@ Frenzy, nog 10 weken... Tijd vliegt voorbij! Zit vaak iedereen zn banner in de gaten te houden en sommige lijken al zo ver vooruit te lopen haha!
Haha ja he! Ik keek net bij mupkuh en die is al bijna 32 weken! Nog een paar weekjes en de eerste Maart baby zal zich echt laten zien (welliswaar te vroeg....)! Vraag me ook af hoe het met Josagi is?!
Ja idd, hoe zou het met haar gaan! Ja ik dacht er vanochtend aan, van ben benieuwd wie de eerste Maart 2012 baby wordt Spannend!! Hopelijk blijven ze nog wel even zitten allemaal tot het moment daar is!! Zo nog even half uurtje werken en dan zit deze lange avond er weer op, baal er van dat ik me 'down' blijf voelen. Maak me druk of ik vannacht weer droom over die L*L.. Waarom is er geen pilletje dat hij uit je hoofd gaat?
Heb gewoon ff tijd nodig meid, komt wel goed! Alleen nu is het zuur... En als je gaat slapen moet je lekker denken aan dat ventje in je buik! Knuffel!
Hallo meiden, Daar ben ik nog eens! Al lees ik zo'n beetje elke nacht alles bij.. Mijn zoontje wordt vaak rond deze tijd wakker Pfff.. En gaat hele verhalen vertellen.. Pfffff.. Ik vraag me echt af. Hoe gaat dat straks met een baby erbij die Snachts gevoed moet worden.. Nou ja dat is dan.. Ik blijf stellig in wondere geloven! Wat leuk de meetings! Ik kom zelf ook uit het zuiden en las dat er meer meiden vandaan komen. Zebra, wat vervelend dat je nog steeds zo weinig voelt.. Wel super dat je vk je hierin serieus neemt, en ook gewoon aan de bel blijven trekken hoor.. Zwanger zijn neemt al genoeg stress met zich mee! Shadow, wat vervelend van je ex om te horen. En wat leuk dat je met een oude bekende afspreekt! Goed van je om leuke dingen te ondernemen, lijkt me goed voor je. Even je hoofd bij andere dingen.. En bannersnelheid, Pfff, ik schrik soms van mijn eigen banner.. En realiseer me dan weer heel goed dat het einde inzicht is.. En dat het de laatste keer zwanger zijn zal zijn.. Tot die tijd hoop ik nog volop te kunnen genieten.. Al is dat makkelijker gezegd op het moment.. Ik loop een beetje teveel in het zh. Ben ook al opgenomen geweest met giga buikpijn en spugen, uren lang achter elkaar.. Ze weten niet goed waar het vandaan komt, wel dat het zover ze kunnen zien niks met de beeb te maken heeft.. Alleen werd er heel weinig vruchtwater geconstateerd bij een echo.. Nou bleek dat wel mee me vallen bij de uitgebreide echo vorige week, maar is het wel minder dan normaal... En dat gaat maar niet uit mijn hoofd... Morgen moet ik bij de mdl arts zijn... Ben benieuwd. Nou genoeg over mij.. Ik voel me op he moment wel een beetje een klaaggeest.. Wasssen, hier nog niks gewassen, loop sowieso beetje achter door de zh opname en ziekte.. Heb wel al de kleertjes op maat gesorteerd.. En zal niet alles in eens wassen.. Eerst de kleine maatjes.. We hebben echt al veel qgekocht.. Vooral nu de uitverkoop begonnen is.. De box staat hier ook nog niet.. Maar wil hem een dezer dagen wel opzetten.. Wat betreft de katten, de vorige keer had ik bij de wibra een goedkoop hoeslaken gekocht en dat spande ik over de box als ik wegging.. 1 vd 3 katten kreeg ik nml niet aangeleerd dat hij er niet in mocht gaan liggen.. Dat werkte prima hier en kon het zo in de lade onderin leggen en was het opgeruimd. Kaartjes, mijn man ontwerpt het geboorte kaartje zelf dat heeft hij de vorige keer ook gedaan. We hebben wel al een idee hoe we het ongeveer willen.. Eva, jeuk kan idd door de zwangerschap komen, ik had er de vorige keer vaker last van, de gyno adviseerde toen iets vettere creme. Dat heeft toen wel goed geholpen. Missiemaartje, wat leuk zelf parfum maken. Ben ook wel benieuwd hoe je zoiets maakt! Naomi, gefeliciteerd met je meisje, hebben jullie een leuke dag gehad? Leuk nog meer creabeas in dit topic.. Heerlijke cupcakes! Ook een van mijn creabeas... Leuk om te doen, maar nog leuker om ze op te eten.. Hihi.. Meiden wat fijn dat bij de meesten de zwangerschap zo soepel en voorspoedig verloopt.. Hopelijk blijven alle beebjes nog een zitten en zal er in feb en maart een heuse babyboom plaatsvinden! Ik heb er in iedergeval heel veel zin in.. Word steeds nieuwsgieriger wie er in mijn buik zit..
Goedemorgen dames Vroeg wakker vandaag, al om 05.45u. Omdat ik dacht dat er iemand op het raam klopte. Dus vriendje eruit geschopt, die heeft beneden gekeken mja er was natuurlijk niks. Zal de wind wel geweest zijn. Hij kan dan weer lekker slapen maar ik ben klaarwakker. Dus ben er maar uitgegaan... @ Frenzy, jeetje 18 proefdrukjes? Ik ga vandaag ook eens proefdrukken bestellen! Wat proefdrukken betreft, ik had een proefdrukje van geboortekaartjes.nl maar dat bleek helemaal leeg te zijn. Nu zei iemand hier dat je voor 0,99 een bedrukt proefkaartje kon laten sturen. Hoe werkt dat dan? Ik zou het wel willen zien met naam en alles erop! Vind het kaartje namelijk wel echt superleuk maar doordat ik geen tekst kan zien erop, twijfel ik wel... @ Rens, fijn dat alles goed gaat met je! @ Wassen, ik heb nog niks gewassen want ik heb de kasten nog niet staan. Als de commode staat dan begin ik met wassen. Anders staat het daarna toch nog stof te vangen @ Box & katten, gisteren toch even het boxkleed erin gelegd (en de muziekmobiel erin gehangen) en er niet meer uitgehaald, vond het zó mooi! De katten hebben beide 1x over de rand gekeken maar toen ik streng zei dat dat niet voor hen was maar voor de baby, hebben ze er niet meer naar omgekeken. Vannacht heb ik er wel het plastic opgelegd wat om het kleed heen zat toen we het kochten dus ze zullen er vannacht niet opgeweest zijn. Ik haal het vandaag overdag weer weg en zie wel hoe het gaat... @ Banners, ik heb ook het idee dat sommigen zo snel gaan! Mupkuh lijkt soms wel in sneltreinvaart vooruit te gaan. Terwijl mijn eigen banner zo langzaam lijkt te gaan haha Nou dames, ik wens jullie weer een fijne dag vandaag! Ik ga even kijken of ik nog online leuke kleertjes kan scoren voor de kleine. Als ik jullie zo zie en hoor shoppen, dan moet ik nog eventjes inslaan
Shadow: lekker van gaan genieten meid! Veel lol maken die avond en je ziet wel hoe het loopt, toch? Het is je gegund! Yeaahhhhh ben al 31 weken vandaag! Het begint nu langzamerhand toch wel spannend te worden hoor! Haha ik kan me nog zo goed herinneren dat we elkaar hier leerden kennen en toen allemaal net 7/8 weken waren, en sommigen nog wel korter! En moet je s kijken waar we nu zijn! Over een paar weken houden we ons wondertje in onze armen!
Daar ben ik ook weer eens. Hehe, ik ben blij dat de feestdagen weer voorbij zijn. Pff, wat een gedoe, zeker met een peuter die je alles nog moet uitleggen (eerst Sinterklaas, toen die kerstboom en het hele feest er omheen, toen het vuurwerk..). Zij is er moe van, en wij ook. Gelukkig nu nog een paar dagen rust voor dat mijn vent weer moet werken. Kerstboom, die moet hier ook nog afgetuigd bedenk ik nu. Straks maar even doen! Shadow, you go girl! Blokkeer hem maar lekker, jij hebt belangrijkere dingen te doen!! Sheena, zal zo je buikfoto even opzoeken! Opvoedingskwesties, lastig hoor, de opvoeding van een ander is altijd zo'n gevoelig punt... Maar twijfel niet aan jezelf, respect en andere normen en waarden zijn voor de gemiddelde persoon prima aan een kind te leren, dus dat komt vast goed! Tenminste, onze 2 jarige lacht je echt niet in je gezicht uit, en zéker geen andere volwassenen (bij mij probeert ze nog wel eens wat geks uit). Dus het is geen onmogelijke opgave! Al zul je niet perfect zijn, maar dat is niemand... Frenzy, jij bent zo'n ouder waar ik straks weer van kan profiteren op marktplaats, omdat jouw kindje het niet voor elkaar krijgt om al die mooie merkkleertjes ook daadwerkelijk veel te dragen Dan staan er weer mooie tweedehandskleertjes voor weinig te koop, kan ik die weer kopen Erg leuke kleertjes hoor!! Beesie, leuke lakentjes/dekentjes!! En helemaal af hoor, zo opgemaakt. Bij ons is het bedje nog niet eens afgelakt... Zebra, hier staat er al een box voor de oppaskindjes, maar die gaat er binnenkort uit en dan komt de nieuwe er in (moeten we nog uitzoeken). Ik denk dat het wel meevalt voor de hond hoor, met week 35 ofzo kun je 'em vast neerzetten, maar je kunt ook nog gerust even genieten van de ruimte Ziekenhuistas? Oh meiden, daar ben ik nog niet aan toe hoor! Ik stop nog even mijn vingers in mijn oren *lalalalala* Cerberus, goed idee van de "vluchttas" voor brusjes! Helemaal niet aan gedacht en idd wel heel handig. Al zit er een setje kleertjes en een paar luiers in, dan kan mijn moeder later de rest wel vinden. Maar het moet idd maar net snel gaan en dan moet ze dat allemaal nog zoeken. Beesie, fijn dat je al gebeld hebt. Ik had al een streng berichtje getypt, maar niet meer nodig dus. Heb je nog een echo binnenkort, of is het afwachten hoe groot je baby wordt? Hopelijk redt je in ieder geval de 32 weken, dat is gelukkig niet meer zo lang en wel een hele belangrijke mijlpaal weer! Baby voelen, van de week ook even getwijfeld, maar mijn draaikontje laat zich ongeveer elk kwartier wel voelen en dat went dan toch. Ik was een dagje druk en dan opeens denk je 'helemaal niet gevoeld vandaag'. Tien minuten op de bank gelegen en alweer helemaal in elkaar geschopt van binnen Dus dat was duidelijk! Naomi, gefeliciteerd met je meisje!! Mooie mijlpaal, die eerste verjaardag! Eveline, ajjj, ik had daar ook niet zo aardig op gereageerd denk ik, wat een aparte mensen! Anna, dat heb ik precies! Volgens mij vergeet ik de helft. Ik vind het idee van een grote To Do list wel heel handig, dus ik ga je even naäpen. Voor mijn gevoel wordt het al beter als ik straks de babykamer heb ingericht, maar dan nog zijn er zoveel van die regeldingen... Sheena, komt best goed hoor, vertrouw op jezelf! Van te voren ben je wat onzeker, maar daarna is er geen twijfel meer hoor. Rens, dat zijn je SI gewrichten daar bovenin je billen. Maar ja, daar heb je niks aan, feit is dat ze erg zeer kunnen doen omdat ze instabiel worden! Goed recht blijven helpt (dus op 2 benen staan, plat op je rug liggen als dat nog kan, recht zitten), dan blijven die gewrichtjes in balans. Frenzy, probeer eens een muggennet voor over een campingbedje, die dingen passen meestal ook wel over je box en dan is het wat afgeschermd. Of vol gooien met ballonnen, dan leren ze het ook wel (meestal). Nou goeiemorgen! Ik ben gistermiddag serieus begonnen met lezen, maar er kwam steeds iets tussen. Nu dus eindelijk afgemaakt, hahaha! Ik krijg ook een beetje de kriebels van het aantal weken. Er zijn er natuurlijk een aantal veel verder, maar 28 weken klinkt als bijna 30 en 30 weken klinkt als bijna op het einde... Dat vind ik sowieso ook van januari, dat voelt al veel minder ver tot maart... Ik moet maar eens rap wat dingen gaan regelen, want anders komt het echt te laat. Het geboortekaartje staat ook al een poosje klaar, maar ik moet gewoon hup die proefdruk aanvragen! *schoptzichzelfonderkont*
Gentle: nee er is nog geen echo gepland... zal er donderdag wel even om vragen, dan moet ik weer op controle bij de vk. Sprak gister toevallig een vrouw, die tijdens haar zwangerschap steeds te horen kreeg dat haar zoontje zo'n kleintje was. Behalve met 39 weken, toen kwamen ze erachter dat hij toch wel groot was. Ze hebben hem met de keizersnee moeten halen en was 11 pond!!! Dus het zegt ook niet altijd wat... Maar als ik naar mn buikfoto's kijk vind ik eigenlijk dat mijn buik de laatste weken stilstaat qua groei... ach we wachten wel af!
Oei, dat verwacht je dan ook niet! Maar ik vind die schattingen altijd heel lastig, zelfs met een groeiecho kunnen ze er een heel eind naast zitten, laat staan met alleen voelen. Ik heb ook geen enorme buik, maar de baby schopt veel en laat zich duidelijk voelen, dus ik vertrouw er maar op dat het gewoon goed zit!
Goedemorgen dames! Hier weleens pijn doordat uk zich echt in onmogelijke bochten lijkt te wringen in mijn buik. Gisteravond was hij aan het boksen met mijn heupbot ofzo :S Wel bijgelezen, maar geen tijd om te reageren, zwager staat over een kleine 3 kwartier op de stoep en we zitten nog in pyjama..... Tot later!
Gentle: idd, dat heb ik ook wel hoor. Ze is erg druk in mn buik en rommelt erop los dus wat dat betreft maakt ze het wel goed. En ach, een wat kleiner kindje vind ik om eerlijk te zijn ook wel leuk, zo'n klein poppetje. Als het maar niet TE klein is...
Heej meiden, Alles weer bijgelezen. Toch steeds een heel karwei, maar wel gezellig. De film gisteren was erg leuk en gezellig. Joosje heeft genoten en mijn moeder en ik ook. Twijfel een beetje, ik voel de kleine man vanaf zondagavond beduidend minder. Voel hem wel soms, maar minder lang, minder vaak en minder hard. Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Even bellen? Heb het bij Joosje ook wel eens gehad en toen was alles gewoon goed. Dat verwacht ik nu eigenlijk ook wel gewoon, maar toch... Moet zo met Joosje naar een verjaardag dus zal de ochtend sowieso nog even afwachten. Het is ook lastig vandaag want Peet is de hele dag onderweg en dus zou ik Joosje mee moeten nemen naar het zkh, als ze willen dat ik kom. Of moet nog ergens snel oppas regelen... Ben een beetje besluiteloos... Nu eerst douchen en naar de verjaardag. Fijne dag! Leske
Leske: ik zou voor de zekerheid gewoon even bellen. Waarschijnlijk is er niks aan de hand maar ze willen altijd liever dat je 1x te veel dan 1x te weinig belt, heeft de vk gister nog tegen me gezegd. Dus vertrouw op je gevoel en bel na de ochtend even... Dikke knuf!
herkenbaar... herkenbaar.... en herkenbaar.... hier volgende week 2x feest en zie er gewoon tegenop.... Onthoud dat als het bijvoorbeeld een keer ECHT niet gaat, dat je kindje (ook al is ze 4) nog niet leerplichtig is..... Hier dus vanaf januari wel... oudste was trouwens begonnen met halve dagen, die trok het echt niet op de basisschool.... kaartje... uhhhhh je hebt een hele andere smaak dan wij...
uhhh ik sla soms beetje door met wassen... ik was blauw/ grijs en groen... (de lichte kleuren bij elkaar) donkere handdoeken gele handdoeken bij elkaar Wit... (wat alleen wit is en dan verdeeld tussen 60/40) wit, waar iets anders bij zit.... Roze/Rood bij elkaar... geel/creme.... Donkere was zwarte was...... nouja je kunt begrijpen waarom ik de "was" niet graag uit handen geef... Vooral schoonma had er wel eens een handje van om te "helpen".... (ondanks ik gezegd had van de was af te blijven) mn zalmroze strings bij de zwarte boxers van man.... helemaal verkleurd... en manlief die het niet zag, tot ik het behaatje erbij pakte... Als je cerberus wil zien flippen, moet je DAT vooral doen... @pb je hebt mn pbtje (nog) niet beantwoord... of niet gehad...?? @aluminiumfolie werkt echt.... oja en wegjagen... moet trouwens zeggen dat de kat(ten) hier nog nooit bij baby zijn gaan liggen... wel snuffelen tijdens borstvoeding, maar het huilen vinden ze echt niets... @bloeduitslag denk dat mn vk vrij heeft (?) en is dus alleen voor noodgevallen iemand bereikbaar... dus uitslag zal ik toch pas volgende week horen.... @bevalplannen... tja ik geloof er niet zo in... nu moet ik zeggen dat ik heel snelle bevallingen heb gehad... dat er ook niets te "plannen" viel... vorige keer dacht ik omdat ik eerste keer thuisbeviel het wat "gezellig" te maken... nou het enige waar ik nog net tijd voor had, was om het knopje van de radio op "aan" te zetten... fijn dat je weer bent goedgekeurd en dat je bloed goed is.. (vraag me toch af hoe vaak het nu daadwerkelijk voorkomt)
je buik zegt ECHT niets hoor meid.... ik kan je de laatste foto's van mijn vorige zwangerschap laten zien... en die van daarvoor... Je lijkt misschien stil te staan, maar je meisje ligt nu ook anders...!!! mijne werd vorige keer met hand op 6 pond geschat (met 40 weken zou ie dat zijn dan) en de echo zat er dus ook ver naast 1240 gram (binnen paar uur) ik hoor mn vk nog zeggen... nou het wordt zeker geen 8 ponder!!! nee, 8,5..... iig maak je niet druk... en als je je zorgen maakt,... probeer dan zoveel mogelijk te rusten.. (en op je linkse zij te liggen)... (er zijn iig theorieen dat je linkse zij de beste doorbloeding geeft)
voor beessie... mijn jongste lag pas met 35 weken hoofdje naar beneden... eerste foto is dus met 29 weken (nog in stuit) tweede dus met 35 weken.... hoofdje naar beneden... zie jij wat ik zie...?? En hij was toch echt gegroeid in de tussentijd.... Edit: had gescheven oudste, maar was jongste natuurlijk.... ahhhhh ik haal ze nu al allemaal door elkaar....
Leske, als je ongerust bent moet je bellen. Maar wat mijn VK tegen mij zei is dat het belangrijk is dat je de kleine iedere dag voelt en dat het kan gebeuren dat je het een paar dagen minder, of minder hard voelt. Maar dát je hem voelt is belangrijk. Desalniettemin, gewoon bellen als je het niet vertrouwt. Niet gaan lopen stressen, dat is helemaal niet goed.