Rens, misschien ook niet het bericht wat je wilde horen, maar al wel alvast iets van ''zekerheid'' in hoeverre je dat kunt hebben natuurlijk. Jullie weten nu iets meer waar je aan toe bent. Pioentje, oe bah klinkt niet fijn! benieuwd wat de vk gaat zeggen straks. hopelijk voel je je snel beter! ook hier weer erg slecht geslapen daarom zit ik maar weer met de laptop in bed op dit tijdstip zit toch wel in over de groeiecho en dat ik haar niet voel bewegen werkt natuurlijk ook niet mee. moet ook nog eens lang wachten, heb pas half 12 de afspraak. we zien t wel..
Goedemorgen! @ Opas en omas: ik heb nog 1 oma, ze is 77 en ik heb geen contact meer met haar. Ik zie haar alleen nog met verjaardagen bij mijn ouders. Mijn ouders zouden ook liever geen contact meer hebben maar mijn vader kan het niet over zijn hart verkrijgen aangezien hij enigst kind is. In mijn familie worden ze niet zo oud. 1 opa was 52 bij overlijden, 1 opa 66 en 1 oma 69. En die ouwe tang moet weer het langste leven natuurlijk hihi sorry maar zo voelt het echt!!! De opa van vriendje is nu wel al 68. Maar andere mensen in zijn familie zijn ook niet oud geworden. Zijn moeder maar 41, een oom begin vijftig. @ Missiemaartje, sterkte! @ Pioentje, fijn dat alles goed was bij de VK @ Shadow, wat bijzonder dat jullie allemaal 22 zijn met de geboortes! @ Zebra, succes met de groeiecho! @ Beesie, scrabbelen? haha gezellig! wij houden ook wel van spelletjes J @ Kraampakket, in mijn kraampakket zat babys 1e jaar van Pauline Oud. En over de post kreeg ik het 9-maandendagboek van Pauline Oud. Ik vind ze erg leuk. Alleen had ik al een dagboek (vind die van Pauline leuker maar deze heb ik van beste vriendinnetje gehad), en had ik ook al 2 boeken voor babys eerste jaar. Moet nog maar zien wat ik uiteindelijk allemaal invul Kraampakket zat hier in kartonnendoos. Ik heb het alleen nog opengemaakt en niet helemaal uitgepakt. @ Anna, 2 kilo in 3 weken vind ik netjes hoor! En netjes hoor dat je het huishouden bijhoudt. Ik heb hier nog een hoop te doen. Manlief heeft niet zoveel kaas gegeten van huishouden. Jammer, maar ik ga er vanavond wel wat van zeggen (dat hij 3 weken vakantie heeft gehad, niets heeft gedaan maar verwacht dat ik hoogzwanger, na 8 uur werken wel even nog kan wassen. Want wassen is toch niet zo zwaar?) Hij is nu overigens wel weer aan het werk. @ Leske, de naam van onze Uk mogen jullie straks wel weten hoor. Maar nog eventjes geduld! Fijn dat het met Peet weer beetje is bijgepraat! @ Kilos, ik zit nu op+14 @ Kleertjes, ik heb op mijn werk 2 vestjes gekregen van iemand die overtuigd is dat ik een jongetje krijg. 1 in maat 56 (HEMA) en 1 in maat 62 (WIBRA). Ze zijn op zich leuk maar echt jongensachtig. Ik zal ze eens op de foto zetten, wie ze wil hebben kan ze overnemen tegen de verzendkosten! @ Liggingsecho, krijg ik niet! Geen liggingsecho, geen groeiecho. En terwijl ik toch echt wel een hoog BMI heb maar ik heb wel volgende week pretecho. En afgelopen vrijdag in het ziekenhuis is de groei gecontroleerd en was prima (liep ze zelfs voor) @ Cerberus, jammer dat de buren niets weten, en je hebt niet gelogen over je bekken idd! hihi Mijn buuf is 6 dagen na mij uitgerekend van hun 3e kindje. Vind het wel gezellig samen zwanger @ Rens, spannend! Vind het sowieso spannend worden nu er al een aantal dames richting de 33 weken gaan @ Suzanne, prachtig gedichtje!!!! @ Pioentje, sterkte!!!!!!!! EGO: veel gebeurd, weinig tijd. Moet nu eten en dan naar werk. Misschien breng ik jullie vanaf daar nog wel even op de hoogte
ik lees wat van de buren, sturen/(of in de bus duwen) jullie de buren een geboortekaartje ? Ik weet het hier niet, vriend vind het wel zo netjes om het te doen. maar echt goed contact is er niet. als we ze tegenkomen wel ' hoi ' en soms een praatje maken. maar ik zou ze niet als kraambezoek over de vloer willen en ik vind een geboortekaartje toch min of meer een uitnodiging.. lastig dus! gelukkig maar buren aan 1 kant vriend zou het liefst een billboard laten maken met het geboortekaartje volgens mij haha
Hier slecht geslapen...pffff van 1 tot 4 liggen draaien en woelen en pijn En dat terwijl ik gisteren echt supergoed geslapen had. Naja... Vandaag boodschapjes doen en naar de peutergym met zoonlief. Vanmiddag hopelijk allebei minstens een uurtje slapen en einde van de middag richting zwager en zus, we gaan daar eten. Gezellig!
Goedemorgen! @Pioentje, jeetje meid. Verschrikkelijk die onmacht en dat je je zo verschrikkelijk k*t voelt. Doe rustig aan, en ik hoop dat je je snel beter voelt. Dikke knuffel! @Rens, ben jij al 32 weken! DAMN ik loop echt achter soms voor mijn gevoel ik ben 'pas' 29 weken. Maar de weken vliegen! @Leske, gelukkig zitten jullie weer op één lijn! Ook weer rot geslapen, schiet niet op he zo! @ego, ik heb gister goed geslapen vanaf 10 uur tot half 6. Ben weer aan het werk nu. Heb gisteravond flink warm gedoucht, kop thee en was helemaal loom. Dus ben heerlijk in slaap gevallen. Wel weer eruit om te plassen zoals elke nacht, maar gelukkig weer in slaap gedoezeld alhoewel ik dan heel veel droom onbewust. @ex, nou die heeft dus niet gebeld. Hij zegt van wel maar blijkbaar heeft hij mijn berichtjes vanochtend toen ik mijn telefoon aanzette om 05.30 pas binnen gekregen. Alle k*nkers vandien vlogen erover mijn telefoon net. En volgens hem doe ik al maanden lelijk tegen hem. Kreeg het idee dat de rollen ineens omgedraaid werden door hem. Ben heel rustig gebleven en ook gezegd dat ik altijd maar moet kijken hoe zijn pet staat kwa humeur als ik hem contact. Ik wilde hem zelfs de DVD van de 3d/4d echo laten zien maar aangezien hij daar niet naar vroeg ben ik er niet over begonnen. Hij was dus helemaal over zijn toeren vanochtend, en boos dat hij die berichtjes dus zo binnen kreeg. Maar dat ze er niet uit gaan daar kan ik niets aan doen. Baal er van heb ook gezegd heb je het liefste bij de bevalling alles... En dan doe ik lelijk? Hij is niet goed zeg pff...
@Opa's en oma's: Hier geen van allen meer in leven (maar onze ouders zijn ook allemaal 60+). Die van mij heb ik nooit gekend, van mijn vent maar een oma en dat was niet bepaald de leukste... Ze is overleden toen ik zwanger was van onze eerste. Wel nadat ze al jaren op verjaardagen liep te verkondigen dat ze dood wilde. We hadden half verwacht dat ze het zou presteren om op of rond ons huwelijk de geest te geven, maar dat viel gelukkig weer mee. @buren: We hebben hier goed contact met een groot deel van de buren. Komt ook wel omdat het allemaal jonge gezinnen zijn. We sturen dus ook een kaartje naar onze buren.
Pioentje, hoe is het? Wat zei de VK? Shadow, pff, die ex van jou... Om moedeloos van te worden. Fijn dat je goed geslapen hebt, daar zou ik heel wat voor over hebben nu. Een vraagje, wat kopen jullie aan verzorgingsproducten? Ik bedoel dan wasgel, olie etc? Weet niet meer zo goed wat ik daadwerkelijk gebruikte bij Joosje, maar volgens mij niet zoveel?! Eva, ook al een vervelende nacht. Boehhh, niet fijn hè. Zebra, heel veel succes strakjes. Snap dat je een beetje ongerust bent, maar ik denk nog steeds dat jullie een klein, rustig kindje gaan krijgen. Toi, toi, toi! Eveline, veel gebeurd? Hoop dat alles goed is! Buren, hier wel een kaartje naar de naaste buren, hebben ook goed contact, komen ook bij elkaar op verjaardagen en ze passen wel eens op Joosje. Doeg! Leske
@Leske, ja ik weet ook niet wat er de laatste tijd met hem aan de hand is. Maar volgensmij issie echt depri. Heb ook gevraagd of hij nog wel blij is met de komst van de kleine, en of hij het leuk vindt om vader te worden. Aangezien ik hem er toch wel in wil betrekken... Maar zelfs daar krijg ik geen reactie op? Zegt genoeg lijkt mij... Ja ik doe ook echt een moord (niet letterlijk haha!) om goed te slapen!! Ene nacht gaat goed, andere nacht is écht kut. Nou ja even volhouden!
@ Buren, ja ik stuur ze wel een geboortekaartje. Net als elk jaar een kerstkaartje. We wonen in een rijtje met 4 huizen en ik heb met alle buren wel goed contact. Niet dat we bij elkaar langsgaan ofzo, maar wel altijd praatje over de schutting enzo. En de overbuurvrouw krijgt ook een kaartje, die staat altijd te zwaaien en komt vragen hoe het gaat enzo. Vind haar echt lief (al noemt mijn vriend haar een bemoeial hahaha) @ Shadow, je hebt toch zeker wel de telefoon neergelegd toen hij begon te schelden?? Dat zou ik doen in ieder geval! Dag, ik laat me niet uitschelden zeg... Nou, nu even EGO dan: Gisteren dus bij de tandarts geweest. Was mijn eerste bezoekje bij die tandarts en had aangegeven dat ik er altijd een beetje angstig voor ben. Maar tandarts was heel aardig, eerst even gewoon praatje gemaakt om me op me gemak te stellen. Toen ging hij uitleggen wat hij nu wel en niet ging doen en kreeg ik een spiegeltje om mee te kijken (hij zei erbij: dat doe ik ook altijd bij angstige kinderen haha ik voelde me ineens wel heel klein worden hihi). Maar de schade viel me mee. 3 gaatjes (ben 3 jaar niet geweest) en volgens de TA flinke tandvleesontsteking (maar daar merk ik zelf niets van eigenlijk...) De gaatjes worden eind april gevuld want dan kan hij die dag ook gelijk foto's maken om evt. andere beginnende gaatjes te vinden. Einde van de afspraak hebben we doorgesproken wat er de volgende keer gaat gebeuren. Dus verdoving, foto's, vullen. Al met al duurt dat 30 min. Vind het wel fijn om alvast te weten! Bij mijn vorige tandarts heb ik een keer bijna 2,5 uur in de stoel gelegen zonder dat ik dat vantevoren wist. Was echt niet blij. Kreeg wortelkanaalbehandeling en alles, lag met zo'n klem in mijn mond, assistente in opleiding en alles erbij Verder gisteren gesprek gehad met manlief. Omdat hij gisteren nog niet was werken. Ik heb nogal lelijk tegen hem gedaan...maar het is wel aangekomen denk ik want hij is vandaag weer aan het werk. Ik snap dat hij het niet naar zijn zin heeft en vindt dat echt vervelend voor hem (ik heb een superleuke baan verder en gun ik hem ook). Máár dat is geen reden om je ziek te melden als je niet ziek bent. En als hij het dan zo slecht naar zijn zin heeft, dan moet hij wat doen met die vacatures die ik heb opgezocht voor hem... Maar goed, hij is nu weer aan het werk, vanavond kijken we samen wel de vacatures door! Vanmiddag gaat hij verder met het kamertje. En ik ben gisteren gewoon aan het werk gegaan sinds agressie-incident. Officieel mocht ik thuisblijven maar ik voel me dan altijd zo bezwaard. Collega's waren erg verontrust dat ik er was (hadden me het liefst naar huis gestuurd mja toen was ik eral en ik ben eigenwijs) en waren erg boos op betreffende cliënt. Reactie van manager viel me ff flink tegen. Die belde pas aan het einde van de middag gisteren hoe het ging (uhhh ik ben 2x geslagen, wat denk je?). Ik vind dat als je om half 9 begint als manager, en je krijgt gelijk die melding binnen op je computer, dat je eigenlijk om kwart voor 9 al moet bellen naar je werknemer om te vragen hoe het gaat, en hulp aan te bieden! Het enige wat ze zei was dat we een gesprek aan moeten gaan met cliënt en dat ik het maar moet goed maken. Nou de komende week ga ik helemaal niks goed maken. En een gesprek heeft geen nut. De afgelopen 3 weken heeft hij vele malen mij en mijn collega's uitgescholden. Hij heeft (gebruikte) insulinenaalden naar een collega gegooid en mij 2x geslagen (en daarna nog een poging toe gedaan maar toen deed ik de deur dicht, was net op tijd). En deze cliënt is van dusdanig laag niveau dat praten geen nut heeft. Hij begrijpt het vaak niet. We hebben hem nu zelf als consequentie opgelegd dat hij een week lang niet op kantoor mag komen voor een praatje en in het weekend mag hij niet naar de ontmoetingsruimte (is alleen het weekend open) om koffie te drinken en mee te eten. Is voor hem al best een straf. Maar ik vind eigenlijk dat hij even een time-out nodig heeft. Eventjes naar een andere woonplek, al is het maar tot het weekend ofzo. Maar ik ben bang dat hij nu niet goed gaat begrijpen dat het écht heel fout is wathij heeft gedaan! En nu zit ik alleen op kantoor, tot 12.00u. Dan komt mijn collega pas. Maar ik doe mooi de deur niet open van kantoor als er aangebeld wordt... Dus nouja, ondanks dat ik best nuchter was na het incident, zit de schrik er nu goed in. Hij had me zomaar in mijn buik kunnen slaan. En hij kan de gevolgen niet overzien en is in zo'n bui letterlijk blind van woede. Best wel eng...
@Frenzy, Nou naar mijn geld kan ik fluiten hoor. Het bemiddelingsbureau had mij toegezegd te gaan betalen als het Uwv dit niet zou doen. Nou gister besloot het Uwv het niet te doen ( en ze hebben gelijk ) en nu haken hun ook af en moet ik het maar lekker zelf uitzoeken met het Uwv terwijl ik daar geen reden voor heb. Nu kan ik een advocaat nemen maar is nu geen geld voor. Oh kijk jij bent dus al wel goed op de hoogte voor het aanvragen van het verlof Lekker he als je dat straks allemaal geregeled hebt..aftellen !! @Zebra,Heel veel succes straks ! @Shadow, Jeetje wat een ex zeg..vaag figuur! Slaat nergens op dat hij zo reageerd en gelukkig ben jij rustig gebleven Knap hoor ! enne je hebt goed geslapen en laat hem je dag niet verpesten ! @Leske, Fijn dat je een goed gesprek met je mannetje hebt gehad en hoop dat je vertrouwen weer snel terug is in hem ! @pioentje, Sterkte meid, hopelijk voel je je snel beter ! @Missiemaartje,Jeetje meid het zit je niet mee, erg balen dat je niet in een rolstoel naar buiten mag gelukkig viel de katheter nu mee. Heel veel sterkte nog. @Anna, Zo jij bent goed bezig meid ! Hier ook altijd een schema die ik aanhou in het huis. Werkt het fijnste @Buren, ik weet niet meer wie het zei, maar hier hetzelfde. Wij hebben ook niet zoveel contact met de buren. Keer een praatje maken en verder niets en weet niet of ik ze nou een kaartje moet sturen omdat ik ook vind dat dat overkomt als een uitnodiging..wat zouden jullie in deze situatie doen? Weet niet meer wat er verder geschreven is...lekkere zeef hier Fijne dag in ieder geval !
@Rens Jeetje dat gaat dan snel. Hopelijk mogen jullie je ukkie dan ook snel lekker mee naar huis nemen! @Buren Hier de buren wel een kaartje. Ach we hebben er 100 dus die paar meer. Gisteren voorlichting gehad in het ziekenhuis op de verloskamers en kraamafdeling. Geeft me een lekker gevoel. Je mag gewoon in bad, baarkruk, ballen om op te hangen, muziekje mee enz. Aansluitend ook 2 uur voorlichting gehad over borstvoeding. Echt een aanrader voor iedereen die BV wil gaan geven. Heb echt wel tips gekregen waardoor we er samen wat zekerder in stappen
@Foxy,Fijn dat het je zo'n goed gevoel geeft en je zoveel mag in het ziekenhuis ! @Rens, Jeetje meid dat is inderdaad spannend, ook nu al te weten dat je met ongeveer 37 weken ingeleid gaat worden. Hoop dat je jullie kleintje dan snel mee naar huis mogen nemen !
Rens: dat is wel even wennen aan het idee dat je over 5 a 6 weken jullie wondertje al in je armen hebt! maar wel beter dat ze het risico niet willen lopen! Leske: fijn dat jullie goed hebben gepraat! Lucht ontzettend op! Shadow: wat jammer zeg, dat ie dan zegt dat ie belt en vervolgens zn afspraken niet nakomt! En dan ook nog zulke smsjes sturen!!!! Sukkel!!! Pioentje: wat een heftige nacht heb jij achter de rug zeg! Is de verloskundige al geweest? Hier een rotnacht gehad! Heb vanaf vannacht al heel erge steken onder in mn buik. Denk dat t komt van indalen ofzo, maar t doet echt zeer. net een soort van messteken! Nu nog steeds! Kan de verloskundige wel bellen maar denk toch dat t erbij hoort... of niet?
@verzorgingsproducten: lastig idd, want ik weet nog dat we bij de eerste ook veel te veel hadden. Dit keer denk ik dat ik het volgende wil hebben: *sudocreme *badolie *shampoo *bodylotion *creme voor droog huidje (onze dochter had hele droge handjesen dat spul werkte toen echt geweldig) *wasgel
Nou ja... ik ben inmiddels iets meer dan een jaar thuis, en eindelijk begint het besef te komen dat ik beter alles heel gestructureerd en regelmatig kan doen. Niemand anders doet het namelijk, als ik het niet 'kan' vanwege de zwangerschap, of er geen zin in heb. Vandaar: iedere dag stofzuigen, iedere dag een beetje strijken, iedere dag de badkamer stofvrij (we hebben nieuwe, donkergrijze, handdoeken....), iedere dag alle was wegwerken, 's ochtends meteen de vaatwasser uitruimen, etc. Ik had er ook een handje van om alles wat ik koop (behalve boodschappen dan, haha!) op tafel uit te stallen. Dat doe ik ook niet meer. Als ik thuiskom, wordt alles wat ik bij me heb direct opgeruimd! En dat heeft me dan een jaar gekost, hihi! Beter laat dan nooit!
@Foxy leuk he zo'n inlichtingsavond! Ik had hem in november al, en ben blij dat ik geweest ben! In de grote verloskamer is een bad. Lijkt me fijn! Maar goed weet toch niet hoe of wat ik op dat moment wil haha! Jeetje die banners, sommige al zelfs bijna 33 weken!! Spannend!!
@Rens: spannend, dan komt het nu wel heeeeel dichtbij! Ik hoop dat alles mee gaat vallen! @Pioentje: ik hoop dat je je snel weer beter voelt! @Beesie: die steken horen er inderdaad bij. Kan zowel indalen als een 'nieuw' soort bandenpijn zijn. Ik heb het de afgelopen weken ook behoorlijk gehad, en gisteren ook aangegeven bij de vk. Helaas nog niks ingedaald.... @Verzorgingsproducten: Hier alleen zeepvrije wasgel van zwitsal, en sudocreme. Voor mezelf (bv) bepanthenzalf. Ik heb van mijn zoontje al 2 jaar een volle fles bodylotion en een volle fles oliegel staan... Van een vriendin met een allergisch dochtertje had ik ook nog een fles 'schuimbadje' gekregen, maar dat vond ik helemaal niks: krijg je zo'n superschuimend kindje van, en dat is alleen maar lastig met afdrogen, haha!
Ik vind trouwens een geboortekaartje niet direct een uitnodiging hoor...ik heb de vorige keer van de buren ook wel een kaartje gehad maar ben niet langsgegaan. Wel een kaartje teruggestuurd en eventjes over de schutting naar de kleine gegluurd toen die in de tuin lag! Verder niks eigenlijk...had het gewoon gezien als soort 'mededeling' dat er weer een buurjongetje bij was...
@Voorlichtingsavond: wij gaan vanavond. Ik wil thuis bevallen, maar je weet maar nooit hoe het loopt, en dan vind ik het wel handig om gezien te hebben waar ik dan terecht kom!
beesie, ik heb soms ook van die messteken, en dan echt alsof het in het schaambot is, erg pijnlijk. Moet wel zeggen dat ik het eigenlijk niet meer heb gehad sinds ik hele dag in bed lig. eigenlijk nooit navraag gedaan bij de vk omdat het altijd maar een 10 minuten was, en dan bijvoorbeeld 2 dagen geen last had. en nu al een week of 2 niet meer