Ik zit te twijfelen of ik al alle kleertjes al zal gaan wassen.. Lijkt me nog zo vroeg.. Ik heb het nog helemaal niet.. Nesteldrang.. Jullie wel al? Al ben ik wel blij dat het geklus aan het babykamertje klaar is..
Elegance, Hier is alles al gewassen incl de kleertjes hangt allemaal al netjes in de kast te wachten haha
hier ook nog geen nesteldrang had ik bij de 1e wel maar nu nog niet hihi ik wacht rustig af misschien als de baby kamer klaar is dat het dan komt
Hier nog niet alles gewassen. Eerst maar eens de wasachterstand bij werken, we zijn goed op weg! Mijn moeder heeft gisteren ook 2 grote tassen meegenomen, was en strijk. Alle beetjes helpen. Ik heb wel afgelopen weekend de laatste spulletjes voor mijn kraampakket besteld op babyshoppen.nl wel makkelijk alles los bestellen, dan kun je ook extra dingen bij bestellen. Had een halve doos van mijn zus gekregen. En ben maar basis verzekerd, dus scheelt ook weer. En wat extra van die netbroekjes want weet nog dat ik die tekort kwam vorige kraamperiodes. Ik ga even de stad in, uitnodigen voor Fabienne scoren, want die moeten nu eigenlijk al op de bus zijn. En nog wat laatste dingetjes kopen.
Hier zijn alle kleertjes e.d. al gewassen en gestreken. Als ik nu nog iets nieuws koop, gaat het gewoon meteen in de was. Ik heb ook een zak met hydrofielluiers klaarstaan voor de geboorte (oude van mijn zoontje op 90 graden gewassen, met soda, en daarna gestreken). Dan hoeven ze tenminste niet meteen mijn mooie nieuwe te gebruiken! Even nog een tip voor de thuisbevallers: Ik wilde extra celstofonderleggers kopen. In mijn kraampakket zaten er 8, en mijn vk geeft op haar website minimaal 10 aan. Bij prenatal is het volgens mij 5 voor 7 euro. Bij het kruidvat bij de babyspullen ligt een pak van 7 voor 3,99. Zijn eigenlijk bedoeld voor kinderen die in bed doorlekken, haha! (Maar het zijn natuurlijk dezelfde matjes!) Nu heb ik er 15, en dan kan er straks mooi 1 in mijn auto, 1 in de auto van mijn man etc. (al hoop ik dat de bevalling weer begint met weeën ipv gebroken vliezen. Daar had ik vorige keer de meeste zenuwen voor.... voor de rest vond ik bevallen niet eng....) Verder begint alles me nu wel iets zwaarder te vallen. Ik merk dat ik met bukken snel last van mijn rug heb, en ook mijn banden beginnen af en toe weer iets op te spelen. Madam is volgens mij wel aan het indalen. Zo voelt het, maar ik heb volgens mij ook alweer iets meer lucht. Maar ja, omdat ik 'huisvrouw' ben, zal ik wel door moeten, en ik doe dan dus ook nog gewoon alles wat ik normaal ook doe. (al het huishouden + alle zorg voor zoontje en hond). Omdat de hond zo vreselijk verhaart, is dat dus iedere dag stofzuigen en afstoffen (en eigenlijk ook dweilen...), naast alle andere dingen. Daar baal ik wel eens van. Ook omdat hond en ik op het moment niet echt op goede voet staan met elkaar: hij luistert sinds ik zwanger ben voor geen meter meer, piept de hele dag (begint om 6 uur 's ochtends al), loopt buiten weg etc. Vanochtend heb ik hem weer bij iemand uit de achtertuin kunnen halen.... Maar goed, ik hoor zoonlief wakker worden, dus daar ga ik maar een even heen (en dan door naar zolder, voor de was)
@anna, weet je misschien hoe ze die matjes bij Kruidvat noemen tussen de babyafdeling ? dan kan ik vriend op pad sturen voor een pak ook voor na de bevalling onder het hoeslaken ben namelijk doodsbang ook maar iets door te lekken op het matras ( hebben we net 3 maanden geleden gekocht en kostte me een rib uit me lijf dus wil er echt geen vlekken in ) - ook weer een buikfoto geplaatst in het topic. mijn mini buikje wat 5 cm achterloopt op het gemiddelde schema volgens de vk. achja whats new. ik heb blijkbaar geen gemiddelde zwangerschap
Zebra: idd mooi bescheiden buikje zeg! Mooie tattoo trouwens ook! Ik wist dat wij m op dezelfde plek hebben, maar had die van jou nog nooit gezien! Maar je buik loopt 5cm achter op het moment?
morgen trouwens intake van de kraamzorg, ben benieuwd. Vriend heeft toch maar vrijgenomen, vond het eigenlijk niet nodig maar aangezien ik nu niet zoveel kan vond hij het prettiger erbij te zien. nja ook prima hoop alleen niet dat ze gaan ''zeuren'' over het feit dat ik slechts de moeder-kind zorg wil hoorde van vriendinnen dat ze altijd erg graag meer aansmeren haha @cerberus, ah goeie tip,apotheek dus. was niet bij me opgekomen @beesie, ja volgens het ''schema'' mijn buik/baarmoeder weet ik hoe ze dat noemen wat ze meten was vorigr week 24cm. en ik moest eigenlijk toch wel op de 29/30 zitten maarja wat er niet is, kan ik er ook niet bij laten komen haha
meten is aantal centimeters +4... (volgens boekje) dus 24 cm is 28 weken... ik had trouwens bij eerste met 27 weken een baarmoeder van 24... en zoon woog 3470....
nou dan klopt het aardig. was toen 29+1, dus een weekje ''achterlopen'' gemiddeld in buik. nou ons meisje loopt/liep 1 week achter in beentje en buik meting en 2 weken met hoofdje. dus dan ook enigzins wel begrijpelijk dat mijn buik wat kleiner is. Ben toch wel erg benieuwd woensdag de groeiecho, hoop zo dat ze een groeispurtje gemaakt heeft!
Gisteravond heel braaf bijgelezen maar zooooooooo moe van de gezellige middag dat ik geen puf had om te reageren of een ego verhaal te plaatsen Lamp babykamer: contact gehad. Uiterlijk woensdag krijg ik mail over de levering. Zo niet, dan annuleer ik de bestelling. Ik heb alvast bij een ander bedrijf de bijpassende gordijnen besteld. Deze: http://www.kidzwarenhuis.nl/images/D/50108185.jpg We hebben ook grijze verduisterende rolgordijnen hangen, deze zijn eigenlijk meer om het leuk aan te kleden. @ Frenzy: jeetje wat veeeeeeel kleertjes!!! Maar ERRUG leuk @ Zebra en Beesie: op de 1 of andere manier haal ik jullie steeds door elkaar en moet ik voordat ik een reactie plaats eerst terugscrollen of ik nou het juiste verhaal bij de nickname heb Dus mocht het een keer fout gaan, vergeef het mij @ Missiemaartje: balen dat het weer zo ging rommelen. Hopelijk blijft uk nog even zitten, elke dag langer bij mama in de buik is mooi meegenomen. @ Eveline: zijn er nou 2 Eveline's? Of haal ik er nu weer 2 door elkaar? In ieder geval wilde ik reageren op de Eveline met de 'ziek, zwak en misselijke' man... Ik vind het eerlijk gezegd gewoon asociaal van je vent! En zijn werkgever maar betalen voor zijn vrije dagen. Ik vind het echt heel stom. Hoe reageerde hij dan toen je er wat van zei? Zo....dat is wat ik onthouden heb
@Zebra: deze celstofmatjes van het kruidvat, heten dan weer 'matrasbeschermers' (voor de duidelijkheid, haha!). Ze zijn 60 bij 90 centimeter, en er zitten er 7 in zo'n blauw met roze pak (zelfde kleuren als alle andere babyproducten van het kruidvat). Er staat op dat ze gebruikt mogen worden voor kinderen vanaf 12 maanden (nou ja, dat ben ik ook, toch?)
nu ik dit lees.... moet ik bedenk ik me dat ik van de week bij xenos leuke geboortevlag heb gekocht... 90x 150 (5 euro in aanbieding) Waarbij op de verpakking vermeld staat "niet geschikt voor kinderen tot 14 jaar
Dank je wel voor de reacties op mijn foto Vandaag intake gehad bij de VK. Die komen aan huis voor de controles na de bevalling Nog even het hartje geluisterd. BM opgemeten was 33 cm. En ze kon gelukkig bevestigen dat de kleine idd gedraaid is. Ben dus helemaal happy Ik draag de kleine heel erg naar voren zei ze. @ voorbereidingen, Heb vandaag de enveloppe geschreven. Mijn ziekenhuistas in gepakt. En de maxicosi en kinderwagen bak van zolder gehad. Even flink gepoetst en straks dan ook opmaken. En op de kast zetten onder het plastic. Weer wat voorbereidingen gedaan
Zebra: ik ben ook wel benieuwd naar je groeiecho van woensdag! kijken waar ze nu op uitkomen met de meting! Voor op de site: 18 januari controle verloskundige!
hier morgen ook intake van de kraamzorg! (telefonisch dan omdat het de 2e is) verder niet veel onthouden... last van menstruatiekrampen... denk dat de kleine even een flinke groeispurt aan het maken is! baarmoeder zit ook opeens veel hoger namelijk.
Kraamzorgintake, Naomi jij kunt het per telefoon doen? Mij belde de kraamzorg vandaag.. En toen ik aangaf dat ik het best per telefoon wilde doen omdat de vorige intake nog een 2 jaar geleden was... Viel er een stilte.... En toen zei ze, maar dat is niet gebruikelijk... En dat ze lievernoogcontact heeft... Pfffff... Nu ik lees dat t bij jou wel kan.. Ik zal er dus wel wat van zeggen als ze over 2 weken hier is.. En babykamer krijgt ze per definitie niet te zien. Vorige keer waren we niet zo happy met de kraamzorg.. Na 2 dagen aar verteld dat ze niet meer hoefde te komen.. Ik had nog nooit eten van haar gehad.. Ze had me nog nooit onderzocht.. En stond de flesjes met afwaswater af te wassen terwijl mijn man ze net had uitgekookt omdat zij dat ook niet deed.. Ze had het te druk met zichzelf aanleren hoe borstvoeding werkte.. Iedere keer als ik bv wilde egeven, belde ze haar collega.. Aar ik dan op moest wachten.. Zodat ze hulp kreeg.. En niet dat ze het mij dan leerden..nee ik zat er bij als melkkoe... En moest aanhoren hoe haar collega haar alles uitlegde.. De kraamverorgster die daarna kwam was wel bekwaam.. Maar heb ze dus wel de wacht aangezet.. Hoe konden ze een kraamhulp sturen die nog nooit bv had gehad.. In een gezin waarbij het kind vlak na de geboorte ook al meteen geopereerd was en de nodige extrazorg nodig had bij thuiskomst.. Zo ik heb even mijn verhaal gedaan hahaha.. Lucht wel op zeg... Over 2 weken zit ik op t puntje van mijn stoel Kleertjes wassen, haha, ik ben dus helemaal niet te vroeg als ik lees dat er al veel van jullie de kleertjes al klaar heeft liggen en hangen! Misschien morgen dan maar eens een wasje gaan draaien Cyberus, looool kinderen van 14? Whahaha... Zebra woensdag dus groeiecho, kan me voorstellen dat het voor jou extra spannend is.. Ik vind wel dat wat ik lees van je, dat je er heel goed mee omgaat.. Enveloppen schrijven.. Mijn man heeft het kaartje zelf ontworpen en afgelopen zaterdag was hij eindelijk klaar.. Deze week gaat hij naar de drukker voor een proefdruk en dzan passen we daar ook de enveloppen op aan.. Rn kan ik me indelijk uitleven om die te gaan schrijven.. Stom van ons om niet gelijk bij de bruiloft alle adressen in de pc te zetten.. Moet dus voor de 3e keer in 2 jaar alles schrijven en een aantal adressn opnieuw opvragen... Hoezo vergeetachtig... Celmatjes, bedankt voor de tips, ik wil er ook een paar extra aanschaffen, vooral voor na de bevalling.. En weet iemand waar die verschrikkelijk charmante netboekjes te koop zijn? Ik vond ze super handig de eerste dagen.. Ik voelde me toch al niet zo charmant.. Dus zon broekje maakte me toen ook niet meer uit