Ik bedoelde inderdaad een aantal pakken KRAAMverband voor in het begin, en daarna, als de bloedingen minder worden, kun je wel over op nachtMAANDverband. Het duurde volgens mij wel een paar weken voordat ik met een inlegkruisje af kon. Wat ik ook wel eens als tip heb gelezen: TenaLady. Schijnt beter te ademen, en veel te absorberen. Beddengoedsetje voor een wiegje is ook een goeie: die heeft mijn moeder nog op zolder moeten zoeken bij hun thuis, omdat ik was vergeten dat mijn zoontje in het begin in de wagenbak zou liggen... Maxicosi-hoes heb ik destijds bij het kruidvat gekocht, toen het zomer werd, en zweterig weer. Kostte denk ik 6 euro. Flesvoeding, daar heb ik proefzakjes van gekregen van de vk. Dit, omdat mijn zoontje er heel lang over deed om voor het eerst te plassen. Toen wilden ze dus meteen gaan bijvoeden... Uiteindelijk is dat gelukkig niet nodig geweest. Ik zal zo eens wat uitzetlijsten bekijken, want volgens mij zijn er ook dingen die wij nooit gebruikt hebben. (Ik vind sowieso dat er in het topic waar ik naar verwees heel veel dingen staan die misschien wel handig zijn, maar heel duur, en waar je ook makkelijk zonder kunt!) Over de pakjes: Ik heb nu nog niks in maat 50, 6 (?) pakjes in maat 56, en een aantal rompertjes in 50/56. In 62 heb ik een paar neutrale dingen over van mijn zoontje. Zelf heb ik nog steeds alleen een lichtroze vestje gekocht. Binnenkort toch maar eens op pad dus! Ik zal de uitzetlijst er ook maar weer eens bijpakken....
Ha dames, Gisteren gezellig sinterklaas bij mijn zus gevierd! En ze heeft even opgeruimd, ik heb de hele baby uitset gekregen van haar. Echt alles zit erbij, bedenk het en ik heb het! Heerlijk scheelt een hoop geld!!! Haar jongste is nu drie en er komt geen 3e dus vandaar dat ze alles weg heeft gedaan. De maxi cosi, met hoezen en zak, zelfs een doos vol nieuw hout speelgoed. Een wc bril verkleiner, ach ja dan heb ik het alvast maar , rompertjes in echt alle maten 12 stuks enz. Vandaag ga ik alles uitpakken, geen idee waar ik het allemaal moet laten! Fijne dag!!
Komt ie, het lijstje met volgens mij overbodige spullen: *Luieremmer. Wij hebben die alleen de eerste paar dagen gebruikt (omdat de kraamverzorgster de luiers wilde checken). Verder gebruik ik luierzakjes. Bij plasluiers gaan daar twee luiers in, poepluiers gaan meteen met zakje en al in de vuilnisbak of container. *Navelbandjes. Nooit gebruikt. Wel steriele gaasjes en een flesje alcohol in huis halen. *Flanellen luiers hebben wij nooit gebruikt. Zou niet weten waarvoor ook, eigenlijk. *Flessensterilisator en flessenwarmer. Gewoon in een pannetje/ in de magnetron (bij borstvoeding hoeven de eventuele flessen waaruit je afgekolfde melk geeft ook minder steriel te zijn dan bij flesvoeding) *Op de lijst van prenatal staan 'molton bedzeiltjes'. Wij hebben alleen een gewone molton-matrasovertrek gebruikt. *Ook op die lijst: 2 slaapzakjes en 2 pyjama's. Slaapzakjes pas gebruikt vanaf maat 62, pyjama voor het eerst toen hij nog net in 56 paste. In het begin is het voor een kindje niet prettig om meerdere keren per dag omgekleed te worden. Wij legden ons zoontje dan ook altijd gewoon in zijn kleertjes in bed (geen spijkerbroekjes oid natuurlijk) Verder nog een tip voor degenen die voor het eerst thuis gaan bevallen: Ik heb destijds bij de intake van de kraamzorg wat extra kraampakket-spul van die vrouw gekregen, omdat mijn verzekering geen kraampakket vergoedde. Ik had dus ongeveer anderhalf keer zoveel celstof-onderleggers als op de lijst staat, en daar heeft de vk gretig gebruik van gemaakt: er is er nog 1 over! Toen ze mijn vliezen brak, was het heel fijn dat die dingen regelmatig vervangen konden worden. Tip van mijn moeder: als ze niet op komen bij de bevalling, zijn ze onwijs handig bij spugende kindjes (niet 's nachts, want het ademt niet, maar bij een 'bedje op de bank' hadden wij vroeger vaak zo'n ding onder ons hoofd)
Wat een handige tips allemaal! Rare vraag, maar hebben jullie soms niet het idee van, (voor degene die de eerste miss krijgen??) ga ik het wel redden/kunnen ed? Is nu een angst bij mij de laatste week.. Zal wel ook komen doordat ik geen partner heb om op terug te vallen, maar gelukkig heb ik nog mijn moeder in huis. (denk ook stiekem dat ik meer heb aan haar dan aan een vent).. Maar soms vraag ik me weleens af, HOEEEEE?? ga ik dit doen.... een HELE opvoeding... oh gosh....
Jahoor Stephanie, dat heb ik ook en is denk ik heel normaal! Wij hebben het hier regelmatig samen over. Financieel zal niet zoveel problemen geven maar het is nogal wat wat er allemaal op je afkomt. Ik denk dan vooral over als het kindje wat ouder is, welke waarden en normen willen we meegeven en hoe doe je dat? Nou ik wilde nog veel meer schrijven maar wij gaan nu, vanavond verder hoor! Hoop dat het je wel wat geruststelt, dit gevoel is dus normaal!
Ja ik moet ook nog eens een eigen woning gaan zoeken straks. En dat komt ook nog eens op mij af. Ik heb nog nooit eerder samengewoond of op mezelf gewoond. Hoe run ik straks een huishouden met een kleintje? Gelukkig hebben mijn ouders mij de kans gegeven nog zeker 4 jaar thuis te kunnen wonen. En heb een vaste baan bij ons bedrijf. Dus financieel gezien is het een kwestie van goed op het geld letten, juiste beslissingen maken en sparen. Verder wordt me goed bijgestaan, en ook in de eerste start van de kleine. Maar bij mij speelt ook nog eens het punt hoe straks met de vader? En idd welke normen en waarden, neem aan dat het ook wel een beetje vanzelf gaat. Maar vind het toch wel heftig allemaal als ik er aan denk. Gelukkig komt de toekomst maar met één dag te gelijk. Niet teveel stressen nu het nog niet aan de orde is. (al zeg ik het zelf hihi)
@ stephanie; lijkt me ook lastig voor jou inderdaad, in jouw situatie zou ik daar ook aan twijfelen hoe ik het allemaal moest gaan doen. Maar je komt wel heel sterk over en ik weet zeker dat je het allemaal gaat redden. Ik denk ook steeds van : kan ik dat wel? En ik heb verder een goede relatie, huis etc. Dus ik kan me helemaal voorstellen dat jij dat nog erger hebt.. Maar komt goed meis, denk dat we allemaal soms wel aan onszelf twijfelen, is ook normaal denk ik..
stephanie, de situatie is inderdaad lastig, maar wie weet wat er komende tijd nog allemaal op je pad gaat komen. Het zal allemaal wel goed komen ook zoals het nu gaat, en vanuit hier kun je alleen maar aan de toekomst werken. zal soms zwaar zijn zonder partner maar gelukkig heb je je ouders om je bij te staan.
@ missiemaartje ja het zal allemaal wel loslopen! En de tijd gaat zo snel, dat is ook zo bizar. Dat maakt het nu allemaal zo veel echter. Gelukkig gaan we ook weer lekker de zomer in straks! @Zebra ja mag echt blij zijn met mijn ouders en familie/vrienden die mij zo steunen! En wie weet hoe mijn ex er straks kan zijn voor de kleine. Hij wilt tenslotte ook dat de kleine niets te kort komt.
Hier dan ons mooie meisje!!!! Ze lag alleen wel weer in stuit! Ze ligt qua groei erg mooi en qua gewicht zelfs 4 dagen voor op de rest van de groei. Ze weegt nu al 1023 gram. En haar geboortegewicht word geschat op 7 pond, netjes dus! Ze heeft in haar nek 1 cm lang haar! Hihi en erg lange wimpers zei die vrouw. Ze bleef maar zeggen watvoor mooi meisje het is! We zijn helemaal verliefd op haar! Ze heeft alleen bijna de hele tijd met haar benen en voeten voor haar gezicht gelegen, helemaal dubbel dus! Bekijk bijlage 203683 Bekijk bijlage 203686
wauw beesie! mooie meid hoor! en ook al 1 kg dus sorry meiden,ben emotioneel ff op dus ga verder niet reageren...
Beesie, prachtig meid!!! Pompeloesje, dikke knuf!!! Ik lig al op bed, mijn lijf is toe aan rust na het drukke, maar leuke weekend. Doeg meiden! Liefs, Leske
Wauw beesie wat een mooie 3d echo! En wat ook een positie waar ze in liggen he? Dat kan toch niet lekker liggen? hahaha. Ik mag 21 december. Ben echt heel benieuwd.
Beesie mooi! Jou meisje ligt hetzelfde als de onze haha, wat een lenigheid he! Pompeloesje dikke knuf! Ik ga ook naar bed, ben moe, last van mn liezen en bil en weer een drukke werkweek in het vooruitzicht!
@pompeloesje: ook vanuit hier een dikke knuf! Hang in there! @degenen die zich zorgen maken over het overdragen van normen en waarden e.d.: dat gaat écht vanzelf! Ik heb me ook wel eens druk gemaakt van tevoren, maar dat was achteraf niet nodig geweest. Heb vertrouwen in jezelf, en vertrouw vooral op je gevoel! Teveel nadenken en overleggen werkt ook niet! Verder: welterusten... Ik ben er morgen weer!
beesie wat een mooie fotos ook!! en nu al lang haar hihi,leuk hoor. Sinds de 3d echo ben ik ook helemaal op de roze wolk. lijkt het toch wat meer ''echt'' te zijn allemaal nu ik duidelijk gezien heb wat er in me groeit
Goedemorgen! Ik kan de foto's niet zien vanaf mijn iPad. Stom zeg... Jammer. Morgen ff vanaf kantoor kijken via mijn pc. Fijn dat ze zo goed groeit beesie! Ik kreeg gister een bericht van ex hoe het met me ging. Moet ik er nou mee. Heb niet gereageerd nog. En hij smsde vanochtend mijn moeder dat hij met haar wilde praten. Ben benieuwd. Vanmiddag ff naar het ziekenhuis maar mijn eczeem is weg. Dus zal niet veel zijn bij de arts. En daarna Sinterklaas vieren met de familie! Zin in!! Fijne dag allemaal!
Goedemorgen dames, Gisterenavond superdrukke avond gehad. Sinterklaasfeestje met me kleine neefjes en nichtje. Wat een drukte zeg...toen ik eindelijk op bed lag was mijn buik echt keihard! Snel gaan slapen en toen werd ik vanmorgen weer wakker met een normale zwangere buik Vriendje ging later naar bed als mij, ik lag al te slapen. Toen heeft hij ons kleine meisje weer gevoeld, steeds vaker en steeds duidelijker, zo leuk! Nog even over de onzekerheid van Stephanie: wat ik dus gisteren wilde schrijven is dat het heel normaal is voor elke aanstaande mama. Maar ik denk dat er bij jou nog veel meer bij komt kijken even! Zorg dat je straks eerst in een goed ritme zit, jij en de kleine, voordat je verder gaat zoeken naar een eigen woning enzo. Het zal niet makkelijk zijn maar je bent sterk en je ouders staan achter je en hoe lullig ook dat je ex jou heeft laten zitten, ik krijg het idee dat hij wel het beste voor jullie zoontje wil. Het komt vast wel goed! Pompeloesje, knuffel!! Beesie, mooie foto's zeg! Ook al een kilo zwaar? Nou, dan kan ik al die zwangerschapskalenders wel links laten liggen volgens mij, daar lees ik dat ze pas rond de 29 weken een kilo zwaar zijn... Nou, ik ga douchen en dan werken fijne dag allemaal!