Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    haha sorry moest hier wel even om lachen. Mijn man is namelijk net zo als hij ziek is. Dat je op hem loopt te zeuren komt gewoon door de hormoontjes. Je wil graag de babykamer klaar hebben, heeft met nesteldrang te maken. Pas dan is een zwangere vrouw rustig. Is er niet iemand die kan helpen?

2. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @ Eveline,

Oh oh fijn he die hormonen! Doe rustig aan, en niet zo boos doen hoor ;) Ziek is echt ziek. Maar kan begrijpen dat je hondsdol wordt dat er nog niets echt af is! Dikke knuf!

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja echt he, zieke mannen zijn soms ZO zielig. Ik ben blij dat hij niet degene is die zwanger is want dat had 9 maanden ellende geweest! (hij was ook degene die een dag na de positieve test zei dat hij zich misselijk voelde en een week lang pijn in zijn buik had en ineens thee ging drinken omdat hij de koffie niet meer lekker vond terwijl ik nergens last van had...)

Maar mijn vader komt de eerste week van januari schuren en verven. En daarna komt mijn moeder behangen, ook in dezelfde week waarschijnlijk. En ik hoop gewoon dat voor die tijd de vloer en het plafond gesloopt zijn en in ieder geval het plafond erin zit. We hebben een beetje de pech dat onze handige vrienden op het moment zelf middenin een verhuizing/verbouwing zitten en dus zelf ook erg druk bezig zijn...

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Je hebt gelijk...ziek is ziek dus hoef niet zo boos te doen. Hij baalt zelf ook van de babykamer.
    En het belangrijkste is dat de baby straks een bedje heeft (slaapt toch de eerste tijd naast ons in een wiegje) en kleertjes, borstvoeding en vooral veel liefde. De rest is te improviseren...en nieuwe vloer of nieuw plafond is niet heel belangrijk (maar wel fijn)

5. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja... en toch is het fijn als het kamertje af is. Noem het nesteldrang, ik weet niet wat het is.

Wij hebben in principe al een babykamer, maar ik (we) wilde(n) toch wel graag het kamertje iets opleuken. Afgelopen week is er dus behangen, maar nu moeten er nog een paar muurtjes geverfd worden. Op zich is het kamertje zo te gebruiken, maar ik zal toch erg blij zijn als het af is. Het voelt dan gewoon beter en rustiger.

Maar goed, ik mag niet klagen. Manlief heeft van het weekend de woonkamer een geweldige boost gegeven zonder mijn hulp (twee nieuwe kasten) en hij moet al veel alleen doen omdat ik het fysiek gewoon niet trek.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ooow dus ik ben niet de enige bij wie de babykamer nog niet af is? Gelukkig! Iedereen is al zo ver heb ik het idee!

Hier is de woonkamer overigens wel gedaan hoor. Vriendje heeft hier ook een nieuwe kast in elkaar gezet en over 2 weken komt de nieuwe bank. Dus daar ben ik wél blij mee.

Nou ik heb me eroverheen gezet hoor. Ik ga eventjes wat opruimen en dan kruip ik boven in bed naast mijn man. Beetje voor hem zorgen en hopen dat hij morgen wat is opgeknapt.

7. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Eveline,

Ik begrijp het goed hoor, ik wilde het kamertje ook op tijd af hebben. Dat nam Peet erg letterlijk, haha, en toen we met ruim 17 weken het geslacht wisten, was het binnen een paar weken klaar. Heel fijn.
    Het hoort gewoon bij zwanger zijn dat je alles geregeld wilt hebben.
    Vervelend voor vriendje-lief dat hij zo kwakkelt met z'n gezondheid, hij wil het natuurlijk ook liever anders.
    Probeer idd hulp in te schakelen zodat het toch wat vooruit gaat. Stelt je waarschijnlijk wel gerust!
    Succes met je zieke mannetje, ik hoop dat hij snel opknapt!

Liefs, Leske

8. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Hier hebben we ook heel vlot alles besteld. En mijn moeder zet ook altijd wel een stok achter de deur. Ik had gelukkig het voordeel dat mijn slaapkamer voor mijn vertrek helemaal gewit was! Dus was kleurtje blauw op de muur erbij, meubels er in. En gezellig maken.

Nu alleen nog het ledikantje erin, laatste spulletjes..

En dan.... badkamer slopen en de nieuwe erin... + nog een kamer beneden verbouwen tot huiskamer voor mij.. En overal dan nog dat rond slingerende zooitje van babyspullen ed.

Ja soms wordt iedereen ook gek haha! Maar goed zal bij iedereen wel loslopen denk ik zo!

9. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Anna; jou creaties zijn super mooi, leuk is dat he, dat je het zelf hebt gemaakt! Wel bizar met de datums, maar zoals je zegt het zou mooi zijn als je dan echt op 'die' dag bevalt.... Ik hoop niet op 3 maart te bevallen (is toch Loek zijn dag) maar mocht het toch gebeuren dan heeft Loek daar voor gezorgd...

@ Pieontje; thx meid!

@ Gentle; ik rij nu nog om de dag, dit vooral ook omdat ik in beweging wil blijven. Denk dat het bij jou ook door het de spierpijn komt... Geweldig filmpje van je buik! Vandaag in bad had ik ongeveer hetzelfde beeld, zo bijzonder!

@ Beesie; thx!

@ Suzanne; rustig aan hoor en fijn dat het druke sinterklaas weekend voorbij is!

@ Lautjuh; das wel druk dan met de echo's. Wel fijn nog een extra echo! Wil je de pretecho verzetten of de mediche? jij bent toch ook overgestapt naar FBTO (of ben ik in de war?) Dan zou ik kijken of je de pretecho in jan. kan doen, krijg je 100 euro vergoed...

@ Missiemaartje; niet onzeker van worden hoor (van je ventje dan...) En zo te lezen houdt hij ook wel rekening met jou (op een ander bed slapen ;)) Als je elkaae goed aanvult, dat is belangrijk he!

@ Zebra; thx!

@ Mon; laag is natuurlijk beter dan te hoog (en die 'bloedruk wetenschap' wist ik nog niet...) Kan het kraamcentrum niet gewoon zelf bellen? Pfff mij zou dat echt ontgaan, en vreemd van de ketelboer...

@ Stephanie; tis een moeilijke aanzet (keuze) die de psyc. aankaart, maar ik denk voor jou echt de beste.... Zolang jou ex zo aan blijft boteren en jij je zo groot probeert te houden (maar ondertussen nog hoop hebt....) dan is dit echt killing voor jezelf.... Tja en jij bent nu echt het belangrijkste hoor! Ik hoop dat je morgen wel goed door kan dringen bij je ex, want ik denk dat dit echt belangrijk is voor jou! Op deze manier blijf toch nog een beetje hoop houden.... Knuffel meid, nogmaals vind je keisterk!!!!! Je krijgt bij je ouders in huis je eigen leefruimtes (badkamer/woonkamer)? Dat klinkt wel goed.

@ Leske; ik hoop dat Joosje snel opknapt... En een man mag ook best wel kritich zijn! Ik geloof dat het best goed gaat komen een tweede kindje wat betreft aandacht verdelen en etc... Het zal wennen zijn en anders voor Joosje, maar ik denk dat er ook een grote wereld open gaat voor Joosje... Ze wordt grote zus, mag straks haar broertje vast houden en hem gaan begeleiden (waar ze kan).... Hoe stoer en bijzonder is dat?

@ Eveline; Je bent geen bitch meid! Vind je woorden heel herkenbaar, mijn man is momenteel ook 'ziekjes' en ik irriteer me dood aan zijn gesnotter, geklaag en gezucht... Pffff Kan daar echt niet tegen en mannen die ziek zijn, zijn vaak zo zielig.... Maar met je huisje komt het wel goed, hier moet ook nog een hele hoop gebeuren. Hier is de babykamer nog lang niet af!!! Moet ook nog een nieuwe vloer in en daarna moet er een interne verhuizing plaats vinden en dan dan moet onze kamer gedaan worden en dan pas kan het kamertje ingericht worden en etc... Hihi en dan moet hier beneden nog van alles gedaan worden ;)

@ ego; net terug van de eerste cursus avond samen bevallen, echt leuk met 5 andere stellen allemaal in maart uitgerekend.... In het voorstel rondje wel het verhaal van Loek verteld (ben daar heel open over) maar brak emotinoneel wel even. Vind het leuk dat we deze cursus samen gaan doen!

10. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @ Frenzy fijn dat de cursus goed is bevallen! Logisch dat je even brak..

Mijn broer sliep voorheen beneden (extra kamer aan onze keuken vast), niet heel groot maar staat een bank, bureau, tv en kast in! En dat kamertje gaan we ombouwen tot een gezellig huiskamertje voor mij. Zodat ik daar zelf ook met mijn vriendinnen kan zitten en niet op mijn slaapkamer bij de kleine hoef te zitten als het slaapt of mijn ouders tot last moet zijn! Verder hebben we één gezamenlijke badkamer en die wordt nog voordat de baby komt verbouwd. Volgensmij heeft mijn ma ook last van 'nesteldrang'. haha!

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Fijn dat je je eigen 'huiskamer' krijgt, heb je straks ook wel nodig! Volgens mij zijn je ouders (moeder) echt een grote steun, echt fijn! Hihi en die moeder van jou is gewoon op van de zenuwen, nog een grote 10 weken en ze wordt oma!!!!

12. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ja mijn moeder kan haar geluk niet op!! Die is helemaal in de zevende hemel bij het idee dat ze straks vollop kan knuffelen met de kleine. En dan issie er ook nog eens 24 uur per dag! En ze maakt alles nu zo bewust mee.

We genieten ook echt 'saampjes' van mijn buik die op en neer beweegt en ze heeft hem al een paar keer gevoeld! Zo bijzonder! Ja alles vindt ze super leuk! Ze is ook idd de allergrootste steun voor me die ik me maar kan wensen!

Kreeg net zelfs een smsje (normaal zat mijn ex klaar met een koppie thee) en nu komt ze gewoon haar bed uit om 12 uur voor mij om een bakkie thee te drinken zodat ik niet alleen ben! Hoe lief! Echt een top moeder!

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Frenzy, fijn dat de cursus goed bevallen;) is , snap wel dat je even brak bij jullie verhaal over Loek. Maar ook wel fijn dat het er nu uit is denk ik. Zo'n cursus lijkt me toch het prettigst als je tegen iedereen heel open kan zijn.

Stephanie, wat lastig de situatie. Zo word je ook niet wijzer van je ex. Zou ook even heel duidelijk aangeven dat je zekerheid wilt.
    en niet steeds dan geen contact, dan weer wel.
    dan krijg je misschien hoop die je beter niet kunt hebben.

Zieke mannen - die van mij kan er ook wat van pff!
    Gelukkig is hij dit jaar nog niet ziek geweest want ziek is ook echt meteen dramatisch ziek! (denkt ie:p)

ego - Ik wil nu toch echt de babykamer gaan klaarmaken maar heb een vent niet totaal niet meewerkt.
    Hij moet een boormachine gaan huren. zo'n ding waarmee je zelfs in de snelweg zou kunnen boren zo hard zijn die muren hier
    echt niet te geloven.
    Moet nog wat plankjes ophangen etc. en dan kan ik pas alles neerzetten en inrichten.

Zegt ie, ja kan nu toch ook en die planken en muurdeco's later
    ja hoor en dan alles onder het stof zeker :x

ga straks nog maar een balletje opgooien. Wil het voor het weekend gedaan hebben :p

14. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Zooo heb jullie weer gevonden ;)

Vroeg me al af waarom ik geen berichtjes meer kreeg. Maar logish er is inmiddels een deel 2...

Hoe gaat het met jullie en het aftellen?

15. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hey Mupkuh: hier gaat t wel goed... Aftellen is al wel begonnen hoor! Ben alweer 27 weken dus t schiet nu echt op! Ik kan niet meer wachten eigenlijk! En hoe is t met jou?

16. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Kamertje: hier ook nog niet klaar hoor!
    Nou ja, wij hebben de muren gewoon wit gelaten, en de meubels van mijn zoontje erin gezet. Verder hangen er 2 nieuwe planken, en nu is het aan mij om het leuk aan te kleden.

Ik heb naar aanleiding van de uitzetlijst-verhalen hier van de week toch maar even een lijst gemaakt van alles wat ik voor de bevalling nog wil kopen, en dat is best een waslijst (met onder andere ook nog nieuwe handdoeken, nieuwe kussenslopen, nieuw dekbedovertrek e.d. voor onszelf, haha!) Zal ook wel met de nesteldrang te maken hebben.... Dat kamertje komt wel goed, ik moet alleen zorgen dat ik al die spullen nog op tijd in huis haal!
    Aan de andere kant: 28 weken a.s. zaterdag klinkt wel ver, maar uitgaande van mijn vorige bevalling heb ik op dit moment altijd nog 11 weken te gaan. (en in 11 weken kun je veel doen!)
    En mocht ze zich onverhoopt veel eerder aandienen, dan hebben we toch nog niks aan al die spullen thuis....

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Anna, nee dat is waar dan heb je inderdaad niets aan de spullen in huis, maar wel prettig als je het al hebt.
    Want ik denk niet dat je er dan op zit te wachten om nog dingen in huis te halen, als je er al bij nadenkt

@Mupkuh, hier nog niet echt aan het aftellen. vind het vooral allemaal lang duren. de weken lijken voorbij te kruipen

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik vnid het ook wel snel gaan ineens! Ruim 27 weken nu, raar idee dat we over een maand of 3 echt papa en mama zijn!

Hier is de babykamer bijna af, ook op de schapjes en andere dingen die aan de muur gehangen moeten worden na. Vriendlief durft dit zelf niet aan dus heb mn vader even gevraagd of hij dat een keer wil doen. Heb niet zo'n haast, het bedje staat klaar en dat is toch het belangrijkste!

Net bloed wezen prikken om de bloedgroep van ons beebje te bepalen en ook meteen op ijzer en suiker laten prikken. Moest dus nuchter, en het was superdruk dus moest een uur wachten. Pff en ik ben al geen held met naalden, dus het werd wel een beetje licht in mn hoofd haha :)

19. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgem meiden,

@ Aftellen, ik verlang wel naar maart moet ik zeggen, gewoon omdat mijn bekken totaal niet mee willen. En ben reuzebenieuwd naar onze zoon!

@ Steph, wat een geweldige mama heb je toch. Super! Ik heb er ook zo 1, koesteren hoor. Heb trouwens ook een top papa!

@ Vocht, gisteren toch maar even zkh gebeld. Ik kan er weinig aan doen, niks eigenlijk, alleen goed bewegen. En tja, dat is dan weer lastog met de bekken... Ik krijg mijn trouwring niet meer uit, met geen mogelijkheid. en die moet echt af zeggen ze. Dus helaas even naar de juwelier om 'm door te laten zagen. Gelukkig kunnen ze 'm zo weer repareren.

@ Franzy, is zeker super bijzonder voor Joosje dat ze op deze leeftijd grote zus wordt. Ze is er ook heel blij mee (behalve dan als we samen onder de douche staan en haar nek zeer doet van het bukken omdat mijn buik in de weg zit haha). Ben gewoon heel benieuwd hoe ze gaat reageren straks. Weet wel dat we haar zoveel mogelijk betrekken, doen we nu al. Ze heeft zijn eerste pakje mee uitgezocht en de muurstickers mee opgeplakt in de babykamer. Ze had 2 dezelfde knuffels en 1 staat nu bij haar broertje. Ook hebben ze nu dezelfde gordijntjes enzo en dat vindt ze allemaal erg leuk.

@ Voelen, hij is na een paar rustige dagen, weer flink in de weer. Ligt nu duidelijk in stuit, krijg allemaal trappels van onder. Even wennen moet ik zeggen, hij heeft al die tijd met zijn beentjes omhoog gelegen.

@ Joosje, nog steeds ziek thuis, maar moest wel lachen met haar net. Ze is er namelijk van overtuigd dat haar baby-barbie-popje vannacht gegroeid is, haha.

Ik moet vandaag werken van 11.00-15.00 en moet als een speer aan de slag met herindicaties voor clienten. Pff, een hoop werk te verzetten, maar wel gewoon zittend dus dat gaat goed komen.

Fijne dag meiden!
    Liefs, Leske

20. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier zitten de stickers erop. Zijn erg tevreden hoe het geworden is

Deel Deze Pagina