Maar je geen zorgen, ik lefde ook op een rose wolk, en was zeer verrast toen het een jongen bleek te zijn. Dat vind ik inmiddels heel erg leuk! @Leske: ik heb ook al een een stoer rompertjes met gitaren erop en een ruitjes hemdje . Stoer, he! @Frenzy, volgens mij moet je niet zo koppig zijn een een week rust nemen, je enkel moet zich kunnen herstellen! @Yootje: fijn dat je je nu beter voelt. Ik gelukkig ook, ben alleen nog erg snel moe. @Honger: ik eet tot nu toe normaal, en gezond, steeds gezonder zelfs, want deze baby houdt duidelijk erg veel van groente, salades en fruit. Maar gisterenavond had ik eens een enorm hongeraanval. Echt, ik dacht dat ik van mijn stokje ging als ik niet snel iets at. Ik heb ook en heel vol bordje ravioli naar binnen gewerkt. Ook weer iets nieuws, zulke hongeraanval had ik bij mijn dochter niet!
Die hongeraanvallen ken ik wel! Ik heb dat ook, en vooral smorgens en savonds! Gewoon lekker gaan eten waar je dan zin in hebt!
Ja is de beurs in Hardenberg. Ik zal laten weten hoe die was. Bij ons lekker dicht in de buurt maar kan me voorstellen dat je er niet heel ver voor gaat rijden als je niet weet hoe en wat.
He he, alles eindelijk bijgelezen en ik ga niet eens reageren, maar alleen even mijn ego-berichtje hier plaatsen. We zijn gisteren erg geschrokken, hieronder het verhaal: Ik had vanaf het weekend wat bloedverlies en krampen (die heb ik al een aantal weken, en harde buiken af en toe) en had de vk gebeld. Dinsdag had ik daar een afspraak en er was geen reden voor paniek ofzo. Woensdagavond toch weer veel bloed en donderdagochtend maar weer even naar de vk gebeld. Ze wilde me voor de zekerheid even doorsturen naar het ziekenhuis, even kijken. Ze dachten (zij en de gynacoloog) dat de placenta misschien wel wat voor de uitgang lag en dan krijg je snel bloedingen. Ik met mijn moeder naar het dichstbijzijnde ziekenhuis en we konden bijna meteen doorlopen. De dokter ging kijken en concludeerde dat ik ontsluiting had. Ik moest gaan liggen, hij keek nog even naar de baby, daarmee was alles goed. Ik moest blijven liggen en mocht niet meer overeind komen. Hij ging met het UMCG bellen om te vragen of ik in aanmerking kwam voor een bepaald ring om de baarmoedermond. En ja, dat kon. Vervolgens kwam er een zuster, ik in de rolstoel naar boven om te wachten op de ambulance, want ja, ik mocht niet echt meer overeind zitten. Ondertussen ik mijn man maar bellen dat ik naar het UMCG moest en of hij daar ook wel kon komen. Geen probleem natuurlijk. Het duurde ook niet lang en toen was de ambulance er. Mijn moeder erachter aan (beide zonder sirenes) en op weg. De ambulancebroeder legde me op een gegeven moment uit wat er nou gebeurde en hij zei dat het scenario er toch wel lastig uit zag. Eerst moesten ze gaan kijken of ze de ontsluiting konden stoppen en als dat lukte, zou ik weken moeten blijven liggen. Het drong allemaal niet zo tot mij door, maar misschien wilde ik dat ook wel niet. Aangekomen in het UMCG was manlief daat gelukkig ook en zo werden we naar boven gebracht. Daar moesten we lang wachten op de dokter. Zij deed dezelfde onderzoeken nog een keer en zag (gelukkig!) geen ontsluiting. Wat een opluchting en wat onverwacht! Wel zagen ze wet weinig vruchtwater in de baarmoeder, dus ze willen graag dat ik de 20 weken echo bij hun doe (over zo'n 2 weekjes). Ik blijf voorlopig ook onder controle bij de gynacoloog, omdat ik ook nog steeds wel bloedverlies en krampen heb. Het kan zijn dat de gynacoloog het verkeerd gezien heeft in het andere ziekenhuis, maar naar maar weten is hij toch ook niet onkundig en ziet hij toch vrouwen met ontsluiting veel vaker? We zijn christenen en tijdens het ritje van het ene naar het andere ziekenhuis hebben een aantal mensen gebeden. We zijn in ieder geval erg dankbaar en opgelucht dat ik gewoon in de auto weer mee naar huis kon en 's avonds thuis op de bank kon zitten... Dit was mijn indrukwekkende dagje, niet te geloven he. Was ook erg moe en lag heerlijk vroeg op mijn eigen bedje.
@hongergevoel, begint nu wat meer te komen, gisteren heerlijk kunnen genieten van een salade, nog na het avondeten, alsof ik nog niet helemaal verzadigd was. @geslacht, leuk dat velen van jullie het al weten, wij zijn er nog niet uit of we het wel willen weten. Bij de echo 2 weken terug dacht de gyn al iets te kunnen zien, maar op een gegeven moment zat de navelstreng ervoor, waardoor ze maar niets heeft gezegd, omdat ze nog niet zeker was. Toen hadden we zoiets van och ja, waarom zullen we het niet willen weten? Nu twijfelen we weer. Ik weet in ieder geval wel dat wanneer we het zelf weten, we het niet zullen vertellen aan anderen. @beurs, ik woon in België, de beurzen in Nederland zijn meestal te ver weg, tenzij er weer een in Maastricht is. In oktober is er 1 in brussel, geloof ik, daar gaan we mischien wel naartoe.
Jeetje Hanna mom, wat een verhaal zeg! Maar weten ze nu eigenlijk waar het bloeden en krampen wél vandaan komt? Kan me toch niet vorostellen dat dat met te weinig vruchtwater te maken heeft, of wel?
Nee dat weten ze idd nog niet. Op zich zijn de harde buiken niet gevaarlijk ofzo, maar ik wil daar tijdens de afspraak met de gyn nog wel ff naar vragen (die heb ik aankomende woensdag). Ze hebben namelijk ook verder niks gezegd, maar ga er wel vanuit dat ik rustig aan moet doen. Ze hebben gister ook een aantal monsters genomen en ik geloof dat ze daar ook wat aan kunnen zien waar het bloed vandaan komt? Geen idee eigenlijk. Ik was zo opgelucht dat ik geen ontsluiting had en naar huis mocht, dat ik daar op dat moment niet aan dacht...
@hanna mom: jeetje meid dat is schrikken geweest!!!! gelukkig toch geen ontsluiting! doe het maar lekker rustig aan en hopelijk snel geen bloedverlies meer!
Jeetje Hanna Mom, jullie hadden de schrik dus wel even flink te pakken! Gelukkig zagen ze in het UMCG dat je geen ontsluiting had maar kan begrijpen dat je er toch wel mee in je hoofd blijft zitten! Ik zou er woensdag gewoon maar even om vragen bij de gynaecoloog, waar dat bloedverlies dan wel vandaan komt... Want met het vruchtwater heeft t niks te maken lijkt me. Doe maar lekker rustig aan meis en pas goed op jezelf en jullie wondertje!
@Hanna Mum: wat moet het een helse dag zijn geweest. Ook zeer onwerkelijk. Gelukkig dat je geen ontsluiting hebt, maar ik hoop wel dat ze nu wel gaan uitzoeken wat er wel aan de hand is. Doe rustig aan en veel succes tot de 20 weken echo! @Beesie: ik ga mezelf heus niet uihongeren, maar te veel eten wil ik ook niet. Ik ben tijdens de vorige zwangerschap maar liefst 40 kg aangekomen, terwijl ik toen niet veel at. Dus, elk kilo wat ik nu minder aankom, is mooi meegenomen. Ik was nu met 12 weken al 7 kilo aangekomen, vorige keer 10, dus ik ben hoopvol . Maar goed, alle kilo's of niet, als de baby maar goed groeit en gezond is! @Naomi: ik lees nu pas dat je samen met je zus en schonzus zwanger bent. Wat gezellig!!! Wel oppassen dat jullie niet dezelfde namen mooi vinden, want dan wordt het lastig
@Pioentje. Heb nog wel wat last van krampen en harde buiken, maar ben nu lekker met dochterlief bij mijn moeder. Achter in de tuin met een boekje. Even heerlijk niks doen! @naomi. Idd even schrikken ja. Nog wel bloedverlieds nu, maar ja, ze hebben daar gisteren ook flink in omgepurt . Ik voel de baby nu ook af en toe bewegen, dat is wel geruststellend. Heb op internet ook even gezocht naar 'weinig vruchtwater'. Had ik beter niet kunnen doen... Nog maar even rustig die 20 weken echo afwachten. @Beesie. Ik heb 's avonds juist nergens zin in qua eten! Soms toch maar even een bakje chips, maar dat valt meestal niet goed.
@Hanna Mum: dat is zeker even schrikken. hopen dat het vanaf nu met rust beter zal gaan.. succes Meiden.. nog even goed nieuws.. wat ik gister schreef over mn vriendin die 39 wkn zwanger was.. de bevallen begon maar ging niet helemaal goed, ze is gister doormiddel van een keizersnede bevallen van een mooie gezonde dochter lauren... ben helemaal opgelucht en super blij natuurlijk
@gabrielle: hahah ja klopt erg gezellig is dat ja ik verwacht niet dezelfde namen te hebben als mn schoonzus, die zoekt vaak de moeilijkere namen uit terwijl wij het simpel houden met mijn zus weet ik het niet haha gelukkig ben ik eerder tegen die tijd zal ik de 1e letter geven zodat ze niet op het allerlaatst een nieuwe hoeven te zoeken. zo net mn collegas gemaild om te vragen of er iemand woensdag en vrijdag ochtend voor me wilt werken. ik sta dan nl woensdag ochtend en avond ingepland, dan moet ik donderdag hele dag naar school en dan vrijdag weer ochtend avond werken... dat trek ik momenteel lichamelijk echt niet, heb bij alles last van mn buik en bekken dus ik hoop dat er mensen zijn die de diensten van me willen overnemen!!
Sheena: Fijn om te horen dat je vriendin bevallen is en dat alles uiteindelijk toch nog goed is gegaan!!!! Veel plezier op kraambezoek!!!
sheena, gefeliciteerd met je vriendin, gelukkig maar dat alles goed is gegaan uiteindelijk. naomie, ik hoop voor je dat je lieve collega's hebt, die je graag uit de brand willen helpen. Als je zoveel last hebt van je buik en bekken is het ook niet eens goed dat je zelf werkt, je lichaam geeft duidelijk zijn grenzen aan.
@sheena: gefeliciteerd met je vriendin! leuke naam @yootje: klopt daarom wil ik die ochtenddiensten kwijt want savonds is niet zo zwaar als sochtends. de vrijdagochtend is al geregeld!! nu de woensdag nog en dan ben ik helemaal happy.
@Beesie. Ja ben ook wel benieuwd waar dat bloed vandaan komt, maar goed, Rens heeft ook nog af en toe bloed toch? Dus ja, soms kan het gewoon geen kwaad denk ik. @Gabrielle. Nou helse dag viel eigenlijk wel mee, het is gewoon zo onwerkelijk allemaal op dat moment. Ik heb nu meer vaak de gedachten: Oh heerlijk, ben met mijn meissie thuis, het had zo anders kunnen zijn! Dus het zakt nu wat meer geloof ik. Idd niet te weinig eten hoor! Maar daar zul je vast op letten. Ik probeer idd ook gewoon gezond te eten, dus wat vaker fruit dan een koekje. @Sheena. Gelukkig maar van die vriendin van jou! Binnenkort maar lekker op babybezoek. @Naomi. Idd ook goed op jezelf passen! Hopen dat je collega's zo vriendelijk zijn om te ruilen...
Hanna mom! Jeetje wat heftig meis. Gelukkig ben je weer lkkr thuis en kun je hopelijk toch een beetje genieten... Ik heb al paar dagen geen bloedverlies meer. Alleen in het zh hebben ze gezegd dat ik hier waarschijnlijk de hele zwangerschap last van blijven houden. Het heeft bij mij te maken met de placenta die voor de ingang/uitgang ligt (tis maar net hoe je het wilt zien he haha). Het kan geen kwaad... Beebje doet t nog prima. Je schrikt je alleen rot als er zoveel bloed komt en stolsels van een golfbal groot de hele dag. Vind het nog steeds niet normaal, maja, wie ben ik? 11 okt 19/20 weken echo! Ben benieuwd wat het is... Ikzelf neig heel erg naar een meid. Manlief denkt een jongetje. Leske: wat leuk een kleine vent. Wat zal Joosje verrast zijn geweest haha! Ochja, vind het beide wel wat hebben... Meiden tot snel! Ben op het werk...