Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Heb er nog niet alles opstaan. Kan nog wel een snuffelen in de doos naar kleine maatjes als jullie willen...

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    mup ik mis wel de maten bij de kleertjes? Zien er al wat groter uit maar kan ook aan de foto liggen? Vind het gestippelde vestje van Noppies schattig!

3. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
  4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    o daar heb ik over heen gekeken dan, sorry!
    Dat shirtje is weer niet helemaal mijn smaak.

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Frenzy; je ademhaling heeft in principe niets met je klank te maken, dat is een fabeltje :) Natuurlijk heeft het wel invloed op het zingen. Maar dat is meer omdat als je heel 'hoog' ademt, je een beetje onrustig/gehaast gaat zingen. En als je 'laag' ademt, het rustiger en ontspannen is. Dan heb je ook meer lucht inderdaad tot je beschikking maar dat heeft in principe geen invloed op je klankkleur. Je kunt heel veel verschillende klankkleuren gebruiken, maar dat doe je met je stembanden en niet met je ademhaling :)
    Wel interessant he?

In principe heeft de baby wel invloed op je ademhaling, waardoor je dus minder lang met 1 adem kunt doen en je een beetje in ademnood komt. Omdat hij toch op je longen gaat duwen, heb je minder ruimte.

Dat begin ik dus nu te merken; vrij irritant want als ik het zelf niet eens kan voordoen aan mijn leerlingen, vind ik dat een beetje onprofessioneel ;) maar ach we weten waar het aan ligt he!

Heel veel succes bij de VK trouwens, laat je even wat weten?

@ baby voelen; jaaaaaaaaaa; papa heeft de baby gevoeld!!!! :D En ik weet nu hoe ik het moet aanpakken haha!
    Want met de hand werkt het echt niet... Baby werkt gewoon niet mee. Ook al issie de laatste dagen weer ontzettend druk (nog drukker), gisterenavond hele avond lopen schoppen en porren, super gezellig. Nu ook weer.

Maar ik heb het eindelijk door..

De baby reageert altijd als ik met mijn armen over elkaar zit (bijvoorbeeld tijdens werken zit ik wel vaker zo).
    Want zijn benen zitten dan precies op die hoogte rechts.
    Dus als ik mijn armen over elkaar doe, denk ik dat hij die druk voelt en daarop reageert. Op mijn handen reageert ie nooit. Dan houdt hij er dus mee op.

Dus vriendlief gisteren avond weer de hele avond geprobeerd te voelen met zijn hand, niets!!! Lukte gewoon weer niet..

Lagen we in bed, legt ie uit gewoonte zijn armen met best veel druk op dezelfde plek waar zijn benen zitten...
    Hup en meneer begon meteen suuuper hard te schoppen, ik schrok er gewoon van haha!

Jozef meteen: hee dat voel ik!!!! Hij heeft hem 2 keer gevoeld of zo. Hij was helemaal blij en ik natuurlijk ook! Jozef haalde alleen wel meteen zijn arm weg, omdat ie bang was dat de kleine het niet fijn zou vinden. Maar dat lijkt me onzin. Dus we hebben nog even lekker ervan genoten.

Hihi nou weet ik wel voortaan hoe het moet ;)

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Jeeej wat fijn missiemaartje! Leuk he als de kleine zo reageert! Hier begint ons meisje ook steeds meer te reageren op onze aanrakingen maar ik moet ook wel druk uitoefenen hoor. Maarja placenta aan de voorwand én buikvet, dus gewoon een hand op me buik zal ze misschien niet voelen. Maar met een beetje druk op mijn buik komt ze vanzelf.
    Ik lig op bed ook graag half op me zij, half op mijn buik en dan gaat ze tegen het bed schoppen haha voelt heel vreemd!

Zo, valt het op trouwens dat ik niets te doen heb vandaag? Ik heb heerlijk 3 vrije dagen nu. En zit nog in pyama en ga lekker de preview van GTST kijken! Strakjes even naar mijn moeder en lekker niks doen vandaag. Morgen weer een dag!

7. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ eveline; Denk je dat dat invloed kan hebben, placenta aan de voorwand? Hier ook namelijk. Qua buikvet valt het hier wel mee, maar vraag het me af of hij het voelt. Want hij stopt wel elke keer als we een hand op mijn buik leggen..

Waarom zou het niet weten!

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Als de placenta invloed heeft op hoeveel wij aan de buitenkant voelen, denk ik dat het ook invloed heeft op hoeveel de kleine aan de binnenkant voelt. Weet het ook niet zeker hoor, maar vond er wel een kleine logica in zitten!

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    missiemaartje hier ook een beeb die stopt met alle bewegingen als ik mijn hand op mn buik leg.
    alsof ze straf krijgt van het schoppen en stil moet liggen haha:D
    moet hier ook echt druk zetten om haar te laten bewegen.

en als ik in bed lig op mn zij schopt ze ook vaak,
    om daarna ineens aan de andere kant te liggen :p
    zal het wel niet leuk vinden als dat gewicht allemaal aan een kant op haar hangt

10. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ eveline; klinkt best logisch ja :p

@ zebra; whaha hier dus ook zo.. grappig he! Of hij naar de andere kant beweegt, merk ik niet zo. Voel wel dat ie gaat bewegen zodra ik in bed ga liggen. Dat voelt zo apart! Maar ik voel niet hoe hij dan draait, jij dus wel? Ik voel ook nog niet waar wat ligt (hoofd of beentjes of zo), maar dat zal vast ook nog wel komen!

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja draaien voel ik heel goed. ze duwt dan ook echt helemaal met dr lichaam tegen de voorkant van mijn buikwand aan en dan staat het even helemaal op hoogspanning haha
    en ik heb de placenta ook aan de voorkant dus had het niet verwacht.

Ik voel ook wel iets.. maar kan nog niet goed verschil voelen tussen hoofd en kontje. de voetjes dan weer wel

meestal ligt ze sochtends rechts als ik wakker word ( omdat ik op mijn linkerzij slaap misschien )
    en na een uurtje alweer rechts :D

12. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig :) Die spanning waar je het over hebt, die voel ik ook wel. Maar die voel ik vooral rechts boven, waar zijn benen liggen, en ook vaak als ie aan het schoppen is, dus denk gewoon veel beweging op dat moment.

Ik weet dat ie met zijn hoofdje beneden ligt, al weken trouwens, maar we zullen het zien op de echo donderdag.

Vind het allemaal zo bijzonder, had zwanger zijn zo anders ingeschat haha.

13. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Babynikes, zijn inmiddels verkocht...

Heb nog wel een paar hele schattige zomerjurkjes enzo in de doos zitten. Zal ze deze week wel op internet zetten.

@ Babyvoelen, bij mijn dochter lag de placenta voor en dat scheelde echt heeel veel. Nu ligt hij achter en voel dan ook veel meer. Vanochtend voelde ik de hele baby draaien naar stuitligging.

14. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ missiemaartje; dat bedoel ik denk ik ;). Ik neem aan dat je leerlingen wel begrip hebben nu.... En wat leuk dat je man de keine heeft gevoeld.... Dit zorgt er mss wel voor dat hij meer aan je buik wilt gaan zitten!

@ Baby voelen; hier reageert hij dus echt op 'paps's' aanraking... Zo lief, al is het nu weer ff minder, maar vorige week.... Zo mooi. Merk dat ik de kleine nu ook veel meer ga voelen als ik gewoon 'actief ben'

@ Ego/controle vk; alles in orde... Zoals ik al verwachte de VK was niet geschokt door 'de slijmprop' ze gaf aan dat zolang het niet gepaard ging met pijn en bloed ik me geen zorgen hoefde te maken. Ook geen inwendig onderzoek gedaan. Wat ik op zich wel een beetje vreemd vind (om alles uit te sluiten zeg maar) niet dat ik op een inwendig onderzoek zit te wachten, maar vond dat de VK heel makkelijk deed. En ik ben zelf ook heel 'makkelijk' dan denk ik in het slechtste geval kan dat wel eens 'gevaarlijk' uitpakken.... Begrijpen jullie mij nog?

Verder ben/was ik ook gewoon ff goed geirriteerd bij de VK. Dik 30 minutren wachten, geholpen door een stagiaire, bloedprikken door de staigaiare.... En dan moet je 'het bloed' nog zelf naar de brievenbus brengen ook... Pfff ik had hem bijna in de vuilinbak gemikt.... Vind het heel onprofessioneel als je zelf je bloed weg moet brengen en nu met de 'beveiligde brievenbussen' .... Sorry hoor voor mijn mega klaagzang, maar was/ben het ff helemaal beu!

Ga zo achter mijn naaimachine zitten, strakjes lekker paardrijden en dan nog ff paardrijden. Morgen weer een echo bij de fontys :D! Weet iets leuks om naar uit te kijken!!!

15. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Geboortekaartjes; zijn er nog dames die site's weten waar je een 'gratis proefdrukje' kunt aanvragen?

16. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @frenzy, hoe is het eigenlijk met je tandvlees??
    Ben ook erg benieuwd wat de VK zei over de slijmprop...

@Babyvoelen, bij mij ligt de plecenta ook aan de voorkant, ik voel hem wel heel goed, maar het lijkt ook of hij naar binnen schopt, misschien vreemd maar zo voelt het. Vriendlief heeft hem wel een paar keer gevoeld maar steeds als hij zijn handen op mijn buik legt stopt hij met schoppen....

@buik in de weg zitten, ik begin er ook steeds meer last van te krijgen, met schoenen en sokken aan doen, ik voel met net een michelin mannetje. :) Ik heb van mezelf ook een vrij platte buik dus moet erg aan die buik wennen.

17. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    kamertjes...
    Flink bezig geweest zie ik... :)...sommige zijn er "al bijna klaar voor"....
    Vervelend trouwens de weken dat alles klaar is... en het echte "wachten" begint...

Volgende week komt hier het (extra) bedje en hoop ik kleinste stap voor stap over te huizen... en dan dus ook meer in te kunnen gaan richten

@voelen
    tussen placenta voor... en placenta voor.... zit ook nog veel verschil...
    ik voel deze (net als kleinste) weinig echt bewegen... soms voel ik hem liggen.. (als ik lig) maar deze kleine ligt dus ook helemaal tegen mn rugkant en groot "stootkussen" aan voorkant...
    voel trappen dus ook "inwendig"..

kop-kont voelen... echt niet... maar schijnbaar was dat vorige keer ook heel moeilijk... was daarom ook extra blij met echo helemaal op het einde, omdat mijnheer lang in stuit lag... en toen "dachten" ze dat hij wel goed lag.... terwijl de invalvk het dus niet kon voelen...
    (dachten ze bij buurmeisje ook.. totdat ze de voetjes zagen komen...)

heeft jullie vk de vorige keer al ligging gevoeld??
    hier probeerde ze het niet eens...

@placenta
    twee kanten op werken?
    lijkt mij ook.... een kussen.. als ik op mn zij lig is er meer ruimte om "te voelen"...

Gisteren ruzie gehad met kleine... vroeg aan man of hij mn baarmoeder kon opmeten,....
    Waarop ik eerst als antwoord krijg: "huh, ik vraag jou toch ook niet mn penis op te meten.."... ;) mannen...
    iig de kleine vond het drukken en voelen dus echt niet leuk!!
    weer zo eentje met een eigen willetjes.... :D

frenzy
    ben benieuwd hoe het bij je vk gaat!
    (rij je nog paard?)

18. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @frenzy, ha ha terwijl ik typte was jij ook aan het typen. :)
    Gelukkig was het niet erg, maar ik kan me toch wel voorstellen dat je toch voor de zekerheid wil weten of het echt niets was. Misschien zou ik er toch nog even over bellen, en dan niet door een stagaire! Ik kan me je frustatie voorstellen, vind het ook erg knullig dat je, je eigen bloed weg moet brengen!!!

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zie het nu ook pas.. je reactie....
    heb het vroeger bij huisarts ook gehad ... en hielprik moet je ook zelf posten.. vind het ook altijd raar overkomen...

eigenlijk moet je gelijk je mond opendoen hoor...!!!
    Dingen niet vragen, maar dringend verzoeken....

hier had vk met slijmprop wel gecontroleerd op ontsluiting, maar ook vanwege de krampen die ik had...
    nu weet ik wel van andere keren dat het een "momentopname" is... ook op het einde... maar zou toch fijn zijn als je weet dat alles nog "dicht" zit....

uhhh je rijdt nog paard dus.... ok, ik ben een schijterd wat dat betreft, maaruhhhh wellicht maar eens denken ommuhhh misschienuhhh te stoppen daarmee???
    (goed bedoeld hoor)

20. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @beesie, leuk kamertje!!

Deel Deze Pagina