Nou hier zijn we vandaag met z'n 2tjes begonnen met het huis opruimen (jeetje wat zijn wij een sloddervossen ) en laatste klusjes te doen zodat we eind januari/begin februari in principe klaar zijn. De kledingkast van vriendlief is uitgezocht, zo nog de kast met beddengoed en handdoeken e.d. en dan weer even rust nemen. Mijn eigen kast wil ik eigenlijk ook nog doen maar weet niet of dat gaat lukken. Gordijnen zitten in de wasmachine. Kerstboom is weg, van de week het speelgoedkastje van zoonlief even verplaatsen zodat de box daar kan staan. Morgen gaan we dan verder en wordt de verwarmingsombouw in orde gemaakt in de babykamer. En hopelijk komt deze week ein-de-lijk de lamp voor de babykamer binnen...
Cerberus: nee idd, ik snap ook niet waarom ze me gewoon voor de zekerheid niet doorsturen voor een groeiecho...? Ik zal het donderdag wel even vragen... Ik werd van t weekend wel 2x wakker met pijnlijke ribben, dus ik denk dat ze in die tijd gedraaid is... maar ben allang blij! nu hopen dat ze zo blijft liggen!
Argh, dilemma! Vriendje gaat nú beginnen aan het latexen van de muren. We willen 2 muren wit, en 2 muren grijs. Het is een soort muisgrijs. Nu twijfel ik heel erg of ik de muur waar je gelijk tegenaan kijkt als je binnenkomt grijs moet doen, óf de muur waar de deur in zit... 1 muur weet ik wel zeker dus daar begint hij nu mee en ik moet dus nu even snel beslissen........
@ kerstboom; wat zijn jullie allemaal vroeg met het wegdoen van de kerstboom! Wij zetten hem altijd erg laat, dus we laten hem ook altijd lang staan Vind het wel gezellig! Maar daarna komt de box er te staan!
@ Eveline: moeilijk advies te geven. Ik zou ook vooral letten op lichtval en waar je de meubels neerzet. En op basis daarvan een keuze maken. @ Beesie: ik zou gewoon zo denken: als ze je niet doorstuurt voor een groeiecho zal ze zich geen zorgen maken om de grootte van jullie kindje. Bij mijn eerste werd ook gezegd dat het een klein kindje was, klopte ook, maar niet TE klein. Dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Als is dat misschien wel makkelijker gezegd dan gedaan hoor
Goedemiddag! Had vanochtend al een beetje bij gelezen, maar ga zo nog ff reageren op alles als het lukt! Zit op mijn werk. Na de klachten die ik had heb ik de laatste dagen na het eten enorm last van mijn buik echt steken in mijn hele buik. De kleine voel ik goed, ben ook veel misselijk dus ik denk dat het mijn maag is na het eten waar ik last van heb. Alles komt ook in 'verdrukking' voor mijn gevoel. Ben continu moe, dus heb gebeld naar de VK en gevraagd of het eerder kon dan donderdag avond, dus kan nu woensdag ochtend vroeg terecht. Ook om even te kletsen over ex en de zaken die me dwars zitten en waar ik weer behoorlijk wat stress van heb gehad afgelopen week. Even eruit gooien, ze zei ook al dat daar waarschijnlijk de klachten vandaan komen! Nou vanavond weer even werken, moet tot donderdag en dan 3 dagen vrij.. Dus ga dan lekker rustig aan doen! Ga zo even terug lezen!
@beesie, ik hoop echt dat je de 40 weken uitdraagt! Kleine moet er ff in blijven nog!! @missiemaartje, niets zeurbericht!! zijn we voor he meid! dikke knuf, hoop dat je snel beter slaapt. En dat plassen!! Ik ken het tegenwoordig 2x per nacht geworden (JIPPIE!). @Eveline, ja ik ga heeeeeeél erg mijn best doen! Had vanochtend echt een 'low point'. MAAAR ik ga me weer voornemen op mijn goede pad door te gaan!! @verlof, ik ga ook aftellen, nog even en het is 29 februari, mijn laatste werkdag @naomi, gefeliciteerd met je kleine (grote) meid!!
even spammen.... de box is neergezet vandaag... Boxkleed had ik gezien bij prenatal en was er meteen verliefd op.. maar we hadden hem toen niet gekocht en nu 4 weken later was hij in de aanbieding dus ik moest hem natuurlijk meteen gaan halen...dus voor de foto even ons boxkleed erin (showen)maar die is er nu weer uit aangezien niemand hier weet wat het wordt haha... @ dromen... heb hier zoooo raar gedroomd vanacht, ik wilde net de deur uit gaan toen mn man zei neem je de kleine niet mee. de kleine???? jaa zegt hij de kleine. lag ons kindje netjes in de box maar ik wist daar niets vanaf. ik wist helemaal niet dat ik bevallen was en kon me er ook helemaal niets van herinneren. dus (in mijn droom) aan mn man gevraagd wanneer ik bevallen was, ja gister zei hij.. en ik nog gevraagd hoe de borstvoeding was gegaan.. jaa heel goed hij hapte meteen. het vervelende was dat doordat ik me helemaal niet kon herinneren dat ik bevallen was voelde ik ook helemaal geen klik met de kleine omdat het net leek of hij niet van mij was... stom he! ik zei nog ik kan helemaal niet bevallen zijn want ik ben pas 28,5 week zwanger....daarna werd ik wakker... ik voel nu juist heel sterk al echt een band... voor mn kleine maar door die stomme droom begin je wel te twijfelen va wat als ik straks geen band voel als hij er eenmaal is..... maarja dat is onzin natuurlijk want ik hoef maar iets te voelen of het over hem te hebben en er staat een big smile op mn gezicht....
Wat een mooie box Sheena! Had er ook wel graag zo eentje gewild maar vond hem te duur. Heb nu een goedkoop 2e-handsje. Voldoet verder prima natuurlijk maar vind die boxen met 'latjes' ipv spijlen toch wel echt supermooi! Hier staat de box nu ook sinds een uurtje of 2. Zonder boxkleed nog, die moeten nog gewassen worden maar komt goed.
gaaf is die he ik heb hem ook van de week in de aanbieding gekocht met girl en ook gelijk het lakkenstetje die was ook in de aanbieding he
Hey Dames, Mijn bezoekjes zijn steeds vaker 'eventjes' tussendoor Het is alweer 2012, het jaar dat onze kleintjes geboren gaan worden! Het komt nu toch wel erg dichtbij! Daardoor ook iets vaker afwezig hier, zo druk in mijn hoofd. Namen, kaartjes?? Volgende maand de oudste 4 jaar, daarvoor ook weer traktaties voor het afscheid op de speelzaal en uitnodigen?? Dan nog bedankjes voor ons kleintje?? Druk druk in mijn hoofd en eigenlijk nog niks geregelt! Ben ook zo moe van alle drukke decemberdagen, dat ik mijn bedje steeds moeilijker uitkom. Als ik dan eenmaal eruit ga hebben de 2 meiden weer van alles uitgevreten, zonder mams even wakker te maken, alles onder de shampoo vandaag. bedden muren wattenstaafjes. Denk je dat alles hoog genoeg weg staat gezet, maar de oudste wijsneus pakt gewoon een stoeltje zet deze in de douche en kan overal bij waar ze maar bij kan. Deugnieten, maar ja. Valt ook niet mee met zo'n luie moeder! Ik ben erg benieuwd naar volgende maand, aangezien het ritme nu zo slecht is van mij. En dan moet ik elke dag de oudste naar school gaan brengen, en dat met die bekken pijn en de laatste loodjes. Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Maak me er wel druk om ook. Zo'n spannend moment de oudste naar de basisschool, jammer eigenlijk dat dat nu tegelijk is als ik op mijn einde loop van de zwangerschap. Dus, ik kom zo nu en dan weer even spieken hier. Hoop er snel de rust voor te vinden, maar het komt allemaal zo dicht bij, dat ik ervan in de stress schiet en in eens alles geregeld moet hebben. Word ook wel tijd. Heb wel al leuke kaartjes gezien, zal even een voorbeeldje doen van zoiets als het gaat worden... Hopelijk allemaal een fijne oud en nieuw gehad, voor iedereen ook de beste wensen en soepele bevallingen en knappe gezonde kinders toegewenst!! Knuffel van mij!
@ eveline... klopt is een dure box maar wij hebben hem toen in de aanbieding gekocht... dus dat scheelde een hoop geld voor ons... en hij past echt perfect bij ons interieur dus ben er wel heel blij mee... het belangrijkste is dat hij veilig is toch.... @ cvermeuelen... ja leuk he! was er meteen weg van haha
@Sheena GEWELDIG boxkleed (ik heb 'm ook haha )! Echt meteen verliefd op! Mooie box ook! Hier gaat de box eind januari op, zodat mijn lieftallige 'speelse' franse bulletjes eraan kunnen wennen!
Ik kom alleen even zwaaien, veel geslapen vandaag maar ook veel harde buiken en rugpijn gelukkig morgen naar de vk, alle vragen en onzekerheden maar weer op tafel. fijne avond allemaal!
Oh meid wat vervelend, rust goed uit. Hoop dat je morgen wat duidelijkheid krijgt bij de vk! Rustig aan, en dikke knuffel!
Dames, zwaai zwaai! Lees alles nog steeds mee op de achtergrond... Hier nog half herstellende van een lekker griepje. Heb het helemaal gehad op het werk en verlang naar mn verlof. Nog 5 weken werken, dan heerlijk verlof! Gelukkig is het bij alle dames nog rustig... Goedzo Dat die kleintjes maar lekker blijven zitten. Box: hier hebben we hem nog niet staan. Wel gisteren en vandaag het huis lekker grondig gepoetst en het Kerstspul weer naar de zolder. Kaal maar wel heeeeeeeeeeeeeeerlijk! Het 'normale' leventje weer. Denk van het weekend ofzo maar eens opzetten... Heb de laatste dagen trouwens echt enorme pijnscheuten gehad helemaal onderaan in mijn rug. Zeg maar net op mijn kont. Pff, soms staan me de tranen gewoon in de ogen van de pijn. Ochja, nog een kleine 10 weken en dan zal de kleine uk wel geboren zijn (hoop ik ) Shadow: kop op meid! Snap dat je boos bent maar aan de ene kant is het over tussen jullie dus mag hij het nu zelf weten. En je bent zo'n mooie meid, laat je niet kisten door hem! Veel plezier binnenkort op die date met je kennis @ Zebra: succes morgen meid! Gewoon bellen als je onzeker bent of vragen hebt, daar zijn ze tenslotte voor... Voor de rest weet ik het allemaal niet meer echt... Ben eigenlijk gewoon een lopende (emotionele) zeef de afgelopen dagen hahaha. Sorry mensen als ik iemand ben vergeten of iets belangrijks niet heb genoemd. Neem het me niet kwalijk... Liefs
Sheena: supermooie box zeg!! Zebra: fijn dat je morgen naar de verloskundige kan! Hopelijk kunnen ze je geruststellen en eventueel vervolgonderzoek plannen. sterkte meis! Shadow: ik lees vluchtig iets over een date? vertel vertel!!!! hihi
@ Shadow; is niet fijn van je ex om te horen, maar jou tijd komt wel, uiteindelijk meid! Rustig aan meid, goed dat je wat eerder bijde vk terecht kan en het ook goed kan bespreken. Hoop dat de klachtjes snel verdwijnen, succes met werken meid! @ pompelmoesje; ga stemmen, verder alles goed?! @ Leske; hihi, ja ik wist dat jij hem hebt (pieontje ook vlgs mij!) Maar hij is ook zo schattig, tis ook een unisex pakje he (al vind ik hem leuker voor jongens). Wat fijn dat de relaties allemaal goed gaan, moet je goed doen denk ik! Wast leuk bij de film? @ Naomi; prachtige taart meid! En van harte gefeliciteerd met jullie mesije! Hiperdepiep!!!!! @ Zebra; succes mrg, ben benieuwd wat de vk zegt! @ Mon; mooie cupcakjes ook! Hmmmmm te mooi om op te eten! @ Beesie; wat een mooi dekentje, wist niet dat jij ook zo crea bea was! Leuk hoor en heel mooi, geeft voldoening he! @ Eva; jeuk kan wel komen door de zw-schap,vervelend meid! hoop dat je een beetje bij kan slapen. Hoe gaat het nu, nu je thuis bent, ga je na deze week evalueren? @ Ceberus; bij jullie gaat het dus ook al opschieten geloof ik! Fijn hoor! Jij wast echt rood bij rood, blauw bij blauw? Ik draai twee verschillende wassen (kleur en zwart) en met nieuwe kleren doe ik er van die color catchers bij, werkt prima. Maar met een huishouden van 5 heb je ook genoeg was . En hoe waren de bloeduitslagen? @ Missiemaartje; wat vervelend van het slecht slapen, hoop dat je snel opknapt! Rustig aan doen nu meid, probeer een beetje van je vrije dagen te genieten! Wat leuk zelf parfum ontwerpen, wat voor materialen gebruik je dan? Olie? @ Beesie; goed dat je gebeld hebt en even naar de verlos bent gegaan! Je hebt een flinke buik hoor, de mijne is vandaag gemeten en is 27 cm. En je bent een kleine week verder. Fijn dat je meisje is gedraaid! We gaan het zien, wanneer ze komt! @ Eveline; bij jullie moet ook nog genoeg gebeuren, komt goed meid! Mooi buikje heb ik gezien in het buikentopic. Vind je tip met ballonnen welgoed, denk dat mijn katten dat ook eng vinden, maar als straks de beeb er is, is het geen optie meer...Al denk ik ik dat mijn katten baby's nog veeeeeeel enger vinden dan ballonnen! Ik zou twee muren aan elkaar grijs doen en twee muren aan elkaar wit, zodat het niet 'blokkig wordt' ben benieuwd naar het resultaat straks! @ Anna; leuk het kadotje van oma, en kun je nu zeker goed besteden! Hier moet (wil) ik ook nog een wiegje kopen, wil toch rooming in proberen de eerste weekjes.... Als je nog tips hebt! Ik denk dat een tweede ook minder stress met zich mee brengt, je weet al hoe het gaat verlopen... Mara het gevaar is dan wel dat je te 'makkelijk' wordt en dan idd bijvoorbeeld geen kraamverband in huis hebt. @ Sheena; wat een mooie box en boxkleed! En wat een stomme droom, komt heus wel goed hoor met jullie ventje en jou band... Dromen zijn zo gek..Zal je die van mij vertellen en als dat waarheid is.... Hihi.. Ik heb vanacht gedroomd dat ik een schildpad zonder schild (alla de 'turtels') borstvoeding ging geven... Het beestje wilde met z'n snavelbekje aanhappen en ik durfde niet want was bang dat hij heel mijn borst zou opeten... En daarna droomde ik dat ik gesteriliseerd was (als grapje) ze hadden een eierstok verwijderd en mijn man was ook gesteriliseerd en ik was lichtelijk in paniek, want wilde nog een kindje. Maar we konden ook nog ICSI doen... Bizar dromen! @ Suzanne; tis was met die meiden! Haha moet er stiekem wel om lachen, zie ze al helemaal bezig! Mooi kaartje hoor, vind hem zuper schattig! @ alles klaar hebben; Hier gaan we met kleine stapjes de goede kant op... Moet nog een hoop gebeuren/ gekocht worden en klaar zetten. Maar op een of andere manier ben ik niet zo angstig, ben nog heel relaxt in de weken die ik heb... Mocht je erg vroeg bevallen moet je kindje toch nog even in het ziekenhuis blijven. @ box en huisdieren; hier dus een aantal eigenwijze katten die het liefst gaan liggen op dingen waar het niet mag. Vermoed dat de box een heel erg leuk plekje wordt. Geloof ook niet dat alminum folie hier gaat werken. bestaan er afdenkplanken voor een box? Ik heb trouwens nog geen box.... @ Kaartjes; ik heb gsiter en vandaag 18 verschillende proefkaartjes aangevraagd op verschillende site's een dezer dagen zullen we ons echte besluit gaan maken. En dan de gedichtjes nog voor op het kaartje. @ Wassen; hebben jullie alle kleertjes al gewassen? En alle andere dingen? @ Noppies; Officeel verklaar ik mezelf als 'noppies verslaafd' pfff... Heb weer een pakje besteld... Want wil toch ook wel wat blauw's in de kast in maatje 62 en ik weet dat je vaak veel in maatje 62 kado krijgt, maar ik hou eigenlijk helemaal niet van kleertjes die kado zijn gegeven @ Ego; vandaag naar de VK geweest, bevalplan besproken (zijn er hier meer dames die dat gemaakt hebben?). Bloedruk was goed, kleine lag goed, hartje was goed en heb geen antistoffen voor onze beeb, is ook weer fijn om te weten! Kortom alles gaat goed @ meeting; ik blijf het lijstje stug kopieren en ik ben van mening, dat we hem gewoon door moeten laten gaan,ookal is de opkomst klein en zijn het dan twee mini meetings Lijkt me ook heel gezellig! Zaterdag 28 januari, meeting in Utrecht (midden) Eveline Frenzy Mon Pioentje Leske (als ik kan carpoolen) Zaterdag 28 januari, meeting in Kampen (noord) Beesie Lautjuh Gentle (kan bij mij thuis!) Sjors22 Zaterdag 28 januari, meeting in Eindhoven (zuid) Frenzy Leske cvermeulen Kan niet -Stephanie (moet werken) - Sasjuh - Sheena (op vakantie) - Zebra (ivm omstandigheden) - Foxy - Missiemaartje (ivm omstandigheden) - Fropste (te ver weg) - Mupkuh (te ver weg)
Nou ja 'date' Is een groot woord! Maar een oude vriend waar ik vroeger weleens mee om ging, die zie ik na een jaar of 2 binnenkort weer.. Maar weet niet zeker of ik er wel goed aan doe, wel gezellig verder geen bij bedoelingen.. maar toch! Maar een beetje lol op zn tijd kan geen kwaad toch!
@ rens; fijn om te lezen dat het wel goed gaat, die pijnscheuten klinken niet echt fijn... En idd meid, nog 10 weken! Hier moet ook nodig in huis gepoetst worden.....Nog 5 weekjes werken.... De laatste loodjes wegen het zwaarst!