Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    tjeetje.....
    heb hier nog niets gekocht... nouja ik verzuip in t blauw...

iig het eerste pakje kopen... maar denk dat ik maar voor 56 ga... maat 50 was vorige keer niet zo'n succes... hahahahaha....

Wanneer bevallen....
    geen idee...

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wij hebben het 1e pakje in maat 50 gekocht maar hebben ook een superleuk pakje in 56, dus mocht maat 50 echt niet passen.. Maar ga er vanuit dat ons beebje wel eerst 50 aan krijgt.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb in maat 50 alleen nog maar unisexkleertjes gekocht voordat we het geslacht wisten. En in maat 56 heb ik 2 unisexpakjes en 1 pakje wat ik niet geschikt vind voor eerste pakje, dat broekje is iets te stroef...een eerste pakje moet zitten als een pyamaatje :D

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Wow wat is er weer lekker veel gekletst :)

Ik moet ook over 2 weken bloed laten prikken. Mijn bloedgroep is O-
    Is het kindje positief dan moet ik een prik met 36 weken en na de bevalling nog 1. Dit had ik ook bij mijn zoontje. Dus die is O+

5. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Missiemaartje; fijn dat de cursus goed bevallen is! En mooi dat je bloedruk nu ook goed is.

@ Sasjuh; thx voor de tip, heb de spullen in huis! Hoop dat het snel beter wordt.

@ Naomi; thx voor je aanbod, maar mijn ouders hadden ook nog van dien monspoeling staan, ga die nu proberen.

@ Sjors; wat leuk dat jullie gaan afspreken! Hihi wel een foto maken hoor als bewijs!

@ Beesie; wat gaaf he, al echt een voetje kunnen voelen. Hier voel ik van alles, maar snap niet welke lichaamsdelen het zijn...

@ Lautjuh; nee tis een blauwe rus, bijna goed ;) Echt een super leuk ras!

@ Zebra; wat leuk dat je vriend de beeb heeft gevoeld, speciaal he!

@ Mupkuh; de gegevens van de eerste pagina heb ik nog wel. Maar je afspraken en jongen/meisje wil ik graag weten voor op de site. Succes de 13de bij de tandarts....

@ Foxy; geloof ook niet dat het 'echt' kwaad kan. Je kan toch ook al aardig aftellen, nog drie weekjes in het nieuwe jaar.

@ Ceberus; rustig aan meid! En beterschap voor de oudste, wat een pech... En gelukkig laat zijn moeder zich niet zomaar weg sturen! Balen dat hij wel weer onder het mes moet, toch weer een hoop stres (en het lijkt me heel eng als moeder...)

@ Gentle; veel plezier alvast met de 'date' met sjors! Fijn dat je zo lekker in je vel zit!

@ Stephanie; super meid, wat een cijfer! Das me nooit gelukt voor Engels! Gefeliciteerd!!!

@ Pieontje; niet stoppen met eten hoor! Ben beniwud hoe kids factor was, erg mooie winkel (vooral leuk om ideeen op te doen... maar om iets te kopen...) Waarom moet je nog een keer bloed laten prikken?

@ Leske; gats wat vervelend nog van Joosje, hoop dat ze snel opknapt, is niet leuk voor jou en haar! En je ziet die kilo's bij jou niet hoor, je hebt een mooi figuur! Wat vervelend van de kleine van je buuf... Dan lukt een draaipoging en draaien ze weer terug...

@ Eveline; lastig gastouder ja of nee... Hier ook nog een beetje een dubio, ik wilde de kleine altijd naar mijn ouders (moeder) doen, mijn moeder wil dit ook heel graag... Alleen zijn onze 'contacten' na de geboorte van Loek (en alles wat er bij kwam kijken) wat verandert... Nu weet ik het ook niet meer zo goed, voordeel wat ik heb is dat momenteel geen baan heb.... Schattige pakjes van noppies, hier ook hetzelfde dilema, welke maat... Ze zijn zo leuk maar vaak ook best prijzig.

@ Rhesus prikken; ik mag (moet) maandag, ben benieuwd.....

@ Meeting; Na aanleiding van de 'Sjors & Gentle date' vroeg ik me af of er meer dames zijn die het leuk zouden vinden om is met elkaar af te spreken (meeting)?

@ Wel en niet tijdens zwangerschap; om eerlijk te zijn ben ik zelf best 'makkelijk' zo makkelijk zelfs dat ik laatst met een lekkere tiramisu in mijn hand er achter kwam dat ik dat helemaal niet mag... Had ik nooit bij stil gestaan. Ook heb wel een keer tijdens de zw-schap een toastje met file amercican gegeten.....

@ Aankomen; ik lees 10 kilo, 6,5, en een 12... Hihi ik span nog steeds de kroon! Ik begon op 65 en ben nu 78,5 dus 13,5... Maar ik heb nu wel het idee dat het bij mij stabiliseert en daarbij kan ik het eigenlijk wel hebben.... (heb nog steeds een gezond BMI). Heb mezelf er bij neer gelegd dat het per persoon erg verschilt en ik heb er vetrouwen in dat ik straks na de bevalling wel weer naar die 65 ga...

@ Stuitligging; Hmmmm hier was papa van de beeb ook een stuitligger (is een dag voor de geboorte gedraaid....) deze beeb ligt nu ook in stuit, hoop toch niet dat hij z'n papa na gaat doen.

@ Voelen; voel de beeb hier goed, ook mijn moeder heeft hem al gevoeld. Alleen ik baal een beetje dat ik niet weet wat ik voel, is het een handje/voetje? Al denk ik dat de kleine nog steeds in stuit ligt, voel af en toe rare bewegingen richting me kruis, apart gevoel zeg maar... ;)

@ Ego; ben ziek geworden, vanacht werd ik helemaal benauwd wakker en was is paniek, dacht dat ik niet meer kon ademen en toen durfde in niet meer te slapen want ik was bang dat ik dat zou stoppen met ademen... Pffff echt drama en zo eng, heb dat al wel eens vaker gehad dat ik helemaal in paniek raakte.

Nu loop ik dus te snotteren en heb veel last van keelpijn :(. Maar het ergste vind ik dat ik me nu ff zo down voel (komt echt van het ziekig zijn...) bah.... zie alles ff zo negatief in....Pffffffffffff.......

Vanavond naar het ziekenhuis voor een informatie avond en hoop dat ik vanacht een beetje kan slapen, zie er nu al tegen op....

Meiden een fijne avond nog!

6. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet echt eerste setje... maar wel superleuk.

Heb net deze voor onze dochter besteld (compleet met het bolerootje dat er onder staat).

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ach wat een schatje!

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    frenzy, wat eng vannacht! hoop dat je komende nacht goed en rustig slaapt.

leuk kleding setje! heb het ook zien hangen maar twijfelde. wist niet welke maat. 56 vond ik zonde, maar 62 dacht dan is dat bolero-tje weer te warm in de zomer

9. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Frenzy: lijkt mij wel leuk hoor, om met een aantal meiden te meeten, net wie er zin heeft... Alleen woon ik wel in Emmeloord (Flevoland), aangezien de meesten van jullie in Brabant wonen...

Ego: vandaag weer ff wezen shoppen voor onze dochter. Hout gekocht, vriendlief gaat namelijk zelf een koof maken met brede vensterbank, voor de verwarming. Een rolgordijn gekocht, overgordijnen met roede en een hele mooie satijnen roze klamboe.... Voor de liefhebbers... Leen Bakker, 15 euro! Ze hebben ze in verschillende kleuren!
    Helemaal blij met alles!

Nu lekker kaarsjes aan, open haard aan en lekker op de bank!
    Zo Dieren op Spreekuur kijken!!! Leuk!

10. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, hebben ze hem ook in babymaten dan? Kan best hoor... Hier is hij in ieder geval bestemd voor onze peuterdochter, dus die kan hem met kerst mooi aan (maat 86/92). En iets met lange mouwen voor de zomer is best lekker. Kans is groot dat maat 62 in mei/juni al past en dan is het niet altijd even warm. Een bolero is dan juist weer ideaal omdat je die zo uitgetrokken hebt.

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb het vestje van Noppies uit de aanbieding besteld in maat 62! Ben benieuwd wanneer het binnenkomt. Ik dacht eerst dat het niet handig was in de zomer, maar de afgelopen zomers zaten er toch flink veel natte/frisse dagen tussen dus dat kan zomaar in 2012 ook gebeuren en dan is een jasje/vestje toch wel prettig.

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    dat is ook weer zo ja.

Jullie ook zo'n last van het weer/de wind?
    vreselijk hier zeg, bah hou er niet van

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Leske, lekker he, die nesteldrang? Ik vind het heerlijk, ga zo nog even een paar nieuwe handdoeken centrifugeren en dan behang peuteren. Ik heb er helemaal zin in, hahaha!

Stuit, daar doe ik niet aan hoor! Komt ook in de familie weinig voor, dus doe maar gewoon head down ;) Julia was alleen een sterrenkijkertje, maar dat heeft uiteindelijk weinig hele erge gevolgen gehad (duurde in het begin wat lang, maar laatste stukje ging snel om het goed te maken).

Eveline, ik zou toch voor 56 gaan. De wat groot uitgevallen baby's passen meestal niet meer in maat 50, maar prima in 56. Noppies valt wel klein, maar niet een maat kleiner. Erg leuk vestje, ik zie dat de unisex variant ook in de aanbieding is...

Eerste pakje, nog niet gekocht, alhoewel ik verschillende leuke nieuwe setjes in de kast heb liggen. Misschien kies ik dan wel wat uit. Anders ga ik denk ik voor een maatje 50/56, vind ik altijd handig, die dubbele maten.

Wanneer bevallen, ik dacht 14 maart, lijkt me een mooie dag! Dan is er (voor de verandering) niemand van de familie jarig en ben ik mooi op tijd voor mijn graduation (die is op 6 april en daar MOET ik echt heen, van mezelf dan vooral, en dat is in Bonn, Duitsland). Mijn man denkt 23 maart, dat zou ook mogen ;)

Lautjuh, buddybuddy, we hebben ook nog dezelfde bloedgroep, grappig!

Mon, dat jurkje is leuk!!!! Het is jammer dat ze nu net zoveel nieuwe kleertjes heeft...

Meeting, volgens mij wonen er meer in Flevoland/Noordoostpolder/Overijssel. Sjors en ik hebben woensdagmiddag afgesproken bij mij thuis, dus als er meer meiden zin hebben in een kopje thee... Welkom in Kampen! PB me maar!

Zebra, hier ook zo'n wind ja. Vanmorgen was het aardig rustig, maar nu is het weer helemaal stormachtig. Maar het is weekend (man werkt niet op vrijdag), dus ik hoef geen gekke capriolen meer uit te halen op de fiets enzo. Relaaaax :D

Zo, hier de hele middag plat gelegen. Beetje veel harde buiken, en m'n meisje wilde niet slapen, dus maar half half m'n rust gekregen. Gelukkig na het eten wel wat opgeknapt. Ik schreef net in mijn nesteldrangbui ergens dat ik nog behang wilde gaan krabben, maar met het drukke weekend voor de boeg laat ik dat nog maar even. Misschien niet zo slim...

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Gentle, helaas de meeting, woon in Brabant dus dat is me iets te ver! :D

15. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meeting: lijkt me keigezellig, ik woon in Noord-Brabant.
    Lief aangeboden Gentle, maar voor een kopje thee naar Kampen, is wel erg ver. Veel plezier jullie!!!

Eerste pakje: hier ook van Noppies. Erg leuk. Ik heb maat 56 gekocht. Joosje heeft toen echt misschien 2 weken maat 50 aan gehad. Ga ik geen maat 50 voor kopen dit keer... Heb nog wel wat van haar dus als ie klein uitvalt, heb ik genoeg wat hij aan kan. Maar Noppies valt idd niet groot dus ik heb er vertrouwen in dat hij maat 56 prima aan kan.

Bevallen: ik heb het gevoel dat hij te laat gaat komen, Joosje was 8 dagen te laat. Dat zou dan 11 maart zijn, is mijn allerbeste vriendin jarig dus zou leuk zijn. Heb verder geen gevoel over een bepaalde datum, ik zie het wel. Had bij Joosje de zaterdag overdag (het begon toen die nacht) wel het idee dat het eraan zat te komen. Dus tzt kan ik jullie wellicht vertellen dat de kleine man eraan komt.

Nou meiden, ik heb teveel gedaan vandaag, verga van de pijn. Echt erg, kan amper opstaan. Dus zo maar lekker op bed gaan liggen, nog wat TV kijken en op tijd slapen.

Doeg! Liefs, Leske

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Haai dames!

Hier weer verticaal bijgelezen na een megazware werkdag ;) Ik had echt een gespannen buik met een pijnlijke plek bij aanraking (valt dat nou onder een harde buik???)

Bloed prikken: Ik ben gisteren geweest om bloed te prikken ivm Rhesus C. Ook wordt dan meteen HB, en vit. D en nog wat dingen getest. Uitslag wordt naar de VK gestuurd en mocht er iets aan de hand zijn, hoor ik dat via hun. Maar ik ga er vanuit dat het ok is. Mocht kindje nou niet rhesus C neg maar positief zijn, worden er NOG NIET zoals bij Rhesus D prikken gegeven. Het is allemaal nog nieuw en volop in onderzoek.

Kleertjes: Ik heb ondanks dat we weer een jongetje krijgen toch al best veel pakjes gekocht. Wel in maat 50 ook. Dit omdat onze zoon klein was bij de geboorte, ik verwacht niet dit keer het ziekenhuis uit te komen met een baby die maat 56 past.

En trouwens, laten we eerst maar eens de groeiecho's afwachten ivm de SUA....

Kilo's: hier nu zo'n 10-11 kilo aangekomen. Moet eerlijk zeggen dat ik een behoorlijke snoepkont ben :) Zowel zwanger als niet zwanger :D Gelukkig zit ik op mijn werk nooit een seconde stil ;)

Ik ga mijn bedje opzoeken. Fijne avond allemaal en slaap lekker!

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    leske waar ergens in Nbr woon je ?
    hier ook pijn pijn pijn.
    lig/zit/hang op de bank maar ga zo ook naar bed
    niet vol te houden pfff.
    dinsdag naar de fysio

18. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie pb! ;)

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Gentl ik ben altijd wel vrij op woensdag en woon in D.eventer.. dus niet eens heel ver van Kampen. Ik ga er eens over nadenken!

Eveline dus toch ook maar 62 genomen? Ben benieuwd wanneer ie binnen komt.

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Oja ik had ons meisje nog maar weinig gevoeld vandaag dus ging begin van de avond voor ik ging douchen even luisteren met de angelsound. Nou dat beviel mevrouw niet haha en ze ging gewoon tegen dat ding aantrappen, mn hele buik ging op en neer :D Inmiddels is ze weer helemaal wakker geloof ik en trappelt ze er lustig op los.

Deel Deze Pagina