Ik heb trouwens net mijn was opgehangen (midden in de woonkamer ja...Manlief is 'vergeten' dat ik geen wasmanden met natte was meer naar boven neem, dus dan blijft de natte was gewoon rustig een paar dagen in de machine zitten en dan gaat het weer stinken enzo, ik wil hem namelijk ook niet 20.000x hoeven herinneren. Dus ik heb gewoon het wasrek naar beneden gehaald. Veel beter zo!) maar goed, ik heb dus net de was op staan hangen en ik zit er nu naar te kijken en bedenk me dat Cerberus een hartaanval zou krijgen als ze dit zou zien Er hangt op (komt uit 1 was): spijkerbroeken bruin shirtje wit met bruin shirtje roze buikband paarse buikband lichtgrijs vestje donkergrijs jurkje hihi
Best summier dus.. nouja bij mijn eerste had ik alleen een afspraken kaartje, waar wel gewicht en bloeddruk op stond... nu hier bloeddruk, gewicht, oedeem, duur zw., hoogte baarmoeder, ligging, hartslag baby, indaling, HB ... en schrijft ze zelf dan nog opmerkingen bij..... is wel leuk want NA mijn eerste kreeg ik de zw.kaart en van de anderen heb ik ook... dus wel leuk vergelijken.. (al mag dat niet... natuurlijk)
Hmm, dat wil volgens mij niets zeggen. Ik voel onze kleine man vooral heel laag beneden, dan issie dus aan het boxen in plaats van het schoppen! Hij heeft zijn handjes namelijk bij zijn gezichtje heel vaak (zag je ook op de echo's). Schoppen boven voel ik dat ook wel, maar wel iets minder. Tis wel steeds op dezelfde plaats, grappig toch.
@ ego; trouwens... Weer een dag vandaag erbij! Ik ben alweer 28 weken en een dag! Wie had dat gedacht 1,5 week geleden, nou ik niet! Ik moet zeggen dat onze kleine (en mijn buik) wel enorm zwaar aanvoelen. T zit allemaal constant in de weg en hij steekt zijn voeten vaak zo irritant naar boven. Ik vind het gezellig hoor, zo'n bewegende baby in je buik haha, maar soms.. Heb ik het zo gehad nu al! Maar ja goed ik draag dan ook al 13 kilo extra met me mee, zal ook wel schelen
Tja soms voel je niet eens of ze draaien.... en trappen ze toch op dezelfde plaats... hebben ze beentje bij gezicht of onder.... kunnen ze toch redelijk bovenin trappen terwijl ze in stuit liggen.... ik heb hier geen idee..... voel wel de voeten zitten (in mn zij), maar ga ik puzzelen en kan ik nog alle kanten uit... voel ook overal wat, maar net niet genoeg om te vissen hoe mijnheer ligt.... weet wel dat ik weer een constante beurse linkse zij heb... ze hebben ook allemaal hier dezelfde trapplek (gehad)... ;- en net of ik het daardoor steeds eerder ga voelen ofzo...
He... Net op dit moment dat ik het bericht schrijf, voel ik hem ineens links schoppen ipv rechts!!! Da's gek ineens.. Rechts is het helemaal leeg nu en nu steekt er links wat uit.. Nou ja zeg, wat apart.
Oja, ik heb hier wel plusjes en minnetjes staan onder 'beweging'. Ik neem aan dat het over de beeb gaat ipv over mezelf want ik beweeg al bijna 29 weken niet en toch staan er bij de laatste 2 controles 2 plusjes
Whahahahaha......... hier vraagt ze altijd of ik het goed voel bewegen.... maar vind die vraag heel erg moeilijk te beantwoorden deze zwangerschap... ik voel hem niet echt regelmatig... en het is heel erg "gedempt".... laatst zei man: he ik voel een voetje uitsteken (had zijn hand op mn buik) en van de binnenkant voelde ik het dus gewoon niet.... heb het idee dat het echt een dikke placenta is ofzo... bewegingen in mn zij voel ik wel goed...
Maar je placenta ligt niet voor? Hier hoor ik veel zwangere vrouwen namelijk klagen dat ze snachts niet kunnen slapen of wanneer worden door het geschopt, maar hier heb ik echt nergens last van. De placenta zit voor dus dat zal heus een hoop schelen. Onze kleine voel ik wel heel vaak, maar niet heel hard of zo.
Ja voor vierde keer voor.... (hoe krijg ik het voor elkaar.. ) maar ik voel deze kleine gewoon echt veel minder dan de andere... nu moet ik zeggen dat man zei dat ik het bij vorige ook zei: die voelde ik ook alleen maar "woelen" op geven moment.... en had het idee dat hij met gewoon liggen uitstak.... DAT was ook de reden dat ik bang was voor een groot kind... en dat ik dus met 39 weken die extra echo had gekregen. (ter geruststelling)... Misschien omdat deze ook nog (denk ik) in stuit ligt... oudste lag snelste goed en voelde ik het meeste... bij dochter zei ik al: nu krijgen we een rustig kindje... (ohhh wat had ik het mis) vind het wel jammer dat ik nu nooit verschil kan voelen tussen voor en achter placenta...
Dat snap ik , maar zoals ik dus van andere vrouwen begreep, kan er aan placenta achter ook nadelen zitten hoor!
Dames, Weer even een vraag aan de ervaren mama's onder ons. Vraag me opeens wat af... Heb een Mutsy Transporter gekocht. Dus wiegje, maxi cosi en wandelwagengedeelte. Ik dacht dat dit gewoon klaar was voor gebruik, maar is dit wel zo? Of heb ik hier nog dekentjes, hoesjes of iets anders voor nodig?? Liefs
(reis)Wiegje moet je zien als "bedje".... dus opmaken.... als je hem gebruikt heeft (afhankelijk van het weer natuurlijk) baby jasje aan... maar wel dekentje over zich heen... Wandelwagen gedeelte verschilt.. hier zat er nu geen voetenzak bij... maar die wil wel hebben (ofja afhankelijk van het weer)... maxi-cosi heb je van die mooie voetenzakken bij... maar wij deden dat vaak heel ski-pakje aan... of dekentje erover.... Tja het is een beetje zoals je het zelf wil.... gewoon ook even nadenken of je het zelf, warm, koud hebt....(+ dekentje) en regelmatig even "voelen"... nekje.. (niet aan handjes want die zijn vaak koud, ivm dat het nog niet helemaal doorbloed is) (heb ook wel eens baby is zomer volledig ingepakt in kinderwagen zien liggen... )
Wat een geklets in een paar uurtjes! @ Ceberus; Sorry meid, pb is wel aangekomen, maar ik ben altijd heeeeuuul traag met reageren... Gaak straks ff doen! 'OMG' jij hebt een was tic! Ik denk dat als je het bij mij zult zien (net als bij Eveline) je een hartaanval krijgt! Hier gaat letterlijk alles bij elkaar (behalve wit...). @ Pieoentje; Ik zal een linkje geven van een voorbeeld van een bevalplan *klik* . Mijn vk vroeg of ik dat wilde, was vrijblijvend. Aangezien ik in het ziekenhuis moet bevallen en hier echt tegen op zie leek het vooor mij wel handig om mijn wensen op papier te zettten. @ Missiemaartje; tja meid, je bent bijna 30 weken! hihi stralks maak je de 40 nog vol! @ Leske; hoe gaat, voel je hem al meer? Bij twijfel ff bellen hoor! @ Voelen; hier voel ik rechts het meest, zijn echt z'n voetjes, af en toe ook hard, voelt niet lekker aan de binnenkant zeg maar. Had net volgens mij ook een trap tegen me ribben te pakken :S. @ verloskundige; hier worden ook geen uitspraken gedaan over het gewicht (lees dat daar ook heel veel fouten mee worden gemaakt!) Afgelopen week met 30 weken dan, werd voor het eerst echt de ligging bepaald. Ik vind het ook maf, dat ik niet op de weegschaal hoef bij de vk, wat ik wel als heeeel prettig ervaar, maar ik hoor bij jullie andere dingen. Van de week zei de VK, goh je buik is mooi aan het groeien, ik eumh tja en de rest ook.... En ze keek me echt aan of ze water zag branden... @ Ego; gatver, heb het pakketje van noppies gemist Wat ff de paardjes doen, baal een beetje, want er moet wat retour en nu gaat er weer meer tijd overheen! Zo het huis schoonmaken, is hard nodig!
nog even over de was: heb WEL met mezelf afgesproken dat ik straks de babywas niet meer helemaal apart ga wassen.... Want dat is nu met 4 gupjes, echt niet meer te doen... Veel geklets in paar uur... oeps... (voel me verantwoordelijk) ik wil eigenlijk boven verder... maar ik wil dus mijn pakjes niet mislopen.....
Zo gooodmorning! Goed geslapen, nieuwe dag, nieuwe kansen! Jullie hebben veel gekletst in de ochtend Moest een hoop bijlezen, en ben verdorie de helft alweer kwijt! @Leske, anders gewoon even bellen toch? Ik ga morgen even extra langs in de ochtend ook vanwege de kwaaltjes van afgelopen weekend. En gewoon even kletsen. Alle onzekerheden eruit! @'date', ik begin er niet aan.. Ik merk dat ik er niet aan toe ben! Gewoon eerst richten op mijn mannetje zo, gelukkig worden met hem en dan komt de rest vanzelf wel! Dat is even de realiteit en die moet ik gewoon maar onder ogen zien, het verdriet voelen, de pijn voelen en dat verwerken. En dan kan ik verder! @cerberus haha heb jij een wastik? Ik bof dat ik bij mijn moeder weer zit, (dat ik dit hardop ga zeggen sssttt). Ik heb nog geen was gedraaid afgelopen maanden, schaam me diep! @ego, heb gisteravond mijn psychologe toch gemaild dat ik een enorm dip weekend heb gehad, en heb de methode voor het piekeren ontvangen! Hoop daarmee aan de slag te kunnen, en ga volgende week toch nog even extra langs haar om met haar te praten! Blij dat ik toch zo snel terecht kan en probeer echt zo goed mogelijk aan mijn verdriet te werken!
@Frenzy, balen dat je het pakketje gemist hebt! Noppies is idd zooo leuk! Ik heb gister voor 50% korting een leuk shirtje gekocht, en heb wat via internet bestelt. Zoo cute! Terwijl ik normaal meer van Feetje ben! @Cerberus, haha vol spanning wachten op je pakketjes
Dus net ze opmaken als een bedje. Ik gebruik hem niet als bedje maar puur voor het vervoeren en ermee naar het dorp ofzo. Dus evengoed nog lakentjes, hoeslakentjes, etc? Wat heb je daarvoor precies nodig en hoeveel raden jullie aan? Liefs