Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Frenzy, dank je wel :D Ik geniet ook nog wel 100 % maar kan ook eigenlijk niet wachten totdat de kleine er is :D Vervelend zeg van je tandvlees. Voorzichtig poetsen zou ik zeggen...

@ Eva, goed dat je dat nog even zegt van dat strijken van de hydroluiers. Denk dat ik dan alleen maar de randjes ga strijken.

@ kerst, inmiddels het hele huis versierd. Alleen moet manlief nog een paar ballen ophangen. Beetje hoog en gevaarlijk nu.

@ babykamer, net gelukkig een mooie nieuwe deur gekregen van de woningstichting. Helemaal blij dus :D

@ geboortekaartje, hebben jullie die al uitgezocht?

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    geboortekaartje hebben we al een proefdruk van binnen, en deze word het. dus dat is al klaar :)

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Hyrofielluiers strijken: heb ik vorige zwangerschap ook staan doen.... Ik vond het zó zonde dat ze zo gekreukt uit de was kwamen! (Wat dat betreft zou ik het liefst alles direct uit de winkel in de kast hangen, haha!)

Vanochtend heb ik voor het eerst sinds de 20-wekenecho weer zelf iets voor de baby gekocht. Een jurkje met maillot, in maat 56, en een jasje in maat 56. Ik bedacht me namelijk dat ik wel gepland kan hebben om thuis te bevallen, maar dat het natuurlijk net zo goed kan zijn dat we meteen vanuit het ziekenhuis naar huis moeten... dus toch maar even een jasje gekocht!

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Geboortekaartje: ik heb 3 proefexemplaren besteld, en die eigenlijk gisteren al verwacht, maar vandaag zaten ze er weer niet bij... Daarna zal het (op de naam na) wel snel klaar zijn, want wij houden niet van gedichtjes e.d., dus het zal een vrij zakelijk kaartje worden van binnen, haha!

De naam, ik dacht dus dat we daar uit waren, maar mijn man twijfelt ineens weer tussen 2 namen, die ik gelukkig ook allebei leuk vind!

5. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Geboortekaartjes, wij zijn ook al wel klaar. Had een tijdje geleden echt een super vette gezien. Proefdrukje laten maken en het kan gewoon niet beter ;) Wij gaan het via Greetz doen. Ga alleen nog hopen dat we ergens een kortingscode ofzo tegen komen :D

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Babykaartje hier ook klaar, via Baby Cards met een kortingscode van 20%
    Zijn er beiden helemaal blij mee! Staat zo echt he, om dan de naam van ons beebje op een kaartje te zien staan.

7. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    @zebra, he bah wat vervelend dat je haar zo weining voelt. Je voelt je toch heel makkelijk weer onzeker kan ik me voorstellen. Zo is er bij mij op de yoga een meisje die nog helemaal niets gevoeld heeft en die is nu 24 weke ofzoiets...lijkt me ook niet tof.
    @sjors, bedankt! :) veel plezier met de kerstboom, hihi en je kat. Die van ons waren daar in het begin ook helemaal vol van, gelukkig laten ze hem tegenwoordig wel met rust, hoewel die ogen me altijd wel verdacht volgen als ik mijn handen vol met versiersels heb :p ga het misschien morgen doen.
    @babykaartje, nog niets gevonden wat we echt leuk vinden...maha heb dr ook nog niet de goede bui voor gehad.

8. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @zebra mijn vriendin voelde pas veel beweging vanaf 26 weken! en ik toen al vanaf 16 weken.. Dus dat verschilt echt heel erg!

9. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Moet even mijn hart weer luchten sorry!

Ben vandaag van 10.00 uur tot 19.00 uur aan het werken dus heb nog geen tijd gehad om mijn ex te bellen. Nou stuurde hij vanochtend om 8 uur al weer een berichtje met goedemorgen. Vervolgens over de hele dag tot 15.15 uur weer wat contact gehad.. Over de baby, en over van alles en nog wat zeg maar. Tot ik een berichtje stuurde dat het idd allemaal anders had kunnen zijn ed. En het allemaal zo leuk en gezellig had kunnen zijn maar dat ik daar verder niet op in zou gaan. En toen heb ik hem ook niet meer gehoord. Heb het verder ook genegeerd maar goed.

Ik ga hem vanavond niet bellen, hij belde mij nog vandaag overdag maar ik kon niet opnemen omdat ik hier op kantoor zat en dan geen zin heb om hele gesprekken per telefoon te voeren waar collega's bij zitten.

Ik wacht nog even het gesprek af wat hij morgen heeft met mijn moeder. En hij wilde morgenavond afspreken. Hij wilde de baby ook weleens voelen bewegen ed.. En we zouden eventueel het geboortekaartje doorspreken hoe of wat. Maar als het voor hem morgenmiddag wéér zo is tegenover mijn moeder van ik ga nergens mee verder ed.

Dan ga ik morgen avond zeggen dat ik kap met al het contact voorlopig tot ik lekker tot rust ben gekomen. En dan zien we wel weer daarna! Pffff moet ik nou, word echt van de hak op de tak gestuurd.. Of van het kastje naar de muur? Moeilijk moeilijk....

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Steph, wat fijn dat je moeder zo'n steun is voor je, klinkt heel leuk! Mijn moeder is ook heel betrokken, ook al wonen we niet in hetzelfde huis ;)

Kamertje, ik heb eindelijk een plan van aanpak, en ook nog wat leuke ideeën voor Julia's kamer. De meubeltjes worden wit, de muren zandkleurig, witte accessoires en dan na de geboorte roze of blauw erbij. Voor nu in ieder geval 3 taken: meubeltjes wit verven, muren behangen en verven. Gaat wel lukken!

En ik had nog een leuk idee. Onze krulwilg wordt waarschijnlijk begin komend jaar geknot en dan hebben we veel van die leuke krultakken... Zoiets: http://www.decoratietakken.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/5/056.jpg En dan aan de muur bevestigen met wat leuke hangertjes er in!

Anna, ik ga ook maar gewoon van de uitgerekende datum uit (Julia was 1 dag voor de datum geboren), en in geval van nood is het allemaal zo klaar voor de baby. De eerste weken slaapt de baby ook bij ons, dus kunnen we zo nog improviseren waar nodig! Hopelijk is het gewoon ruim op tijd klaar ;)

Foxy, cute!! Erg lief!!

Eveline, hier nog weinig kerst, ben niet zo'n type met veel seizoensdingen in huis ofzo. Mijn ouders hebben 2 neppe kerstbomen, dus daar mogen we in ieder geval dit jaar er eentje van lenen. Ik heb liever een echte, maar dit jaar geen zin in extra werk met al die naalden enzo...

Sjors, heel begrijpelijk, een heftig jaar is het voor jullie geweest! Geldzorgen zijn nooit leuk, ik begrijp je helemaal. Bij Julia zaten we ook heel krap, en ik baalde er zo van... Als ik je ergens mee kan helpen, dan zeg je het maar hoor! Ik weet ook niet zo goed wat dan, maar ik doe graag wat ik kan. Doe je al iets van een cursus of zwangerschapsgym ofzo? Ik zou nog wel eens naar zwangerschapszwemmen willen, maar heb geen zin in m'n eentje... Zin om eens mee te gaan?

Frenzy, mondwater e.d. schijnt niet zoveel te helpen (meer voor het idee en frisse adem), maar flossen is des te beter! Misschien dat eens proberen!
    Komt trouwens door hormonen, dus als het goed is komt het na de bevalling langzaam maar zeker wel weer goed hoor!

Steph, ik zou maar eens even heel duidelijk 2 keuzes voor hem neerleggen. Alles leuk en aardig, maar hij probeert mee te pikken wat hij kan ('Ik wil de baby ook wel voelen bewegen'), maar intussen maakt hij jouw hoofd dol en kun je niet meer rustig zelf je richten op je beeb en bevalling. Oftewel, ik zou hem 2 keuzes voorleggen: of je bent er bij, volledig, proberen het nog een keer samen en gaan er ook voor met z'n tweeën, of je stopt nu met contact zoeken, hij zoekt geen contact meer en je hebt even rust aan je hoofd totdat jíj er weer behoefte aan hebt om op een zakelijke, doch vriendelijke, manier met hem om te gaan als de vader van je kind.
    Dit lijkt me voor jou en om jezelf te beschermen op dit moment echt beter meis, want je gaat inderdaad van het kastje naar de muur en je hoop blijft je alleen maar heel veel pijn doen, elke keer dat je weer geconfronteerd wordt met de waarheid... Dikke knuffel, en ik hoop dat jullie snel wat rust krijgen!!

Ego, hier gaat het prima. Druk dagje gehad, maar wel tussendoor bij mijn ouders nog ff 1,5 uur in bad gelegen *heaven* ohhh, wat zalig! Nu nog even wat opruimen en afwassen en dan lekker op de bank :)

11. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Sorry maar dit heb ik je al eens vaker horen zeggen :)
    Lastige situatie meis, maar als je rust wil zal je toch echt het contact moeten verbreken. Op deze manier wordt je alleen maar weer in onzekerheid gebracht.

12. anne85

anne85 Niet meer actief

hey meiden hier ook weer even een teken van leven, lees nog steeds mee uiteraard.. fijne aaf!! denk dat ik pas tijdens mijn verlof actief kan komen meekletsen, nu gewoon te druk met een meer dan full-time baan en huishouden!

liefs

13. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ sasjuh; thx meid voor de tips, ga mrg in ieder geval even naar de apotheek voor dat mondwater en stop met listerine. De afgelopen twee weken heb ik trouwens met GUM monspoeling gespoeld van de tandarts (afbouwend). Snap het niet zo goed, want het open staan van het tandvlees is pas sinds een paar dagen.....En de kerstkaarten schrijven... pfff mss sla ik het dit jaar wel over....

@ Guusje; hihi... jij ook bedankt meid :)!

@ Sjors; t komt uiteindelijk allemaal goed hoor, maar hier soms ook veel zorgen, maar uietindelijk..... Hihi succes met je kat, heb nog een leuke foto van een kerstboom met 'katbal' zal is kijken of ik hem zo kan vinden...

@ Foxy; wat betreft de brandnetelthee. Ik dacht op het pakje van zonnatura te hebben gelezen dat het niet mocht tijdens de zw-schap? Of zit ik nu fout? :(

@ Zebra; de ligging van je kindje zegt natuurlijk veel over de beweging, maar het kan ook zijn dat je kindje heel rustig is. Snap het dat het vervelend is dat je niet 'zo vaak' de bevestiging hebt...

@ Mupkuh; je bent wel van de site, als je er weer op wilt kan ik dan regelen, heb alleen wat gegevens van je nodig dan. Geboortekaartje zijn we hier nog niet 100% over uit, al wel ideen....

@ Anna; Je moet wel wat roze in je kast hebben hoor! Hihi en wat echte meiden dingen! Je hebt drie kaartjes bij dezelfde site besteld?

@ Stephanie; het blijft lastig... Maar ik denk dat op deze manier je jezelf pijn blijft doen, hoop dat het mrg lukt om door te dringen bij je ex. Snap dat je goed afspraken met hem wilt maken, maar het mag niet ten koste van jou gaan he! Ben benieuwd wat er uit het gesprek met je moeder komt.

@ Gentle; wat fijn dat jullie er nu uit zijn met de kamer, had nog willen reageren in je topic, maar is er niet meer van gekomen. Nu lekker aan de klus dus en leuk met die takken!

@ Anna85; *zwaai, zwaai*

@ ego; ben ook ziekjes aan het worden :( Gats haat het! Mijn keel is wat geirriteerd en merk dat ik wat down ben... Hoop dat ik een milde vorm krijg... Manlief is echt een week lang snotverkouden geweest....

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Stephanie, Inderdaad je moet een keuze maken voor jezelf. nu is het de ene keer wil je geen contact.. dan toch weer wel.
    zo zit je steeds in onzekerheid

Frenzy, Ah niet ziek worden hoor.rustig aan, lekker warm op de bank kruipen :)

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Flossen zou mijn tandarts zeggen ;) ... Ik zou zelf even bellen met jouw eigen tandarts en kijken wat hij/zij voor een tips heeft ...

Hoort wel echt bij zwangerschap hoor!

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

:d:d:d

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :D

Bij T heb ik de hydroluiers niet eens meer gestreken :)

18. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Owh ja vergeet het gelijk weer....

Foto gevonden, hier onze katbal in de kerstboom..... ;)

19. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Salapio; ik ben bang dat ik het door te flossen nog meer ga irriteren.....Probeer het nu ook zoveel mogelijk met rust te laten....

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geboortekaartje, zijn we waarschijnlijk wel uit :), maar gaan we echt serieus over nadenken zo ergens in januari. Waarschijnlijk gaat M een mooie tekening maken voor de binnenkant, wel een (heel kort) tekstje erbij ...

Deel Deze Pagina