Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Rotnacht: hier ook een hel van een nacht gehad....
    Ik kon eerst zelf al niet lekker in slaap komen, en toen begon mijn zoontje om 2 uur over te geven. Tot half 5 heeft hij 'netjes' ieder half uur overgegeven, dus 5 keer in totaal. Hij lag na de eerste keer in ons bed, met allemaal handdoeken en hydrofielen, en na de 3e keer had ik de tegenwoordigheid van geest om een teiltje te gaan halen, haha! Dat werkte beter!
    In ons bed kon hij niet slapen, en omdat mijn man tot half 2 had zitten werken, ben ik op een gegeven moment toch maar met hem naar zijn eigen slaapkamer gegaan, en ben ik op het baby-matrasje met een fleecedekentje bij hem gaan liggen... Al met al sinds 2 uur vannacht denk ik 1,5 uur geslapen.

Inmiddels lijkt het beter te gaan. Hij speelt weer, heeft weer praatjes, en heeft een soepstengel, een halve appel, en zojuist een witte boterham met een beetje appelstroop op. Nu maar hopen dat dat er allemaal in blijft...

Ik ben zelf nog steeds niet misselijk geweest (ja, alleen tussen mijn oren), maar heb wel last van mijn darmen. Als het inderdaad buikgriep is, hoop ik dat het voor mij daarbij blijft!

Ik vond mezelf trouwens echt superstoer vannacht, want ik heb alles zonder moeite opgeruimd, terwijl ik een enorme fobie voor overgeven heb! (normaal ga ik al hyperventileren als iemand zegt dat ie misselijk is....)

En de kleine meid: die is de hele nacht gezellig met ons wakker geweest, en heeft zich tot 2 keer toe omgedraaid... Keiharde trappen in mijn zij....

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik voel de kleine nog steeds niet! dit word dag nr 3 :(
    heb net al een half uur met blote buik op de bank gelegen en proberen contact te maken maar geen reactie hoor.
    vind het nu toch erg vervelend worden.
    wil niet meteen stressen maar best irritant als je normaal elke dag wel íets voelt en nu niet

heb zelfs al op mn buik geklopt en gezegt wakker worden :D

3. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Anna, jeetje dat is inderdaad een rot nacht, hoop dat het nu goed blijft gaan met je zoontje en jij niet ziek erbij word !''

@Zebra, jeetje meid, ik snap dat je er zo van baalt! anders bel je toch gewoon verloskundige op ? misschien mag je wel langskomen en gaat ze even luisteren naar het hartje zodat jij weer gerustgesteld bent.

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Met mijn zoontje gaat het weer een stuk beter, maar voor de zekerheid heb ik toch maar een teiltje binnen handbereik staan... Hij heeft 2 uur geslapen, en daarna nog een peer en wat limonade op. Op dit moment is hij lekker aan het spelen!
    Dat is dus 1 troost: als wij het ook krijgen, is het redelijk snel over! (Al moeten we vannacht nog even afwachten. Het scheelt wel dat hij nu al bijna 12 uur niet meer gespuugd heeft, en ook geen zieke indruk maakt, op zijn onafscheidelijke speentje na dan....)

Zelf voel ik me ook nog steeds wel ok. Nog steeds de indruk dat ik vooral last heb van het slaapgebrek. Ik hoop dus op een betere nacht, en ben iig van plan om er nu eerder in te gaan!

@Zebra: ik zou het misschien toch ook wel even aan de vk vragen.

nieuwe afspraak: 29 december 32-weken-echo, ter controle van verwijd nierbekken

5. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, daar verbaas ik me altijd een beetje over. De ene avond is ons dochtertje een zielig ziek vogeltje en ben je al druk aan het bedenken hoe je dat met de opvang gaat regelen en de volgende ochtend staat ze gewoon weer te springen en te stuiteren.

Ze knappen vaak wel heel snel op, waar wij vaak nog een paar dagen voor dood op de bank liggen.

@Rug: begint hier ook pijnlijker te worden. Zeker na een dag op een bureaustoel zitten. Hoort erbij vrees ik, zal me wat meer op mijn oefeningetjes moeten gaan storten. Het wordt nu toch echt allemaal en soepeler qua gewrichten en ook nog eens zwaarder qua buik.

Pfft, nog één dagje werken en dan lekker weekend. Maandag een dagje studeren, helemaal prima dus!

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    wat een hoop zieke kindjes:( hier is ze gelukkig alleen maar heel licht verkouden. iedereen beterschap met de kindjes!

hier gaat het allemaal nog steeds prima, kleine meid is heerlijk druk en kreeg gisteren een blaasmassage pffff niet prettig:p

morgen gesprek bij UWV ben benieuwd! dan gelijk even lekker shoppen bij ikea en prenatal en babyplanet hihih. op de terugweg nog even langs de taartenwinkel want heb weer 2 taarten als bestelling :) een ajax taart en een 50 bord als taart (zo een verkeersbord:p) dat zijn 4 taarten in 3 dagen dus dat wordt doorwerken hihi. gelukkig maar 1 hele moeilijk de ajaxtaart de rest is vrij simpel. 2 weken daarna is isabel jarig dus weer taarten maken, echt heerlijk om te doen :D ga een nijntjetaart maken en een lieveheersbeestje.

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Vandaag kreeg ik het kraampakket bezorgd, brr krijg ik wel de kriebels van als ik al die dingen zie haha. Nog een erg onwerkelijk idee dat ik over een maand of 3 zal gaan bevallen!
    Zat ook het boek Baby's eerste jaar van Pauline Oud bij, das wel erg leuk!

8. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    kraampakket krijg ik pas in januari geloof ik pfff..

@ kraamzorg nog niets van gehoord, staat ook dat ze tussen 28 en 32 weken pas contact opnemen.. vind het wel laat hoor maarja dat is natuurlijk gewoon mn eigen gevoel..

@ kleine voelen, ik heb een voorliggende placenta maar ik voel de kleine de laatste 2 weken echt elke dag en het wordt steeds beter voelbaar. zie zelfs mn buik helemaal bewegen als ik op de bank lig. mn ventje kan de kleine nu ook dan eindelijk voelen sinds deze week.. Helemaal in love!!

9. fropste

fropste Actief lid

25 jul 2011
    165
    0
    0
    haii meiden,

Reageer even snel. Heb nu al 5 dagen dat ik niet normaal kan, lopen, zitten of liggen. Heb zoveel pijn. vooral rond mijn stuitje en er heel mijn rechter boven been trekt steeds. Zo'n sneerende pijn. Ik weet ook neit meer wat ik moet doen. liggen, zitten niks helpt.

Ga denk ik maar eens contact opzoeken met een bekken therapeut. Dit schiet niet op zo. Kon net niet eens meer autorijden door de pijn in mijn bovenbeen. grrrr

liefs fropste

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    fropste dat heb ik dus ook, mn stuitje en het stuk erboven
    en kan ook echt geen houding vinden!
    morgen ga ik naar de HA

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Zebra: voel je echt helemaal niets? Of voel je wel nog af en toe een plopje? Als het je onzeker maakt, gewoon even de VK bellen!

@ Anna: Stoer hoor al dat braaksel opruimen én zwanger en wel op een ledikantmatras 'geslapen'! Fijn dat je zoontje zich weer beter lijkt te voelen.

@ Rens: wat stom dat er verder geen uitleg in die brief van het ziekenhuis stond! Anders morgen even bellen om te vragen hoe of wat?

Hier lekker gewerkt, maar over het weg zijn van de pijn 's nachts heb ik te vroeg gejuicht :( Vannacht weer 1,5 uur wakkker gelegen met pijn, dus maar weer chronisch aan de PM :(
    Ik lag gisteren trouwens al om 20:45 in bed, ik was doormoe! Vanavond ga ik er ook niet te laat in.

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik voel echt niks de laatste dagen. maar heb zaterdag de 3d echo dus wil daar even op wachten.
    maak me nog niet zoveel zorgen da ik de vk direct wil bellen

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zebra, ik heb zowel bij M als bij T één keer de verlos gebeld omdat ik één dag niet bewust leven had gevoeld (wel hele drukke kindjes hoor, die voelde ik echt iedere 10 min!). Beide keren is de verlos direct langsgekomen en bij de aanraking van haar (koude) handen op mijn buik: SCHOP! Maar beide keren werd me op het hart gedrukt om echt altijd te bellen in dit soort situaties. Vrijwel altijd komen ze voor nop, maar dat is niet relevant ... Dus ik zou zeker bellen.

Anna en anderen, beterschap!

All, ik kan het hier echt niet bijhouden. Ik heb het te druk overdag om te lezen, savonds vaak uitgepoept op de bank/in bed en als ik dan puf heb dan moet ik 15 pagina's lezen (waar ik dan weer geen puf voor heb). Dus ik hoop dat ik gewoon een beetje ad hoc mag meelezen en reageren ... Hopelijk heb ik na de geboorte meer puf (bij T had ik de eerste 4 maanden enorm veel energie ;)).

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Anna, gelukkig is je zoontje weer wat beter! Ik had het laatst ook voor het eerst met Julia. Toch wel zielig, zo'n kleintje wat steeds helemaal overvallen wordt door het overgeven. Ze schrok er zo van, echt sneu!

Kraampakket, krijgen jullie dat allemaal van je zorgverzekering? Bij ons wordt het niet vergoed, maar waar kan ik zoiets krijgen? Bij de apotheek ofzo?

Zebra, hoe is het nu, baby al gevoeld? Ik zou even bellen met je VK hoor, al is het voor je gemoedsrust, maar dit voelt niet prettig zo!

*GAAP* hier weer een druk dagje gehad. Te druk?!? Mijn bekken vindt van wel, die is het wel zat geloof ik. Ik waggel alleen nog een beetje en toen ik net even een sprintje trok over de weg omdat er een auto aan kwam (moest ff naar onze auto toe), toen schoot het er opeens in, dat gaat dus niet meer! Auwie! Morgen maar even iets meer rust nemen, al was ik helemaal blij met de gedachte dat ik morgen eindelijk iets aan de babykamer kon gaan doen...

Denken jullie even mee voor onze babykamer in het babyuitzet gedeelte? Ik heb net een topic aangemaakt, moet echt nog even goed bedenken wat we willen. Gelukkig is het behang er nog niet eens af, dus we hebben nog tijd hahaha!

15. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Eva: Morgen is de terugbelafspraak, dus tussen 11 en half 12 weet ik meer. Vind het alleen een beetje stom dat ze een brief sturen. Ze kunnen beter gewoon direct bellen, dan zit er ook niemand in de stress...

Gentle: Kraampakket is overal te verkrijgen. Prenatal, Babydump, Babypark heb ik ze in ieder geval zien liggen. Kosten overal rond de 30 euro als ik me niet vergis. Maar denk dat ze het bij een gewone drogist of apotheek ook wel verkopen... Zie de link hieronder, zie je wat er allemaal inzit (daar kun je hem ook kopen)

Utermohlen Kraampakket | Verzorging | Baby-Dump

Dames die het nodig hebben, een hele dikke knuffel voor jullie! Vervelend allemaal die klachten... Duim voor jullie dat het snel allemaal in orde komt.

Welteruste en tot morgen :) Liefs

16. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Site is weer bijgewerkt, alle afsrpaken staan er weer op!

@ Kraamzorg; hier nog niks over gehoord, mij staat iets bij van rond de 7 maanden en ik geloof dat ze ook telefonisch de afspraak doen... We zien het wel :)

@ GP / Samenlevingcontract / trouwen; hier getrouwd, aankomend jaar alweer drie jaar... En ben er heel blij mee, wel heel erg impulsief getrouwd (in Las Vegas).... Als dit zich niet voor had gedaan waren we mss wel niet getrouwd.

@ Naam gebruik; Vind mijn eigen achternaam mooier dan die van mijn man ;) En dan zeg ik 'mooier' en niet dat de naam van mijn man lelijk is. Daarnaast werk(te) ik in het onderwijs, waar ll mij aanspreken met mijn achternaam, zou het heel vreemd vinden als ik dagelijks zouden aanspreken met de 'aangetrouwde naam' denk dat ik dan niet eens reageer :$. Tja en ik ben ook trots op de naam die van mijn vader afkomt!

@ Kraampakket; hier nog niet binnen/ook niet besteld. Ik ga 1-1-2012 overstappen naar een andere verzekering (met gezin) krijg dan pas het kraampakket vergoed, wil hem dan ook pas gaan aanvragen. Heb dit al met de aankomende verzekering overlegd.

@ Opmerkingen mensen; thx meiden, weet het ook wel, sommige mensen! Het lijkt ook wel of sommige mensen het gewoon leuk vinden.... Maar laat het (probeer dan) los.... Als de beeb er is veel en lang borstvoeding geven, slapenloze nachten en veel sporten.... ;)

@ Chantal ; beterschap meis! hoop dat de medicatie helpt!

@ beesie; hoop dat de pijn inmiddels weg is... Lees dat dat zo is, gelukkig, wel in de gaten houden hoor! Ik eet eigenlijk gewoon nog evenveel als vroeger, merk wel dat ik sneller boertjes moet laten..

@ Rens; ik deel je mening; zwanger zijn is heel bijzonder! En ik ben blij dat ik dit als vrouw mag ervaren, maar als ik soms de 'klachten' hier lees van de dames... Wat betreft de klinisch geneticus, hier hebben we hele onderzoeken gehad.... De uitslag (pech, niks gevonden) is ons ook met een telefonsiche belafspraak officeel verteld... Weet het natuurlijk niet zeker, en dit is uiterlijk slordig en onduidelijk. Maar ik ga ervan uit dat ze 'slecht' nieuws ook niet telefonisch over brengen Laat je het morgen even weten?!

@ Sjors; hier ook een echte buikslaper, maar herken je pijn niet en moet zeggen dat zo op mijn buik slapen niet meer lekker ligt. Gister uit protest nog wel gedaan, wel ligt het lekker als ik half op mijn voedingskussen ga liggen zeg maar, zodat ik een beetje scheef lig en niet volop op mijn buik.

@ Pioentje; leuk hey om de kleine zo goed te voelen! En owh meid, wat ben jij een keiharde werker... Snap het ook wel met een eigen zaak. Maar dat je dan op je vrije middagje niet ff lekker kunt relaxen! Hoop dat je je tijd goed hebt gebruikt! Owhhhh en ik ben jaloers!!!! Naar londen met OS! En dan nog paardensport!!!! Lucky you!!! :D

@ Gentle; Ook een duidelijk voelend kindje in je buik! Succes met de voorbereidingen voor sinterklaas! Zal zo is gaan neuzen in je topic! En nog ff snel een sprintje trekken moet je ook niet meer doen he! Rustig aan!

@ Anna; gats wat een rotnacht..... Pfff is jou mannetje nog zo laat op? En gelukkig is je zoontje nu weer beter, lijkt me echt vreselijk als ze zo ziek zijn, je kunt dan niks voor ze doen he! Hoop dat je aankomende nacht een beetje kunt bijtanken. De controle van de nierbekken van de beeb was goed?

@ Zebra; weet niet of je de VK vandaag gebeld hebt? Maar ik zou echt even bellen als ze zich zo moeilijk laat voelen. Wrl is ze gewoon rustig, maar het stelt je dan wel echt gerust.

@ Naomi; druk met al die taarten (en verjaardagen natuurlijk!) Klinkt allemaal leuk. Succes mrg bij het gesprek bij het UWV, we horen wel hoe het gegaan is!

@ Sasjuh; Hihi.... Nog niet te veel in kijken in het kraampakket! Jij zit bij FBTO toch? Ik ga in jan overstappen en dan gelijk het pakket aanvragen (een beetje laat maar dan krijg ik hem nog gratis..)

@ Sheena; fijn dat je de kleine ook zo goed voelt, volgens mij hebben bijna al de maart mama's een voorligende placenta!

@ Fropste; gats dat klinkt niet fijn, ik zou echt proberen ergens hulp te zoeken (fysio/doker) want zo kun je niet door..... Hoop dat de pijn snel afzakt.

@ Eva; gets, is de pijn weer terug... Hoop dat de PM nog wat doet en hoop eigenlijk nog meer dat die pijn is weg zakt!

@ Salapio; is prima hoor als je 'ad hoc' meeleest... Begrijp het ook wel, een baan en twee kids... Ik denk dat ik dan ook uitgeteld zou zijn!

@ Pompelmoesje: hoe gaat ie?!

@ Cerberus: *zwaai, zwaai* ik vermoed dat je het druk hebt, hoop dat het wel allemaal een beetje gaat?!

@ Ego; ben volop in de 'crea bea' sfeer! Heb van de week allemaal stofjes gekocht op de markt, ideen opgedaan in de babyzaak en ben aan de slag gegaan met het naaimachine. Heb nu een kruikenzak, speel (label) kubus en een labeldoekje gemaakt... Zal later nog foto's hier laten zien. Helemaal gewelig, vind het zo leuk om te doen!

Wat ik nog ga maken (hemel, lakentjes, dekentjes, gordijnen, waskussenhoes, wikkeldekentjes, spuuglapjes, naamslinger) En allemaal in de stijl 'Hollands" Manlief vind het helemaal geweldig. Daarnaast nog volop aan de klus in het huis (wissel het af.... dan ben ik bobien de bouwer en dan weer crea bea.....).

Vandaag nog heerlijk paardgereden, gaat ook nog goed, rij nu om de dag.

Owh vandaag ook nog een 'opstandje' gehad met een man (alla Wilders) in de stad... Echt zo asso! Ik liep ergens, kwam meneer aan met een paraplu van een doorsnee van 8 meter.... Prikt er bijna zo een pinnetje in mijn oog.... Ik niet geheel op mijn mondje gevallen.... ' Eej kijk is uit man' Hij; ' Ja wat?! ik; eumh... je moet uitkijken, kijk bijna mijn oog eruit (en wijs naar mijn oog)... Meneer bromt en loopt door, dan draait hij zich om, begin te een partij te 'imponeren met zijn lijf' en zegt tja ik kan toch niet zien dan jij daar loopt... Dus ik steek mijn borst/buik vooruit en zeg nogmaals; 'Ja ik zeg toch dat je uit moet kijken, zodat je me wel ziet!' Meneer bromt nog meer, zwelt op en draait zich vervolgens om en loopt weg... Ik aardig over de zeik, loop er achter aan, terwijl hij weer bijna iemand prikt.... Ik roep dit naar hem en heb daarna nog geschreeuwd dat hij een cursus moest gaan volgens ' hoe gaat ik met een paraplu om'.... OMG!!!

Heb ik weer ;) Ik heb altijd dit soort dingen... Schijn het ook wel een beetje uit te lokken.... ;)

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    van ego, sorry hoor meiden

Nog steeds last van rugpijn , gelukkig straks naar de huisarts en ik ga ook de vk om half 9 meteen ff bellen,
    heb haar nog steeds niet kunnen voelen.
    dit word dag 4 en maak me toch wel erg druk,
    ook in combinatie met die erge rugpijnen.
    hoeft niks te betekenen natuurlijk maar het begint nu een beetje stressen te worden dus dat is tijd voor een belletje :)

18. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik ben vannacht bevallen van een jongen. In mijn dromen dan gelukkig. ;) Maar ergens durf ik er nog steeds niet aan dat we een meisje krijgen. Ik heb altijd al een onderliggend gevoel gehad dat we een jongen krijgen. 21 dec. hebben we 3d echo en tot die tijd verfen we nog geen muur haha.

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    lautjuh doe niet zo eng haha, Ik las de eerste zin echt zo :$

en toen.. ohhhhhh ;)

20. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Nou Lautjuh: ik las ook alleen meer de eerste zin van je berichtje. Schrok me kapot meid! Maar gelukkig was t een droom!

Frenzy: whuahaha wat een actie zeg! Ja ik ben dan ook zo hoor, trek ook mn bek wel los. Sommige mensen! Aarggh!

Hier weer een onrustige nacht gehad. Veel pijn aan mn heup dus ongeveer elk half uur wakker... pfff...
    Heb gister bij mn schoonzusje de Quinny Buzz opgehaald, echt een mooie wagen! We hebben de Quinny Speedi hier ook al staan maar die is erg groot. De Buzz is echt ideaal om in de auto mee te nemen met maxi cosi... Ben helemaal blij! Kan niet wachten tot ze erin ligt! hihi

Deel Deze Pagina