@Pompelmoesje. Hele dikke virtuele knuffel vanuit hier!! @Beessie. Mooie echo! Wat een lening meisje. Hier alles zijn gangetje. Gisteren met het kamertje bezig geweest. Vanavond of morgen de muurstickers plakken
Zo, net weer bij de VK geweest. Bloeddruk blijft maar laag (110/65), dus ik ben benieuwd wanneer die eindelijk een beetje gaat stijgen. Verder weinig bijzonderheden. Ze kon nu wel voelen dat meneer gedraaid is en met zijn hoofd naar beneden ligt. Dacht het zelf ook al gemerkt te hebben omdat ik hem heel anders voel de laatste tijd. In het begin waren het vooral trappen in mijn schaamstreek, nu is het meer gehik en gefrommel. Dochterlief is vanochtend voor een paar uurtjes naar het kdv: Sinterklaas komt daar langs en dan mogen alle kindjes komen. Ze wordt nu opgehaald en ben erg benieuwd hoe ze het gehad heeft. Vanavond vieren we hier thuis nog Klaas met opa en oma en een tante. En daarna op naar de feestdagen... En tja, dat opvoeden... je blijft je uiteindelijk denk ik altijd wel afvragen of je het goed doet. Het blijft uiteindelijk toch een wisselwerking tussen jou/jullie als opvoeders en je kindje. Je zult toch ook aansluiting moeten zoeken bij het karakter van je kind. Ik denk dat het belangrijkste is dat je voor jezelf duidelijk hebt hoe jij zelf in het leven staat qua normen en waarden. Dan kun je die ook veel makkelijker overbrengen op je kind. @Harde buiken: die beginnen hier nu ook te komen als ik me fysiek teveel inspan. Afgelopen vrijdag liep ik een stuk op met een collega, maar dat ging toch even te hard. Verder heb ik er gelukkig weinig last van. Het is bij mij echt een teken dat ik me fysiek teveel inspan. @Pompeloesje: heel veel sterkte. Ik hoop maar dat de kleine nog even een tijdje binnen blijft zitten. Iedere dag is er nu echt eentje...
@ eveline ja hij wilt ook het beste voor de kleine gelukkig. Dus dat zit wel goed, en ik vind de band tussen de kleine en hem ook belangrijk dus dat komt wel in de toekomst. De kleine zal iig niets te kort komen. Jeetje wat een weer zeg. Net even met de honden gewandeld gelukkig op tijd want het hagelt nu als een gek! Zo met mijn moeder naar intertoys even wat Sinterklaas cadeaus inslaan! Toch wel even leuk straks, ben benieuwd hoe mijn nichtje reageert zal wel lekker zenuwachtig zijn en druk haha. Nou tot snel
Hier vanmorgen ook bij de vk geweest. Alles was goed. De kleine groeit volgens schema zover ze dat kon voelen. Mijn bloeddruk is ook heel laag 100/60. Over 3 weken krijg ik een oproep van de gyn. voor een groeiecho. Dit omdat mijn zoon behoorlijk aan de maat was bij de geboorte.
Hoi meiden, Ah, dachten we eindelijk dat Joosje weer wat opgeknapt was van de longontsteking, belde vanochtend de juf. Joosje zat te huilen van de oorpijn, maar wilde niet naar huis. Peet haar toch meteen opgehaald, naar de HA, en jawel hoor, ze heeft oorontsteking. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... Ze huilde van de pijn en zei:"ik word gek van die oorpijn mama". Echt, mijn moederhart breekt dan, zo sneu. Mijn lieve meisje... wat een pech en dat rond deze leuke Sinte tijd. Sorry voor het ego berichtje, maar ga nu weer lekker naast Joosje op de bank liggen voordat ik straks moet gaan werken. Gelukkig is Peet lekker thuis en morgen ik de hele dag dus geen oppas. Liefs, Leske
Aah wat sneu voor Joosje. Oorpijn doet ook vreselijke pijn. Mijn zoon had het vorig jaar zo vaak dat hij uiteindelijk buisjes heeft gekregen. Beterschap met de kleine meid. Hopen dat ze snel weer de oude is.
Leske: he gatver, het zit Joosje ook echt niet mee he, de laatste tijd! Eerst een fikse longontsteking en nu waarschijnlijk een oorontsteking! Arme meid! Sterkte ermee! Hier nog steeds helemaal in de wolken van de 3d echo van gisteren! Ben helemaal verliefd op onze mooie kleine meid. Haar geboortegewicht word trouwens geschat op 7 pond, netjes dus! Ze heeft erg lange benen zei ze, en lange wimpers en haartjes! hihi. Zo leuk!
Hoe gaan jullie het na de geboorte doen met visite? Wij zitten er over te denken om een kraamfeest te houden. Als de kleine wordt geboren loopt het toch al weer richting het mooie weer. Dus zo'n 6 weken na de bevalling gaan wij een kraamfeest geven denk ik. Dan zijn we er in 1x vanaf. Weet nog wel dat ik soms 3 maanden na de bevalling nog visite kreeg en er helemaal geen zin meer in had.
Dat is ook wel een leuk idee Lautjuh! Wij houden t wel gewoon bij kraambezoek, vind het ook wel wat hebben. We hebben alleen wel erg veel verjaardagen in maart! Ik ben zelf 17 maart jarig. Maar waarschijnlijk ga ik dat niet vieren! Komt t jaar daarop wel weer!
Lautjuh, ik schrik me helemaal de rambam, toen ik las 'ik ben bevallen' Hopelijk weet je snel of het een jongen of meisje is! Rens, gelukkig geen ernstige dingen! Zebra, gelukkig voel je je kleintje weer! Pompeloesje, ajaj, blijft spannend bij jou, sterkte en een dikke knuffel! 1 kg klinkt al heel goed. Kindje van het andere forum (was een van een tweeling) was 850 gram bij de geboorte (volgens mij rond 30 wk) en dat zijn beide mooie jongens nu. Hopelijk blijft je kleintje nog even binnen, maar z'n gewicht is heel goed! Frenzy, dat van die buik herken ik, ik bots ook de hele dag Steph, het blijft een moeilijke situatie, geen wonder dat je hoopt op een wonder! Maar, een oppepper, een meisje van onze augustus mama's is ook alleen gelaten in haar zwangerschap, en nu, 2,5 jaar na de geboorte van haar ventje is ze samen met een veel leukere jongen en verwachten die samen hun tweede, terwijl ze trouwplannen maken voor de zomer. Klinkt dat niet romantisch? Dat wens ik jou ook toe, zo'n prachtige happy end voor al die narigheid! Ik zag een paar echo's voorbij komen, leuk hoor! Eveline, handig om in huis te hebben... Zachte babydeken (een of meerdere). Gewoon klein formaat, lekker zacht fleece dekentje ofzo. Is ook leuk om als cadeautje te vragen! Ik vond ze ideaal, kon zo overal even een deken er overheen gooien, in de box, in de wagen, bij het voeden, heel fijn! Maatje 50 is idd sowieso wel handig. Gemiddeld is 52 cm voor een kindje en de meeste kleintjes passen nog wel een paar weken in maatje 50. Julia heeft 50/56 heel erg lang aangehad, en daar hadden we weinig van omdat iedereen zij 'ze groeien zo hard'... Niet altijd dus Ik probeer van alle kleine maten (50, 56 en 62) ongeveer 8-10 setjes in huis te hebben. Ik heb nu denk ik wel 8 setjes maat 50/56 inmiddels, maar ik wil misschien nog wel even een speciaal eerste pakje kopen. Dat heb ik nog niet zo echt. Verder is het ook handig om gewoon meteen de eerste dagen even te kijken welke maat handig is en of je genoeg hebt, dan kun je altijd wat specifieke kraamcadeautjes vragen! Verzorgingsproducten zou ik ook rustig aan mee doen. Een fles wasgel is in principe genoeg, misschien nog iets van babyolie als je dat zelf lekker vindt. Ik vind dat wel fijn, maar das persoonlijk! Kraamvisite, doen we hier gewoon zoals het komt. Bij Julia heel weinig visite gehad (was in Duitsland), en dat heb ik toen best wel gemist. Ik zou het erg leuk vinden als er veel mensen willen komen kijken! Voelde me toen soms een beetje vergeten. We zijn toen na 6 weken in Nederland geweest en toen hebben we wel een soort kraamfeestje gegeven, maar dat was bij m'n ouders thuis, en toch ook niet zo leuk als ik had gedacht. Doe mij die eerste week maar mensen die willen komen! Ego, even een heel druk weekend gehad en nu is het echt raak. Zere rug, zeer bekken, ik denk helaas van het paardrijden van gisteren. Nu toch echt maar besloten (bijna...) om te stoppen met rijden. Tijdens het rijden helemaal nergens last van, maar dit is echt niet leuk. Ik kan amper lopen. Hopelijk is het met rust wel snel weer over, en kan ik gewoon m'n dingen blijven doen. Morgen weer oppaskindje, dus dan moet ik wel een beetje wat kunnen natuurlijk! Wel een leuk weekend gehad, 2 keer sinterklaas gevierd en ontzettend verwend, heel gezellig!
kraambezoek, wij hebben afgesproken dat de eerste week alleen de opa'a en oma's langs komen en de week erna mag iedereen op visite komen ( wel op afspraak ) Ik kan zelf al heel slecht tegen drukte in huis en ik denk dan al helemaal. vind een kraamfeest erg leuk altijd maar dan ben je vaak toch al een paar weken verder en aangezien wij beide broers/zussen hebben zullen die dan alsnog eerder willen komen. voor ons dus geen optie
Hahha Gentle dan had ik je wel gesmst hoor Ja wij doen kraamfeest maar de opa's en oma's + goede vrienden mogen al eerder komen hoor.
Heej, Joosje heeft idd oorontsteking, gilde het uit toen ze thuis kwam, maar inmiddels werkt de pcm. Niet leuk allemaal... Wij doen gewoon kraamvisite (des geen feest in 1 keer), was bij Joosje goed gegaan en erg gezellig. En dan heb je rustig de tijd om te kletsen... Ga nu werken. Doeg! Leske
Iemand deze toevallig vandaag al in de winkel gezien ? Trekpleister Voordeelkrant 6 t/m 18 december 2011 - Powered By Publitas.com Misschien een optie als luiertas ( mits deze niet maatje MEGA TAS is net zoals die van het kruidvat in de folder een week of twee terug )
Wij doen ook gewoon kraamvisite. Inderdaan wat Leske zegt, heb je tijd om echt met iemand te kletsen en 1000 keer je bevallingsverhaal te vertellen
Heej dames! Even een update vanuit hier... Net groei echo gehad in Venlo. Alles was prima, ukkie was weer prima gegroeid. Ongeveer 2,5 week loopt ie achter qua groei. Ben vandaag 26/5 en zij meten 24/2. Naja... Mijn zusje was meegeweest. Was de laatste keer ook meegeweest naar Maastricht, maar daar ging het rap rap. Nu echt een fijne echo met een klein beetje uitleg en paar leuke foto's. Ze vond het echt leuk. Volgende week normale controle en de week erop wéér een groeiecho. Dan gaat mijn moeder mee... Ben benieuwd Ook 1 3d kiekje gehad vandaag, maar was niet helemaal opperbest. Neus zag er erg dik/vreemd uit en het handje stopte bij de pols... Had iets met verschillende lagen ofzoiets te maken... Ik wil misschien qua zorgverzekering overstappen naar FBTO. Het aan en uitzetten van de modules lijkt me ideaal. Iemand ervaring hier met FBTO? Ook zag ik dat ze 100 euro aan bv een pretecho vergoeden. Normaal gesproken zou dat te laat zijn, dan ben ik al ruim de 30 weken gepasseerd. Maar onze hummel is toch 2,5 week kleiner, dus weet niet of het niks uitmaakt? Als ik overstap en ik krijg het vegoed, ga ik het ook zeker doen... @ Leske: beterschap met je kleine meisje! Ze heeft het wel flink te pakken allemaal de laatste tijd, ermke! @ Stephanie: hou je taai meid en denk aan jezelf en aan de kleine. Dat is nu belangrijk... Laat je niet gek maken... @ Tas: oow, dies erg leuk (en erg goedkoop!). Helaas geen trekpleister in de buurt @ Pompeloesje: jeetje wat een schrikken weer zeg... Beloof je me dat je dat kleine ukkie nog even binnen houdt? Het is veel te slecht weer om nu al te komen... Sterkte en denk goed aan jezelf! Iedereen die ik vergeten ben, sorry... Moet nu gaan, de oven piept en de overheerlijke bloemkoolschotel is ready! Fijne avond en een fijne sinterklaasavond! Liefs