Stephanie heel veel sterkte..... hopelijk kom je/komen jullie er snel allemaal uit.... probeer je niet druk te maken dat de stress je kleintje zou kunnen schaden.... een gezonde zwangerschap kan echt wel wat hebben en anders geeft t nog meer stress... probeer je rust te pakken, ontspanning te zoeken en vooral van ondanks alles van deze zwangerschap te genieten. Het is eeuwig zonde (en spreek ik uit ervaring) om je zwangerschap door wat dan ook te laten verzieken.... een eerste zwangerschap komt nooit meer terug ook al krijg je nog drie kindjes. heb mn eerste laten verzieken.... had veel stress en rookte nog grootste deel van de zwangerschap (kon pas na verschillende pogingen stoppen) ook en is een gezonde knul uitgekomen met 40+2 van 3470 gram... (nee ik houd geen roken-promopraatje, maar wil even aangeven dat extreme stress tijden zwangerschappen niet van invloed hoeft te zijn...) dus maak je daar iig NIET druk om... concentreer je op het belangrijskte... nieuw leven...!!! knuffel... xxx
Sheena, viel me een beetje tegen ongeveer 20 - 30 min. Aan de andere kant hadden we het daarna ook wel gezien en je krijgt de dvd mee naar huis. Kan je daar alles nog eens terugkijken
Goedenavond dames, Mooie echos zijn er weer voorbij gekomen! @ Leske, wat fijn dat je nicht en haar man nu dan ook zwanger zijn! Ik gun het iedereen om dit wonder te ervaren het is zó bijzonder! @ Guusje, hoe is het gegaan bij de Arbo-arts meid? Let wel goed op jezelf he! @ Roos, hopelijk knap je snel weer op @ Seth, veel plezier morgen bij de echo @ Pioentje, leuke foto. Mijn katten zijn ook niet bij me weg te slaan, en maar koppies geven tegen me buik hihi @ Naomi, ben je weer van je kiespijn af? @ Stephanie, lees dat jullie gepraat hebben maar erg veel duidelijkheid is er dus nog niet hopelijk komt het snel voor je! Maar meid, je bent heel sterk en je doet het prima! En het klopt wat ze zeggen he: Every man can be a father, but is takes a REAL man to be a Daddy! @ Aankomen: hier nu +5 kilo. Maar ik had al best wat overgewicht en was juist zo goed bezig met afvallen voor ik zwanger werd. Vind dit echt niet leuk, kan de extra kilos maar moeilijk accepteren. Verstandelijk wéét ik dat het erbij hoort en ik bén ook trots op mijn zwangere buik maar die kilos op de weegschaal ik zie op tegen elk bezoek aan de VK want dan moet ik weer op de weegschaal ik denk dat ik de volgende keer toch maar eventjes een verwijzing naar een dietiste vraag, dan kan ik het hopelijk beter in de hand houden @ Baarmoeder: de mijne zat met 14 weken al boven de navel maar onder mijn navel zat dan weer niet zoveel. Desondanks maten ze toch tot het schaambot en die afstand was toen al 16cm!! Ik heb nu wel het gevoel dat het ook meer naar beneden aan het groeien is. @ Baby voelen: steeds een beetje meer en duidelijker! Alleen nooit lang achter elkaar. Vaak blijft het bij een paar plopjes, nog lang niet een paar minuten achter elkaar. Is dat normaal?
Roos: beterschap, hopelijk knap je snel op. Zit in een beetje in de lucht volgens mij. Gaat hard he. Kan me ook nog als de dag van gisteren herinneren dat ik een positieve test in mijn hand had. Guusje, haha ook echt een jongen bij jullie dus. Lekker met de benen wijd! Hoe was het bij de arts? Sheena, jaaaa de sleutelhanger. Daarvoor zijn de daar naartoe gegaan Wij hebben inderdaad ook het pakket. Zit me te bedenken wanneer ik ongeveer 27 weken ben. Is dat rond kerst? Seth, hoe laat mag je morgen? Ik kon pas in de middag... wat duurt zon dag dan lang. BI verzonnen???? Waar woont die knakker? Naomi, vanaf nu dus ziek. Is niet te hopen dat je de opleiding geheel moet stopzetten. Kan je niet nu de theorie doen en dan volgend jaar enkel de stage? Pioentje, leuke foto van de kroelende kat. Gabrielle, jaaa bizar he dat van die marathon. Wat bezield je? Uberhaupt een marathon lopen, laat staan met 39 weken zwangerschap. Maar het is een idee als ik de bevalling op gang wil helpen. Gewoon de marathon lopen. Steph, meis je doet het echt super goed. Je zit er boven op en ik vind je heel sterk overkomen. Dit beebje heeft ontzettend veel geluk met jou als mama. Gezinnetje is heel leuk, maar jullie komen er ook wel met zijn 2tje doorheen. Anna, alles loopt dus volgens schema. 20e week al... wat ben jij al ver!
@ cupido... ja ik heb een afspraak staan voor 14 dec.. dan ben ik 26 weken. dat is dus net de week voor kerst. vandaar dat ik ook al die afspraak gemaakt heb omdat ik dacht rond kerst zal het wel spits uur zijn daar
Dames, i'm back! De echo... Tja, wat moet ik erover zeggen? Ruim een uur in de stoel gelegen en een uur ons beebje mogen bewonderen. Of we blauwe of roze muisjes moeten kopen is helaas nog steeds een verrassing. Ze dacht een meisje te zien, maar beebje lag niet ideaal en navelstreng lag ervoor, dus ze durfde het niet met zekerheid te zeggen. En tot slot gaan meneer/mevrouw ook nog eens lekker demonstratief met de handjes tussen de benen liggen! Pffffffffffff... Maaaaaaaaaaaaar... Donderdag moeten we terugkomen. Ofja terugkomen, we moeten naar het AZM (academisch ziekenhuis maastricht) omdat het kleintje 2 weken achter loopt qua groei. Ipv bijna 19 weken, kwam zij uit op 17 weken precies. Scheelt zich dus 2 weken. Ze kan er nog geen duidelijke oorzaak aan vasthangen... Maar ze wil dat het door meer ervaren doktoren wordt bekeken. Tevens heeft ze niet alle functies en onderdeeltjes van het hartje kunnen zien, de baby lag gewoon erg ongemakkelijk en werkte totaal niet mee. Een beetje geschrokken dus hier. Helaas kunnen we nog niemand het geslacht vertellen maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dattie gezond is en blijft... En dat gaan ze nu verder onderzoeken/bekijken. Donderdag om 13.30 uur moet ik in Maastricht zijn. Dus later die dag meer hierover... Stephanie: laat je niet gek maken meis! Hoe het ook gaat lopen, het komt allemaal wel goed. Of het in de meest ideale situatie is, is nog maar de vraag. Maar je kan het! Je weet waarvoor je het doet... Kop op meis en goed voor jezelf en de baby zorgen... Dikke knuff voor jou!
Slim Sheena, daar moeten we wel even rekening mee houden inderdaad. Ga gelijk even tellen wanneer ik 27 weken ben.... 20 december dus.
Seth, moest gisteren nog zo lachen... "zeker de jongste?".... euhhhm nee de oudste. Echt weer wat voor mij.
rens, dat is niet het nieuws waar je op zit te wachten. weer onzekerheid voor jullie. Je mag wel even roepen dat dat gewoon kut is. Had zo gehoopt dat jullie nu duidelijkheid zouden krijgen. Staat de afspraak al in het AZM? edit afspraak staat al. overheen gelezen
Ja Cupido, aankomende donderdag om half 2... Dus wel gelukkig weer heel snel. Tja, probeer het maar positief te bekijken; mag weer een dik half uur naar het beebje kijken... Maar eigenlijk diep van binnen ben ik wel klaar met alle tegenslagen nu. Denk je steeds: het kan niet erger (na het bloedverlies) en dan nu dit weer. Telkens die stomme onzekerheid... Ochja, komt hopelijk allemaal goed...
@cupido: nee, je doet de theorie op school en dan gelijk de praktijk achterop. morgen gesprek op mn werk om te kijken hoe we het kunnen gaan doen. @eveline: ja hoor van de kiespijn af kies is getrokken en heb nu nergens meer last van hihi. ze kunnen bij mij altijd beter gelijk trekken want na vullen enz heb ik altijd veel last hihi. gelukkig was het de verstandskies dus die kon er makkelijk uit. @rens: jammer dat jullie het niet hebben kunnen zien! en dat is inderdaad even schrikken als hij/zij 2 weken achter loop! hopelijk is er niets aan de hand en maakt de kleine gewoon een laat groei spurtje.
Rens Tjeetje.... idd toch wel schrikken!!! Alvast heel veel succes gewenst donderdag...... Toen ik trouwens het begin van je berichtje las, moest ik lachen en dacht... jongen, meisje... tis een zebraatje... maar toen ik de rest las, dacht ik inderdaad.... lekker belangrijk of het een piemel of een muts heeft..... 2 weken is idd de grens.... maar hoop (net als naomi al schrijft) dat hij of zij net voor een groeispurt zit... en donderdag mooi binnen de normen valt...!! knuffel...
Hahaha ja Seth, moest idd ook direct aan Zebra denken. De ene keer dacht ze een meisje, dan weer een jongetje. Dan zag ze een piemeltje, dan weer 3 streepjes. Tja wat is het nou haha. Dus ik hou het er maar ff op dat we het nog niet weten totdat we het zelf hebben kunnen zien en meer bevestiging hebben. Hopelijk donderdag... Ja is zeker schrikken. En een paar dagen maakt ook niet veel uit volgens haar, maar 2 weken is toch wel veel. Ze gaf ook aan dat het schandalig was hoe vaak ik in het zh ben geweest, hoe weinig er gemeten is. Hierdoor kan ze nu niet meer zien waar het 'mis' is gegaan zeg maar... Maja, achteraf gel*l, hebben we nu niks meer aan. Hoop dat ik donderdag meer te horen krijg...
Nog 1 weekje spanning en dan weet je. Je doet er verder ook zo weinig aan dus inderdaad van de positieve kant proberen te blijven bekijken.
pas in de middag.... ik mag om 18.40 uur... aaaaaahhhhh nog later... en nu heeft mn vent opeens morgen vrij genomen.. :x voor de auto welliswaar... grrrr had ik gelijk om 09.00 uur daar op de stoep kunnen staan Ben zo benieuwd... op de eerste plaats of alles ok is... en wat het is, maar ook VOORAL hoe mn oudste reageert!!!! hij maakt het nu toch wel echt bewuster mee.... . Hij is ook erg mee bezig of de baby wel eet en slaapt... en dat hij zelf ook in mn buik heeft gezeten... Absurd hoe zo'n mensje in je buik groeit en zich in de jaren erna ontwikkelt.....
Herkenbaar. Dochterlief heeft vandaag haar eerste behoefte op het potje gedaan. Weliswaar diarree (ervaring rijker met schoonmaken, geen goed plan om met diarree op het potje te zetten), maar oef ben toch wel trots. Mijn meissie wordt groot en wat gaat dat snel! Kan je niet bellen voor eerder op de dag? Zo druk heeft ze het volgens mij ook weer niet? Of zit je met oppas?
Hey, ik ben vooruit gezet en de april mama's klets ik niet meer mee. Mag ik misschien bij jullie mee kletsen? Ik ben uitgerekend op 25 maart!
Welkom!! Nou niet stiekem op 1 april bevallen he Jij hebt toch een kindje dat zo snel ontwikkelt toch? staat me van iets van bij, als ik je nickname zie. Ze kon toch heel vlug al praten en tellen etc?