Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lautjuh, wat jammer meissie. Fijne zwangerschap en je bent altijd welkom.

2. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hey meiden

Allemaal een fijn weekend gehad?
    Hier lekker gefietst. Mijn zoon is aan het leren fietsen in het verkeer en dat is best pittig. Vooral omdat hij de hele weg door babbelt ;).

@ Rens: Wat naar zo'n brief. Dat zorgt toch weer voor wat stress. Fijn dat jij en Rensman goed kunnen praten. Hopelijk wordt donderdag jullie angst weg genomen. Ik hoop zo op goed bericht. Ik ga deze aanstaande dagen veel voor jullie duimen.
    @ Gabrielle: Jij mag as dinsdag al? Ook jij wederom heel veel succes. Ook voor jou duim ik.
    @ Frenzy: Lekkere vakantie gehad? Jullie verhaal raakt ons allen. Je gunt dat niemand en hoopt dat het mensen bespaart blijft. Soms kan het zo oneerlijk zijn. De juiste keuze is altijd de keuze die jullie zelf maken en waar jullie achter staan. Ik kan me jullie keuze heel goed voorstellen. Je bent een sterke vrouw.
    @ Seth: Ook jouw verhaal deed me wat. Op zo'n jonge leeftijd dit al te moeten meemaken. Vreselijk. Ik kan me voorstellen dat als deze maanden aan breken je het zwaarder hebt. De wintermaanden maken je gevoel altijd wat donkerder.
    Gelukkig heb je toch weer de liefde gevonden en bouw je daar nu een mooie toekomst mee op.
    @ Stephanie: Goed dat je nu even voor jezelf opkomt. Heel verstandig. Hij kan niet blijven spelen met je gevoelens. Zeker je rust nemen. Dat is zo belangrijk. Succes morgen bij de echo. Ik hoop zo voor je dat de toekomst er weer mooi gaat uit zien, samen met je vriend.
    @ alle andere lieve maart mama's: Ik lees al jullie verhaaltjes maar kan gewoon niet op alles reageren.

Hier ook nog geen buddy....16 Maart uitgerekende datum. Kan alle kanten op. Mijn 1e kwam met 39+4 en mijn 2e 40+5.
    Wie wil?
    Ik ben nog wel in afwachting van een 20 weken echo.

Deze week is het hier herfstvakantie. Dus as dinsdag kan ik, sinds lange tijd, weer eens proberen uit te slapen. Ik heb er nu al zin in :D Ik moet maandag en vrijdag werken.

Tot snel,

Femme

3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker La Femme als het je lukt om uit te slapen. Ik snap de link alleen niet helemaal met de herfstvakantie (?). Werk je in het onderwijs? nee klopt ook niet want je moet maandag en vrijdag werken... mysterie.

4. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand tips tegen brandend maagzuur??
    Ga even op zoek naar een Rennie.

5. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    zo weer even mijn gezicht laten "zien" :p heb niet alles bijgelezen maar in ieder geval veel succes deze week Rens en Gabrielle!! Ben op vakantie vanaf morgen maar zal voor jullie duimen.

Hier nu voor 50% de ziektewet in gegaan wegens spanningen e.d. de arboarts gaf aan dat ie het gek vond dat ik uberhaupt nog aan t werk was. Wel stuurt ie een brief naar mijn leidinggevende dat een gesprek met mijn baas wel eens een oplossing zou kunnen zijn...??? Lekker want die gast mocht alleen exact de info doorgeven die ik hem gezegd heb door te geven en terwijl ie eerst zei dat ie erin zou zetten dat ik 50% zou gaan werken zolang het nog gaat...staat er nu een zogenaamde oplossing in vermeld...tssss :(

Ben zo emotioneel als wat de laatste dagen, gaat niet lekker in mijn bol om het zo maar te zeggen ..gelukkig is mijn manneke een engel!! :) Vandaar dat ik hier niet veel ben, de dag doorkomen is al genoeg.

@stephanie, sterkte hoor meis met alles wat er gaande is. Kies voor jezelf en de baby inderdaad, maar poeh lijkt me wel ontzettend moeilijk voor je!

Een goede week gewenst allemaal! Ben dus lekker even weg! :)

en oja las iets over buddies...heb er ook nog geen maar hoeft ook niet zo nodig eigenlijk :cool: ben niet zon typ dat alles bijgehouden krijgt op msn, hier of waar dan ook....(te lui ;)) dus schiet niet op dus mocht ik er niet zijn dan zal t ook allemaal wel goed gaan en komen.

@maagzuur, heb antagel...werkt iets beter als rennie en mag ook gewoon om de twee uur. Maar een glas melk wil soms ook goed helpen. Succes!

6. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Brandend maagzuur: gele vla schijnt erg goed te werken en wat bij mij goed werkt is warme melk met 2 anijsblokjes erin... Moet je wel net van houden, maar bij mij werkt t super!

Guusje: Wel fijn dat je nu voor 50 % de ziektewet in bent meis. Is veel beter in deze situatie. Hoop voor je dat je gauw een gesprek aan kunt met je werkgever....!

Hier dinsdag de 20 weken echo! Spannend!!!

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Even snel: droge kaakjes helpen goed tegen maagzuur!

Verder hier alles goed :) Morgen of overmorgen ga ik weer uitgebreid reageren, nu druk druk druk!

8. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    @ Cupido: Mijn zoon gaat normaal naar school, dus moeten we vroeg op, ondanks mijn thuisdag. Maar nu is hij vrij en hoeven we niets :D Snap je hem?
    Niet heel bijzonder, maar ik kan e rop dit moment naar uitkijken
    ;)
    Ik gebruikte Maalox. Werkte altijd super bij mij en direct.
    @ Guusje: Fijne vakantie alvast.
    Fijn dat er een oplossing is op je werk. Nu eerst maar lekekr gaan genieten van je vakantie.
    @ Beesie: Spannend dinsdag.

Ik ga slapen, weltrusten

Femme

9. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Droge kaakjes, gele vla... dat gaat er best in :D Ga ik proberen!
    Ik lust geen melk, dus die tip laat ik even in de ijskast staan ;)

Thanks!

Frenzy, veilige reis en welkom terug in Nederland.

trusten

10. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    La Femme, ahhhhh mysterie opgelost. Kan me voorstellen dat je daar naar uitkijkt. Hier is kleine draak altijd vroeg wakker. Uitslapen gaat hier tot 7 uur en dan is 1 van ons de klos.

11. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    Ik zei tegen mijn vriend 1.5 uur geleden, ik MOET even bijlezen. Dat 'even' zat er niet helemaal in, van pagina 115 tot hier:D

Ik baal ervan, ik ga echt proberen elke dag bij te lezen, en te reageren. Want nu lees ik zoveel dingen dat ik er dadelijk niet van kan slapen:(

@Rens- Wat erg meid, ik duim en hoop dat het allemaal goed komt... Probeer het rustig aan te doen.

@Gabrielle- Ik las dat er bij jou ook iets aan het licht was gekomen tijdens de echo, maar weet eigenlijk niet precies wat het nou was?
    Jij ook sterkte en duim ook voor jou dat alles goed komt.

@Stephanie- Wat een drama met je vriend nog steeds, blijf sterk voor je kindje! Maar dat doe je al goed, denk goed aan je zelf en je rust!

@Frenzy- Wat een heftig gebeuren met Loek, wat ben je een sterke vrouw, en wat fijn dat je zo'n heerlijke wederhelft hebt.

@ Seth- Waar ben je? Heb je na het verhitte gebeuren niet meer gespot. Heftig ook hoor wat een verleden jij hebt meegemaakt... Zoveel verhalen en zoveel sterke vrouwen, ongelooflijk.

@Buddy- ik wil ook best een buddy, ben wel niet zo vaak aanwezig(al wil ik dat wel weer gaan proberen) als de rest. Dus hoop dat iemand me wil als buddy?;)Ik ben 8 maart uitgerekent en ben bij vorige 2 zwangerschappen beide met 39,1 weken bevallen. Dus ben erg benieuwd naar deze.

@Iedereen die ik ben vergeten-
    Sterkte voor de mensen met proberen op het werk!
    Succes met de komende 20weken echo
    En Gefeliciteerd met de goede echo's.

@EGO- Ben weer een beetje terug op aan het klimmen, mijn moeder en mijn zus hebben beide zakken was weggehaald uit huis en die gewassen en gestreken. Ik liep al zo verschrikkelijk achter en vriendlief heeft zo goed als mogelijk overgenomen waardoor het nog moeilijker werd voor me om eraan te beginnen. Hij wil wel helpen, maar al wat hij doet doet ie niet goed, en het moet allemaal op mijn manier:p Moeilijke tante ben ik, maar heb het wel getroffen met hem, hij doet het allemaal toch maar.

Ben erg down geweest door de financieen, maar er is een eerste bedrag gestort door mijn schoonpa waarmee we een groot deel van de 'grote' rekeningen hebben kunnen betalen, en er komt nog een bedrag. Dat is echt zo'n last van mijn schouders. Kunnen we toch met een schone lei beginnen als de kleine meid er komt.

En ook de zwangerschap voelt fijner en ik kan er eigenlijk nu pas van genieten. Heb erg getwijfelt in het begin over de zwangerschap wat voor sommige ook onbegrijpelijk zal zijn. Deze kwam erg onverwacht, en niet gepland. Ben blij dat ik nu eindelijk kan zeggen dat ze heel erg gewenst is. Heb me een hele slechte moeder gevoelt, alleen al door de gedachtes die ik toen had ging ik hyperen, overgeven enz. Overbezorgt naar het ongeboren kindje...

En besef dan ook als ik hier ben dat ik toch wel beschik over een luxe leventje. Dat mijn gezeik en gezeur ineens niet meer zo belangrijk of vervelend lijkt te zijn. Vooral ook na het bericht van hanna-mom. En veel andere maart mama's die zo veel dingen al achter de kiezen hebben, zo sterk zijn. Wat zeur ik dan..:)

Toch ben ik blij dat ik mijn ei hier kwijt kan...!
    Dus bedankt daar voor dames!

Na alle berichten over de 20 weken echo ben ik wel erg gespannen, omdat ik me al vanaf dag 1 heb druk gemaakt over de gezondheid van het kindje. Morgen om 17:30 hoop ik rust te vinden, en goed nieuws. Wat ik iedereen hier wens.

Dikke knuffels voor jullie allemaal!

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ga vanavond bijlezen en reageren, nu snel richting werk!
    Fijne dag allemaal en succes voor de mensen met afspraken, echo's enzo!

P.S. Ook hier de 20 wkn bereikt! :D

13. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Goedemorgen, wel bijgelezen maar ben helemaal down. Wat een terugval. Gister half uur zitten bellen, en voor hem is het echt over. Ik heb weer alleen maar gehuild. En dan droom ik ook nog eens over hoe het kinderkamertje was geworden. Was half 6 al klaar wakker. Ga zo maar troost shoppen moet positiekleding hebben want pas m'n spijkerbroeken ook niet meer. Kan het niet uitstaan dat hij zo verder gaat zonder ons, lekker makkelijk. En ik kan niet wachten tot die kleine er is, hoop dat dat mij zo gelukkig maak. Want nu voel ik me zo ellendig alleen. Moet alles alleen doen voor mijn gevoel ook al is overal mijn moeder er. Voel me een zielig hoopje ellende. Ga zo wel lekker douchen en wat ondernemen en heb geen eens puf voor de pretecho. Wil zo graag m'n gezinnetje. Hopelijk voelt hij zich nu beter maar dat blijft niet zo lijkt mij. Hij gaat alles mislopen...

Nou genoeg gejammerd, moet ff m'n schouders eronder zetten en verder gaan.

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @stephanie, hoe vervelend het ook is, als het voor zijn gevoel niet meer werkt dan houd het op. Ik bedoel hij kan wel bij je blijven en een gezin met je vormen maar als hij niet meer genoeg van je houd dan wil je dit neem ik aan ook niet ?
    Soms gaat het gewoon mis, en het is dan nu lastiger omdat je zwanger bent maar dat wil niet zeggen dat je alles alleen hoeft te doen toch ?
    Misschien als jullie allebei even tot rust zijn gekomen kun je een gesprek aangaan over hoe jullie het willen doen in de zwangerschap en zodra de kleine er is. in ieder geval sterkte :)

@all, hoe is het vandaag met iedereen ?
    Hier een baal dag, nergens zin in
    morgenochtend naar de vk - controle , op de een of andere manier zie ik er tegenop, wat als het niet goed groeit, wat als we het hartje weer niet kunnen vinden zoals vorige keer.
    lastig hoor zwanger zijn :D

15. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ja we hebben afgesproken binnenkort even te praten over de kleine. En dat ik wil dat hij gewoon in ons leven blijft. Alles i. Goede harmonie. Alleen jammer dat er dat nu al hebben zonder dat de uk er is. Nou ik ga even naar Ikea vast ideetjes op doen voor als de kleine straks bij mij op de kamer slaapt!

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Een dikke knuf voor alle mama's die het nodig hebben, in onzekerheid zitten over de gezondheid van hun ukkie of met relatietroubles :(

Hier lekker geslapen, ik merk dat ik het 's avonds weer wat langer vol kan houden en niet al om 21u K.O. ben. Wel fijn.
    Ik ga vanmiddag eens op pad voor een positiewinterjas en een lekker vest ofzo. Zoonlief is op het KDV en ik ga zo aan de poets. Dan haal ik zoonlief lekker bijtijds op van het KDV en gaan we samen even boodschapjes doen, dat vindt hij altijd zo leuk :)

Gisteren mijn 2e hands kinderwagen overhandigd gekregen: een bugaboo. Donkergrijs met oranje fleece. Misschien dat we voor de zomermaanden een ander soort kap erbij gaan kopen, van dunnere stof. Het wordt nu steeds echter.
    Ik wil vanmiddag ook even bij de kwantum kijken wat er is aan gordijnen en bij de gamma of praxis eens kijken naar een mooi kleurtje voor op de muur in de babykamer! Het wordt een oranje tint als het aan mij ligt, maar weet nog niet wat vriendlief daarvan denkt ;)

17. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @stephanie, wat verschrikkelijk, maar het is nu wel duidelijk voor je, misschien geeft je dit ook rust.
    In ieder geval heel veel sterkte!! dikke knuffel

18. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Guusje: fijne vakantie!

@Stephanie: meid, wat een ellende. Zo jammer dat het zo gaat!!! Misschien nu nog een voorbarige vraag, maar hoe gaan jullie het met de kleine straks den, wil hij ook de ouderlijke macht? En wil hij een x dagen in de week de kleine hebben? Wil jij dat ook? Pfff, zovel om aan te denken, terwijl je eignelijk op een roze wolk zou moeten zitten!

@Eva: wij hebben ook een Bugabo overgenomen, donkergrijs met gebroken wit. En een knalgroene fleece. Erg stoer, en het ziet er als nieuw uit! Zo een: Bugaboo Cameleon Donkergrijs - Offwhite | Babyhuys
    Veel plezier met de jouwe :)

@Suzanne: fijn dat er financiele oplossingen voor jullie zijn. En, bijna de 20 weken echo, kun je straks hopelijk gerustgesteld zijn!

@maagzuur: antagel is idd heel erg goed!

@ego: vannacht ineens slecht geslapen. heb nog steeds last van hoofdpij en maak me nu duidelijk druk om morgen. Hopelijk weten we morgen meer.
    Ik weet niet meer wie het vroeg, maar er is een grote kans dat het kindje wat aan het hart mankeert en dat ie geopereerd met worden. Ook zal hij sowieso geopereerd worden aan zijn navelbreukje. Morgen dus echo met de kindercardioloog erbij.

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Gabriellle: ik wil je veel succes wensen voor de echo morgen. Mijn beste vriendin is nu 37 weken zwanger en haar meisje heeft ook een gaatje zitten in de wand tussen de 2 hartkamers. Ik heb veel meegekregen van alle onderzoeken, onderzekerheden maar ook van haar rotsvaste vertrouwen in een goede afloop. Ik hoop dat jij en je man/vriend morgen positief nieuws krijgen en dan ook nog ondanks de onzekerheden kunnen genieten van jullie kleine wondertje in je buik! Knuff!

20. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @ gabrielle hij gaat het niet erkennen. Dat wil ik niet. Geen verantwoording nemen ook geen erkenning. Het is net een struisvogel.

Verder ga ik alles alleen doen, echo's en vk en bevalling. Daarna als ik zelf weer bij m'n positieven ben mag hij even bij de kleine komen kijken. Ik wil hem zijn kind niet ontnemen maar ik geef het niet weg. Als hij nu al zegt uit een grapje van 30 april op m'n verjaardag krijg ik het toch wel? Nou nee. Je mag het zien wanneer het mij uitkomt en met mij erbij. En het blijft daar als kleintje ook niet slapen.

Ik heb gewoon geen vrede met de stomme redenen van een relatie past nu niet in mijn leven en als de kleine er is kan ik geen kant op. En het benauwd me blabla. Nooit gepraat over zijn gevoelens en toen we het huis aan het regelen waren en de zwangerschap bekend maakten aan vrienden voelde hij zich al rot. Had hij niet eerder er mee kunnen komen? We hadden zoveel geluk en hij was ook zo gelukkig. Maar nu met de ziekte van zijn oom. En de zaak overnemen ben ik en de beeb opeens teveel? En proberen is er niet van? Hij loopt zoveel geluk mis. Wil hem er voor behoeden net als iedereen om ons heen, maar blijf toch een klein beetje hopen.

Maar goed verantwoording is ver te zoeken. Hij denkt kop in het zand en rennen!

Deel Deze Pagina