Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pijnbestrijding, Julia heeft uiteindelijk in het vruchtwater gepoept, en ik heb gelezen dat dit door de pethidine kan komen. Nog een reden waarom ik dat niet fijn vond. Maar goed, ik kon me niet ontspannen tijdens de weeën. Niet dat het nou echt ontspannend was, maar ik verkrampte volledig en verzette me tegen die weeën. Niemand die me hielp om door te ademen of los te laten ofzo, dus uiteindelijk heeft die ruggenprik de ontspanning 'afgedwongen', om het zo te zeggen, en toen ging het heel snel. Ik vind het dus ook heel spannend wat er straks gaat gebeuren, of ik dan weer zo verkramp...

Sjors, ik heb het ook (volgens mij D, maar dat maakt voor de onderzoeken niet zo veel uit). Eerder was het zo dat je standaard bij 30 weken een prik kreeg, en na de bevalling checkten ze dan of je baby een andere bloedgroep had (met bloed uit de navelstreng). Julia had bloedgroep 0 positief (ik dus negatief) en dus kreeg ik toen na de bevalling nog een prik. Tegenwoordig kunnen ze rond 30 weken al zien in jouw en mijn bloed of je baby een andere bloedgroep heeft (of eigenlijk, D/C positief is) en dan kunnen ze je waar nodig die prik geven. Dan krijg je hem dus niet meer standaard, maar alleen als het nodig is. Het risico is nu dus ook minimaal. Vroeger wisten ze dit niet, en als je dan in contact komt met het bloed van je kindje met een positieve bloedgroep, dan maakte je bloed daar antistoffen tegen aan. Bij een volgende zwangerschap kun je daardoor een miskraam krijgen, doordat je lichaam het afstoot. Nu gebeurd dat dus niet meer!

Roos, vervelend van die kilo's, maar zoals je het schrijft komt het niet door je eetgewoontes! Hopelijk heb je geen suiker!

Cupido, dat vond ik ook het vreselijke aan die ruggenprik: vastliggen en die catether! Brrr! Maar ja, even van die pijn verlost zijn vond ik ook echt een zegen op dat moment.

Ik had dubbele weeën, dus een grote wee, die zakte half af, en dan nog een wee er achteraan, en dan weer heel even rust. Maar goed, vanaf het begin steeds al maar steeds 1 of 2 minuten er tussen, dus langer weeën dan rust. Dat brak me echt op!

Gewicht, begonnen met 73 en nu rond de 78, dus 5 kilo aangekomen. Bij Julia ongeveer hetzelfde (begon met 76, rond deze termijn boven de 80). Ik heb altijd gehoopt dat ik niet over de 90 kilo zou gaan, en ik denk dat dat nu ook wel lukt. Beetje meer in m'n hoofd denk ik, maar dan kan ik het verder ook loslaten.

Eva, ahh dat koppie, maar wel zelf gedaan! Een KS is ook alles behalve een pretje. Ik ken heel wat dames die dat hebben gehad, maar ik heb liever 3 bevallingen dan 1 ks...

Steph, klinkt als een heel goed gesprek! Top!

Cerberus, jeetje, jouw bevallingen zijn idd wel supersnel! Mijn bevalling was nu niet heel snel, maar voor een eerste bevalling én een sterrenkijkertje wel vrij vlot. Daarbij was het eind, van 5 cm totdat Julia er was, binnen 45 min, dus ik heb nu ook afgesproken dat ze na de 5 cm ontsluiting niet meer weg gaat. Ik bereid me voor op een snelle bevalling, alhoewel ik langer ook wel aan kan weet ik nu. Alleen dan mss wel met pijnbestrijding...

Sheena, grappig die schopjes! 2 weken geleden ook steeds schoppen in mijn blaas en mijn doos ;) Toen opeens juist veel aan de bovenkant, en nu sinds 2 dagen opeens weer dat getrommel aan de onderkant. Nog lekker koppeltjes aan het duikelen merk ik ;)

Nou, hier ook een lekker dagje...not... Ik klink nog steeds alsof ik dagelijks sigaren rook ;) En Julia had eigenlijk moeten slapen vanmiddag maar dat lukte helaas niet. Helemaal af dus, zo moe! Ze wil ook niets, speelt niet zelf, alleen maar op schoot. Nou heeft zij ook een hoestje, dus misschien voelt ze zich ook wel niet lekker. Ze wil ook alles en dan weer niks, weet niet wat ze met zichzelf moet. Pfff, dan duurt een middag eeuwig...

2. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Houden jullie ook de omtrek van je buik etc bij?

Ik ben nu 11 cm in omtrek gegroeid!

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nee ik hou de omtrek niet bij...sowieso ben ik slecht in bijhouden van dat soort dingen :) Zo vergeet ik ook telkens buikfoto's te maken...de laatste keer was even snel met mijn mobieltje tijdens onze vakantie (18 weken was ik toen) nu dus 7,5 week verder en geen foto's meer gemaakt. Dit weekend vriendlief eens vragen er 1 te maken...

4. anne85

anne85 Niet meer actief

hoi meiden,

Lees ook nog steeds mee, maar gaat me echt te snel..

Pompelmoesje, hoe is het met je? Hopelijk kun je goed je rust pakken!

Blijf mee lezen hoor, schrijf maar lekker door ;) :)

liefs Anne

5. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    buikomtrek: ik ben al 20 cm in omtrek gegroeid!

Vanavond eerste yoga les gehad. Erg leuk moet ik zeggen! Heel ontspannend en gezellig met al die andere zwangeren!
    Nu wel een beetje moe, lekker rozig dus ik maak t niet te laat!

6. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Haha moet dit ff delen. Ik had de laatste tijd best wel de angst dat ik misschien geen borstvoeding zou kunnen geven omdat ik maar een cup a van mezelf heb en omdat ze nog weinig zijn gegroeid. Maar nu zie ik net dat er colostrum uit mn tepels komt. Heel gek maar vind t helemaal geweldig! T is wel heel waterig. Weet niet of dat zo hoort...? Tenminste... waterig... t is een beetje vettig. Maar wel gewoon doorzichtig... ik heb ook al een paar dagen een pijnlijk wat dikker plekje in de zijkant van mn rechterborst... weet niet of t daar wat mee te maken heeft...?

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Beesie, dat waterige heb ik ook. nog niet veel hoor. tepels jeuken soms verschrikkelijk en dan moet ik er gewoon even aanzitten en dan komen er dus wat druppens uit.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Buikomtrek, geen idee! Ik heb niet zo'n lang meetlint, dus lukt niet eens denk ik ;)

Beesie, leuk! Hier ook van dat doorzichtige spul, beetje olie achtig. Je cup heeft er weinig mee te maken zeggen ze, tenzij je echt helemaal geen melkklieren hebt, maar cup A is nog wel íets ;) Ik heb ook geen grote borsten, meestal cup B, maar ze zijn flink gegroeid ;)

Hier ook die jeuk, vreselijk! Overal eigenlijk. Ik smeer me nu na het douchen helemaal in met de baby bodymilk van mijn meisje, en dat werkt wel goed. Anders zit ik de hele dag overal te kriebelen, brr!

Gisteravond had ik een beetje een zenuwinzinking. Ik was zo moe, kom overdag niet aan mijn rust toe. Even gaan liggen is er niet bij, want ik fungeer dan als levend klimrek óf ik moet om de 5 minuten opstaan voor het een of ander (snottebel, iets gevallen, Julia gevallen, ze zit ergens aan, etc). Schiet ook niet op... Ik moet dus echt een manier gaan vinden waarop zij een half uur bezig is (tv kijken ofzo) en ik moet dan dus echt gaan liggen. Vanmiddag ga ik op aanraden van mijn mannetje nog proberen om haar later op bed te leggen, rond 3 uur. Wie weet was het een fase en wil ze weer een dutje doen. Dat zou echt geweldig zijn! Maar goed, anders is de tv een goed alternatief voor dat rustmomentje. Dan zet ik haar ook vast in haar stoel denk ik, anders schiet het nog niet op...

Vanaf vandaag begint dus operatie RUST :D

9. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Goedenmorgen dames!!!

Vandaag weer lekker baby gluren :D:D:D

@ Sjors; fijn dat je de kleine zo vaak voelt! Hihi uiteindelijk heb ik wel een verdoving genomen, kon het niet meer uithouden zonder.....

@ Naomi; rustig aan meid! Dikke knuffel!

@ Cerberus; goed stukje over 'pijnbestrijding/ruggenprik', thx! Rustig aan he meid! Want volgens mij heb je het momenteel weer giga druk?!

@ Stephanie; Hmmm schimmelinfectie, komt veel voor nu.... Is vaak na de eerste medicatie alweer ver weg....Hoop dat de medicijnen goed en snel werken!

@ Suzanne; zo heftig meid! Je oom is er zelf vrij sceptisch over, maar zoals je zegt, goed dat jullie nu het hele verhaal kennen... Maar je oom moet wel gaan vechten straks voor zijn leven! Voor je moeder en oma moet dit ook vreselijk zijn om mee te maken..... Dikke knuffel meid!

@ Mon; jeetje wat een snelle bevalling!

@ Sheena; wat hadden ze dan met de weg gedaan? Als er zo een vetraging was? Ik zou er ook goed sjagie van worden!

@ Gentle; hihi en maar stiekem sigaretjes roken ;) Nee hoor meid, hoop dat je stem snel weer beter is, lijkt me heel vervelend! Rustig aan meid, proberen echt je rust te pakken? Rijd je momenteel nog paard of doe je allemaal maar poesten enzo?

@ Cupido; ik meet mijn buik ook (omtrek) ongeveer een paar vingers onder mijn navel en hij meet nu 95 cm en ik kwam van 83 vandaan....

@ Beesie; hier had ik ook een A cupje, nu pas ik BHs maat C. Maat borsten zegt niks over wel of niet borstvoeding kunnen geven. Hier nog een uitvloeiding uit mijn borsten (knijp er af en toe wel in....)

@ Ego; yeaaaaa over 15 minuten moet ik de auto zitten! hihi en ik moet me nog aankleden ;)! En dan vroem vroem naar Eindhoven en dan baby gluren!! Heb zo een zin, ben zo benieuwd hoe die nu in mijn buik ligt, want heb echt het idee dat hij gedraaid is, maar ik denk dat hij inmiddels ook weer is terug gedraaid....

Verder hier alles oke! Gister officieel afscheid genomen van mijn (niet positie) winterjas... Rits knapte kapot (hij ging al een paar dagen slecht dicht) nu gaat de jas de kast in (want kan de de rits nog well maken...)

Dames veel plezier deze dag! Tot Later!!! Doei Doei Doei!!!!

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Frenzy heel veel plezier in Eindhoven!

Ik mag 3 december weer spieken naar de kleine, 3d/4d echo!
    kijk er zo naar uit

11. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Frenzy: heel veel plezier in Eindhoven! Weer ff lekker naar je beb gluren! Wow jij past nu C-cups? Dat lijkt me zo gaaf, om eens een grotere bh te kunnen kopen!
    Maar misschien komt alles nu wat meer op gang nu t colostrum eruit komt en gaan ze ineens groeien? Ik heb geen idee, hihi.

12. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    #4252 Shadow08, 24 nov 2011
    Laatst bewerkt: 24 nov 2011
    Frenzy heeeel veel plezier!

Goedemorgen trouwens!

Gister zocht meneer ex ruzie met me, over vrijdag avond. Dan ga ik naar een borrel met een vriendin waar haar ex (zijn beste vriend) en hij ook is. Leek net alsof we niet mochten gaan ofzo? Euhh gewoon openbare gelegenheid. Zoek het uit. Nu gaat hij niet. Uiteindelijk weer goed gemaakt (zucht). En een normaal gesprek nog gehad s'avonds over de baby.

Vandaag weer aan het werk, ik begin echt dood en dood op te worden van het half 6 op staan en werken tot 4 uur smiddags. Ben echt gesloopt. Had eigenlijk al een paar keer moeten leren voor een examen van aanstaande maandag. Dan vanavond maar een poging wagen als ik terug kom van de VK.

Hopeloos die drukke dagen haha!

13. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

Hier weinig nieuws, Joosje nog niet beter, maar gaat wel de goede kant op. Koorts is weg, maar nog wel hoesten en niet/zeer weinig eten. Gelukkig houdt ze de AB goed binnen.

Ik ben een dagje vrij, vanavond sporten.

Frenzy, heel veel plezier in Eindhoven. Enjoy!

Suzanne, veel sterkte meid.

Steph, werk met zin...

Buik heb ik nooit gemeten, niet aan gedacht eigenlijk. En mijn borsten zijn nog rustig, geen colostrum, wel gegroeid van C naar E. Dat is niet alles, van die grote borsten, maar ja... Dat zouden ze toch wel eerlijker kunnen verdelen onder ons nietwaar?!

Verder geen nieuws hier, kleintje voel ik toch wel zeer regelmatig, maar gewoon minder hard. Zal aan zijn positie liggen denk ik?!

Fijne dag meiden!
    Leske

14. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @ Leske oh verschrikkelijk he die groeiende borsten. Hier van D naar E. En dat met mijn lichaam van 1.61 en 50 kilo. Val af en toe nog net niet naar voren :(

Balen dat Joosje nog niet beter is! Hopelijk knapt ze snel helemaal op!

15. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Frenzy
    Veel plezier in Eindhoven......
    (mis me stadje... :()
    Druk... uhhh ja, maar heb vandaag dus alweer een "opdonder" gekregen.... en ga nu maar eens luisteren naar mn lijf....

heb mn oudste thuisgehouden... (nog niet leerplichtig, dus denk we spijbelen maar even) heb ik vanochtend nog even wat langer kunnen slapen.... val weer elke avond vroeg in slaap... maar mn lichaam lijkt het niet bij te kunnen houden.
    HB was trouwens goed..
    oja even iets idioots over mn gewicht, ik woog van de week bij de vk opeens MINDER als 4 weken ervoor...
    Schijnbaar heb ik dus van die "vochtvasthoud"buien... merkte het al mn ringen, zelfs mn trouwring zit opeens te los... (dan opeens strak)...
    vk zegt dat het idd flink kan schommelen...

@borsten
    hier ook voller aan t worden en grotere BH...
    Verder weer jeukende tepels waar van die "korrels" opgedroogde melk uit komen....
    ik maak me trouwens deze keer (weer) niet blij met een dode mus, mijn borsten zijn na elke zwangerschap/bv periode wat kleiner geworden... nouja nu hebben mn borsten natuurlijk niet de kans gehad om volledig te herstellen.
    ik zie het wel en anders twee gevalletjes "schumacher" kopen..

@buikomtrek
    niet gemeten.

Zo voldaan aan mn meldplicht....
    ben ik er weer van tussen... (op de bank)

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Frenzy, niet veel hoor, beetje stapritjes door het bos en soms nog in de wei wat dressuren. Ik merk dat ik het er niet even bij kan doen als ik nog wat anders heb op de dag. Dus een beetje doseren... Maar het is een vrouwtje die alles zelf moet doen op stal, met 2 hafjes en een drachtig welshje, dus ze moet echt alles zelf doen. Er is dus altijd wel iets te doen!
    Hihi, en misschien had je je jas moeten omruilen voordattie knapte :D:D Mijn jas ging ook slecht de laatste week, dus heb sinds 2 dagen ook die enorme jas aan. Tis gewoon een oude jas van mijn zusje, maat 46 denk ik ofzo. Zit als een hobbezak, maar hij past iig ruim over mijn buik!

Veel plezier!!

Leske, gelukkig is de koorts weg bij Joosje. Dan zal ze ook wel snel weer wat eetlust krijgen denk ik!

Cerberus, goed zo, rust houden jij! En gelukkig dus toch niet zoveel aangekomen. Gek dat dat zoveel kan verschillen zeg, wist ik niet.

Ik mag straks weer naar de VK. Julia heeft het al de hele tijd over 'Hartje luisteren, tikketikketik' :D Helaas viel ze net buiten een gat in haar knie :( Dus nu steeds verdrietig als ze per ongeluk op haar knie gaat zitten.

17. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frenzy; heel veel plezier in Eindhoven!!

@ borsten; hier ook 2 cups gegroeid, van een grote C naar een E. Pff.. echt gigantisch haha. Maar heb voor de rest geen jeuk, nergens last van, ook geen gevoeligheid en er komt niks uit. Dus ja dat wachten we nog maar even af!!!

18. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Ha meiden,

@frenzy, veel plezier in eindhoven!! Heerlijk even naar je kindje gluren!!

@Leske, gelukkig gaat het de goede kant op met Joosje!

@borsten, wow wat een formaten hebben jullie! Ik heb normaal een kleine B en nu een volle C, maar ik vind het modelleltje nu niet zo mooi, het is een soort pyramide model :)

Ook heb last, nou ja last is een groot woord maar ik voel me schaambod.
    Mijn taille meet ik inderdaad op, was in een maand tijd 9 cm gegroeid!

19. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Ik ben verliefdddddddddddddd :D:D:D:D:D!!!!

Merk dat ik nu pas naar een echobeeld kan kijken en daarbij kan lachen en vooral genieten! Heerlijk! Onze floepert is idd gedraaid! Meneer lag lekker in stuit, en trapte af en toe en zo leuk om dan de trap te zien + het gevoel erbij.... Owhhhh ben verliefd, zal de pics nog scannen en dan laat ik ze aan jullie zien!

@ Beesie; Een B cup past ook nog wel (maar is meer wurmen...) Hihi had altijd van die kleine borsten (wel mooi rond maar heel klein). En nu een C... Hoop wel dat ik straks na de borstvoeding enzo niet een te veel 'theezakjes' effect krijg!

@ Stephanie; fijn dat je er toch weer uit bent gekomen, krijg het idee dat je ex er op dit moment allemaal meer moeite mee heeft... Ben benieuwd hoe het gaat vrijdag. Snap dat de dagen je breken. En pas op hoor, niet omvallen ;)!

@ Leske; ik denk dat de kleine gewoon anders is gaan liggen, of je hebt gewoon een lekker relaxte beeb ;). Veel fun vanavond bij het sporten!

@ Cerberus; voorzichtig aan meid! Hmm bizar van je gewicht, heb je ook weer thuis gewogen op de WI Fit? Hier ook last van vocht vast houden, nu kan ik mijn trouwring zo afdoen (moet uit kijken dat ik hem niet verlies) en soms zit hij helemaal klem!

@ Gentle; aaahhh arme Julia.... Wel lief dat ze graag het hartje wil luisteren! Jullie hebben geen bak? Wij hebben een buitenbak en zolang het niet te veel vriest/ gaat sneeuwen kan ik nog lekker rijden. Een dezer dagen gaan we de paarden binnen zetten (lopen nu nog dag en nacht binnen) dan zal ik weer meer werk hebben.... Succes bij de VK.

@ Pioentje; Hihi... piramide model? Zou bijn zeggen; FOTO! :p Je bent ook wel flink gegroeid in een maand dan?!

@ Borsten; hier dus wel twee cupmaten gegroeid, maar nog geen vocht, jeuk of irritatie... Mannetje mag ook nog lekker aan mijn borsten komen (en dat vind hij helemaal geweldig ;)).

@ Ego; tja verliefd, verliefd, verliefd!!!! Ga zo nog verliefd paardrijden en daarna verliefd eten klaar maken en daarna verliefd naar de aanstichter van deze verliefdheid kijken :).........

Fijne avond allemaal!

20. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Frenzy, wat super meid !! vind het zo fijn voor je en dat verliefde gevoel ken ik wel ;) Ben blij voor je dat je nu echt kan genieten van de beelden ! Hou dat beeld in je hoofd en geniet ervan zolang je kan ! Over 15 en halve week kun je genieten van nog mooiere beelden ;)

Hier lekker aan het schoonmaken en straks alle kozijnen schuren in de babykamer. Morgen het plafond voor de tweede keer sauzen en het weekend dan de rest schilderen/sauzen kan niet wachten totdat alles geschilderd is ben zo benieuwd hoe het er uit gaat zien :D

Deel Deze Pagina