Stephanie: wil je even veel sterkte wensen met alles. ik vind je wel een hele sterke vrouw moet ik zeggen! Iedereen die vandaag een echo heeft: heel veel succes!!!! De echopraktijk belde net. Of we de afspraak van morgen ook kunnen verzetten ipv 10.45 naar 13.45. Geen probleem, maar nu moet ik wel een paar uur extra wachten! pfff lijkt allemaal zo lang te duren! Ons kleine prinsesje vind het denk ik ook want ze trapt er vandaag de hele dag al weer lekker op los!
Ik krijg toevallig ook net een mailtje van de echopraktijk, maar bij mij wordt het gelukkig slechts 10 minuten later. Wel netjes dat ze dat nu al doorgeven. Bij mijn eerste zwangerschap hebben we ruim drie kwartier langer moeten wachten, en gelukkig ben ik nu al om 9.20 uur aan de beurt. Ik denk eigenlijk dat ik dan de tweede van de dag ben.
Heej meiden, @ Stephanie, heel veel sterkte meid! Wat een ellendige situatie. @ Meiden met echo's, heel veel plezier en succes! @ Ego, hier de kleine man vanaf gisterenochtend niet meer gevoeld. Weet het, moet me geen zorgen maken, maar gaat vanzelf... Hoop dat ie snel weer even lekker trappelt. Vanochtend al gewerkt en nu thuis een beetje rommelen. Liefs, Leske
stephanie sterkte, je komt er wel! Gabrielle, spannend morgen, zal voor je duimen! Leske, Ik voel hem/ haar ook al dagen niet.. geen idee, schijnt erbij te horen rond dit termijn geloof ik. meiden met echo's succes en veel plezier! Hopelijk mag alles goed gaan/zijn. Sorrie kon niet op iedereen reageren :s Ik moet nog even geduld hebben tot vrijdag.. pff kunnen dagen lang duren he
Jeutje, 1 weekend druk en meteen mag ik paaaagina's bijlezen, haha! Ik reageer even algemeen een beetje. Steph succes vanavond met de pretecho. Ik ben benieuwd of ze het kunnen zien, en of je vent nog opduikt... Goed dat je zo goed voor jezelf zorgt, dat heb je nu echt even nodig! Oh ik lees dat hij niet mee gaat. Goed zo, hier kun je zelf even van genieten, zonder stress! En een dikke knuffel! Je bent niet alleen, je hebt je kleintje in je buik en dat blijft altijd jouw kleintje!!! Niet vergeten hoor!! 30 weken echo, volgens mij is dat bij onze praktijk niet standaard. Ze hebben er niets over gezegd. 20 weken echo, lastig dat ze wel íets zeggen inderdaad. Maar zonder verdere aanwijzing naar het ZH doorverwezen worden is ook killing, dus ze moeten wel iets zeggen. Een beetje op hun woorden letten (of eigenlijk, op de hormonaal labiele vrouwen op hun tafel) zou wel fijn zijn ) Ik heb over 2,5 week de echo, spannend! In het ZH, vanwege een klein erfelijk dingetje wat ze toch willen uitsluiten. Oja, en wij willen niet weten wat het wordt, dus het is echt medisch en lekker even baby spieken! Rens, dikke knuffel! Voel je alsjeblieft niet schuldig over dit alles, want het heeft niets met schuld te maken!!! Het is geen fout van iemand, het is gewoon stom oneerlijk! Seth, leuk dat je zo lang BV hebt gegeven! Ik heb bij mijn dochter 8 maanden gegeven (6 maanden volledig) en ik zou nu heel graag willen proberen om BV te geven tot ik kan overstappen op gewone melk. Dat gehannes met flesjes en die stinkende fv, das niks voor mij! Positiejas, ik had er eentje op MP gevonden, maar die bleek niet zo leuk als het op de foto leek. Nu dus gewoon mijn eigen jas nog, en ik heb een jas van mijn zusje die een stukje groter is (zij is veel afgevallen) en daar pas ik nog wel een poosje in. Daarna een dikke trui met een poncho denk ik Cupido, graag doe ik mee met je cursus. Ik reageer verder maar even niet op de MMM. Ik weet hoe gevoelig het kan liggen, en ik ben een van die mensen waar je maar naar hoeft te kijken of ik ben al zwanger Ik kan me bedenken hoe moeilijk dat zou kunnen zijn, maar ik zal me er niet in mengen. Verschillende topics, dat gebeurd steeds meer, is ook niet erg. Ik vind het hier een gezellig clubje! Bij de april mama's waren er ook erg veel, en weinig die actief meekletsten. Frenzy, heftig van je zoontje... Weet niet wat ik moet zeggen. Knuffel!! Leske, Femme, heeft een van jullie nog geen buddy? Ik ben 25 maart uitgerekend, dus volgens mij kan ik evt. wel van een van jullie buddy zijn! Zebra, ik heb ook nog maar een klein buikje, vind ik zelf. Ik kan een aantal van mijn eigen broeken nog gewoon aan, en het ligt aan de kleren of mensen het zien of niet. Hij begint de laatste week een beetje te groeien. Dus komt goed hoor! Geslachtsbepaling, wij willen het niet weten, en dat komt mede door de verschillende verhalen die ik ken van dat het niet klopte. Een aantal wat oudere verhalen, maar ook een aantal recente. Ik vertrouw het niet meer, en zou daardoor de babykamer bijvoorbeeld ook niet helemaal roze/meisjesachtig in willen richten. Dan maar niet weten en lekker unisex! We hebben inmiddels een eerste naam voor beide geslachten, dus dat komt goed. Beter dan bij Julia, toen vonden we de jongensnaam niet zo leuk Gabrielle, heel goed, want zo lang je geen duidelijkheid hebt kun je je wel druk maken, maar dat heeft toch geen zin. Zorgen helpen niets, maakt het alleen maar zwaarder. Lekker nog even struisvogelen en hopelijk heb je snel duidelijkheid! Baby voelen, dat wordt hier ook duidelijker. Eerder wel eens een kriebel (wel of niet de baby?), maar nu sinds 2 dagen heel af en toe een schop. En duidelijk ook! Maar tot nu toe niet zo vaak, vandaag nog niks, dus ik hoop dat het snel wat meer wordt. Is zo heerlijk! Mooi al die kinderwagens! Ik vond Bugaboo altijd (naast erg duur) ook erg laag, dus wij hebben de Mutsy Slider van mijn ouders gekregen bij Julia's geboorte. Erg blij mee! Nu heb ik er sinds kort een meerijdplankje bij én een nieuwe MaxiCosi (wij hadden toen geen auto, dus een tweedehands ouderwets autostoeltje gekregen van iemand). Nu lekker een mooie, eigen MC Leske, hopelijk voel je de kleine snel weer! Ik merk nu al wat een heerlijke geruststelling het is om zo'n schop te krijgen Mijn dochter was erg druk in de buik, uitstekende ledematen, en ook op het einde een onrustige buik (heel veel voorweeën en harde buiken). Op een of andere manier zijn dat allemaal geruststellingen dat het werkt van binnen en dat dat kleintje zich daar goed voelt. Zeker nu het allemaal nog wat jong is.
Oeh, was wel veel zie ik, hahaha! Ik kan dat nooit zo goed, op niemand reageren Hier gaat het nu prima, alhoewel ik steeds meer moet wennen aan mijn dikkere buikje. Ik heb nu een heel compact buikje. Weinig opgezwollen darmen of vet, maar echt wat meer stevige buik dan bij Julia. Daardoor merk ik het niet zo snel, behalve als ik mijn knieën optrek, of bij het paardrijden! Zijn er hier nog meer die paardrijden trouwens? Ik heb gisteren weer gereden, maar ik deed me erg zeer bij het afstijgen (omdat je dan even wat hangt op je buik). Hier toevallig iemand die ook rijdt die een tip heeft? Het opstijgen en rijden zelf gaat nog prima, nergens last van, maar het is naar om dan daarna buikpijn te hebben. Ik moet nog 2,5 week wachten op mijn 20 weken echo, en dat lijkt wel een eeuwigheid... Gelukkig lekker wat te doen deze week, en volgende week nog naar de VK. Dan is het hier ook herfstvakantie en is mijn man thuis, die zit in het onderwijs. Heerlijk altijd! Ik heb vorige week ook eindelijk de kraamzorg geregeld, dus nu heb ik het idee dat ik wel min of meer alles geregeld heb voor nu. Ohhhh, weer een schopje Heerlijk!
Hey hey! Hier net uit mijn bedje gerold, we waren vanmrg om half 7 thuis, heb niet kunnen slapen vanacht. En owh wat slaapt je bedje dan toch lekker! Ben ook mega blij dat ik tijdens de vakantie hier heb bijgelezen... Anders had ik nu dik 70 pagina's moeten doorwerken... @ Lautjuh85; wat jammer dat je ons hier gaat verlaten! Weet wel dat niet verplicht een x aantal keer hoeft de reageren en te lezen he, sommige meiden hebben er meer tijd en zin in dan andere! Idd nog een fijne zw-schap! Ik haal je gegevens van de site mocht je ooit weer terug willen komen ben je van harte welkom! @ Stephanie; het is vreselijk meid, merk dat jij nog graag terug wilt naar de ideale situatie, maar zolang jouw ventje t niet in wil zien.... Ik hoop voor je dat hij nog tot inkeer komt en beseft wat hij misloopt, maar jij moet nu echt voor jezelf kiezen. En dat is geen leuke situatie, maar als die kleine er straks is en het is tastbaar! Dikke knuffel! Veel plezier vanavond, geniet er lekker van en als je het moeilijk heb beseft dan dat je iets heeeeeeeel bijzonders in je buik hebt zitten! @ Anna; wat apart van die 'gekke beweging' De kleine zal wel ff een reflex hebben gehad! Wel al gefeliciteerd met je 20 wk! @ Roos & pompelmoesje; begrijp ik dat jullie elkaar al kennen? @ La femme; heerlijk twee dagen uitslapen! Maar jullie dochter maakt je niet wakker? @ Guusje; fijne vakantie, lekker genieten hoor! Vervelend ook van je werk, maar ze willen er alles aan doen om je weer voor 100% aan het werk te krijgen, maar je bent zelf hierin het belangrijkste he! Fijn dat je vent zo een schat is, hier ook een echte engel... @ Beesie; nog een nacht en dan de 20 wk echo, spannend meid! Nog een paar langer wachten ook, komt heus goed! @ Cupido; wat vervelend maagzuur, hier geen last van gelukkig... @ Suzanne; wat fijn om te lezen dat je het nu allemaal weer wat positiever ziet, en mooi natuurlijk van de donatie. En snap dat als het niet gepland is het 'echt even slikken' is, je bent hier niet de enige hoor! Succes vandaag met de 20 wk echo! @ Sasjuh; gefeliciteerd met je 20 wk! @ Zebra; vervelelend zo een baaldag, die hormomen ook! De kleine zal het heus wel goed doen hoor, je niet te druk maken door de mindere berichten hier! @ Eva; gefeliciteerd met de nieuwe (tweedehands) wagen, klinkt als een stoer kleurtje! Succes met het shoppen, je hebt een hoop te doen! Netjes dat je een mailtje krijgt als de afspraak iets verlaat is. @ Gabrielle; is een beteje spanning denk ik, morgen de echo voor jullie. Hopelijk valt het mee, hartafwijkingen zijn er in verschillende vormen. Hoop dat jullie morgen duidelijkheid krijgen. Heeft het navelbreukje nog gevolgen voor de werking van de darmen/lever, aangezien je aangaf dat dat wrl naar buiten kwam? @ Leske; snap je angst, maar hij zal wel lekker aan het relaxen zijn... Hier voel ik de kleine nu wel iedere dag, maar soms ook zo een hele ochtend niet... @ Seth; ik hoop dat je het op dit moment gewoon even razend druk hebt met je kids en je huishouden? En dat je niet hier van weg houdt door die discussie van laast, wat volgens mij ook iets verkeerd geinterperteerd is? Ik zou het zonde vinden meid als je we jouw 'expertise' en 'duidelijke teksten' hier moeten missen . Tis namelijk makkelijks iets zeggen hier op internet, maar hoe het ervaren wordt..... @ Buddy's; er ontstaan hier links en rechts al wat buddy's. Even wat belangrijk is, het doel van de buddy is dat je elkaar op de hoogte kunt brengen van de bevalling, mocht het zover zijn. Koppels van drie buddy's kan natuurlijk ook maar dan betekend wel dat het 'contact' wat meer is... Voor diegene die geen buddy willen, dat kan natuurlijk ook! Als je een buddy match hebt wil je het dan op het rood vermelden hier en dan kunnen we het op de site zetten. Straks als iedereen 20 wk is kijken we wie er nog buddyloos..... @ Ego; hier alles goed, volgende week de 20 wk echo, besef me dat het nu echt hard gaat. Vandaag een leuk kadotje in huis gevonden met zw-truitjes, heel leuk ! Zo naar de paardjes, ga proberen het deze week weer op te pakken!
Hey onze berichten kruiste elkaar.... Gaat met een rap tempo hier he! Wat grappig dat jullie het geslacht dat niet willen weten, ik zou zo nieuwschierig zijn! Ik rijd paard, ben net terug van vakantie, ga vandaag/mrg weer een poging doen om te gaan rijden! Wat betreft opstappen, ik ben altijd vrij vlot, raak met mijn buik dan niet het zadel, stap nu wel vanaf een hoge stoel op!
Zie je je naam hier onder staan en wil je niet van de site afgehaald worden, meld het dan! Ik ga er vanavond/morgen mee aan de slag.
Heel even onder het werk... Frontal bossing, weet iemand precies wat dat in het normaal ABN wil zeggen? Ik kan nog steeds niks op Google vinden waarvan ik zeg: daar heb ik wat aan...
@ Rens- Ik zou het niet weten, ze hadden het wel anders kunnen verwoorden vind ik. Anders bel je ze even...? Frontale botsing kan voor mijn gevoel nog alle kanten op. Vervelend al die onzekerheid meis! hoop snel op wat duidelijkheid voor je. Knuffel!
Rens, heb even met je meegegoogled op frontal bossing en de volgende sites gevonden: academisch ziekenhuis Maastricht - Craniosynostosen en syndromen Ziekten - Botten en gewrichten - Aangeboren skelet afwijking, achondroplasie, mijnkinderarts.nl, gids voor kindergeneeskunde. Hopelijk heb je er wat aan...
Wat een middag. Jankend de burgerhout uit met m'n moeder. Trok het niet om alleen babykamers te kijken. En dan praat hij ook ineens via de sms tegen me, dat hij samen met mij alle babyspullen wel wil halen die ik nodig heb. En dat we elkaar wel moeten blijven zien, en als ik dan zeg ja we moeten er wel aan werken krijg ik te horen dat we ook kunnen afspreken om samen wat te doen. Hoe dubbel... Kijk enorm op om vanavond alleen te gaan met mijn ouders, dit had ons moment moeten zijn. Hij wilt wel mee, maar dan moet ik alleen met hem 10 min genieten van ons drietjes. Jeetje jeetje zit weer continu te huilen. Heb wel een positie broek gekocht maar ben geen eens happy met m'n nieuwe dingetjes. Wat kan een mens zich toch ellendig voelen. Sorry dames voor de ego berichten maar het doet me goed het zo van me af te typen.
Thanks Eveline, dit had ik zelf nog niet gevonden... Van het eerste schrik ik toch wel heel erg hoor om eerlijk te zijn. Heel andere aandoening als Down maar vraag me af of die kindjes niet heel erg gepest worden etc. Het wordt maar ongeveer 1,20 meter groot. Jeetje... Strax thuis eens opzoeken wat het verschil is tussen dwerggroei en een lilliputter... In het ziekenhuis zeiden ze afgelopen zaterdag dat een lilliputter waarschijnlijk niet is, omdat alles zeg maar in verhouding te klein is. Het is dus niet 1 iets wat te klein is. Lastig lastig...Ik ga al mijn vragen eens opschrijven zodat ik donderdag tenminste nog weet wie/wat/hoe!Gabrielle, als ik je niemeer spreek, heel veel sterkte morgen. Ik duim voor jullie dat alles in orde is en het allemaal prima te handelen is. Rest: vanavond eens een avondje geen ZP en andere zwangere dingen (als het me lukt). Denk dat ik lekker met mijn man een filmpje opzet en probeer alle zorgen te vergeten.
Rens: als ik dit zo lees, dan kan ik me goed voorstellen dat je daar van schrikt. Ik leef erg met je/jullie mee. En dank je, voor morgen. Veel plezier vanavond met zn tweetjes! Stephanie: schrijf lekker alles van je af, meid, het is ook niet niks.
@ Rens- Ik had het ook e3ven meegelezen wat Evenline gevonden had. Er komt wel veel op jullie af zo, je ineens moeten verdiepen in aandoeningen waar je weinig van weet. Wat wel fijn was om te lezen is dat ze geestelijk wel gewoon normaal zijn, en als ze niks verder hebben aan de longetjes (wat ooit is) ze een normaal leven kunnen leiden. (welliswaar met wat aanpassingen) Maar is het al zeker dat je kindje dit heeft, of moet dat nog uitwijzen bij de komende echo's of testen? Probeer er goed samen over te praten en inderdaad goed even alle vragen op te schrijven, ik ben ook zo'n muts die meestal veel vergeet als je dan de kans hebt. Heel veel sterkte, hou je sterk. EN succes! Het is een heftig gebeuren de komende tijd, ik hoop en duim voor je voor meer duidelijkheid en wijsheid. @Gabrielle- Ik was het die vroeg wat jou kindje had. Ik duim ook voor jou dat het allemaal meevalt. Wat een heftige tijd voor jullie dames, al die spanningen. Succes morgen!
Sterkte Rens, niet niks om zo in onzekerheid toch bepaalde dingen te weten te komen. Maakt het niet gemakkelijker... Ik zou maar lekker afwachten meisje, misschien maak je je drukker dan nodig is, of is het straks heel iets anders. Knuffel!! En dan hier nog even mijn klaag... Vanmorgen zagen wij op de markt een akkefietje gebeuren, een scootmobiel die hard tegen een aantal mensen aanreed. Ik heb mijn EHBO, dus meteen gaan helpen, even stress en ook een man helpen optillen... Achteraf niet slim, want ik heb al de hele middag zere steken in mijn buik, trekkerig gevoel. Erg naar! Nu ook heel gespannen, bijna als een harde buik. Net toch maar even de VK gebeld, en die zegt: rust nemen! Maar ik moet nog boodschappen doen, dus ik pak de auto wel gauw even en daarna lekker op de bank. Ik dacht al, zal wel een beetje bandenpijn zijn en van de stress van vanmorgen, maar ik ben er nog helemaal niet aan toe om rustig aan te doen vanwege de zwangerschap! Bij Julia ben ik tot het laatst heel actief geweest en eigenlijk weinig hoeven laten voor de zwangerschap. Hopelijk is dit toevallig, ook met de zwangerschapsduur (bandenpijn is niet zo gek in deze termijn). Hopelijk zakt het zo weg!
Sethhhhhhhhhhhhhh??????!!!!! Ik wilde je een prive bericht sturen, maar tot mijn schrik zie ik dat je 'niet meer actief' bent?!!! Wats gebeurd?! Hoop niet dat het hier door die woordenwisseling hier komt, stuur me anders een pbtje als je dit leest!