Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet zeggen dat het hier met de reacties wel meevalt. Ik krijg de laatste weken vooral opmerkingen dat mijn buik nu echt begint te groeien. Dat zijn gewoon leuke opmerkingen waar ik echt van kan genieten.

Mijn kamergenoot grapt wel dat ik voor twee moet eten (om vervolgens weer iets te snaaien op mijn bureau te parkeren), maar dat is zeker niet lullig bedoelt. Hij weet dat ik zelf dat soort opmerkingen ook gewoon maak (ben erg goed in het onderdeel zelfspot :D).

Kreeg van de cesar zelfs complimenten dat ik totaal nog niet waggel (mijn reactie: ja, anders krijg ik van jou op mijn lazer) en dat het fysiek allemaal nog erg goed gaat. Moet wel zeggen dat het scheelt dat ik naar mijn idee heel erg naar binnen draag. Was bij mijn dochter ook al. Heb dus een redelijk bescheiden buik voor deze termijn.

Hier gebeurt verder weinig bijzonders (behalve een peuterpuberende dochter). Maandag weer naar de VK, maar daar verwacht ik ook niet echt rare dingen.

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ opmerkingen buik; die krijg ik gelukkig geen. Alleen dat je het nu wel echt begin te zien en dat het zo mooi is!
    Maar je moet er niets van aantrekken hoor, sommige mensen snappen er gewoon niks van!
    Ben maar trots op je buikje!

@ baby voelen; pff vandaag al de hele avond heel druk in mijn buikkie, wel super leuk hoor. En ook hard, ik zie mijn buik gewoon bewegen!!
    Manlief heeft t nog steeds niet gevoeld, onze knul stopt de hele tijd met schoppen als hij zijn hand erop houdt..
    Hebben meer mensen daar last van?
    Hopelijk binnenkort!!!

3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjors, doen ben je er gelijk vanaf ;)

Mon, houd ook wel van een beetje zelfspot. Je bent de ander voor en houdt het wat luchtiger. Heerlijk he zo'n peuterpubertje erbij. Hier gelukkig heel even een gezellige fase. Ze kletst ineens de oren van je hoofd en ze wilt overal bij betrokken worden, maar samen een filmpje kijken kan ze nu ook. Heerlijk!

4. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missie ja dat gebeurt hier ook vaak dat hij stopt met schoppen als hij zijn hand er op legt. Vandaag was mijn moeder er en toen ook hoor. Even volhouden mam en jawel ze voelde het. Wel leuk om te kunnen delen.

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb de kleine de hele dag nog niet kunnen voelen helaas, en samen met die verschrikkelijke rugpijn maak ik me toch wel een beetje druk. misschien onnodig maarja
    morgen toch even de vk bellen voor advies

6. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beweegt ze ook niet als je rustig ligt en een beetje wiegt tussen je handen? Vervelend die rugpijn. Zit het hoog of laag?

7. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik wordt gek van de opmerking of ik wel zeker weet dat het geen 2 zijn. Pfff nee het zijn er 4 nou goed?

8. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Alle; thx voor jullie lieve woordjes, weet ook wel dat ik gewoon moet laten gaan (en weet dat ik echt niet dik ben) maar baal er gewoon van.... Zit niet te wachten op al die stomme opmerkingen.. En ik weet ook wel dat het voor een heel goed doel doe! Maar ja kweenie, mss maken de hormomen me onzeker ofzo?

@ Sjors; tot jul 2012 is ook lekker toch, tegen die tijd moet je toch wel wat kunnen vinden?! Komt heus goed!

@ Pioentje; wat vervelend van de onrustige benen (wiebel je dan heel de tijd ofzo? kan het me niet zo goed voorstellen wat het is :(:))

@ Leske; das bij dus ook, ik kan de kilo's makkelijk hebben... Als ik echt tegen iemand zeg dat ik zoveel kilo's aangekomen geloven ze me weer niet ;). Waar ging jij foto's laten maken van je buik?

@ Rens; balen zeg, zo lang uitlopen, ik word daar altijd erg sjaggie van! En dan maar zo kort naar jullie ventje mogen kijken....Maandag de uitgebreide echo. Hier ook echt tandartsenangst (nu heb ik wel echt een verleden bij de tandarts...) Ik moet vrijdag weer terug, dan komt de echte kroon op mijn tand (heb nu een nepkroon...) Ik heb dus ook echt slecht geslapen nachten van te voren... Ga je gewoon voor controle naar de tandarts? Probeer je er dan niet te druk om te maken.... Hihi (denk aan de bevalling ;) die nog komen gaat.....)

@ Zebra; niet mee blijven lopen hoor met die rugpijn!

@ Beesie; prachtig die sticker!

@ Cupido; thx voor je tip. Voel jij je al weer wat beter?

@ Happymom; had jij vandaag niet een 3D echo? Of vergis ik je met iemand anders?

@ Mon; Normaal ben ik (of was ik...) ook wel van 'zelfspot' maar weet niet, ben op een of andere manier hierin veranderd denk ik... Fijn dat je zo naar binnen draagt, is fijn dat je nog lekker alles kan doen.

@ Missiemaartje; hier heeft manlief de beeb ook pas heel laat gevoeld hoor, komt vanzelf goed....Maar tis wel leuk als je mannetje hem ook kan voelen.

@ lautjuh; Owh ja, die opmerking kreeg ik gister ook nog?! Zijn het er geen twee????? Maar dat bedoelen mensen 'grappig' denk ik ;);)

9. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Hey meiden,

Sorry, ik heb momenteel even geen tijd voor jullie..
    Jullie schrijven alleen al zoveel om bij te houden!

Als ik verlof heb kom ik mezelf wel weer melden!
    Mocht er iets in de tussentijd veranderen dan komt een goede vriendin van mij het hier melden.

Liefs Bloempjuh

10. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik vind het alles behalve grappig. Bij mijn vorige zwangerschap vroegen ze dat ook steeds. Jeetje wat wordt jij dik, zijn het er geen 2? Echt ik vind er niks grappigs aan. Kan er dan niemand zeggen...meid wat zie je er goed uit! Ofzoiets. Als je alleen maar die vraag krijgt dan is er niks aan. Hoe lang moet je nog? Nog 4 maand? :$ zo lang???? En dan al zo'n buik???? Ja ik wordt er sjaggie van sorry :)

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    #4471 Eva1983, 29 nov 2011
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
    Haai meiden, weer diagonaal bijgelezen...

Hier gaat het goed, alleen werken wordt wel steeds zwaarder...maar eenmaal thuis lekker op de bank gaat het wel weer.

EmvSenR: Ik las laatst een topic van haar (weet eigenlijk niet meer hoe ik daar kwam)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/278109-studiefinancering.html
    en was toen verbaasd want ze heeft het over een eenouderbeurs maar ze was toen samen met de papa van haar kindjes....toch? Anders zou ze niet zwanger zijn van hem...en volgens haar berichten hier waren ze wel bij elkaar toch?
    En 20 november is ze nog wel op zwp geweest want toen heeft ze een advertentie geplaatst...
    Ben ook wel benieuwd hoe het met haar is....

Hier zo naar bed. Knuf voor alle meiden die het nodig hebben maar op wie ik niet persoonlijk heb kunnen reageren!
    In het weekend ga ik weer meer bijlezen en reageren!

12. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    #4472 Sjors22, 30 nov 2011
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011
    Effe mn hart luchten

13. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    Effe ego. Werd een uur geleden wakker en moest plassen en was meteen klaar wakker omdat ik de baby niet voel..normaal elke avond en nacht en nu helemaal niets..de afgelopen paar dagen al een heel stuk minder dan voorheen... Maak me dan zo'n zorgen en gaan alle scenarios door mijn hoofd..zo bang dat er iets niet goed is...:( pff nu weer wat gerustgesteld :) heb net de doptone maar opgezocht ik hield t niet meer :( en wat gebeurde er...hij schopte er meteen tegen aan en had de doptone best hard staan dus nu half doof :$:p goh wat kan ik mezelf gek maken zeg pff..

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    sjors, erg herkenbaar hoor! Ik voelde de baby gister helemaal niet, en nu vanochtend alweer niet
    en de stress begint nu toch ook een beetje op te spelen :)

straks even de vk bellen voor die verschrikkelijke rugpijn.
    al is het nu zo goed als verdwenen. als we 2 uur verder zijn dan is het weer knallend aanwezig :(

15. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    Vervelend is dat he zebra, ik kan er nog steeds niet van slapen..
    Ben wel blij dat ik een doptone heb gekocht, als ik me dan zo voel kan ik even het hartje luisteren.
    Reageert de baby ook niet als je met je hand op je buik zachtjes drukt ? dat probeer ik namelijk ook wel is als ik een lange tijd niks voel..nu werkte dat vanochtend niet, maar nu is hij weer best druk :) Ik hoop dat je de beeb weer snel gaat voelen en hoop ook dat je snel van je rugpijn af bent en de vk je misschien kan helpen/informeren.

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Sjors: balen zeg dat je zo overvallen werd door onzekerheid. Gelukkig liet de kleine mama even weten dat alles ok was!

@ Zebra: oei rugpijn klinkt niet fijn. Ik hoop dat de VK weet wat het is en er wat aan kan doen.

Hier trouwens goed nieuws. De afgelopen dagen zo druk geweest dat ik af en toe gewoon vergeten ben om overdag PM te nemen. Desondanks heb ik 's nachts nog maar heel weinig last van pijn ter hoogte van mijn linkernier! Dus neem er nu gewoon 2 voor het slapen gaan en slaap dan prima!

Hier een beetje last van mijn darmen ;) Ik spring zo even onder de douche en dan kan de drukke ochtend beginnen. Een bezoekje aan het postkantoor om een pakje te versturen en te halen (H&M bestelling, zwangerschapsvest gekocht met 50% korting :) en voedingsbeha's) dan naar de verloskundige en dan peutergymmen met de kleine man en dan zit de ochtend er al weer op.

Ik voel de kleine goed bewegen, al is het de ene dag iets minder dan de ander.
    Fijne dag meiden, misschien tot later!

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    helaas geen doptone hier, juist omdat ik mezelf zo goed ken dat ik dan te makkelijk zou gaan luisteren. Heb net al een beetje zitten porren maar geen beweging in te krijgen.
    normaal is ze op dit tijdstip toch volop aan het bewegen.
    maar gister dus ook al hele dag niks, misschien andere houding waardoor ik haar niet voel ofzo

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Porren werkt bij mij ook niet hoor, trekt onze beeb zich niets van aan. Ik voel haar gelukkig wel meerdere keren per dag, de ene dag alleen meer, harder en duidelijker dan de andere dag. En voor de erg onzekere dagen (al lang niet gehad dus ik ga het wel leren!) heb ik altijd de angelsound nog liggen. Toch wel een uitkomst hoor.

Hebben jullie 's nachts ook zo'n last van jullie benen? Ik heb het als ik op mn zij slaap en dan het been wat onder ligt, wordt dan gewoon wakker omdat hij zo zeer doet. Het trekt echt richting mn knie, ga dan een tijdje op mn rug liggen en heel langzaam trekt het dan weg. Maar als ik dan op mn andere zij ga liggen komt het na een tijdje ook weer terug. Een voedingskussen in bed vind ik helemaal niets, veel te groot en ligt me alleen maar in de weg. Vannacht met een gewoon kussen tussen mn knieen geslapen maar ook dat helpt niet echt..

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    sasjuh, ik heb dat ook en daarvoor wel een voedingskussen in bed liggen, helpt bij mij wel
    alleen zou liever een zijslaapkussen hebben.
    maarja zoals altijd, zijn die dingen nergens te krijgen als je ze nodig hebt :p

20. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Sasjuh: ja, erg herkenbaar. Maar ik heb de pijn echt in mn heup zitten. En altijd mn rechterheup, hoe ik ook lig. Ik slaap wel met zijslaapkussen maar ook dat werkt niet bij mij. T ligt wel erg lekker, maar de pijn blijft elke nacht terugkomen. Volgens mn cesartherapeut is dat een aanhechtingspunt voor heel veel spieren, maar ze weet ook niet zo goed wat er aan te doen...

De gastkindjes worden zo weer gebracht! Vrijdag krijg ik voor t eerst een jongetje van 10 weken... Echt zoooo lief! Kan ik mooi alvast een beetje oefenen, hihi.

Deel Deze Pagina