Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Pompeloesje: fijn dat t al weer wat beter gaat! Alleen balen van je bijwerkingen! Wij gaan zo naar de echo! Echt zo veel zin in! Ik zal meteen vanmiddag of vanavond de foto's showen!!!!!
    Meiden, allemaal een fijne zondag en tot later vandaag!

Liefs, beesie

2. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Heel veel kijkplezier beesie!!!

3. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Veel plezier Beesie lekker genieten!!

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Pompeloesje, fijn dat de buik wat rustiger is. Jammer van de bijwerkingen! 1kg is volgens mij al heel flink he? Iemand anders zei het al eerder maar denk eerlijk gezegd ook niet dat je de 36 weken gaat halen. Mede omdat de beeb al zo groot is! Maar hopelijk blijft de kleine voorlopig nog wel eventjes zitten. Hoe langer hoe beter!

@ 3d-echofoto's: jaaa mooi zeg! Echt superleuk :D

@ Beesie: veel plezier strakjes! Kom je ons ook de foto's showen?

@ Happymom: ik hoop dat je moeder goed door de operatie komt. Zijn altijd spannende momenten! Mijn moeder moest vandeweek weer op controle (is 3jaar geleden geopereerd aan hersentumor) dus weet hoe spannend dit soort dingen kunnen zijn!

@ Steph: fijn dat je eczeem weg is. Hopelijk blijft het ook weg!!! En goed van je dat je geen contact zoekt met je ex. Bezorgt je veel stress heb ik elke keer het idee. Kies voor jezelf en de kleine man in je buik! Jullie zijn het belangrijkst, ik heb nu wel het idee dat je dat ook doet hoor.

@ Ego: gisteren sinterklaas gevierd met mijn familie en de kleine frummel is gruwelijk verwend! Van oom en tante een badje (zag vandaag de prijs ervan in een folder toevallig :$ had ik zelf dus noooooit gekocht voor die prijs!!), één of ander speelding met allerlei lichtjes en geluidjes van Winnie de Pooh van opa en oma en nog heleboel kleine dingetjes als speelgoed, spuugdoekjes, verzorgingsproducten etc. Het hele badje zit vol met kadoos :$
    En vanmiddag vieren we sinterklaas met de familie van mijn vriend, daar zijn ook onze kleine neefjes en nichtje bij.

Zojuist heb ik een uitzetlijst gemaakt met alles (??) erop wat we nog nodig hebben. Hebben de ervaren mama's nog een tip? Wat zijn de niet-voor-de-hand-liggende dingen? Wat ga ik vergeten en wat is toch wel heel erg handig om in huis te hebben?

Fijne dag allemaal vandaag!

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    eveline ik ben ook al druk bezig met de uitzetlijst, en kom steeds weer dingen tegen waavan ik denk ohja! dat hebben we ook nodig.
    Ik heb van veel lijst van internet 1 lijst proberen te maken.
    Gelukkig hebben we nu al veel in huis maar moet toch ook nog best wel veel.
    Komende weken eerst de babykamer maar eens afmaken :)

6. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Bizar he hoeveel je nodig hebt voor zo'n klein hummeltje! Heb gelukkig ook al veel in huis en de commode al een eind ingeruimd en zijn kledingkast. Alleen overal staat echt zooi. Maar dat komt allemaal wel.

@Eveline, ja ik probeer echt voor de kleine en mijzelf te kiezen. En dan is het beste mezelf niet te voeden met zelfmedelijden en met zijn momentjes van aandacht. En merkte gewoon dat ik niet vaker met hem weg kan zoals afgelopen donderdag. één keer gedaan en nu niet meer, moest het zelf even onder ogen zien, en merken dat ik toch echt 2 dagen van slag ben door zo'n soort van uitstapje. Zie het nog voor me hoe we leuk samen kleertjes stonden uit te kiezen. Terwijl ik hem liever om zijn nek vloog en hem niet meer los wilde laten.... Argh :(

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    *Wat ik vergeten was: baby-nagelsetje. Mijn zoontje krabde zichzelf, werd met hele lange nageltjes geboren....
    *Verder heb ik heel veel hydrofielluiers gebruikt (ook bijvoorbeeld als spuugdoek na de voeding). Ik gebruikte er vaak wel 5 of 6 op een dag. Van de week tijdens de overgeef-nacht, zijn ze allemaal in de wasmachine verdwenen trouwens...
    * Wat ik nog niet zou doen: kolf en heel veel flessen. Mocht je borstvoeding gaan geven, dan kun je beter de kolf nog niet van tevoren aanschaffen. (ik had er 1 geleend, en die bleek toevallig goed te werken voor mij, dus uiteindelijk zelf 1 gekocht). Ook had ik al een hele flessenset van Avent. Toevallig dronk mijn zoontje daar prima uit, maar ik lees vaak genoeg over kindjes die daar totaal niet mee overweg kunnen.
    *TummyTub beviel ons helemaal niet.
    *Wat ik ook niet zou doen: het volledige assortiment van zwitsal kopen. Ik heb het eerste jaar bijvoorbeeld nooit shampoo gebruikt, oliegel vind ik smerig spul, bodylotion was niet nodig. Eigenlijk alleen de zeepvrije wasgel gebruikt. Het dochtertje van een vriendin bleek allergisch te zijn, dus toen kreeg ik ook nog al haar flessen zwitsal, haha!
    *Mocht je borstvoeding willen geven, koop voor jezelf een paar pakken zoogcompressen en een grote tube Bepanthen-zalf.
    *Haal meer dan 1 pak kraamverband in huis, dat vliegt er doorheen! (ik denk dat ik er in totaal 5 heb opgemaakt) Haal ook alvast nacht-maandverband oid., uit ervaring weet ik dat dat voor een man heel moeilijk is, om te kopen.
    *mijn zoontje was kleiner dan verwacht, waardoor ik maar 1 setje in maat 50 had liggen. Mochten ze bij jou ook een 'groot' kind verwachten, haal dan toch wat kleinere setjes bij Zeeman of Wibra oid. Ik ga nu sowieso het eerste setje in zowel maat 50 als maat 56 kopen, en dan wat goedkopere kleertjes in maat 50 erbij (denk daarbij ook aan de rompers!)

Er is trouwens bij baby-uitzet ook een heel topic met 'grootste miskoop en grootste aanrader'. Daar kun je misschien ook nog wat tips vandaan halen.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Jeetje Anna, dat zijn een heleboel tips, dankje! Ik heb er een flink aantal overgenomen in mijn uitzetlijstje, zoals maandverband haha nee ik zie mijn man daar nog niet mee door de supermarkt lopen dus die haal ik vast in huis, slim!

Ik heb nu 3 pakjes maat 50, haal alleen nog een leuk eerste pakje (en hetzelfde pakje in maat 56) dan ben ik in ieder geval voorbereid. Ik heb nu 4 pakjes maat 56, hoeveel pakjes hebben jullie in die maten? Ik ben van plan om naast de 4 pakjes die ik heb alleen nog het eerste pakje en dan nog 2 of 3 pakjes te kopen.

Het topic met grootste aanraders en grootste miskopen heb ik inderdaad gelezen en ook al wat dingen uitgehaald! Heb nog 1,5 A4-tje vol met spullen die ik nog moet.

Qua verzorgingsproducten ben ik van plan een paar dingetjes te kopen uit de babylijn van Weleda. Zwitsal ruikt inderdaad lekker maar zit alcohol in en vind ik maar niks op een teer babyhuidje. Weleda heeft dat niet dus wil in eerste instantie dat proberen. Of gewoon neutral.

Pffff ik kan niet wachten tot het kamertje klaar is, dan kan ik alle spullen tenminste kwijt! Ligt nu vooral bij ons in de slaapkamer. In de babykamer is alleen de oude vloer nog maar voor de helft weggesloopt, verder heeft manlief vooralsnog vrij weinig haast...

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb nu 6 pakjes maat 50 , 8 pakjes maat 56

en verder nu al een stuk of 8 in maat 62

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Anna thanks voor de tips!

Ik heb het idee dat we zo'n beetje alles wel hebben maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat we nog van alles missen, heel raar!

Gisteren bij de Hema nog goed ingeslagen. Hadden een kortingspas van 20% geleend van een collega van vriendlief en er was ook nog 1+1 gratis op alle kleding. Heel veel rompertjes, broekjes, sokjes enz dus gekocht, ook een aankleedkussenhoes, lakentjes en een superstoer soort spijkerbroekje en schattig vestje, en dat voor nog geen 50 euro haha. Dat was leuk shoppen!

Ik moet nog spul voor bv, zoals zoogcompressen, voedingsbh enz. En ook nog een flesje voor het geval de bv niet wil lukken. Ook hebben we nog geen verzorgingsproducten, zoals zwitsal enzo.
    Kleertjes hebben we nu in maat 50 en maat 56 volgens mij meer dan genoeg, en anders zit er hier een Wibra en een Zeeman direct om de hoek dus is het zo bij gehaald!
    Beddengoed heb ik 1 dekentje en 3 lakentjes, dan kan ik er beter nog 1 dekentje bijkopen toch?

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb inderdaad ook 2 dekentjes, en 3 lakentjes.
    Je weet nooit stel het dekentje word vies is het wel makkelijk een reserve te hebben.

Dingen als zwitsal heb ik ook nog niet. maar wil ik mee wachten tot het kamertje klaar is. anders staat dat ook nog eens ergens rond te vallen.
    weet van gekkigheid niet meer waar ik alles moet laten :p

moet ook nog steeds een babyfoon. wil zo graag met camera maar tjee wat zijn die dingen duur zeg.
    wil daar ook niet op bezuinigen eigenlijk maar ja met alles wat me nog moeten word dat steeds verschoven :p

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wij hebben ook een babyfoon met camera gekocht, die ene die laatst bij de Aldi in de folder stond. Laatst ook getest en ik vind het beeld erg goed en duidelijk!

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    #4673 Ligero, 4 dec 2011
    Laatst bewerkt: 4 dec 2011
    Beddengoed heb ik nu:

2 wiegdekentjes (1 voor in de wieg, 1 voor in de kinderwagenbak)
    2 lakentjes (maar wil nog wel 2 bijkopen)
    2 moltonhoeslakentjes
    2 katoenenhoeslakentjes
    2 molton bedzeiltjes (maar weet nog niet of ik die wil gebruiken)

Alles in de maat voor wieg en kinderwagenbak. Voor ledikant nog niks. Heb gisteren van mijn oma een prenatalkadobon van 25euro gekregen. Daarvan wil ik nog wat beddengoed kopen waarschijnlijk.

14. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb van de week lakentjes van Tijgertje en een hemeltje ingeslagen! (DAMN duur zo'n hemeltje!!) Maar ziet er wel leuk uit!

Jeetje als ik alles zo lees, het is ZOOOveeeeel! Moet er binnenkort echt eens voor gaan zitten haha.

15. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL

Let wel op: je moet géén MAANDverband nemen. Zeker als je hechtingen zou hebben. Maandverband is synthetisch en schijnt te kunnen gaan irriteren. Koop dus ook echt KRAAMverband, of Kotex Night (die heeft een andere bovenkant). En met maandverband ga je het de eerste we(e)k(en) zeker niet redden.

Tja, en verder: ook al ga je BV proberen, haal toch een bus flesvoeding in huis voor het geval dat. Denk dan wel even goed na of je hypoallergeen wilt geven of normale flesvoeding.

Meer hydrofielluiers dan op de standaardlijstjes staan. En als je een ledikantje hebt is het toch handig om ook een beddengoedsetje voor een wiegje te hebben. Die past namelijk mooi in de kinderwagen.

Zelf vind ik nog aanraders de badstofhoezen voor over de maxi-cosi en de wipstoel. Neem dan wel de eigen merk hoezen van de Prenatal en niet de merkhoezen van maxi-cosi (scheelt nl de helft).

16. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, en wat ik nog vergeet: kniekousen ipv die kleine rotsokjes. Onze dame raakte altijd binnen 5 minuten minimaal 1 sok kwijt. Tot ik de kniekousen ontdekte. Die bleven een stuk beter zitten.

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb ook al een extra pak kraamverband in huis, 2 pakken kotex night en 2 pakken maandverband voor wat later ingeslagen.
    mocht het niet genoeg zijn dan gaat vriend maar ff naar de kruidvat met een lege verpakking.
    kan niet zo moeilijk zijn en is vast niet de eerste man die een pak maandverband koopt.
    neemt ie gelijk maar een pak luiers mee en kijkt niemand er raar van op :p

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hihi wij vonden het hemeltje veel te duur eigenlijk dus hebben hem niet gekocht. Ik neem wel gewoon een witte :D

@ Mon, bedankt voor je tips ook, heb de badstof hoesjes voor over de maxi cosi op de uitzetlijst erbij gezet. En maandverband verandert in kraamverband! Flesvoeding heb ik in huis, had ik gekregen van iemand. En gisteren van oom en tante een flesje gekregen dus mocht borstvoeding niet lukken heb ik in ieder geval iets. Ik heb nu 12 hydrofielluiers.
    En die kniekousjes zijn ook een handige tip, al heb ik wel al heel veel sokjes (die krijg ik echt van veel mensen!!!) dus ik probeer het eerst met gewone sokjes en kan dan altijd nog kniekousjes kopen.

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb 30 hydrofiel luiers in huis :D volgens mij wel genoeg haha

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823