Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @belasting: ik doe al jaren de aangifte hier in huis, dus ben er inmiddels wel redelijk handig in geworden. Gelukkig maar, want er zijn sinds onze dochter wel wat aftrekposten bijgekomen. Vandaar dat ik hem al vroeg invul: dan weet ik ongeveer wat we terug gaan krijgen. En idd het loont altijd om een beetje te schuiven met aftrekposten tussen jezef en je partner.

Hmm... Zie net dat onze dochter het gepresteerd heeft om een druif achterop een wasknijper te spietsen. En dan vinden opa en oma haar zo wijs voor haar leeftijd :(
    Komen nu ook wat onheilspellende geuren bij dochter vandaan, dus ik ga maar eens een luier verwisselen.

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Wat dat betreft is "'maart" echt een rotmaand.... maart,april, mei... kunnen lekker zijn.. of koud...
    mutsje op.. en goed in dekentje, zal ook wel goed zijn, lijkt me...

pyjama
    heb hier ook niet pyjamaatjes... maar heb vooral lekker zittende pakjes en dat zijn net pyjamaatjes... zo'n babytje ligt sowieso al heel de dag... dus lekker zittende pakjes vind ik belangrijker dan aparte pyjamaatjes...
    enige wat ik bijvoorbeeld wel heb, zijn een stel "smurfenbroekjes"....
    (weet je vast wel wat ik bedoel, zo noem ik ze...)

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ eveline; misschien is dat inderdaad een goede vraag aan de ervaren mama's. Ik heb zelf een jasje in maat 56 en ook een pyamaatje. Maar volgens mij kunnen ze in het begin ook gewoon in hun 'eigen' kleertjes slapen hoor.. Gewoon een makkelijk shirtje en zo'n elastisch broekje. Volgens mij kan dat heel goed hoor!

4. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Eveline, pyamatjes voor de kleine is nog niet echt nodig. Het kan wel natuurlijk. Maar ze blijven nog zoooo schoon in het begin dat ze echt wel in een lekker boxpakje kunnen slapen.

@ Vluchttaslijst, super handig :D Ga ik van de week maar eens klaar zetten. Idd ook voor de grote zus! Even kijken wat we daar in gaan doen ;)

Net maar even bij de HEMA flink wat grote onderbroeken ingeslagen 2 pakjes + 1 gratis. Ze hadden er ook een mooi relaxe broek en shirt. Maar niet in mijn maat :( Was 1+1 gratis.

@ 32 weken, jaaaa gaat zeker snel :D

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    dan moet ik zéker nog wat kleertjes bij gaan kopen in maat 56...Ik heb maar 2 setjes en 2 boxpakjes waar ze eventueel ook in kan slapen (waarvan de 2 setjes best wel dikke stof zijn)

Daarnaast heb ik nog 1 broekje die niet van dat zachte stof is, 2 vestjes (waarvan ik 1 niet zo leuk vind mja gekregen he) en een jurkje en 1 shirtje.

6. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, ik heb nog even een vraag aan jullie.

Op 14 september trouwen mijn vriend en ik en ik zoek nog een leuke band voor op ons feest. Tis mijn vak dus ik ben redelijk kritisch, maar ik dacht misschien hebben jullie ideeen?

7. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ eveline; ik heb ook ontzettend veel 62.. dus ik bedacht me deze week dat ik ook nog wat pakjes 50/56 moet kopen..

Heb maar weer wat leuks op marktplaats besteld haha. Ben benieuwd! Net een setje binnen, heel lief :)

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    o en van maat 62 heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel. 1 broekje, 1 gehaakt vestje en 1 noppies vestje...

dat wordt nog even shoppen deze week!

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb 1 jasje in 56 wat ik ook meeneem naar het ziekenhuis

hier ook geen apparte pyjama, maar wel allemaal zachte setjes kleding die dus ook goed doorkunnen om in te slapen.
    heb zoiezo tot maat 68 niks in spijker of dingen waarvan ik denk dat niet lekker zit als je een groot deel van de dag toch erin slaapt.

nieuwe buikfoto gepost ( jaja in zebra-huispak :D )
    en nu ga ik toch maar weer even slapen
    (geweldig leven vanuit bed.. bleh! )

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    klinkt idd wel weinig...
    (nu kan ik vaak overdrijven hoor, ben snel bang dat ik te weinig heb)

Weet trouwens niet of je veel kraamvisite krijgt?? maar anders kun je misschien daar ook wensen aan geven??

ik kreeg bij eerste stapels met kleertjes... vooral 62 en 68....

@maartje
    Geen idee...

boterham op... dus ben weer weg...
    xxx

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik verstuur 50 kaartjes en verwacht niet iedereen daarvan op visite. Aan de andere kant...je weet maar nooit! Maat 62 probeer ik niet teveel te kopen, denk dat ik vanaf die maat wel veel zal krijgen. 1 of 2 pakjes in huis hebben in die maat kan geen kwaad maar ik geef zelf altijd in maat 62 dus verwacht ook veel te krijgen in die maat...en anders hoop ik tegen die tijd dat ik 62 nodig heb, zelf weer op pad te kunnen om wat te kopen.

Maat 56 moet ik zeker nog wel wat bijkopen. Ik verwacht dat niet heel veel te krijgen en ben ook geen snelle wasser. Dus zeker 7 á 8 pakjes in huis hebben zal geen overbodige luxe zijn denk ik (dan zou ik theoretisch gezien de hele week ermee kunnen doen denk ik?)

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Missiemaartje, ik ken wle een bandje, ben op zoek naar een website maar kan helaas niks vinden nog. Zoek nog even verder voor je...

13. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Missiemaartje: mijn schoonouders hebben toevallig een eigen band, The Freestyle Band, zoek maar s op... www.freestyleband.nl
    Ik weet niet of je t wat vind hoor... Leuk coverbandje zijn ze!

Ego: oh ik kan mezelf wel voor mn kop stoten met mn hormonen! nu ben ik t formulier van de erkenning kwijt die we hebben gekregen bij de gemeente... Zoooo stom! Heb m ergens opgeruimd, maar waar??? Ik weet dus ook niet of ik die opnieuw aan kan vragen...?

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Nou niet echt een website maar heb ze wel op youtube gevonden (weet ook echt niet of het jouw stijl is hoor)

Kjoet in Rotterdam - YouTube

15. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kleren baby: ik heb een jasje in maat 56. Die gaat mee naar het ziekenhuis. Sowieso wel handig om die te hebben als je straks aan de wandel gaat met de kleine. Wat ook nog een idee is om een wieglakentje mee te nemen naar het ziekenhuis. Die kun je eventueel over de maxicosi leggen.

Zou wel zorgen voor de nodige setjes. Er gaat nog wel eens wat melk overheen namelijk. Slapen doen ze trouwens gewoon in de kleertjes die ze overdag aan hebben. Heb ergens ook wel gelezen dat omkleden niet bepaald de grootste hobby van een pasgeboren baby is en dat je dat dus het beste kunt beperken.

@vluchttas: lijstje is volgens mij behoorlijk compleet. Misschien is het ook handig om er even bij te zetten wat je nodig hebt om je kindje aan te geven?

- ID papa
    - ID mama
    - Trouwboekje (indien je getrouwd bent) of akte van erkenning

En ja, het is soms handig om die papieren al mee te nemen. In ons geval zit bijvoorbeeld het gemeentehuis naast het ziekenhuis, dus is het overdag net zo handig om gelijk maar aangifte te doen.

Ook handig: zorg dat je het nummer van de kraamzorgorganisatie bij je hebt. Dan kun je vanuit het ziekenhuis bellen dat je bevallen bent!

16. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nouja, wat ik zoek.. Ik zoek een leuke band, het liefst aan de jongere kant (wij zijn zelf ook tussen 25 en 30, dus dan vind ik het ook wel leuk om een jonge enthousiaste band te hebben).

Verder: een zanger en zangeres.

En qua stijl gewoon popmuziek, leuke covers, beetje van alles wat...

17. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Kleertjes, 50/56 is zeker wel een aanrader om te hebben. Ik heb zelfs 44 maar dat is nog van mijn dochter de vorige keer. Hoop het niet nodig te hebben. Ik twijfel of ik 2 setjes 50 mee ga nemen naar het zhs of ook 1 setje 56.
    Ga nu even naar de Hema heb een leuk vest gezien op de site kan het wel bestellen maar misschien hebben ze het zo wel. Is voor als ik uit het zhs kom :) en voor daarna ook wel heeeeel erg handig ivm BV.

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Maat 50 heb ik 4 complete pakjes (dus broekje/shirtje) van (waar ze ook in kan slapen) en 1 boxpakje. Heb nog 2 broekjes waar ik een shirtje bij moet zoeken. 2 rompertjes.

Maat 50/56 heb ik 1 compleet pakje van (shirtje/broekje) die ik als eerste pakje meeneem en 1 boxpakje. 7 rompertjes

Maat 56 heb ik 2 complete pakjes van heel dikke stof (niet geschikt om in te slapen), 1 jurkje, 1 broekje met vestje (moet nog shirtje bij en stof van het broekje is niet geschikt om in te slapen), 1 shirtje waar nog een broekje bij moet, 1 vestje (die ik niet zo mooi vind) en 2 boxpakjes. 2 rompertjes

Maat 62 heb ik dan 1 gehaakt vestje, 1 wit broekje en 1 noppies vestje van, en 1 boxpakje maar met knoopjes aan de achterkant en dat lijkt me nou niet zo lekker liggen voor de kleine (ook weer gekregen). Geen rompertjes.

Maat 62/68 heb ik 9 rompertjes

Maat 68 heb ik 1 rompertje

Maat 74 heb ik 2 rompertjes

Maat 80 heb ik 2 rompertjes

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oja, en ik heb in maat 62 een rompertje (heb ik niet meegeteld hierboven want heb ik apart liggen) die we van de moeder van me vriend had gekregen (had ik verteld toch? zij is overleden en heeft vlak voor haar overlijden een 'babypakket' gemaakt voor alle 3 haar kinderen. Als 1 van haar kinderen dan een eigen kindje kreeg, kreeg die het babypakket van tante (zus dus van mijn schoonmoeder). In ons pakket zat o.a. dit rompertje)
    Maar goed, het is dus een rompertje in maat 62, niet geheel onze smaak, maar vriendje wil het graag als eerste aantrekken (snap ik) maar 62 is wel erg groot als eerste romper denk ik. Maar het is van de zeeman dus als ik het was en in de droger gooi, zal het nog wel een beetje krimpen denk ik? (niet teveel hopelijk....)

20. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83

Deel Deze Pagina