Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    wow Leske, jij hebt gewoon al over minder dan 2 maanden verlof! Ik 'moet' wachten tot 25 februari haha wat een verschil he! Mijn streven is om door te werken tot 4 weken voor de uitgerekende datum. Kan wel de laatste 2 weken dan minder/op de rustigste dagen ingeroosterd worden dus dat scheelt wel. Nog 13 weken te gaan...

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Joepie alweer 26 weken vandaag :D
    En nog 9 weken te gaan voor mn verlof, en dan ben ik tussen kerst en oud en nieuw nog een week vrij dus nog maar 8 wkn werken eigenlijk. Ik werk trouwens door tot 35 weken, lekker er tussenin!

Vanavond heb ik mn 3D/4D pretecho, ben superbenieuwd!!

3. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Sasjuh: oh jij hebt vanavond je 3d echo al! Spannend zeg! Oh ik ben ook zo benieuwd! Ik heb m zondagmiddag! Geniet er alvast van meid! En hopelijk plaats je hier een fotootje...!

Nou, morgen zit ik ook al op de 26 weken. Gaat echt hard! Nog 8 weekjes werken en dan lekker met verlof. Eerlijk gezegd kan ik bijna niet meer wachten. Ik merk dat het werk me wel zwaar valt, ookal werk ik lekker thuis...! Morgen weer naar de vk! Ben benieuwd naar mn bloeddruk. Die was de vorige keer best wel gestegen voor mijn doen. Normaal zit ik heel laag. Alle keren had ik 107/65 en de laatste keer 125/80. Ik vind m voor mijn doen nogal hoog...

4. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Goooodmorning ff snel melden moet zo de drukte in op de weg! 2 examens! Heel belangrijk voor mijn diploma die ik over anderhalve maand binnen moet slepen hihi.

Ga vanavond bij lezen. Fijne dag

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ohhh heerlijk al die 26 weken! het kan mij ook niet snel genoeg gaan, helaas voor mijn gevoel kruipen de weken echt voorbij

6. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    #4386 guusje99, 28 nov 2011
    Laatst bewerkt: 28 nov 2011
    mmm oke, post ging even niet goed :(

Weinig zin de laatste tijd om te internetten, lees wel mee zo nu en dan.

Voor op de site:
    8-12 echo, controle ivm te grote baarmoeder etc.
    15-12 controle VK

heb dus nog steeds een grotere bm dan gemiddeld en zou diabetes kunnen zijn. Op zich met gewicht niks mis want bmi is prima maar ze willen het toch wel uitsluiten. Controleren ze alvast en gelijk ook op de Rhesus c dinges, ijzer gehalte enzo dus hbbn we dat maar gehad.

Job is failliet, moet nog even doorwerken tot ik ander bericht krijg van curator en dan vervroegd verlof oftwel solliciteren op nieuwe job die ik toch niet zal vinden ivm dikke buik. Kost erg veel energie dit, de sfeer is niet bepaald leuk meer en voel me er niet bepaald goed onder. Naja het zat er al erg lang aan te komen dus echt een shock is het niet maar toch...doet wel wat met je hoor!

@kwaaltjes, heel veel opgezette buik...misselijk....krampen. Volgens VK waarschijnlijk te wijten aan obstipatie wat goed zou kunnen maar prettig is het niet en maakt dat ik me nog meer zorgen maak eigenlijk. Gelukkig gaat het psychisch wat beter...werk nog maar 4 uur per dag en neem goed mijn rust dankzij mijn lieve overbezorgde man :) trouwens vreselijk veel lage rugpijn. Fysio zegt dat het geen BI is maar word snacht wakker van de pijn in die regio...baal ik van. :(

@babykamer, komt langzaam schot in. Meubels staan bijna allemaal n elkaar. Behang zit er bijna helemaal op, en bijna alle hout is opnieuw geverfd. hihi dat manneke van mij...net niet af allemaal :) doet ie wel vaker maar komt helemaal goed :D

@veranderingen lichaam.....flinke flinke buik...voel me dik dik dik :( en hoor heel leuk en vaak....goh jouw buik is groot. JAAA dat weet ik zelf ook wel, hou je lip lekker dicht als je niets anders te melden heb :p echt voel me zooooooo onzeker en onaantrekkelijk!

Sorry voor het ego bericht :)

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Fropste, mocht je die ijzertabletten niets vinden (ik kon er niet meer van poepen :)), dan kun je ook Floradix gebruiken. Dat is een suplement met ook ijzer, maar ook allerlei stoffen die je lichaam helpen om ijzer op te nemen. Werkt bij mij super, zeker als je HB niet heel erg veel te laag is nog!

Leske, wat sneu voor Joosje, verwen haar maar zoveel dat kan!

Eveline, prachtig moment, zo lekker met z'n tweetjes in bed (vriendlief heeft pech ;))! Doe wel rustig aan hoor, want met je drukke baan enzo...

Cerberus, hahaha, mijn man is idd ook even klachten vrij (alhoewel...).

Sjors, supergrappig, ik hoop dat we elkaar idd een keer treffen, bij de VK of ergens anders. Kampen is niet zo groot he ;) Ik was bij mijn dochter in Duitsland, dus het is ook voor mij nieuw. Maar tot nu toe vind ik ze idd allemaal wel aardig!
    Enneh, w.b. solliciteren, kun je niet gewoon op je allerslechtst solliciteren, zodat ze je waarschijnlijk toch niet aannemen? Als je het niet aankunt, hops je zo de ziektewet in ;) Maar ik snap het wel, wat vindt het UWV?

Steph, succes!!

Beesie, je moet vooral goed op je onderdruk letten. Bij mij is die ook meestal rond de 60, en dan is 80 wel een uitschieter maar niet extreem. Soms is het net omdat je snel van de fiets stapt en het meteen meet ofzo. Als je het niet vertrouwd, gewoon vragen de volgende keer of ze na 10 minuutjes nog eens wil meten!

Weken, ik ben nu ruim 23 weken, maar ik vind het supersnel gaan. De babykamer, alle kleertjes, de voorbereiding, ik voel me helemaal nog niet klaar voor de baby en als ik zie hoe die eerste helft van de zwangerschap voorbij is gevlogen...

Ik heb gisteravond nog gebeld met de VK. Zo'n last van mijn buik. Zaterdag avond al, en dan echt in vlagen dat het soms weg was, en dan kwam het weer opzetten. Zondagochtend was het weg, maar in de loop van de dag begon het weer. Gelukkig vond de VK het nog niet verontrustend, omdat ik ook geen slijm of bloed verlies. Als dat wel gebeurd moet ik meteen bellen, en ook als het echt pijnlijker wordt. Dat laatste vond ik een lastige graadmeter, maar goed, we zien wel. Hopelijk helpt rust om het wat te sussen daar binnen. Ik had ook een heel druk weekend... Ze zei alleen dat ik 1-2 uur platte rust moest hebben 's middags :(:( Hoe moet ik dat nou voor elkaar krijgen? Ik heb maar uitgelegd dat ik al heel blij ben als ik een half uurtje kan liggen, en zelfs dat lukt meestal niet. Maar goed, dat snapte ze ook, maar als het kon dan moest ik het wel proberen!

8. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Leuk Sasjuh vanavond 3d! Wij mogen morgen! Ben zoooooooo nieuwsgierig!

9. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Gentle: oh dat is minder zeg, zo'n last van je buik! Goed in de gaten houden dus!

Happymom: alvast heel veel plezier morgen bij de 3d echo!

10. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden! Wat een geklets weer en wat gaan we 'hard' met zijn allen! Jeetje ik lees al dat meiden het 'derde trimester' gaan paseren.... Pfff Echt wat gaat het hard allemaal, nog even en de eerste baby doet zich aan....

Lukt me even niet om op iedereen te reageren....

@ Prececho's; veel plezier vandaag en morgen dames! En ik wil natuurlijk straks/vanavond de pics zien van de beebjes!

@ Leske; fijn dat het beter gaat met Joosje, hopen dat ze geen terug val krijgt....

@ Cerberus; gats klinkt niet fijn van die auto.... Wat een (*%%(*@# handelaren..... Zit allemaal niet mee he! Hoop dat het met jou lichamelijk wel een beetje gaat/

@ Sjors; weet niet of je dit nog op tijd leest... Hier ook een uitkering, hoef niet bij mijn werkcoach langs (reden is dat ik vorig jaar ook al twee maanden in de ww had gezeten dus ze kent me). Afgelopen week heb ik haar telefonisch gesproken en ze deed helemaal niet moeilijk (ook ivm mijn zwangerschap) ze zag ook wel in dat een baan vinden nu niet het termijn is en zeker niet in deze situatie. Echter heb ik nog wel de sol plicht, maar ik solliciteer wel op functies in mijn vakgebied, maar er is zo weinig werk dat ik vaak op voorhand al wordt afgewezen (het zijn ook niet echt passende functies...) En zo modderen we een beetje aan tot aan het verlof (want daar heb je wel recht op he!) En na mijn verlof hoop ik dat leuke baantje te kunnen vinden :).

@ guusje; gast wat balen van je werk..... Zat dat er aan te komen? Ben benieuwd wat er uit de uitslagen komen, post is een foto van je 'dikke' buik in het buikentopic! Ben wel benieuwd! Fijn dat het klusssen opschiet...

@ Gentle; hoop dat het nu beter gaat met de buik.... En bij jou gaat het ook allemaal te snel! Nog een hoop te regelen!

@ Ego; druk weekend gehad! Geklust en lekker paard gereden. Ga zo de babykamer verven en dan moet de vloer erin en dan zijn we daar klaar en dan onze eigen slaapkamer, pfff heb nog zoveel werk te doen!

Straks ga ik naar de markt (na het verven) stofjes kopen en ik vandaag nog even paardrijden... Kortom druk druk druk!

@ Baby voelen; las volgens mij van Pioentje iets dat de beeb zat te schoppen tijden een belangrijk gesprek.... Hebben julliee al wel eens gehad dat de beeb begon te schoppen tijdens de sex? Pfff ik voel hem graag, maar heb toch liever dat hij zich dan even afzondert..... ;)

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    even snel... mn tijd is alweer op.... heb wel bijgelezen..

Gentle..
    fijn he, die rust-adviezen..... hier lukt liggen ook helemaal niet.....

Frenzy
    niet tijdens... wel dat mn man mn probeerde "op te warmen"... en dat er gelijk iemand druk werd...
    nou dat "opwarmen" werd dus niets...
    "uhhh sorry schat, iemand anders vraagt mn aandacht nu"... :D

hahahaha hij balen.... want tja de rest sliep natuurlijk net rustig... en ik val nu ook elke avond vroeg in slaap... :D

12. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hahaha hier nog geen last van, tijdens de sex. Nu moet ik zeggen dat de sex behoorlijk minder is geworden omdat ik dan meteen last heb van harde pijnlijke buiken... Dus de lol is er een beetje vanaf helaas. Wat dat betreft ben ik blij als ze geboren is en alles weer een beetje geheeld is...

13. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Guusje had je berichtje net gemist toen ik reageerde!
    Wat balen van je werk! Kan me voorstellen dat het niet fijn werken meer is zo...
    Hopelijk is het snel afgerond!

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb me ziek gemeld vandaag. Net 44 uur gewerkt en vandaag eigenlijk nog 8 uur erbij. En dat in combinatie met 5 maanden zwanger + 2 nachten slecht slapen maakt dat ik me niet op mijn best voel. Gelukkig was collega heel begripvol, die riep gisteren al dat ze een ziekmelding van me verwachtte vanmorgen dus hoefde me niet zo bezwaard te voelen. Nu vandaag en morgen vrij, dan 2 dagen werken, sinterklaasweekend en dan weer een week van 48uur. Maar daar ga ik komende dagen iets anders voor regelen. Zoveel werken kan ik niet meer heb ik nu ondervonden.

Verder heb ik hier, net als ik iemand net zag schrijven, helemaal niet het idee klaar te zijn voor de baby. De babykamer is nog een grote rotzooi, we zijn nog maar halvewege het slopen...en ik heb nog lang niet alle spullen in huis en ik begin hem nu wel een beetje te knijpen...ik weet het, ik heb nog 17 weken ongeveer maarja...relaxxxxx zzzzzzennnnn komt goed (zeg ik steeds tegen mezelf) en ik voel me nog zo onwetend omtrent baby's enzo. Heb wel een mooi boek gevraagd voor Sinterklaas, als ik hem niet krijg dan koop ik hem zelf wel. En dan morgen misschien weer rondje babywinkels...moet toch ook nog lakentjes e.d. hebben...stress stress stress.

Baby voelen tijdens sex? Hahaha lijkt me wel een beetje vreemd ja. Sex is hier nooit vanzelfsprekend geweest en is nu ehhh verdwenen *oeps, sorry schat* ach ja komt wel weer goed.

Nou dames, ik ga rustig aan wat laatjes uitzoeken en opruimen van ons oude dressoir. Die is nu al uit elkaar gehaald. Vriendlief gaat straks het nieuwe wandmeubel in elkaar zetten. Ben benieuwd!

15. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Dat bedoel ik dus, maar dan gaat de mijne wel door, eerst moet ik 'goed opgewarmd' zijn voordat we een stapje verder gaan... Maar tis lastig als er in je buik ook iemand aan frummelen is :p.....

Ennuh als ik 'gekomen' ben, heb ik toch keiharde buiken, maar daarvoor is de kleine denk ik al weer in slaap gevallen door het 'gewiebel'....

Maar tis heel irritant beginnen, en heb nu nog steeds zoveel zin..... en manlief ook.....

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leske, fijn dat het beter gaat met Joosje

Eva, dat is idd een vol program

Sjors, ik zou dit bespreken met je werkcoach, voor mij klinkt het als iets heel logisch wat je zegt (hoewel dat in Paarse Krokodillen-land niet altijd zo hoeft te zijn natuurlijk). Verder zou ik vooral gewoon sollicitatiebrieven sturen, ook als de kans 0 is dat je wordt aangenomen. Zo voldoe jij aan je plicht en heb je geen gezeur ... En wie weet, wordt je aangenomen voor na je 'verlof'! Zo ben ik aan mij huidige baan gekomen: met 30+ gesolliciteerd en iets voor het einde van mijn verlof 'begonnen' (paar weken later dus). Dus het kan wel :)

Verlof, 19 februari geloof ik ... Als ik dat red ;), anders 1 of 2 weken eerder. Maar waarschijnlijk hoef ik de laatste 3 weken alleen lopende zaken af te handelen (veel nakijkwerk en overdragen) en verder een taalplan herschrijven. Dat zal wel lukken met dikke buik en waggelpas :)

Stephanie, succes met de examens!

Sasjuh, veel plezier

Beesie, het is volgens mij een normale bloeddruk. Bij M en T zat ik altijd heel laag: 55-65, nu meestal 70 onderdruk ... de vk zegt steeds: netjes hoor, dus zolang ze dat zegt, ben ik blij :)

Termijn, hier 'nog maar' 24 (?) weken ... ik vind het heerlijk, laat de tijd maar kruipen ;), het zal een druk jaar worden met weinig slaap en er staat nog zoveel te gebeuren: kamertjes M en T moeten nog af, Sint, M's verjaardag, kerst, M naar school, M en T naar hun nieuwe kamers, T naar de speelzaal, verlof, dan gaarne vooral veel rust totdat de baby komt ...

Guusje, wat betreft de lage rugpijn: er stond begint nov een artikeltje in NRC over lage rugpijn en dat yoga daar zo goed bij schijnt te helpen. Ik merk het iig wel: de dagen na yogales heb ik echt minder last. Misschien een idee? Vervelend dat je zo rottig in je vel zit. Ik voel me juist heerlijk: lekker buik vooruit! Wat betreft obstipatie: veel vezels (vezelrijk brood, fruit, groente) in combi met veel water en regelmatig bewegen ...

Gentle, 1-2 uur platte rust ... dat klinkt goed :D ;)

Frenzy, klinkt wel als leuk druk :)

Eveline, niet te veel stressen hoor, je hebt idd nog tijd zat. En slim om je werk wat te minderen, dat klinkt als veel te lange werkweken!

17. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

Joosje is weer een half dagje naar school, Peet is haar nu ophalen, ben benieuwd hoe het gegaan is. Vanmiddag mag (moet) ze thuis blijven, lekker rusten en weer bijtanken.

Eveline, beterschap meid, doe het rustig aan, jouw werkweken zijn ook echt te lang vind ik.

Stephanie, succes met je examen meid! Zet 'm op.

Sex, hier trappelt de kleine man soms ook ja, en vind ik ook een beetje raar. Alsof hij het allemaal mee beleeft... Moet zeggen dat hij alleen in het begin trappelt en dan weer rustig is gelukkig. Buik begint wel wat in de weg te zitten hoor en in combi met erge bekkenpijn, zijn er weinig standjes over die kunnen, hihi. Ach ja, creatief als we zijn, komt het altijd goed en is het nog steeds fijn. Maar zal ook blij zijn als het allemaal weer gewoon kan.

Baby, ik ben er wel klaar voor eigenlijk. Hier is alles eigenlijk in orde, op wat kleine dingetjes na die ik nog moet kopen. Ik ben erg benieuwd naar de kleine man en waggel vandaag weer zo rond door die bekken, dat het mij niet snel genoeg kan gaan. Vind het wel raar dat dit de laatste zwangerschap is en soms overvalt me ineens het gevoel, nooit meer hierna (tenzij de natuur anders beslist, maar dat is in ons geval zo goed als uitgesloten). Ik laat over een paar weken mijn buik fotograferen, dus een mooie herinnering heb ik altijd. Vind ik erg belangrijk merk ik.

Sjors, dat is inderdaad lastig solliciteren zeg. Ik zou het ook nog eens goed bespreken. Succes!

Guusje, ook al onrust wat betreft je baan. Vervelend allemaal, kun je er nu niet bij gebruiken eigenlijk. En trots zijn op je buik hoor, het is een wonder wat daar van binnen gebeurt.
    Mijn buik groeide vooral in het begin erg hard, kreeg er ook regelmatig opmerkingen over, maar daar zit ik echt niet mee. Nu gaat het langzaam en is het een gewone gemiddelde buik volgens de gyn. Het is gewoon bij iedereen anders en je zegt zelf dat je BMI gewoon goed is dus geen zorgen maken meid. Je ziet er vast prachtig uit!

Gentle, rustig aan meid. Ik merk het ook meteen als ik het te druk heb gehad. Krijg dan ook harde buiken (denk ik tenminste, heb het met Joosje echt nooit gehad), maar als ik dan ga liggen, zakt het meteen weg. Succes daar!

Frenzy, geweldig hoe jij allemaal klust enzo. Gaaf dat je alles zelf kunt/aanpakt. Ik ben niet zo crea/handig, maar wil nu wel zelf een speldjesbord voor Joosje gaan maken. Ik koop namelijk regelmatig speldjes voor haar, maar alles verdwijnt. is opeens die bak weer bijna leeg (Joosje gebruikt ze voor de poppen en barbies vermoed ik) of heb ik geen 2 dezelfde speldjes meer. Dus lijkt me wel handig om een bord met linten te maken zodat haar mooie (lees dure) speldjes daarop kunnen.

Man+dochterlief komen eraan, wij gaan lunchen.
    Doei meiden, hele fijne dag!
    Liefs, Leske

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    vergeet ik nog helemaal het leukste vertellen. Lig ik gisterenavond op de bank televisie te kijken (in me blote buik, doe ik tegenwoordig altijd, liggen? dan eerst shirt omhoog hahaha) en ik zie in me ooghoek ineens me buik omhoog 'springen' en voelde ook echt als een harde schop! Was echt zo grappig. Ik riep gelijk Zooooooooooo zag je dat?! Mja vriendje zat tv te kijken dus heeft het weer gemist hahaha

19. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Leske fijn dat Joosje weer wat opknapt. En ze was een tand verloren? :D

Sasjuh veel plezier bij de 3d echo. Ik heb deze 21 dec. dus moet nog even wachten.

Eveline: wat werk jij veel zeg! Dat houd toch geen mens vol. :$ Goed dat je je ziek hebt gemeld. Jij en je uk komen op de 1e plaats!

Voelen jullie de kleine ook minder? Ik heb haar gister en vandaag bijna nog niet gevoeld. Gisteravond was ze zo rustig. Ik kreeg geen contact haha. Voel nu wel onderin de trappeltjes. Dus ze zal er nog wel zijn. ;) Ik maak me weer veel te druk.

Hier ook druk met de babykamer bezig trouwens. Kan niet wachten tot ik mag verven.

En ja de sex staat hier ook op een laag pitje. Heb er gewoon geen zin in...

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Hier na de seks ook heel erg veel last van kramp/harde buiken dus het is nog zeer minimaal.
    zou wel vaker willen maar de pijn is het me niet waard.
    en ook vriend vind het niet prettig, is toch bang dat het kwaad kan voor de kleine die krampen.

babykamer. moet nog alle aankleding ervan en nog veel spullen halen. Met hoeveel weken willen jullie alles klaar hebben ?
    Las in de folder met 30 weken dat het advies is, maar wat ik zo hoor is het in de regel toch meer met een 35/36 weken

Moet binnenkort toch eens de laatste dingen gaan aanschaffen en een begin maken aan het klaarmaken van het kamertje

Deel Deze Pagina