Ik herken het van de 1e. Dat begon met 30 weken. Scherpe steken onderin, gewring achter je schaambot. Hier lag ze met 34 weken al helemaal vast in het bekken. Kan dus heel goed dat het met indalen te maken heeft.
cupido en eva ik heb nog heel veel kleertjes van mijn zoontje over in de maat 62-86 kijk eens op mp of geef aan wat je zoekt misschien kunnen wij een leuke deal maken of ruilen gezien ik nu een dochter krijg
Ha meiden! Tsjonge jonge, ik zit even in een rollercoaster de afgelopen dagen én de komende 2 weken. Geen dag meer zonder wat te doen, en daarbij nog huishouden, vent die heel druk is (hij werkt nu tijdelijk een half jaartje 5 dagen ipv 4 normaal) en ik ben blij als deze maand voorbij is. Half februari lijkt het wat rustiger te worden, maar tot die tijd nog even bikkelen... Missie, ik zal zo even terugkijken, baby nog binnen?? Blijft spannend hier hoor, bij die paar rommelbaby's. Hopelijk halen we met z'n allen de 30 weken, dan doen we het goed! Ik moet zeggen dat ik zelf door de weken word overvallen af en toe. Ben ik net gewend aan 29 weken, ga ik nu al echt richting de 30... Ik geloof dat ik had afgesproken met mezelf dat de babykamer af zou zijn met 30 weken... Dat gaat 'em niet meer worden... Eva, ik vond die overslag rompertjes juist niets! Wel de shirtjes met knoopjes, maar manlief raakte altijd helemaal in de war met die rare lapjes met overal drukknoopjes Wij hebben dus gewone rompertjes en aardig wat overslag truitjes. Dat ging beter! Peuters en slapen, hier ook een poosje wat minder goed geweest. Geen middagslaapje, 's nachts vaak wakker. Gelukkig lijkt het nu het wederkeren van de betrekkelijke rust (na de feestdagen enzo) weer beter te worden. Ze slaapt weer vaker 's middags en ook 's nachts niet vaker dan 1 of 2 keer wakker. Ik vind 'doorslapen' bij kleine baby's dan ook altijd zo'n duf iets. Alsof je dat dan in 1 keer bereikt hebt en dan ben je van alle nachtelijke stress af. Helaas... Doe mij maar BV 's nachts, in plaats van al die slokjes water etc. Anna, valt wel mee joh die kilo's! Ik had het ook een keer wat sneller, en de keer daarop weer bijna niets aangekomen. Komt wel goed. Opa's en oma's, ik heb nog de ouders van mijn moeder allebei, mijn opa van m'n vaders kant en mijn man heeft nog 1 oma. Maar die laatste is echt aan haar einde. We hopen het eigenlijk ook een beetje. Ze is zo dement, snapt niets meer, zit op een gesloten afdeling... En dat terwijl ze "pas" 83 is. Mijn opa wordt volgende week 87 en reist nog heel NL door met de trein, heeft een computer mét internet en doet gewoon nog alles eigenlijk wat hij wil. Heel apart! Maar goed, dat betekend wel dat Julia en haar broertje/zusje hun overgrootouders wel zullen leren kennen. Julia kent nu 4 verschillende opa's! Beide opa's worden bij de achternaam genoemd, dan is er een 'oude opa' en een opi. Ik vind dat echt wel heel waardevol! Nou, ik heb verder niet zoveel bijgelezen. Manlief komt hopelijk zo thuis (die had ouderavond) en tot die tijd ga ik maar eens even een to-do-list maken van wat er nog moet gebeuren in de babykamer! Ik probeer het hier een beetje bij te houden, maar ik weet niet zo goed wanneer ik de komende dagen (tot... zondag?) nog echt tijd heb om veel bij te lezen. Vergeef me!
Cerberus, wat is 1/3 nx?? 11 kilo... ik zit ook al aan de 11 hoor, lekker belangrijk. Komt door al dat vruchtwater Mijn buik is nu al 3 cm ronder dan bij de bevalling dus ja dat verklaard die kilo's wel. Eva, ja die vlekken kwam ik ook veel tegen (reflux). Zonde he, maar aan de andere kant is het ook leuk om weer wat nieuws erbij te kopen. Had hij last van reflux?
Leske: he wat verveldn meid, dat hij niet helemaal eerlijk is geweest. Hopelijk komen jullie er samen wel uit en kan je het een plekje geven! Die steken herken ik wel, ik heb dat ook heel erg de laatste paar dagen! En ben nu 32 weken dus we lopen wat dat betreft bijna gelijk!
Ik zit nu in totaal tussen de 11 en 14 kilo. Ik ga voor het gemak maar even uit van 11, haha! Vorige keer was ik aan het eind 9 kilo zwaarder dan nu, dus daar wil ik graag onder blijven! @Liggingsecho: snap 'm ook niet helemaal, want ze kan al heel goed voelen dat ze met het hoofd naar onder ligt. Misschien dat ze willen kijken of er geen opgeslagen armpje is ofzo? (hoewel dat volgens mij ook nog makkelijk kan veranderen....) Ach ja, het is tóch weer een extra echo! Zo heb ik er straks uiteindelijk toch 5 gehad!
ok goed idee, waar kan ik je vinden op mp? Kan ik even kijken. vind je zoiets leuk? Heb vanalles, van name-it, noppies, mexx maar ook hema en bakkaboe. dit is een greep uit de maat 74-80
@leske: bah wat balen dat hij niet helemaal eerlijk is geweest! hopelijk snel je vertrouwen terug!! @steken: hier van de week gehad, denk bandenpijn hier aangezien indalen wel erg vroeg zou zijn. @kleren: ik kan alles van isabel gebruiken hihi heb de gekleurde was al gewassen nu alleen de witte was nog en het beddengoed en dan is de babywas klaar @liggingsecho: ik krijg er ook 1 met 34 weken vanwege BMI die te hoog is. al kunnen ze het hier ook prima voelen hoor ze kon vorige keer al goed voelen dat ze met hoofdje beneden lag en rug links. ach ik moet die stomme ontbijttesten ook doen dus die echo is dan weer een leuk iets hihi. morgen lekker met mn ouders naar de stad!! heb lijstje gemaakt wat we nog nodig hebben voor de baby dus dat word shoppen hihi. hier is mn baarmoeder opeens vreselijk gegroeid! hij was 1/3 nx vorige keer maar hij komt nu helemaal tot bovenaan! heb echt het gevoel dat de baby in de pas zit en klem zit als ik recht zit. ze schopt en draait opeens ook wel erg hoog hihih. volgende week controle dan zullen we het horen!!
maar dan maat 50-68 de rest komt nog wel Advertentie: 502528875 kom je bij mijn advertenties uit ik heb nog veel meer ga het van de week erop zetten ik hoor het wel veel merkkleding
Hier ook een liggingsecho hoor. Doen ze bij deze praktijk standaard. Ze zullen het vast wel goed voelen, maar het is blijkbaar een extra zekerheidje. En voor de ouders weer leuk om nog even naar binnen te gluren. Geloof dat ik hem bij 36 weken krijg (of eerder als ze zouden denken dat hij in stuit ligt). Komende maandag in ieder geval eerst nog de wat verlaatte groeiecho. Ben benieuwd hoe onze kleine man er nu uit ziet! Laatste dagen gigantisch last van verstopping! Morgen eerst even naar de apotheek om lactulose te halen. Dit is gewoon niet grappig meer... En baal ook nog eens dat we komende donderdag kaartjes hebben voor Bert Visscher, maar dat zie ik nu echt helemaal niet zitten. Wel heel erg jammer. Gelukkig kan en wil mijn schoonvader mee, dus zijn de kaartjes niet weggegooid. Volgende keer maar weer beter! @Wikkelrompertjes: niets voor mij. Ook hier opperste staat van verwarring met al die drukknoopjes. @Middagslaapje: hier gelukkig nog wel. En mevrouw tukt ook stevig door de laatste tijd. 's Nachts doet ze het ook goed, half acht naar bed en er meestal komt ze dan tussen acht en negen er weer uit (of eerder als ze naar de creche moet). Blijkbaar heeft ze een belangrijke levensles al geleerd: slaap is heilig!
1/3 tussen Navel en Xiphoidius (borstbeen) nu twijfel ik daar erg over, omdat mn baarmoeder (en vooral de top) erg diep ligt, behalve bij een harde buik.... dus sochtends voel ik het hem zelf echt duidelijk hoger zitten... hahahaha.... ik maak me echt niet druk over die kilo's... kwam bij vorige 25,31 en 27 aan... het valt me alleen op dat ik deze zwangerschap in begin afviel, toen beetje aankwam... en nu met kilo's tegelijk.... (inhaalspurt) En idd... als het maar vruchtwater, placenta vocht en meer van die onzin is..... DAT liever als een kind van 11 kilo... whahahahaha...
@liggingsecho tja eigenlijk zouden ze dat ECHT standaard moeten doen... Bij buurvrouw... (zelfde vk) zou dochtertje netjes ingedaald zijn... totdat de bevalling begon en niet vorderde... totdat ze een paar voetjes zagen... over buuf gesproken... mijn buren weten nog steeds niets.. geen zin om te vertellen aangezien ze bij 3 zo raar reageerde... (niet feliciteren maar spreken over een extra onkosten post.. ) en heb al meer rare opmerkingen gehad ook na overlijden (hoe gaat t, want we zien wel honderden mannen bij je over de vloer komen... ) iig vanochtend liep buuf achter mij, vraagt ze.... Loop jij nu zo moeilijk.... of....... (en verder niets...) Zeg ik klopt: ik heb last van mijn bekken... heb toch niet gelogen, toch??!!
meiden mijn ogen vallen dicht, ik duik mijn bedje in. Chantal, ik ga even kijken wat ik allemaal nog heb in de kleinere maatjes. Helaas had dochter reflux dus heb veel weg moeten gooien.
Heej hallo dames! Even een status update vanuit hier... Vandaag weer controle in het zh gehad. Heb gevraagd wat de kansen zijn dat ik in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling. Toen begon de gyn erover dat ze sowieso niet dachten dat ik de 40 weken zou halen want ze willen met 37/38 weken gaan inleiden. Omdat onze uk sowieso kleiner is en de placenta op het laatst nog minder voeding doorgeeft, is de kans op een normale bevalling bij 40 weken nihil (ivm de zwakkere toestand van onze kleine vent). Als ze het met 37/38 weken op gang brengen, is er nog een grote kans op een normale bevalling... Ook moest ik er ernstig rekening mee houden dat ze me (ofja, de kleine in de eerste plaats) ong een weekje in het zh willen houden. Ze dacht niet dat na al het gedoe, de kinderarts me diezelfde dag nog naar huis zou sturen. We weten nog niks zeker... Het is ook afwachten wat het AZM zegt. Maar vind het er wel echt op aan komen nu en vooral een beetje spannend worden... Pff! Dacht laat het even weten. Heb bijgelezen maar geen puf om op alles te reageren. Ben aan het wassen geslagen en het is echt niet te geloven hoeveel machines. Volgens mij wel 12 machines! Dus ik ben nog wel even zoet met wassen/strijken/sorteren/etc... Weltruste... Liefs
@Rens- Jee word inderdaad spannend zo.... Komt sowieso voor iedereen wel dicht bij. Maar inleiden met 37 weken. Spannend meis ben benieuwd, Doe het rustig aan. 12 machines! Knuffel voor jou!
Wilde nog even kwijt hier het gedichtje voor in ons kaartje. Heb zo'n tranen gelaten vorige week, telkens bij nummer 5 van tekst. Hormoontjes, maar zag het helemaal voor me! Waarschijnlijk na het opbouwen van de tranen vanwege het lezen van nummer 1 t/m 4 ook... 1 kindje geboren 2 gelukkige ouders 3 kleine (b)engels 4 trotse gezichten boven de wieg 5 bordjes op tafel 6 luiers per dag, minstens... 7 dagen per week genieten 8 strelende handjes op het hoofdje 9 maanden gewacht 10 regels van geluk! Kaartje is al zo goed als klaar, door goede vriendin gemaakt. Mijn voorbeeld en wensen erin en toch een eigen draai van haar eraan. Super! Ik laat hem nog wel eens zien, want de naam staat ook al op het voorbeeld kaartje Wat komt het toch allemaal dichtbij he!!?? Truste allemaal!
Ha dames, Hier gaat het slecht, heb vannacht de hele nacht doorgebracht op de wc. Ik hou nog geen slok water binnen, vk komt zo langs want er zat nu bloed bij de ontlasting. Heb me in jaren niet zo slecht gevoeld, heb vannacht ook veel gehuild van de onmacht. Ik hou jullie op de hoogte
Ojee Pioentje toch, heel veel sterkte meid!!! Hier zit mijn nachtje er ook alweer 2 uurtjes op. Heb een kleine 5 uurtjes geslapen en die 5 uurtjes ben ik 20 keer wakker geweest denk ik. Pfff... Gelukkig vrij vandaag dus kan overdag wel wat bijtanken en hoop dat dat ook gaat lukken. Gisteren goed gesprek gehad met manlief, ben erg opgelucht. Onze gedachtengangen zijn soms zo anders, dat we elkaar verliezen en niet meer kunnen begrijpen. Hoewel hij mijn boosheid en verdriet dit keer wel erg terecht vond omdat ie gewoon niet eerlijk was. Ik kan daar dan alleen zo van in de put zitten, pfff. Maar goed, we komen weer nader tot elkaar en het doet juist zoveel verdriet omdat er zoveel liefde is. Gelukkig is dat de basis en komt het allemaal gewoon goed. Had niet anders verwacht hoor want hij is en blijft een geweldige man. Suzanne, kei mooi gedichtje, echt super! Ben benieuwd naar jullie kaartje. Rens, spannend meid!!! Komt dichtbij nu! Nou, ik ga nog maar wat dutten op de bank. Fijne dag meiden. Liefs, Leske