Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    En net belde de kraamzorgorganisatie dus daar ook meteen een afspraak meegemaakt, komt allemaal wel dichtbij zo!

4 januari intake kraamzorg

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    o wat leuk sasjuh! ik ben zelf ook een beetje aan het wachten tot ze gaan bellen :D
    neemt bij jullie de partner vrij voor het gesprek, of kan zoiets ook savonds?
    vriend vind het hier eigenlijk onzin maar ik heb geen idee hoeveel info je krijgt en vind het dan toch wel fijn om niet alles alleen te moeten onthouden :p

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier kon het helaas niet 's avonds, net wel gevraagd. Geen idee of vriendlief vrij neemt, hij wil het wel maar is natuurlijk de vraag of het ook kan. Hoop het wel, want ik krijg altijd maar de helft mee wat die mensen tegen me zeggen hahaha.

4. anne85

anne85 Niet meer actief

hier in december ook een afspraak dat is helemaal al snel, gelukkig kon het hier wel s'avonds. Wij hebben ook gp, sinds vanochtend, :p haha reden van mijn vrije dag dus....

zijn er meer meiden die twee dagen achter elkaar hun beeb niet voelen? Of gewoon alleen 'weinig'? kijk alweer uit naar de afspraak met vk, over 2 week!!

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik kon ook al in december, maar dan was het op een dinsdag. Ik ben op woensdag altijd vrij dus vandaar wat later, ik ben dan ruim 31 wkn. Lijkt mij nog ruim op tijd ;)

Anne gefeli met jullie gp! Heb je nu ook de achternaam van je man??

6. anne85

anne85 Niet meer actief

dankje!! nee dat niet, wil ik bewaren voor het trouwen ;) Hier kon het s'avonds! Dus beide geen vrije dag voor op te nemen!

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    anne, ik voel hier de kleine al de hele dag niet, gister ook niet.
    Het schijnt dus gewoon te kunnen:D
    hopelijk vanavond nog wat geschop van binnen

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier geschop genoeg op het moment, kleine meid heeft denk ik weer een gym uurtje :D

9. anne85

anne85 Niet meer actief

ooh zie ik ben dus niet de enige :-D heb je ook een voorliggende placenta zebra?

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ja, dus nog eens een extra air bag om nóg minder te voelen ;)

11. anne85

anne85 Niet meer actief

fijn sasjuh zo'n gym uurtje :)

12. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier juist een hoop beweging door alle dagen heen. En dan nog eens met een voorliggende placenta. Blijkbaar is het een echt druktemakertje en mag ik blij zijn dat de placenta als een soort van stootkussen fungeert. Ik voel wel het meeste helemaal onderin, dus ik vermoed dat dat net het stuk is waar geen placenta zit.

Kraamzorg: dat is wel heel erg vroeg. Heb nog even zitten kijken, maar hier bellen ze pas met een week of 32 voor een afspraak. Ik wacht dus nog maar rustig af. Wel gisteren weer een zeer diepgaang telefonisch gesprek gehad met het UWV (ivm gedeeltelijk ziek zijn). De beste man vond het volgens mij allemaal wel prima zo en wenste me veel succes.

Naam: hier wel getrouwd, maar zo gehecht aan mijn eigen naam dat ik er juist bewust voor heb gekozen om mijn eigen achternaam te houden.

13. anne85

anne85 Niet meer actief

deze afspraak met de kraamzorg is meteen bij het aanmelden al gemaakt.. schijnbaar de standaardprocedure voor deze organisatie..Ik zal hoe dan ook mijn eigen achternaam voeren op werk e.d. maar na het huwelijk zal ik denk ik prive wel mijn partners :p naam aan nemen..

mon gehecht aan je naam, bedoel je vanwege dat deze mooier is, beter bij je past of ook vanwege het werk?

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik vind het ook erg moeilijk om mijn eigen naam ''op te geven'' maar ik wil ook erg graag een gezin zijn, en dezelfde achternaam als mijn kindje
    en voor vriend was het ook geen optie om ons kindje mijn achternaam te geven.
    vind is daar weer niet zo modern in
    dus ik denk dat ik ga gebruiken ;
    achternaam partner - eigen achternaam
    maar wel officieel kiezen voor achternaam partner

15. anne85

anne85 Niet meer actief

snap ik zebra,lijkt mij ook leuk dat je dan echt 1 gezinnetje bent! Hier ook voor beeb achternaam vriend. Maar op mijn werk kan ik mijn naam dus niet veranderen ;) daarom zou ik waarschijnlijk altijd mijn eigen naam voeren.. maar dan prive wel zijn achternaam gebruiken :)

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Combinatie mijn voornaam + achternaam partner vind ik zelf niet heel mooi, omdat beide namen met een S beginnen ;) Mijn initialen zullen dan dus S.S. zijn. Vind mn eigen achternaam dan beter klinken, maar is ook een kwestie van gewenning denk ik. En ik wil gewoon supergraag een gezinnetje vormen en dus dezelfde naam als ons beebje hebben!

Ik vind het wel meevallen met vroeg, de afspraak met de kraamzorg. Ik ben tijdens de afspraak ruim 31 wkn zwanger, ze gaf ook aan dat ze bijvoorkeur voor de 32 wkn een afspraak wilden plannen.
    Pas bellen om een afspraak te maken na 32 wkn vind ik persoonlijk erg laat, heb het liever op tijd maar vast vast staan!

17. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

@ trouwen/samenlevingscontract; vorig jaar toen we ons huis gekocht hebben, hebben we ook meteen testament en samenlevingscontract opgesteld. Maar we gaan in september trouwen, dus dan is het gezag automatisch. Dus gezag hoeven we niet te regelen. Hier is de erkenning ook al gedaan!

@ baby voelen; hier nog steeds veel beweging. Sinds 2 dagen zie ik mijn buik ook op en neer springen; super grappig!

@ ego; hier gelukkig weer alles goed. Ik slaap wel weer fijn, mede door de oordopjes! En gelukkig nergens last van, af en toe mijn banden en een pijngevoel strak gevoel in mijn buik. Weet niet of het harde buiken zijn of gewoon mijn banden maar neem aan dat alles gewoon goed is en dat het geen kwaad kan.

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ja voor de 32 weken lijkt mij ook prettig, je weet immers nooit...
    denk dat ik binnen nu en 2 weekjes ook wel een telefoontje krijg
    op de site staat rond de 7e maand

19. anne85

anne85 Niet meer actief

maartje fijn dat je zo goed slaapt!! Ik heb ook geen idee of het harde buiken zijn, maar wel eens gelezen dat het dan echt knetterhard moet aanvoelen aan de buitenkant..

Sasjuh, dus je eigen naam ga je niet meer gebruiken? Alleen die van je partner :) leuk hoor!

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nee ik ga mn eigen naam niet meer gebruiken, hoef geen dubbele achternaam :)

Deel Deze Pagina