Kraamzorg: ik heb vorige maand al gesprek gehad met ze. Vond t wel vroeg maar vind t wel een fijn idee dat alles gewoon geregeld is. Heb t kraamzorgboek hier ook al liggen, waar ze alles in bij gaan houden, de groei en tenmperatuur van de kleine enzo... Erg leuk om alvast te lezen!
het is ook gewoon leuk om telkens 'dat soort' gesprekken te voeren, kraamzorg, creche.. zodat zo ervaar ik het tenminste je telkens weer iets hebt om naar uit te kijken/ af te tellen Het maakt het ook realistischer... nu lijkt het nog zo onwerkelijk en lang duren
Het is geen alledaagse achternaam (anders had ik misschien wel anders besloten, who knows) en ik ben er gewoon echt aan gehecht. Die van mijn man is zeker niet lelijk, maar toch niet zo mooi dat ik de mijne er voor in wil ruilen. Daarbij kon ik het mijn vader ook niet aandoen . De beste man heeft 3 dochters, waarmee zijn achternaam via hem niet verder meer doorgegeven wordt (alle kleinkinderen hebben de achternaam van de respectievelijke vaders). Dubbele achternaam voeren is voor mij echt geen optie. Ik heb zelf al een vrij lange achternaam en manlief heeft een 'van ....' achternaam. Dat zou dus een lap tekst van hier tot en met worden. En verder ben ik soms gewoon opstandig en heb ik geen zin om mee te gaan met wat gebruikelijk is... @Kraamzorg. Ze willen hier de afspraak uiterlijk met 36 weken hebben. Eerder hoeft wat mij betreft ook niet, want als je eerder bevalt, heb je ook vrijwel geen recht op kraamzorg (ivm opname in ziekenhuis). Volgens mij was het vorige keer ook zo in of tegen mijn verlof aan en dat was een andere organisatie.
Later weer een uitgebreide reactie van mij hoor, nu alleen even over geregistreerd partnerschap. Wij hebben dit inmiddels bijna 4 jaar alweer. Toen gedaan omdat we samen huis kochten en was goedkoopste optie. Het is waar dat je je GP kunt laten omzetten in een huwelijk, compleet met plechtigheid en alles erbij. Je mag dan alleen geen getuigen meer erbij hebben. Kan wel, maar die getuigen niet voor de wet dus moet je daarvoor zelf een documentje opstellen en een ambtenaar die dat in de plechtigheid wil meenemen (willen ze hier niet allemaal...) én je kunt dan alleen nog maar 'trouwen' (omzetten dus) in de woonplaats waar je op dat moment woont. Dus al heb je geen mooie trouwplek in die woonplaats, zul je óf eerst moeten verhuizen, óf eerst moeten scheiden om vervolgens gewoon te trouwen incl. plechtigheid/getuigen en in de plaats die jullie zelf willen. Toen wij GP aangingen, was er nog de mogelijkheid tot een flitsscheiding zodat dat allemaal snel geregeld was, dat is nu niet meer. Scheiding van GP gaat nu net zo officieel als scheiding van huwelijk. Dus: kost geld en duurt lang. Dus...GP omzetten in huwelijk met een plechtigheid kán wel, maar moet je wel even over nadenken of je dat echt wilt.
Goede avond! Nou hier is het erkennings gedoe nog een heel probleem voor mij persoonlijk. Okee, hoe ga ik dit in het zo kort mogelijk aan jullie uitleggen haha. Neem even de tijd voor mijn verhaal dames Mijn verstand zegt; niet doen. Mijn gevoel zeg; wel doen.. Even uitleg erbij, omdat hij nu ook INEENS zo wispelturig van me af moest. En de manier waarop per telefoon e.d. En ik nog niet weet hoe hij gaat doen als de beeb er is, zegt mijn verstand. Wacht het af, kijk het aan. Hij mag het toch altijd ten alle tijden zien van mij. En dan kunnen we daarna nog alles op alles zetten om de kleine te laten erkennen. Maar ik ben bang stel je voor nu gaat het goed tussen ons (vriendschappelijk gezien) wat als hij ineens weer omslaat? Ik kan zijn gedrag niet helemaal begrijpen of hoe leg ik dat uit... ARGH, dit speelt echt 24/7 door mijn hoofd. Wil wel samen ook met hem het geboortekaartje gaan uitkiezen. Dus probeer hem vanaf nu wel zoveel mogelijk (waar kan) te betrekken in de zwangerschap. Alle informatie boekjes die ik gehad heb in het ziekenhuis ga ik ook doorlezen en die wil ik daarna aan hem geven zodat hij die info ook kan lezen over bevallen in het ziekenhuis ed. Misschien wel handig dat ie ook eens niet zo luchtig moet nadenken over alles wat komen gaat. Of hij er wat mee doet is nog een tweede maar kan het allicht proberen! Nou ja, ik ben nog aan het werken tot vanavond 12 uur, en dan heb ik weekend! Lekker donderdag en vrijdag vrij. Want zat en zondag is mijn plek weer op kantoor!
Dames, heel even advies nodig... Ik ben op zoek naar zo'n 'worm' voor in bed... Waar ik op/mee kan slapen zeg maar. Als ik op internet ga zoeken, kom ik hele tijd uit bij zo'n kussens die niet helemaal recht zijn om het zo maar te zeggen, zoals in de onderstaande link: Voedingskussen Orange/Red | Babypark Kun je deze ook recht neerleggen? Want aan zo'n vorm heb ik natuurlijk vrij weinig. Iemand ervaring hiermee? Liefs
nouuuhouu zit hier al een uur met mn hand op mn buik maar komt helemaal niks geen beweging in eigenwijs kind vriend grapt erover maar ik wil gewoon weer even een bevestiging, gelukkig zaterdag echo!
hihi, dat is hier ook weleens zo hoor! Dan lees ik mensen die expres een koude hand op de buik leggen en als ik dat doe voel ik helemaal niks :s. Ik voel haar wel vaak als ik naar de wc ga of autorijd haha eigenwijze muts zeg ik vaak...
ja zo'n zijslaapkussen moet ik ook hebben! weet iemand waar die dingen te krijgen zijn ? ben stad en land afgelopen maar nergens ja in de folder van de lidl een paar weken geleden.. toen had ik m niet nodig ( dacht ik )
Ik blijf het roepen: IKEA!!!! En een BV kussen is dan wel een grote banaan, maar je kunt hem dubbelvouwen en dan werkt het ook prima. *Edit: verwarring over zijslaapkussens... Ze bestaan nl ook als hoofdkussen en die verkopen ze bij IKEA.*
Meiden heb even jullie hulp nodig. Ik heb sinds vanmiddag een aanhoudende harde buik. Een drukkend gevoel helemaal onderin en een beetje last van lage rugpijn zoals op de eerste dag van je ongesteldheid. Nu zit ik er inmiddels wel erg op te letten dus voel nu van alles. Is het herkenbaar voor iemand?
Cupido, ik herken het niet sorry. MAar als je ongerust bent moet je gewoon je VK bellen hoor! Ik heb mijn voedingskussen, die ik ook recht kan leggen, voor een tientje gekocht op marktplaats...
Heb ik vorige week gehad! Had lage rugpijn en een aanhoudende harde buik. Thee'tje gepakt, gaan zitten met de benen omhoog en buik inwrijven en masseren. En is pas na 3 uur relaxen/wrijven ed gezakt! Had wss die dag teveel gedaan en teveel stress en vermoeidheid! Ander VK bellen he!!
Ik heb mijn voedingskussen gekocht bij Prenatal! Ook een kromme worm, maar die kan gewoon recht hoor! Ik heb vannacht mijn grote liefde (voedingskussen) eruit geschopt, arm ding vond ik vanochtend op de grond haha
Ego Hoi dames even een berichtje hou al een aantal dagen vocht vast en was vandaag bij de gyn!! helaas hoge bloeedruk krijg er extra zware medicijnen bij waar je heel moe en suf van wordt! voel mij even kloote hierover moeten 1 week rust nemen ivm hoe de medicijnen aan slaan er daarna halve dagen werken!! Ik weet dat ik aanmijzelf moet denken maar het is nog zo vroeg in de xwangerschap gelukkig sta ik goed onder controle en zijn ze deze x op tijd bij!! nou dit was even een ego verhaal maar het lucht wel op Gr chantal