hoi! ik heb nog steeds geen nieuwe lappie,hopelijk eind van de maand en dan kom ik weer uitgebreid reageren hoor. ik wil gewoon ff melden dat alles hier goed gaat,beebje schopt lustig rond,bi speelt op en buikje wordt ronder! volgende week 20 weken echo en dan laat ik weer stiekem wat van me horen vanop het werk! ik denk aan jullie! dikke knuffel voor iedereen xxx
@ 30 weken echo, ik heb geen idee of het in iedere vk praktijk standaard is maar bij mijn praktijk wel....? Ik hoop dat jullie ook een 30 weken echo krijgen.
@Stephanie: al die harde buiken, al die stress die je nu moet meemaken, kijk goed uit. Je moet echt rust nemen. @Leske: laat je niet gek maken door alle minder leuke verhalen hier. Je 20 weken echo zal mooi en goed zijn, zul je zien! @Pioentje: hoe is het met jou eigenlijk nu?
dag meiden, Ego: Ik moet vanmiddag even naar de mondhygieniste... Mn tandvlees is echt heel erg ontstoken, de hele zwangerschap al. Maar t word nu echt erger. Gisteravond met het poetsen liep er gewoon een hele stroom bloed over mn kin naar beneden, bah! Maar ff kijken wat ze ervan zegt!
Beesie doe je behalve tandenpoetsen nog meer? Dus flossen, of nog beter, tandenstokers gebruiken? Dit is net zo belangrijk als poetsen, het haalt plaque tussen de tanden en kiezen weg en als er geen plaque zit kan het tandvlees in principe niet gaan ontsteken. Door de hormonen tijdens de zwangerschap kan je er wel gevoeliger voor zijn. (Tis altijd lente.... hihi ja ik ben tandartsassistente) Rens en Gabrielle hoe is het nu? Ik brand voor jullie beide mannetjes een kaarsje vanavond.. Leske succes maar vooral ook veel plezier met je 20 wkn echo, toch weer even lekker naar jullie jochie kijken! Van het weekend gaan we de babykamer behangen en meubeltjes in elkaar zetten, heb er zoooo'n zin in!
@Sasjuh: ja ik gebruik wel tandenstokers, maar niet 2x per dag moet ik eerlijk zijn... maar wel regelmatig! Ik heb ook nog een beugel op t moment en op sommige plekken is mn tandvlees zo gezwollen dat t tegen mn brackets aankomt... heel vervelend!
Met een beugel is het wel lastig, dan wil flossen sowieso al niet. Probeer in ieder geval goed over je tandvlees heen te blijven poetsen, ga het niet mijden omdat het pijnlijk of dik is en bloed want als je het niet schoon houdt wordt het alleen maar erger. En anders misschien een mondspoeling, je zou Perio-Aid kunnen proberen, vrij te verkrijgen bij apotheek en drogist. Ook kun je poetsen met Parodontax, dat is ook goed voor je tandvlees. Wel wennen aan de smaak..
@Gabrielle, heel lief dat je ernaar vraagt. Het gaat op zich wel aardig, maar ik ben zoooo moe. En ik wordt heel verdrietig en bang als ik eraan denk dat ik straks een kindje krijg in deze onzekere situatie. Gelukkig is mijn vriend heel positief dat sterkt me wel, maar we kunnen helaas niet meer dan hopen dat alles aantrekt....
@Cupido: ik probeer het ook van me af te zetten hoor, maar nu de 20-wekenecho dichterbij komt, merk ik dat ik toch wel heeeeel blij ben als ik die achter de rug heb, en alles 'gewoon' goed blijkt te zijn! En ja, wij krijgen dan inderdaad het geslacht te horen (als het tenminste goed te zien is, allemaal!) @Uitspraken door de 'pretechoscopiste': ik vind het eigenlijk logisch dat ze geen concrete uitspraken doen over 'afwijkingen' die ze zien. Op medisch gebied mogen ze dat volgens mij niet eens. Ik heb ook heel bewust gekozen om geen pretecho voorafgaand aan de 20-wekenecho te doen, omdat ik geen zin heb om eventueel onnodig in onzekerheid te zitten...
Even een "kanttekening".... het bureau en dezelfde vrouw... doen ook officieele 20 weken echo's.... Ze is dus medisch opgeleid. concrete uitspraken doen ze trouwens bij een 20 weken echo ook niet.... altijd moet alles eerst bevestigd en onderzocht zijn.... Wat mij irriteert is aan sommige echoscopisten die ik heb gehad (zowel "pret" als medisch) dat ze "halve" uitspraken doen.... ZEG OF NIETS OF ALLES.... Net als ik bij dochter bij de 20 weken echo kwam... en de echoscopiste eruit flapte "nou deze is ECHT geen 20 weken".... en toen ik doorvroeg afkapte met: "je hebt toch je termijnecho gehad".... Toen zat ik dus juist NA de 20 weken echo in de stress... (schoonma is aan t stofzuigen... fijn even zo'n hulp in de huishouding.. )
ik ken trouwens ook een ander verhaal waarbij het net andersom was.... septembermama en forumdin... (trishka) 12 weken echo gehad.. alles goed gekeurd, en bij de pretecho (geslachtsbepaling) zagen ze dat het mis was... juist door het goede handelen van de pretecho-scopiste, werd ze snel doorgestuurd..... Hierdoor is de "lijdensweg"... iig korter geweest....
Sasjuh: thx voor de tips! Ik zal vanmiddag nog ff afwachten wat de mondhygieniste zegt en anders zal ik meteen dit weekend van die mondspoeling halen bij de apotheek!
Heej dames! Heb geen internettoegang op het werk, maar de pagina werkt toch!! Vreemd, had ik dat maar eerder geweten... Hier gaat het met ups en downs. Het is echt een rollercoaster van emoties, dat is het enige wat ik weet! Ik weet niet wat ik moet denken, ik weet niet hoever ik moet denken, moet ik samen met mijn mannetje overleggen wat we doen als...? Zoveel vragen en zo weinig antwoorden. Nog een week wachten tot de punctie, duurt lang. En dan nog een week wachten op de uitslag. Gaat zwaar en heftig worden. Vooral omdat iedereen in mijn omgeving ZO enthousiast is over onze zwangerschap... Ik wil jullie wel HEEEEEEEEEEEEEL erg bedanken voor jullie steun en lieve berichtjes. En het is zoals Leske volgens mij al zei, we kennen elkaar niet in real live maar je leeft ZO met elkaar mee. Het is net of je elkaar wél kent. Tenminste, zo heb ik ook altijd met andere meegeleefd. Heb net AZM gebeld om te vragen of de punctie ook ergens anders dichterbij kan, en eventueel vandaag. Maar het kan alleen maar in een academisch ziekenhuis en in Maastricht alleen maar op maandag. Hmm, vraag me af want mij hebben ze voor donderdag een punctie beloofd mocht ik het willen. Mijn vader is morgen jarig, hoop dat we ondanks alle shit toch een beetje een leuke dag hebben. Wat mij vooral pijn doet is de pijn die ik andere aandoe met mijn ellende. Maar gelukkig staat iedereen 100000% achter ons en zal ons steunen, wat we ook moeten beslissen. Ik probeer positief te blijven samen met Rensman (hahha, grappig bedacht) en we halen er gewoon alles uit wat er in zit. Heb van Rensman wel een verbod voor schoonmaken/poetsen/was doen/andere taken gekregen. Hij heeft gelezen op internet dat rust erg goed is en wil dan ook dat we dat op zijn minst proberen. Dat is het enige wat we zelf kunnen doen... Pff, ik ga weer verder met mijn werk hier. Krijg geen kl*te gedaan vandaag. Ben alleen maar aan het huilen en praten met collega's etc etc. Ik hoop dat deze rollercoaster rit snel voorbij is en we kunnen gaan genieten van een kerngezond klein mannetje. Jaja, heb mezelf verteld positief te blijven, koste wat kost. Anders maak ik mezelf gek en dat zorgt voor stress en dat is niet goed voor de kleine uk... Ik doe vanavond nog even persoonlijk reageren. Foxy, kei thanks voor je prive berichtje! Lief van je... Gabrielle: heeel veel sterkte meis! Ik duim echt voor je dat het allemaal toch in orde is en we ons onnodig ongerust hebben gemaakt! Liefs Rens
Gelukkig hebben we sindskort telefonisten, normaal heb ik echt alles te gelijk. Planning, mobiliofoon, mobiel, en vaste telefoon e.d. Normaal zitten we met zijn tweeen op de drukke dagen maar deze week een keertje niet. Want zei al heb straks echt (eigenlijk nu al) echt mn rust nodig tussendoor. Gelukkig straks weer goede hulp van collega's. En heb vanavond een rust avondje ingepland. Net terug uit het ziekenhuis en heb eczeem. Wel een lichte hormoonzalf gekregen waar ik toch niet blij mee ben. Moet 1x daags heel licht smeren. En verder een verkoelende gel gebruiken die kan geen kwaad. En geen bodylotion meer gebruiken maar badolie. Lekker smerig haha. Moet over 2 maanden terug komen maar iig niks ernstigs!
Heej meiden, Net weer het indrukwekkende verhaal van Rens gelezen... Wat een achtbaan van emoties... Ik denk enorm veel aan jullie lieve mensen! Na het lezen hiervan vind ik het lastig, maar had beloofd even te laten weten hoe de echo was. Gelukkig was alles prima en geen twijfel, het is echt een knul. Ook Gabrielle, Stephanie en Pioentje, veel succes, sterkte en kracht gewenst!!! Het is allemaal oneerlijk verdeeld helaas... Liefs, Leske