Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

hahahaha vent viel het op dat ik alweer met mn benen gekruist ga staan als ik moet niezen.....

moet trouwens zeggen dat als ik weg ga... ik vaak voor de zekerheid toch een verbandje in doe ofzo... gewoon uit angst;)

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Nu ik dit lees moet ik toch ook even wat vertellen, onze hond, hadden we als pup zijnde net een week of 3 in huis
    Ik was heel vrolijk met m aan het spelen.
    balletjes weggooien, hij erachteraan en terugbrengen.
    zo dus ook de laatste gooi.. rent er heel vrolijk achteraan om zo tegen de salontafel aan te rennen

gevolg : een als een speenvarken krijsend pupje op de grond wat blijkbaar niet meer kon opstaan.
    Ik meteen in paniek hem neerzet, viel meteen weer om.
    helemaal in stress naar de keuken gerent om vriend te bellen dat hij NU naar huis moet komen om naar de dierenarts te gaan ..
    ren ik terug naar buiten...

zie ik daar doodleuk de hond rondlopen!, hij ziet mij en valt in 1 beweging weer neer op de grond

nou de rest van de dag heb ik niets normaals meer kunnen doen, steeds als ik t dier aankeek kwam ik niet meer bij van het lachen :D

hond is inmiddels 10 maanden en als ik eraan denk vind ik het nog onwijs grappig ( hij leek trouwens helemaal nergens last meer van te hebben rest van de dag ;) )

zo en we gaan het weer over zwanger en babys hebben haha

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    ik heb een buikfoto geplaatst! (de laatste was van 4 weken geleden, dus het werd wel weer eens tijd...)

4. Seth

Seth Niet meer actief

over buik gesproken...
    ik stond net aan school.. zonder jas... en nu zie je opeens mensen kijken... van
    ===> :$....

benieuwd of ik dalijk opeens vragen krijg.. en dan in eerste instantie met stalen gezicht zeggen:
    "hoe kom je DAAR NU BIJ???!!!".... :D

5. Seth

Seth Niet meer actief

en vergeet ik nog wat te vragen:
    houden jullie ook al vocht vast??? Waarschijnlijk combi met het weer.

ik heb laatste dagen gewoon pijnlijke onderbenen omdat mn sokken er helemaal in staan....
    (vind dit zelf wel erg vlug!!)

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier nog geen last van vocht vasthouden gelukkig! lijkt me erg vervelend

7. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    hier ook nog geen vocht gelukkig..

8. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    trouwens fijn zoo die verhalen over 39 weken...

zit ik vanochtend nog met kippenvel hier de verhaaltjes te lezen.
    wordt ik net gebeld door mijn moeder

de vriendin van een vriend van ons is nu 39 weken zwanger.. en mijn moeders collega woont tegenover hun. was mn moeder vanochtend gebeld door haar collega dat de ambulance bij onze vriend voor de deur stond..

stress m nu wel een beetje want een ambulance is niet echt goed teken... ik wil hem graag bellen maar aan de andere kant zit ik ook heel erg te twijfelen of ik wel moet bellen.. straks is het niet goed?

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Sheena: kan ook gewoon de bevalling zijn he?
    Hier tegenover stond laatst ook een ambulance, zij moest ook bevallen (en het lukte blijkbaar niet thuis, of ging te snel). Binnen 1,5 uur daarna stond het bord al in de tuin!

10. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Zebra: haha, hondjes en katten, kun je ook een hoop over schrijven :)

@Sheena: laten we hopen dat het gewoon de bevaling was.

@Seth: nee, gelukkig nog niet. Vorige keer des te meer, maar pas de laatste 3 maanden.

11. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @ vocht vasthouden ; gelukkig nog niet!!

12. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beesie, heb zo aan je gedacht vanochtend!!!
    Super zeg, een meisje. Roze muisjes op de beschuitjes straks. Lekker van genieten meid.

Vocht, hier nog niet, had het bij Joosje pas toen ik over de uitgerekende datum ging. Maar toen ook echt overal, zelfs m'n schaamlippen waren mega... :x

Wij hebben nu al lekker weekend, heerlijk. Zijn samen vrij en gaan proberen zelf te verhuizen naar de andere slaapkamer zodat de kamer voor de kleine knul vrij komt. Half oktober worden Joosje's nieuwe meubels geleverd en dan alles door naar de beeb. Zo leuk allemaal, een hele nieuwe ervaring om na 4,5 jaar opeens naar jongensspulletjes te kijken. Maar vind het wel onwijs genieten hoor, ben zo blij dat ik het weet! :)

Nou, ga nog ff lekker in de hangmat liggen voordat Joosje+vriendinnetje thuis komen.

Doeg meiden! Leske

13. Seth

Seth Niet meer actief

Bedankt voor het helpen herinneren... de "slaap-muts"... was ik vergeten...
    Voor de mensen die het gevoel niet kennen... je muts zo dik is, dat je de tintelingen krijgt of dat ie "slaapt"... net als een been zeg maar... :cool:

leuk joh... kun je al zo gaan inrichten!!! ennuhhh wrijf het er maar even in hoor..dat JIJ het WEL WEET!!!:x

:D

14. yootje

yootje Fanatiek lid

2 feb 2009
    4.864
    0
    36
    Vrouw
    belgië
    Hallo,
    mag ik mij even voorstellen, ik weet niet of hier iemand zwanger is die mij mischien nog kent van NOD-forums, waar ik eigenlijk al maanden niet meer ben geweest.
    25 maart ben ik uitgerekend van ons eerste kindje, erg spannend allemaal! ik dacht laat me maar eens met meer maart-mama's gaan kletsen, als jullie het oke vinden, ik val immers een beetje laat binnen...

15. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @yootje welkom!!!! gefeliciteerd met je zwangerschap! en welkom hier :D

16. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Yootje, gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!!!

17. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    met een echo in het ziekenhuis omgemeten en was 15 weken haha terwijl ik 14 weken ben maar houden gewoon de oude uitgerekende datum aan haha ik ben benieuwd over 3 wk of dat nog steeds zo is dan hebben wij een reusje

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    niet bijgelezen sorry!!

net een dag school gehad en zo eten gaan halen....

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Yootje welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Een meisje voor Beesie, superleuk! Hadden jullie een voorgevoel of niet?

Ik mag overmorgen :D

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Goedemiddag Dames!
    Zo net weer terug van het werk en even de tijd om uitgebreid te reageren.
    Natuurlijk eerst Beesie, gefeliciteerd meid! Wat leuk zeg, een dochter!
    @ Stephanie, fijn dat je werk zo met je meedenkt! Hopelijk doen je collega’s dat strakjes ook ;)
    @ Guusje en Gabrielle, zo’n kat hebben wij ook. Ze mankeert ook best wel vaak wel wat (ze heeft bijv. epilepsie en kan in een aanval zo van de zoldertrap naar beneden vallen zonder de mogelijkheid hebben zichzelf op te vangen, dus daar houdt ze nog wel eens wat aan over…), maar ik sta ook regelmatig voor ‘niks’ bij de dierenarts.
    @ Seth, hier ook maar inlegkruisjes gekocht hihi
    @ Zebra, hahahaha jij hebt wel een heel theatrale hond!
    @ Sheena, spannend zeg…dat drukt je weer met je neus op de feiten! Hopelijk is het gewoon de bevalling…
    @ Leske, geniet van jullie (drukke) weekend! Ik moet nog 2 dagen werken maar zondag ben ik vrij. Wij gaan dan ook de babykamer (hihi ik neig nog steeds om logeerkamer te zeggen) leegruimen.
    @ yootje, gefeliciteerd! Natuurlijk vinden we het leuk als je meekletst! Gaat alles goed? Voel je je goed?
    @ Buiken, heb vanmiddag nog even de felicitas box opgehaald. Dus ik zei in de etos dat ik daarvoor kwam en het was best druk. Je ziet gelijk alle koppies richting je buik gaan hihi
    @ Vocht vasthouden, ja heb ik ook. Ik kan al 2 ringen niet meer om. En drink onwijs veel, en dan nóg is mijn urine in de avond gewoon heel donker. Drink ong. 2 liter water, en daarnaast ook nog andere dranken als thee, limonade en sinas.
    @ Werk, vandaag gesprek gehad met manager en haar ingelicht over de zwangerschap. Was een leuk en gezellig gesprek. Ik heb gelukkig een erg leuke manager. Ze adviseerde me ook om te kijken naar ouderschapsverlof. Vriend had ook al aangegeven ook gebruik te willen maken van ouderschapsverlof dus we gaan even kijken wat voor ons het meest gunstig is. Ook heb ik benoemd dat ik graag een vaste vrije dag wil (dat zijn ze verplicht te geven bij ons dus wist ik al dat het goed zat) en het liefst ook 2 vaste werkdagen. Ze wist niet of ze daaraan zou kunnen voldoen, maar we zijn een zelfsturend team dus als mijn collega’s het OK vinden, vindt zij het ook prima. En mijn collega’s zijn gelukkig niet al te moeilijk, allemaal ook ouders van al wat oudere kinderen. Dus enerzijds weten ze hoe het is en kunnen ze er dus begrip voor op brengen, en anderzijds zijn zij inmiddels wat flexibeler doordat de kinderen zelfstandiger zijn. Dus heb goede hoop! Twijfel wel erg of ik 32 of 24uur moet blijven werken…als vriend ouderschapsverlof opneemt moet ik 32uur blijven werken ivm inkomsten. Maar dat betekent wel 2 volle weekenden per maand. En dat vind ik dan eigenlijk teveel. Als ik 24 uur ga werken, kan mijn vriend geen ouderschapsverlof opnemen ivm financiën maar dan hoef ik maar 1 vol weekend per maand te werken…en ik gun hem ook wel elke week een papadag…moeilijk moeilijk! Iemand een verhelderende blik??

Deel Deze Pagina