Voelen; vanaf 28 weken (zegt mijn VK moet je de beeb voelen) denk dat het ook heel erg scheelt hoe die in je buik ligt.... Ik heb momenteel het idee dat die van ons in een stuit ligt.... Ik voel namelijk nu geregeld, rare harde stompen richting mijn baarmoedermond.... Waarbij ik iedere keer denk, neee je mag er nog niet uit! Ook is hij nu regelmatig goed aan het feesten en ik zou graag willen weten wat hij dat doet.... Had ik maar een luikje ;)

@ Ego; gister eerste traject van de kroon gehad.... Auwh auwh auwh.... Wilde het zonder verdoving proberen, dacht, denk aan een bevalling... das veel erger, maar ging er niet in, nee ik vind tandpijn (zenuwpijn) veel erger! Noodkroon zit er nu op en over een week krijg ik de echte kroon.

Zo ff paardrijden en daarna lekker op kraamvisite, heb er zo zin in!

Veel plezier vandaag dames!

4. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Stephanie en eveline, ik had idd al iets meer info gevonden op internet, ik weet dat het niets ernstigs is maar vond het zo vreemd dat er bij rhesus d negatief stond dat je prikken krijgt en bij rhesus c negatief verder onderzoek..maar het is dus allebei hetzelfde :)

@Frenzy, Voor zover ik begrepen heb word er in week 27 bloed geprikt en gaan ze kijken wat de bloedgroep van je kindje is, als jij rhesus negatief bent (zoals je al weet ) en je kindje ook is er niks waar ze wat aan moeten doen en als jij rhesus negatief bent en je kindje rhesus positief dan krijg je een prik zodat je geen antistoffen gaat aanmaken.

He bah zonder verdoving...volgende keer dus met ! ik moet 6 dec weer heen :( maar gelukkig vind ik het niet zo erg meer als eerst :)

@stephanie, Je bent een sterke meid! echt super goed van je dat je het zo gedaan hebt ! Ben blij voor je dat je er met een goed gevoel weg ging en hoop dat je nu een fijne december maand tegemoet kunt gaan :)

@voelen, voel hem nu echt iedere dag en wel 100 x :D hij is zo druk de laatste dagen en vind dat zo super :D alleen nog wel erg jammer dat mn vriend het nog niet heeft kunnen voelen maar hoop dat dat snel komt :)

Verder weet ik niet meer haha
    Hier lekker in huis bezig!

Fijne dag meiden!

5. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @frenzy, had we inderdaad maar even een luikje om te kijken, ik voel hem regelmatig trappelen, vanmorgen helemaal veel! Dan wil ik hem zo graag zien!!

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    even een zwaai vanaf hier!!

niet echt bijgelezen, zit momenteel even niet lekker in mn vel.

mn bekken doen giga veel pijn, isabel zit in haar 11 maanden sprong waar je echt knetter gek van wordt! dus zit er een beetje doorheen icm mijn hormonen....

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als het je gerust stelt.... ik had bij de eerste precies hetzelfde... en nummer 2 ging zo snel... die hebben ze zowat op moeten vangen.. :D
    hier was het trouwens bijna niet zichtbaar....

oja en bij nummer 2... niet geknipt, niet gescheurd op twee haarscheurtjes na... (voelde alleen wat schraal)

@pijnbestrijding..
    bij eerste (zonder mijn medeweten) waarschijnlijk een pethidineprik gehad...
    ik riep constant: ik ben high, ik ben high... dacht toen dat het door de prik kwam.... viel ook paar keer tijdens persweeen in slaap :$
    persen duurde maar 30 minuten...
    Bij nummer 2 (persen 6 minuten) en zelfs bij nummer 3 (3minuten persen) had ik hetzelfde...
    ik word dus high van mijn eigen natuurlijke pijnstillers....
    Pijnbestrijding, iedereen moet het zelf weten, maar ik wel even benadrukken dat aan bijv. een ruggeprik, vaak meer nadelen kunnen hangen als mensen weten... misschien handig om te weten voordat je een keuze maakt...
    Ouders Online - serie "Pijn en pijnbestrijding bij de bevalling"- deel 2 - de ruggenprik

hier nu weer geen pijnbestrijding.... nouja met mn (tot nu toe) snelle bevallingen, is het kind er al voordat het werkt.. ;)

@weeen
    Altijd rugweeen gehad.... de placenta ook altijd aan voorkant gehad, geen idee of dat idd uitmaakt..
    ik heb ongesteldheidspijn ook altijd in mn rug.... en ach de laatste keer voelde het precies zo.. tot de 9 cm

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ben er weer van tussen....
    xxx

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Cerberus: nee geruststellen is niet nodig maar wel lief ;) Ik denk namelijk ook dat deze uk heel snel ter wereld zal komen aangezien de ontsluiting bij nummer 1 dus binnen 4 uurtjes weeën op 9cm zat ;) Ik bel gewoon bij de eerste wee :D Heb ik ook zo afgesproken met mijn VK.

10. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Nou ik moet zo even tussendoor naar de dokter. Hmm helemaal geen zin in blehh.. Maar moet toch even weten of het een infectie is!

11. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    De jongste ligt even een dutje te doen, dus kan ik even snel bijlezen, en hopelijk wat reageren...

Eerst even over mijn oom een update.
    Zijn toestand is nog steeds kritiek en hoor net dat het nu weer erg slecht gaat, hij is wel van de beademing af. maar ligt sinds gisteren weer aan de zuurstof. Ook heeft hij er een longontsteking bij.
    Hij is wel bij, en kan zelfs praten, raar want dan krijg je snel het gevoel dat het wel goed komt. Maar dat is hier dus helemaal niet het geval, het wachten op die lever waarden duurt eeuwig, en die blijven te gevaarlijk hoog.

Gisteren morgen ben ik er met mijn vader en moeder even heen geweest toen de meisjes naar de speelzaal waren. Het is op dit moment niet aan hem zei hij. Het was niet de bedoeling om nog wakker te worden ook, dus als hij alsnog zou gaan was het goed.
    Ik ben blij dat hij nog even kan praten met iedereen, er zijn meer dingen voor gevallen wat aanleiding heeft gegeven om er echt een punt achter te zetten. Wat we anders nooit te weten waren gekomen als hij niet bij was gekomen. Met de kinderen ging het de laatste tijd erg goed, alleen met de vrouw niet. Dus dat geeft ook rust, de kinderen zijn er bij geweest en dat zal hem en hun ook goed doen hoop ik. Ze hebben hem ook gezegt dat ze hem er wel doorheen zullen slepen, dat dit niet de oplossing is, en dat ze veel van hem houden.
    @Frenzy- je Vroeg hoe mijn ouders eronder zijn. Het is de broer van mijn moeder, zij doet zich sterk voor als altijd. maar dit zal er nog wel uitkomen. Doet haar wel erg veel pijn. Mijn Oma (de moeder van mijn oom) heeft het nu toch ook echt zwaar.
    Een half jaar geleden is mijn opa in een verpleegtehuis beland. vorig jaar sinterklaas en kerst was hij er helemaal bij en fietste nog naar de winkels enz. Nu zit hij in een rolstoel kan niks meer zelfstandig, is erg dement geworden en dat alles in een jaar tijd. Daar heeft iedereen het al zo zwaar mee, op en neer naar dat verpleegtehuis. Afwachten wanneer dat op z'n einde loopt, want dit gun je mijn opa ook niet. Dit had hij zelf nooit gewilt zo.
    Dus het is vooral voor hun erg zwaar. Het doet mij ook erg veel, maar ook vooral vanwege mijn vader en moeder, en Oma en mijn neefje en nichtje. EN mijn oom zelf natuurlijk.

Het is nog allemaal afwachten dus.

Verder... Ik had mijn urine naar de huisarts gebracht, en belde net voor de uitlsag. Deze was door gestuurd naar het lab, omdat het nog niet goed was. Bacterien enz. Pff, als er maar niet weer een infectie op de proppen zit. Morgen even terug bellen dus.

@Bevalling- Ik heb 2 natuurlijke bevallingen gehad. wel 1 in het ziekehuis met weeenopwekkers, dus echt natuurlijk kun je dat ook niet noemen. Maar daardoor was de hele bevalling pijnlijker en heftiger als zonder die weeenopwekkers. Mijn zusje had 3 dagen weeen, zonder resultaat. Dus werd toen ook ingeleid, maar na 3 dagen wakker met weeen is een natuurlijke bevalling haast onmogelijk. Door gebrek aan energie heeft zij toen een ruggenprik gehad. Wat ik dan ook wel weer begrijp.
    Liefst lekker natuurlijk zonder pijnbestrijding. Maar aangezien je nooit van te voren weet hoe het verloopt weet je maar nooit hoe je er dan tegen aan kijkt.
    Ik weet wel dat de laatste ontsluitingsweeen het zwaarst zijn, ik heb toen van alles geroepen: "Ik wil dood, ik wil naar het ziekenhuis voor een ruggenprik, sla me maar neer zodat ik buitenbewustzijn ben " Haha, Gelukkig kan ik er nu mee lachen. Kijk er ook erg nuchter op terug, omdat ik nu weet dat die laaste cm's het zwaarst zijn en dat het dan een teken is dat het bijna zover is.

@schoppen- De kleine is erg druk de laatste dagen, gisteren avond zat ik alleen op de bank te genieten en te lachen en te praten tegen het kleintje. ZO druk dat ze was. Gelukkig maar, lekker van genieten ook al gebeurt er zoveel om ons heen.

@ Iedereen - Beterschap voor de zieken, en een dikke Knuffel voor iedereen:)

12. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ja daar ben ik dus ook bang voor... Mijn eerste bevalling (ingeleid) duurde welgeteld 3,5 uur (waarvan 20 minuten persen). De VK gaf al aan dat ze bij de eerste tekenen zou komen en niet meer zou gaan.

Moet ook zeggen dat het echt een familiekwaaltje is. Mijn moeder is van mij en mijn middelste zus in recordtempo bevallen (tot een huisarts aan toe die binnen kwam stormen en riep: stop stop!). Ook mijn middelste zus is erg vlot. Bij de tweede kwam ze nog net op tijd in het ziekenhuis aan.

Maar goed, dat zijn natuurlijk geen garanties... Nu maar hopen dat ik niet de traditie ga verbreken en er flink lang over ga doen dit keer :D.

@Pijnbestrijding: als het weer op een inleiding uit zou lopen, dan wil ik ook gelijk pijnstilling. Het deed me de vorige keer iets te veel pijn (ging van vrijwel geen weeën naar om de minuut hevige weeën) en toen de pijnstilling er eindelijk was, mocht ik al persen. Bij een normale bevalling denk ik niet dat ik er voor ga kiezen. Ik vertrouw dan toch wel genoeg op mijn lijf. Daarbij: de eerste heb ik ook overleefd, dus dat moet nu ook wel goed komen.

@Aerosleep: niet gekocht voor dochterlief en ook nu niet. Heb toen ook op internet zitten lezen en ben er niet echt van overtuigd geraakt dat het ook werkt.
    Overigens ook geen zeiltjes gebruikt en het matras van het ledikant is nog schoon. Na deze smurf gaat het matras toch weg (vind het niet fris om een gebruikt matras te verkopen of weg te geven), dus over ongelukjes maak ik me nu helemaal geen zorgen.

13. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Wow Suzanne, ben helemaal ondersteboven van je berichtje. Heel veel sterkte gewenst! Dikke knuf!

Nou ik ben terug van de dokter. En heb een schimmelinfectie :( Balen, maar nu iig zalf die ik straks na werk kan ophalen bij de apotheek en s'avonds moet gebruiken. Hoop dat het snel over is!

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Suzanne
    Wil jullie heel veel sterkte wensen....
    je verhaaltje brengt veel herinneringen boven, vandaar even mijn korte reactie... (sorry..)

15. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben daar dus nu helemaal bang voor... ;) Dat de weeen in een keer beginnen... zonder voorteken...

had bij de laatste het "geluk"... dat eerst mn vliezen braken, zodat de vk al in startblokken stond.. toen 3 kwartier later de rommels begonnnen, gelijk gebeld... half uur later was kleine er... (bij 9cm waren de weeen pas "serieus")

moet er niet aan denken dat ik opeens persweeen krijg....

(nicht van mn vriend is op wc geboren.. ;))

16. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hahaha, ik schrijf vriend... bedoel man... moet soms nog zo wennen dat we getrouwd zijn.. :D

17. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    hhahaha slimpie! ;)

18. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ frenzy.... dat heb ik hier ook met de kleine..

hij lag al heel lang in stuit ligging en ik voelde dan ook altijd alles onderin. waarbij ik dan denk nog even en zn voeten komen naar buiten haha...

maar vorige week voelde ik ze meer aan de zijkant dit klopte ook omdat ik met de echo bij fontys erachter kwam dat de kleine dus met zn hoofd aan mn rechter zij en zn voeten aan mn linker zij lag.. helemaal dwars dus..

maar nu sinds een paar dagen is de kleine weer terug op zn vertrouwde plekje geloof ik want alles zit weer onderin.. even heel plat gezegd voel ik hem vaak echt in mn gat haha..

dus weer dat gevoel van nog even en zn voeten komen naar buiten.

@ ego.... ff klagen hoor gister gingen we uit eten en normaal doe je er 15 min over van ons huis naar het wokrestaurant... gister hebben we er 3 uur over gedaan:$.. er stond een file niet normaal en dat terwijl er niet eens een ongeluk of iets was gebeurd:x echt ongelofelijk!!!:x:x:x:x

19. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Sheena: ja dat gevoel ken ik!!! Onze kleine meid ligt ook in stuit en voel ook alles onderin! Echt vreemd gevoel is dat he?! Alsof er elk moment een beentje uit kan komen!

20. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ja haha...vind het soms ook wel vervelend worden hoor...
    soms dan voel ik het halverwege mn buik dat zullen zn handjes wel zijn en dat vind ik dan wel leuk maar steeds daar beneden wordt wel vervelend haha

en ik voel de kleine nu elke dag wel meerdere malen dus ja steeds dat geschop en het gevoel dat zn voet er elk moment uit kan steken pff haha

Deel Deze Pagina