Pioentje het is ook niet makkelijk.. dikke knuf en hopelijk ziet het er gauw wat zonniger uit! Beesie jou bloeddruk is toch niet laag? Hihi dan zou hij bij mij superlaag zijn, ik had de laatste keer 90/50.. Leske hier hetzelfde, voel ook ons meisje nog niet en mn buik lijkt al wel een maand hetzelfde, nog behoorlijk klein als ik hier in het buikentopic kijk. Grr ik zou met moeder en zusje naar de Prenatal en Ikea in Hengelo, normaal zo'n 20 minuten rijden voor ons.. Staat er een mega file om de A1, schijnt een ernstig ongeluk te zijn gebeurd. Eerstvolgende afslag maar genomen en hier op het winkelcentrum gaan shoppen haha.
Mijn placenta ligt trouwens aan de zijkant, niet eens aan de voorkant en voel dus nog niets... Is dat raar??? Oww wat kan je toch stressen als zwangere vrouw
Naomi, gaat snel ineens hoor, maar 9 maanden is nog wat vroeg ja. Wij hadden een hele snelle tante. Liep 1 week voor haar verjaardag. Op haar verjaardag liep ze dus ook trots in haar verjaardagsjurk rond. De volgende mag van mij iets rustiger aan doen Sasjuh, tussen de 18 weken en 20 weken is gemiddeld bij een 1e. Misschien heb je het al wel gevoeld en nog niet door. Had ik bij de 1e ook tot het gevoel sterker en sterker werd... toen viel het kwartje pas. Deze tip stond op internet: Ga rustig liggen. Adem een paar keer rustig in en uit. Druk zachtjes met je handen aan tegen de zijkanten van je buik, zo maak je het kindje wakker. Neem hier rustig de tijd voor en herhaal zo nodig het drukken tegen je buik. Grote kans dat je baby wakker wordt en reageert. Leg ook eens een platte hand op je buik, soms zwemt je kindje dan naar die plek toe. Een heerlijk moment.
hier dan de foto van isabel zoals ik haar toen straks aan trof in de box hihi. geen erg knappe foto met die mond open maar ja hihi. isabel is ook een vlugge tante op het bureau schatten ze haar ook altijd ouder omdat ze zo ver is met alles. van mij mag ze gaan lopen, dan hoef ik haar niet meer zoveel te tillen wat momenteel toch niet prettig is! @sasjuh: is niet raar meid! probeer het inderdaad maar eens als je relaxt gaat liggen en dan op je buik duwen, als je veel vetjes hebt kun je best flink duwen hihi. ik duw hier ook altijd behoorlijk anders kom ik niet door mn speklaag heen.
Hallo Allemaal, Hierbij even een korte melding gisteren op het fontys geweest Was super leuk voor degene die nog gaan 1 uur heerlijk naar de kleine kunnen kijken alles zag er goed uit! Wij weten ook voor 99% zeker het geslacht maar wacht toch nog even de echo over 2 weken af gewoon voor mij gevoel voordat ik uitspraken doen haha hierbij ook een foto ik ben helemaal trots!! helaas en pdf bestand en die pakt hij niet:x
Dames, heeeeel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes!!!! Heel erg fijn, het doet me goed. Ben vandaag bij mijn zus geweest, was heel fijn, om er over te praten. Gelukkig kunnen mijn vriend en ik er goed over praten, maar ook hij is heel moe van alles. Vanavond gaan we er goed over praten, vind het heel moeilijk om te beslissen wat te doen, dit is echt onze droom, alleen nu ik zwanger ben kijk ik wel anders tegen dingen aan.... Nogmaals heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes!! X
Heej meiden, Net weer heelijk naar het hartje van de kleine man geluisterd, doet me toch weer goed! De verpleegkundige moest wel even zoeken, pff... Ze zei dat het waarschijnlijk niet lang meer zal duren voordat ik hem zal voelen. Ik hope so! @ Naomi, leuke foto van Isabel en tjee, wat een vlotte tante. Joosje deed het op haar gemakje, liep pas met 17 maanden (en stons zelf zo rond haar eerste verjaardag). Is nu echter wel een heerlijk eigenwijs, pittig en snel (in de zin van veel begrijpen en qua taalgerichtheid en ze is heel actief) meisje. @ Cupido, leuke naam, Eva! Ben echt zo moe vandaag en heb hoofdpijn. Morgen weer om 07.30 beginnen dus denk dat ik er vroeg in zal liggen. Peet heeft de nacht dus die is al weg... :x Gaan helemaal naast elkaar deze week, slapen maar 3 nachtjes samen door die wisselende nachten. Niet fijn, maar ja. Liefs, Leske
Ben ook blij dat ik een teken kreeg van binnenuit dat het genoeg was, anders ben ik niet te stoppen. Dus nu inderdaad rustig aan! Mijn schoonmoeder is altijd een aparte vrouw geweest, waar ik erg aan heb moeten wennen. Ze heeft weinig tot geen vrienden of kennissen over omdat ze vaak zo raar doet en streken heeft. Maar nu gaat het aardig goed tussen ons, maar het is altijd wachten tot er weer iets gebeurt qua opmerkingen of andere dingen. Daar bedoel ik de kanker niet mee, dat is echt heel erg dat ze dat heeft, en zwaar zal het ook zijn nu ze helemaal alleen is. Ze is er erg moe van, en heb ook al gezegt tegen mijn vriend als ieder kind nu 1 keer per week mee ging naar de bestraling dan hoeft ze zelf maar 1 keer alleen te gaan. Het is ook maar 3 weken, dus moet te doen zijn. Maar word ook moe dat ik als zwangere schoondochter met twee kinderen dingen moet gaan regelen voor de kinderen, alsof de hele wereld mij altijd nodig heeft en ik ook eens zou willen dat er andere opstaan en iets doen. En schoonmoeder maakt het er ook niet gemakkelijker op om iets te regelen. Maar ze weigert om ons te bellen of te vertellen wanneer ze de afspraken heeft. Ik denk dat ze wil dat wij haar dagelijks helpen, en maar aan moeten voelen als het te veel is. Ze word ook nors als ik zeg, dat ze echt moet bellen als het niet gaat of als ze vervoer nodig heeft. Alsof ze daarmee wil zeggen dat ze dat altijd nodig heeft. En dat gaat hier niet lukken. Dan moet ze toch echt zorgen dat ze dingen regelt met alle kinderen. Iedereen werkt ook, dus de tijden wanneer ze bestraling krijgt is wel makkelijk om te weten zodat we ook makkelijk vrij kunnen krijgen voor een aantal uurtjes. Ach we zien wel, het lijkt mij inderdaad ook erg als je er helemaal alleen voor staat. Zelfs als je iemand langs je hebt is het al zo erg. Heel verhaal. Ik stuur mijn vriend vanavond wel langs om ff te praten met haar.
@ Zebra Congrats met je zoon!! Wat leuk leuk leuk al die mannen!! @ Pioentje, wat heftig, hele dikke knuf!!!! Volgensmij is de beeb actief, want het lijkt wel alsof ik van binnen iets voel. Rond mn navel zo. Heel apart gevoel.. Morgen gelukkig weer naar de VK, wil het hartje weer eens horen, dan hoef ik niet meer zo onzeker te doen!
Zo heb even tijd om uitgebreid te reageren, is even wat rustig op mn werk. gelukkig na deze avonddienst morgen en vrijdag lekker vrij! vriendlief zit er een beetje doorheen (oververmoeid!) en ik voel me sinds vandaag gelukkig weer goed. was gister ook helemaal overstuur doordat hij zei dat hij even een avondje voor zichzelf nodig had omdat ie een beetje verdrietig en down was.. maar met die hormonen moet ik tegenwoordig overal om janken. lees ik een verhaal over iemand die bevallen is, en dan staat er onder het is prachtig om mama te worden, dan staan de tranen alweer in mn ogen. nog meer mensen last van? pff hele dagen kan ik overal wel om huilen, maar ook tranen van geluk als ik mn buik weer zie groeien. vind het allemaal zo bijzonder. hoop dat vriendlief snel weer uitrust en weer zichzelf is, best vervelend zo voor hem. (en voor mij ook natuurlijk want ik draai er maar om heen!). voorlopig moet ik het op mn werk nog even uitzingen tot 12uur tot ik eindelijk naar huis mag! ga nog maar even wat doen!
Hmmm, wacht maar, daar ga je nog van terugkomen . Kun je er namelijk de hele dag achteraan gaan rennen. Die van ons had er in het begin nogal een handje van om gewoon een kant op te denderen (en dan bij voorkeur niet de kant die jij op wil of moet).
ben benieuwd wanneer ze echt gaat lopen... Dochter stond en liep hier langs de tafel met net 8 maanden, MAAR liep pas net na 1 jr los... de jongste loopt hier ook nog niet (geen zin) en ik wil toch echt dat ie dat snel gaat doen... hij weegt al 12,5 kilo.. (nu wellicht nog meer) en sjouw mn ongeluk met mn rammel=bekken... weet niet of ik dit nog lang kan... kost steeds meer moeite....
2 van de 3 kindjes kunnen alleen slapen in hun eigen bed.... ... dus uit logeren gaat niet..... hopelijk slapen ze vannacht...
@mon: tja moet er nu ook de hele tijd achteraan want ze kruipt overal naar toe en trekt overal aan. een snoertje onder de kast vist ze er onderuit met gemak.... de voerbakken van de hond zijn ook gewild en de hond zelf natuurlijk ook. @seth: ja dat is hier ook, ik til isabel zo min mogelijk maar ja overdag moet ik wel! gelukkig zit ze meestal of staat ze dan hoef ik niet zo ver te bukken. ja het zegt niets als ze nu al staat we zullen het allemaal wel zien hoor. zo hier net 1,5 uur gewerkt, vanmorgen ook een uurtje dus totaal toch mooi 1 dienstje hihi.
ik duim voor je Seth! Ahh Naomi, wat een schatje! Wij maakte ook veel foto's maar laatste tijd eigenlijk niet meer. Leske, heb me rot gezocht hoe je dat nou kon weten....oeps... probeer er zo op te letten, maar dank je . Om eerlijk te zijn hang ik sinds 2008 rond op zp, maar vanwege privacy opnieuw begonnen met een heel nieuw account. Ik was herkend en wat ik hier schreef werd doorgesluisd. Niet prettig. Suus, lastig zeg. Pfff nee dat is ook echt niet leuk dat er zoveel beroep op je wordt gedaan en ook nog wordt verwacht dat je er zelf achteraan gaat en aandringt. Je klinkt als een hele lieve meid ieder geval die zich zelf wegcijfert door andere te willen helpen. Vandaar mijn berichtje die misschien niet goed uit de pen is gekomen. Denk aan jezelf en je eigen gezin bedoel ik vooral!! Ik heb geen geweldige band met mijn schoonmoeder. Kan haar wel luchten en zien, maar probeer zo min mogelijk contact te hebben. Ook vanwege rare streken. Moeilijk he om daar mee om te gaan. Hier denk ik enkel aan onze dochter. Zij vind haar oma het einde en oma haar ook. Prima!!
Mark my words... als ze gaat lopen wordt het alleen maar erger. Dat gaat echt een stuk rapper dan kruipen. Die van ons ging pas laat los lopen (heeft heel lang achter een loopwagentje rondgelopen), maar toen ze eenmaal los kon lopen, ging ze ook gelijk als de brandweer. Was voor haar wel een verademing, want nu kon ze op de creche tenminste in de achtervolging als er speelgoed afgepakt werd door een al lopend kindje. @Cupido: volgens mij gaat het alleen maar om het meters maken. Gewoon een kant op rennen. Soms is dat dan toevallig de goede kant op, maar meestal niet (hmm... misschien toch opzet in het spel?). Moet zeggen dat mijn kleine meid vandaag wel heel netjes meeliep tijdens het winkelen. Dat is nog wel eens anders.
Heej meiden, Jaaaaaa, heb de kleine man net echt goed gevoeld!!! Super zeg! Echt genieten!!! Liefs, Leske