Cerberus, wij doen niet vernoemen, of in ieder geval niet heel strikt/bewust. Julia heet 'Hosannah' van haar tweede naam en mijn oma heet Janna, dus dat zou je min of meer 'vernoemt' kunnen noemen. Ik vind de naam Joan (op z'n Engels) erg gaaf, en ik had een oudtante die Jeanne heette. Zo zou dat ook vernoemend voelen. Helaas is Julia en Joan niet zo'n geweldige combi. Misschien kun je zoiets zoeken, een lieve tante of jullie eigen ouders om naar te vernoemen? Hoeft niet per sé dezelfde naam, klein beetje verbasterd kan ook! Ik zou idd ook alle kinderen hetzelfde aantal namen of manier van naam geven willen hebben. Hopelijk vinden we bij onze leuke voornamen straks ook nog een bijzondere 2e naam. We hebben wel opties, maar ben er nog niet uit... Frenzy, wauw jouw buik gaat hard! Ik denk ook dat dat het hier is, maar volgende week moet ik weer naar de VK dus dan vraag ik het wel even. Tot die tijd maar even rustig aan. Gelukkig is manlief na vanmiddag vrij, en volgende week ook (herfstvakantie), dus ik kan me ook even gedeist houden! Grappige foto! Is jouw kat nu ook erg aanhankelijk? Pfff, die van ons zijn de hele dag in gevecht om op schoot te mogen liggen, en dan ook alleen bij mij! Cerberus, ga je al naar een bekkenfysio? Mijn pa is fysio dus ik krijg van hem wel eens wat tips, maar het klinkt bij jou wel heftig! In principe is er weinig aan te doen, zoals mijn vader wel eens zei: 'Door je hormonen val je langzaam uit elkaar.' Maar goed, ze kunnen soms wel hele goede oefeningen hebben om andere dingen wat sterker te maken, en manieren om goed te staan/lopen. Ik merk dat ik mijn rug boller moet maken en mijn knieën niet op slot, dan kan ik het langer volhouden. Haha, die 7 onbekende beebs zullen dan wel allemaal meisjes zijn!! Ik ben erg benieuwd wat het voor ons wordt. Maar zoals Cer al zei, het is bijna maart! Oh wat erg sommige schoonmoeders. Die van mij is ook een tikje apart, maar gelukkig alles behalve bezitterig en regelachtig. Soms juist andersom, en boven alles ontzettend bezorgd over alles. Maar goed, als ik andere verhalen hoor, dan mag ik in mijn handjes knijpen!
Ik zit ook een beetje te wachten op Rens, maar ze zou toch pas verder in de middag terug zijn? Ik weet niet meer hoe laat ze nou zei...
Over Rens. Die is inderdaad pas weer laat terug. Ze heeft mijn mob. nummer ook voor WhatsApp en nog niks gehoord.
Dames hier ben ik dan! Jeetje, wat moest ik bijlezen... Kletstantes Wel superlief dat jullie allemaal aan me denken en kaarsjes branden etc, echt super!! Hier nog niet heel veel nieuws... Eerst de echo gehad, botjes en alles waren wel ietsje gegroeid. Toen de cardioloog erbij, deze heeft het hartje als 'prima' beoordeeld voor zover ze dat nu kunnen. Ernstige hartafwijkingen waren dus niet te zien op de echo. De kinderarts erbij, deze vond het jammer dat ze het gezichtje niet goed kon zien ivm het neusje. Verder zagen de oogjes/hoofdje/etc er allemaal prima uit, niks om ons zorgen over te maken. Nog even met de kinderarts gehad over wat hun denken. Heb het een beetje los proberen te peuteren... Ze denken niet dat het kindje wat ergs onder de leden heeft, MAAR ze kunnen nu natuurlijk nog niks uitsluiten. Ze denken zelf dat het kindje een klap heeft meegekregen van het bloedverlies eerst. Dat daardoor de placenta een langere tijd niet voldoende voeding heeft kunnen geven aan ons beebje. Indien dat het niet is, denken ze een vorm van een klein mens (hypo nog wat, kan het ook even zo snel niet vinden op google). Het is geen lilliputter of dwerggroei, maar echt een kleiner manneke. Hij zal dan kleiner zijn dan gemiddeld, bijvoorbeeld 1.60 meter. Dit is wat ze DENKEN, dus nog niks is zeker... Nou, helemaal klaar voor de punctie. Weer een andere arts erbij met zijn 2 assistentes. Deze arts zag het niet zo zitten om een punctie te doen omdat de hematomen hem in de weg lagen. Hij zei dat het risico op complicaties (miskraam) ernstig toeneemt omdat hij door het hematoom heen moet prikken of er heeeeel dichtbij. Hij durfde het niet echt aan. We hebben daarom besloten volgende week nog eens terug te komen en dan te kijken of de hematoom zich heeft verplaatst. Zoja, doen we dan de punctie. Zo nee, doen we denk ik geen punctie. Maar dat ligt er ook aan wat de artsen volgende week zeggen en of het gezichtje beter te beoordelen is. De uitslag van triomesie 13, 18 en 21 krijgen we binnen 3-5 werkdagen en de uitslag van het kleiner zijn binnen 2 weken en de rest binnen 3 weken. We hebben aangegeven dat we graag alle afwijkingen willen weten als we de test hebben gedaan. Zonodig gaan ze mij of mijn partner ook nog onderzoeken mocht dat nodig zijn. Ik ben zelf een stuk gerustgestelder. Weet niet waarom... Ik heb echt het gevoel dat het kindje gewoon klein is en dat dat het gewoon is. Ikzelf ben ook nog geen 1.60 meter, dus dat zal ook wel meespelen. Misschien is het zelfbescherming? Want nog meer weken in onzekerheid kan ik echt niet aan, verschrikkelijk! Hopelijk kunnen ze volgende week prikken zodat we alles uit kunnen sluiten. Mocht het risico te groot zijn, dan doen we het niet. Want dan is de kans dat het misgaat groter als de kans dat er daadwerkelijk wat met het kindje is. Volgende week weten we hopelijk meer. Ontzettend bedankt voor jullie steun en berichtjes en de rest allemaal... Echt superlief. Veel liefs en een dikke knuffel!!
Lieve Rens, het klinkt toch niet heel negatief, je verhaal. Vooral dat het hartje er dus goed uit lijkt te zien! Mocht jullie zoontje inderdaad kleiner zijn dan gemiddeld, dan is daar natuurlijk heel goed mee te leven. Ik hoop dat er bij de 'trisomieën' niks uitkomt, en dat de rest ook gewoon goed is/meevalt! Laat de kaarsjes een keer helpen! Mijn duimen blijven nog even draaien voor jullie!
Was het hypochondroplasie trouwens? (zit even voor je te googlen) Hypochondroplasie is net als achondroplasie een stoornis in de kraakbeenvorming van de groeischijven. Het verschil met achondroplasie is dat bij achondroplasie de kraakbeenvorming veel minder is dan bij hypochondroplasie, terwijl bij hypochondroplasie de kraakbeenvorming weer minder is dan in de normale situatie. Andere verschillen met achondroplasie zijn onder andere: het hoofd is niet vergroot de toppen van middel- en ringvinger wijken in gestrekte stand niet uiteen niet of nauwelijks O-benen De complicaties zoals bij achondroplasie beschreven, kunnen ook bij hypochondroplasie optreden, maar zij zijn dan altijd veel minder ernstig van aard. (bron: belangenvereniging voor kleine mensen)
Pffffff google is niet goed voor de mens. Ben het woord op gaan zoeken, en het is Hypochondroplasie; toch een vorm van dwerggroei. Stichting Kind en Groei: Skeletdysplasieën
@Rens, inderdaad zeker niet negatief. Het is fijn dat het hartje toch in orde blijkt te zijn, dat is zeker goed nieuws! Ik kan me voorstellen dat je niet iets meer gerust gesteld bent, fijn. Knuffel pioentje
Rens klinkt inderdaad niet heel negatief maar lastig dat de vwp niet mogelijk was, hopelijk lukt het volgende week wel
@ Rens; meid dat klinkt toch best positief! Heel fijn dat het hartje als 'goed' is beoordeeld, dat is toch het motortje. En hoe gaat het nu met jou en Rensman? Kunnen jullie nu wat positiever vooruit kijken, want dat ik ook heel belangrijk. Ik duim nog steeds voor je! Niet te veel op internet zoeken, het kan je zo onwijs onzeker maken en dan heb je nog al die 'spookverhalen'. Waneer moeten jullie nu terug komen? @ Cerberus; Owh wat naar je verhaal over de BI klachten Gats... En je moet nog een tijdje (maart is wel snel....) Is er niks wat helpt? Hier een echte brabander, maar heb altijd in rotterdam gewerkt en op school gezeten. In r'dam werd dus ook altijd gezegd; hey brabo! En hier wordt altijd gezegd; ga ff trug naar R'dam ofzo! @ Sjors; heb je de site al gevonden? Je mag het pben of hier plaatsen wat je zelf het fijnst vindt! @ Sheena; hihi... Ja wil eigenlijk zoveel mogelijk kerels op de site! Hihihi... Zullen we er gewoon een 'maart mama's van jongens 2012' topic van maken... Sorry dames met meiden Jullie krijgen vast snel versterking, ik denk dat Josagi haar aandeel heeft . @ Gentle; hihihi... heb me buik wel even flink opgeblazen hoor! Ik zal anders zo is voor de gein een foto posten van de vakantie, dan vraag je je echt af waar de beeb zit . @ Pioentje; dankje! Tis een blauwe rus... We hebbend drie van die dames hier rondlopen...
Zo toch even snel tijd tussendoor op mn werk om Rens haar berichtje te lezen. Klinkt toch niet geheel negatief. Ik blijf duimen voor jullie! Dikke knuf!
rens.... vind het verhaal iig al veel positiever worden.... Ga nu maar niet te veel googlen... We gaan gewoon vanuit dat het aan de voeding ligt... en dat jullie een "roel van velzen" krijgen.... ... (leuke vent trouwens...!!) We blijven duimen.... wanneer moet je nu precies terug.. en hoe laat..? heb nog 200 Waxinelichtjes liggen hier... en ga ik desnoods allemaal branden... ok, heb wel maar 10 vingers natuurlijk hahahahahaa... knuffel...
of een zwangerschap van 42 weken..... en gewoon eentje die wat langer de tijd nodig heeft om op lengte en gewicht te komen..... iig... positief denken!!
@Rens. Fijn dat het hartje goed was! Hebben ze nu kunnen testen op de trisomie? Of gaat dat dan met de VWP? Ik heb zelf een vriend met Hypochondroplasie en zijn moeder en zus hebben dat ook. Zijn inderdaad klein maar hebben niet de problemen die dwerggroei (die andere vorm) wel hebben zoals vergroeide benen enz. Ook zijn de verhoudingen beter. Spannend maar dat je zelf klein bent en de bloedingen kan het nog helemaal goed nieuws worden. DUIMDUIMDUIM Even heel