We slapen apart omdat ik al een aantal dagen ontzettend slecht daar. Ook wel mede door verkoudheid en zo, maar ik heb ook veel last van mijn rug/schouders. Als ik dan naar de wc moet snachts, kom ik steeds niet in slaap omdat mijn vriend zo zwaar ademt. Nog nooit last van gehad, maar nu ik over de 20 weken ben, lig ik steeds vaker wakker. Echt zo vervelend.. We probeerden het gisteren weer maar t was geen succes.. Dus vanacht gaat ie weer op de logeerkamer Ik heb geprobeerd trouwens met gewone kussens maar misschien toch maar zo'n speciaal kussen kopen.. Jij hebt dus een voedingskussen zebra? Maar het is niets als ik het goed begrijp??
Frenzy, ik ben begonnen op 67.5 en vanmorgen woog ik 75 kilo. Bij de eerste ben ik ook begonnen op 67.5 en geëindigd op 84. Na de bevalling zat ik binnen 4 maanden op 64.5 kilo. Ging te hard dus toen gestopt met sporten. Er bleef niets van me over.
Haha ja lief he?? En tis ook nog een bed dat te klein is voor hem.. Moet ie zun lekkere boxspring inleveren voor een te klein, oud bed!! Zeker lief van hem, hij bood het ook zelf aan. Maar ja ik heb nu al in ons goeie bed last van alles, laat staan als ik op dat bed ga liggen! En een musical.. Tja, haha de rollen waren al verdeeld toen ik zwanger raakte, dus kon moeilijk midden in het proces ermee stoppen! Qua buik... zal het vast goed komen. Ik ben dan 32 weken. Ik moet wel een hele scene (zo'n 3 minuten) de foutste dansmoves uitvoeren. Maar ik moet nog even een manier verzinnen dat ik het vol kan houden. Ben het meeste bang dat ik zo vaak naar de wc moet dan tijdens de voorstelling hahah... Ik moet ook tijdens de voorstelling zo'n nepkerstboom het podium opslepen, wel een lichte hoor.. Maar dat wordt dus ook bukken en met zo'n buik, geen idee of dat gaat lukken. Maar ik verzin wel wat! haha, tis wel super leuk om te doen hoor!!
Missiemaartje, een paar weken geleden was dat voedingskussen nog heerlijk maar nu heb ik echt meer steun nodig voor mijn buik Ik moet dus echt gewoon zo'n recht kussen hebben en wat steviger want ik word helemaal gek van geen houding kunnen vinden snachts en zodra ik op mn rug in slaap val word ik wakker met maagzuur dus ook geen pretje vriend slaapt ook steeds slechter door mijn gedraai snachts en 3x per nacht naar de wc
herkenbaar missie, hier ook een man die zwaar ademd. Ik slaap al jaren met 1 oordopje in om toch in slaap te komen en te blijven. Ik kan ook uren wakker liggen als ik even wakker wordt om bijvoorbeeld te plassen. Gelukkig heb ik internet op mijn tel dus kan dan even afleiding zoeken om daarna weer in slaap vallen.
@ Missiemaartje; dat wordt dan nog een heel avontuur die musical, maar het zal heus wel goed komen. @ Cupido; 67,5 is netjes he! En je zit nu nog netjes in je gewicht loopt mooi op. Ik hoor dus nu van heel veel mensen, nu zie je er gezond uit, je was echt mager.... Maar dat was vooral na de bavelling van Loek, heb toen een periode gehad dat ik niet kon eten, gaf alles over....En dan gaat het hard.... Probeer nu wel een beetje op de kilo's te letten, alles wat er te veel aanzit moet er toch weer af. @ Zebra; hoop dat het lukt om het kussen te vinden! Hier ook drie keer per nacht eruit om te plassen.... En als ik op mijn rug slaap krijg ik echt rugpijn!
@ zwaar ademen; ja pff hij doet het altijd maar voor mijn zwangerschap sliep ik overal en binnen 3 minuten. Werd ik ook niet wakker snachts dus nergens last van.. Nu lig ik heel vaak wakker. Hij kan nogal hard blazen snachts! Das wel apart, de eerste 3 jaar dat we samen waren kon hij nooit slapen door mijn gewoel snachts ( we hebben 2 jaar apart geslapen, want het ging gewoon echt niet), nu sinds een paar weken is het andersom. Eindelijk slapen we sinds een jaar super goed samen, en nu begint het gedoe weer.. Heel vervelend.. Mijn man slaapt fantastisch, dat wel! Toch mijn oordopjes maar weer eens opzoeken, die heb ik nog wel ergens liggen denk ik! Over een kussen.. Ik probeerde een kussen half onder mn buik te leggen aan de zijkant, en eentje in mijn rug en eentje tussen mijn benen maar dat werkt ook niet.. Geen idee wat ik het nu het beste kan doen
zijslaapkussen: ik heb er een, een tijdje terug bij de Lidl gekocht. Zag hem laatst toevallig weer in t krantje staan. Verder heb ik geen idee waar ze ze verkopen...
@Zijslaapkussen: bij de IKEA verkopen ze kussens voor zijslapers (hoofdkussens...). Heb er zelf eentje als hoofdkussen. Moet wel zeggen dat ik mijn bvkussen ook wat te weinig vindt worden, dus misschien moet ik het eens met mijn hoofdkussen proberen. Werkt dat, dan ga ik er nog eentje bij halen bij de IKEA. We hebben hier nog wel zo'n heel groot kussen van IKEA liggen, maar als ik die in bed ga nemen, dan moet manlief toch echt het veld gaan ruimen... @Bloedprikken: doen ze inderdaad rond een week of 30 geloof ik nog een keertje. Gaat dan vooral om het Hb, maar mijn VK gaf aan dat ze dan ook suikergehalte meeprikken. Bij mijn vorige zwangerschap deed de HA het gewoon af met zo'n vingerprikje, maar ik heb het idee dat het dit keer echt bloedprikken wordt. Ben gelukkig makkelijk te prikken, dus ik zie het allemaal wel gebeuren.
@missiemaartje: pfff hopelijk kun je nog gewoon meedoen met 32 weken! ik zou het niet kunnen nu hihih. wel heeeeeel leuk! @slapen: hier nog geen problemen gelukkig. soms wat maagzuur maar met een rennie is dat gelijk weg. het omdraaien doet pijn vanwege mn bekken dus ik lig wat stiller maar dat vind mn man niet erg hihi. hier ook een man die soms zwaar kan ademen maar dan krijgt ie een por zodat ie stil is en ik gauw in slaap kan vallen @bloedprikken: heb het met 20 weken al moeten laten doen voor mn HB omdat de kinderen zo dicht op elkaar zitten. met 24 en 30 weken ontbijttest blegh... @cupido: tja het is vrij lastig met isabel, ze loopt natuurlijk nog niet (ja langs tafels, banken enz.) dus moet altijd tillen. nou verschoon ik haar beneden dus is het alleen voor slapen naar boven en dan blijf ik boven totdat ik zeker weet dat ze slaapt want anders kan ik soms nog een paar keer op en neer (zit in een sprongetje momenteel dus slaapt slecht) verder rustig aan doen, de hond laat ik niet meer uit en gelukkig vind hij dat helemaal prima! als het nodig is kan hij op het grasveldje voor ons huis maar hij houd het eigenlijk altijd op totdat mn man weer terug thuis is.
@ Musical; hihi ja ik hoop het ook! Nouja ik heb tot nu toe een super zwangerschap, maar mocht het dan echt niet gaan, heb ik gelukkig een stand-in dus ik heb een invaller als het nodig is. Liever niet natuurlijk, want het is super leuk! @ kleertjes kopen; hebben jullie al veel gekocht voor de kleine? pff ik blijf maar kopen, ook veel tweedehands en zo, kei leuk!!! Alleen vriendlief vroeg net 'ben je verslaafd of zo, hebben we nog niet genoeg?' --> haha dus even nog een paar dingetjes afwachten, en dan maar even een break. Anders word ik inderdaad verslaafd Maar tis allemaal zo leuk!
@kleding: hier niet veel nodig, onze kleine meid kan gewoon de kleren van isabel aan! ziet er nog als nieuw uit en nog goed in de mode omdat er zo weinig verschil in zit heb 1 jurkje gekocht want die vond ik wel zooooo leuk maar verder helemaal niets, zal ook niet heel veel gaan kopen van die kleine kleren. maat 62 en groter zal ik meer nieuw gaan kopen want dat hebben ze toch iets langer aan maar de rest is nog prima voor die korte tijd.
Hier ook nog niet echt veel gekocht. Alleen een stoer shirt en vest van Nijntje. We hebben alle kleding wel al uitgezocht en zijn tot de conclusie gekomen dat we redelijk wat neutrale kleertjes hebben. Eerst moet het kamertje af, dan kan ik de kleertjes weer in gaan ruimen en heb ik een beetje een idee van wat we hebben en wat we nog nodig hebben. Bij de eerste hadden we nu al veel meer geshopt. Toen hadden we er ook nog de tijd voor en dat is nu een stuk minder allemaal. Heb ook het idee dat ik toen veel meer zat te duwen dat alles gereed moest zijn (kaartje, kamertje etc...). Ben blijkbaar wat relaxter nu (of gewoon te moe om me er nog druk over te maken...).
Ik heb ook al lekker geshopt hoor! Niet overdreven al zeg ik het zelf maar toch wel iets. Ik heb nu ongeveer: 4 pakjes maat 50 4 pakjes maat 56 Stuk of 12 rompertjes in totaal maat 50, 56 en 62 heleboel sokjes (sja...die krijg ik zoveel!) heleboel slabbetjes (zelfde verhaal) 12 hydrofiel doeken 2 waskussenhoezen 3 mutsjes voor in het begin 1 zomermutsje voor mijn moeder gehaakt En dan nog dingen als luieremmer, waskussen, draagzak, kruik, kruikzakken etc.
Haha Missiemaartje, hier precies hetzelfde. Peet verhuist ook met regelmaat van onze heerlijke boxsping naar een te klein en oud logeerbed. Dat heeft ie zel korter moeten maken omdat het anders niet in het kamertje paste (mijn moeder slaapt daar altijd als wij allebei de nacht dienst hebben, maar ja, zij is 1,60 ofzo). Ik vind het wel sneu, maar ja, ik moet echt slapen. Hij is vroeger geopereerd aan zijn huig, die heeft hij nu niet meer. Hij snurkt nu dus ook niet meer, maar ademt soms zo zwaar, dat ik er nog van wakker lig. Kleertjes, wij hadden ook nog vrij veel neutraal van Joosje, maar is allemaal 5 jaar oud. Dus wel wat nieuwe pakjes gekocht. Rompertjes enzo niet, is niet nodig. Ik ga nu snel slapen meiden, morgen werken. Slaap lekker, liefs, Leske
Goedemorgen! @slapen pff hier word ik snachts ook wakker (ook wel van het dromen) maar ook vanwege het niet kunnen liggen. Merk dat de laatste dagen mijn buik enorm is geworden in vergelijking met mijn lichaam. Beetje een stuiterbal van voor, af en toe geen gezicht zo'n uitschieter haha. Maar ligt voor geen meter! Dus vannacht van 4 uur af liggen spoken met draaien en kon er half 6 uit :x @buikomvang ik had 82 cm, maar dat is alweer een week of 5 geleden. En ben nu aardig in omvang toegenomen. Zal van het weekend eens meten ben best benieuwd! @shoppen ik heb teveeeeeel gekocht. maar goed komt ook een beetje doordat ik me down voelde afgelopen periode, dan is shoppen zeer goede therapie heb ik gemerkt. en ik krijg ook gewoon véél te veel. ga van het weekend de kast inruimen die staat. als mijn hele slaapkamer af is dan zal ik eens een foto plaatsen! 't gaat leuk worden! @ego gisteravond bij de VK geweest en meneer was enorm druk. Ik heb echt een schat van een VK zeg. Ze zei dat ze heel trots op me was, en dat is soms best fijn om te horen zo van iemand . Ze was zo lief mag altijd bellen al wil ik alleen even luisteren naar beeb zn hartje of even praten. Gister nog wel ex gesproken voor dat ik naar de VK moest, maar even vragen hoe het was? Nog niets gehoord. Laat zelf ook even niets horen aangezien het áltijd van mijn kant komt. Vandaag nog even werken, dan lekker weekend. En ga vanavond naar een borrel meteen om 17.15 en ben 1600 klaar met werken. Wordt even vlieg en ren werk, maar goed heb er wel zin in! En verder wordt het leren en opruimen van het weekend! Fijne dag vandaag dames!
Bloedprikken, dat is voor die Rhesus negatief test die ze doen. Als je bloedgroep positief is, hoeft het niet. HB wordt idd ook meteen nog even geprikt. Sommige VK's doen ook een suikertest, maar bij ons niet. Slapen, gelukkig nog nergens last van. Ik haat kussens in mijn bed, daar kan ik niet tegen, maar ik heb het ook niet nodig. Ik lig heerlijk! Fijn Steph, zo'n VK, doet je idd goed! Tot nu toe ben ik ook erg blij met mijn VK's. Ik onthou die namen erg slecht, maar ik had gisteren weer eentje die mijn vader kent. Hij is fysio hier in de buurt en ze gaan over een half jaar met allerlei praktijken (VK, huisarts, fysio) in 1 groot gezondheidscentrum, dus ze kennen elkaar. Mijn vader heeft daar veel in geregeld enzo. Maar goed, Julia gaat dus ook mee, en aangezien zij het enige kleinkind is van mijn ouders tot nu toe, heeft die VK het dan weer met mijn vader over Julia, etc. Zo leuk! Julia was ook helemaal aan het vertellen en dat vond de VK erg leuk! Ik hoop dat ik haar heb bij m'n bevalling, alhoewel ik nog geen hele onaardige VK's heb gezien hier in deze praktijk. Gelukkig maar!
@Frenzy, wat een ontzettend mooie echo's super meid! @Beesie, wel rustig aan doen he, klinkt niet zo heel best..misschien toch de vk bellen ? @Gentle, ik vroeg me dus ook af of ik precies met 27 weken moest terug komen of gewoon 3 weken na mijn controle..moet nu 19 dec. om 11:00 weer en ben dan 25 wkn en 4 dagen dus dan zou ik 1 week en 3 dagen later weer terug moeten om bloed te prikken. Net zoals jij..zelfde vk dus ga er wel vanuit haha Weet je ook of je nog vaker heen moet om bloed te prikken en het in de gaten te houden of is dit eenmalig ? Ben benieuwd !
@ Frenzy vergeet HELEMAAL te reageren op je echofoto's!! Ze zijn mooooooi! Lekker wegdromen erbij! Ik lag gister op bed van begin tot eind alle foto's van de echo's te bekijken zoo leuk Ik heb echt of téveel aan mijn hoofd, of last van een enorme kwaal zwangerschaps vergeetachtigheid haha. Ik vergeet alles. Moet rondom werk en thuis alles opschrijven! Zo verschrikkelijk