Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Owhhhhh........ wat hebben jullie weer veel geklets in de afgelopen uren................... Hihihi!

@ Anna; fijn dat je nog een liggingsecho krijgt! En hopelijk nog mooie foto's mee! Hoop dat het een beetje gelukt is met het huishouden....

@ Ceberus; fijn dat het goed was bij de VK, je bent nog maar bescheiden aangekomen... Je hebt ook nog een super mooi figuur (zou niet zeggen dat dit je vierde zwangerschap is). Oei dat verhaal van je buurvrouw, is wel heel slecht (van die ligging!)! Hier gelukkig wel hele leuke buren (lopen de deur niet plat, maar als er wat is....). Succes mrg bij de echo!

@ Gentle; zou fijn zijn als manlief dan weer wat meer thuis is! Dit is de laatste maand dan hij 5 dagen werkt ipv 4?

@ Cupido; mooie kleertjes, maar kan dat mn kleine mannetje niet aandoen :)! Hihi!

@ Naomi; veel plezier met shoppen vandaag, hoop dat het n beetje lukt

@ Mon; jammer dat je niet naar bert vswicher gaat, wel erg leuk! Hier ook regelmatig last van verstoppingen :(

@ Rens; das idd snel, 37/38 weken... Maar ze willen natuurlijk geen risico nemen, jullie ventje loopt nog steeds achter (zeggen ze dan ook hoeveel?) Zal ook wel spannend zijn voor jullie! Hoop dat het straks gewoon allemaal mee gaat vallen.
    Bedoel je dat je 12 wasjes achter elkaar hebt gedraaid????!

@ Suzanne; mooi gedicht meid!

@ Pieontje; beterschap meid! Goed dat je ff de vk hebt gebeld, nu rustig aan doen en ik hoop dat het snel beter gaat!

@ Leske; gats vervelend van je nacht, wel fijn dat je weer goed op een lijn zit met manlief... En idd de waarheid duurt het langst en tis niet leuk als je in een relatie liegt (om wat voor reden dan ook...) Ben blij dat het weer goed is meid, want jullie zijn wel een heel speciaal stel!

@ Eveline; jij zit ook bij FBTO ;) Hier twee keer een kraampakket gehad... Haha heb dus alles dubbel (3 x 9 maanden boek, 2 x baby's eerste maand....). Wat fijn dat je zo goed behandeld bent bij de tandarts! Fijn dat je manlief weer aan het werk hebt gekregen! Tja meid en ik vind het nog steeds heftig van dat incident, en wat stom dan dat zo een manager er zo laks mee om gaat, terwijl jij je beste beentje gelijk weer voor zet... Beetje stank voor dank! pas goed he, maar volgens mij doe je datw el!

@ Shadow; wat blijft die ex van jou toch moeilijk doen, pfff hij weet echt niet waty hij wil! maaaaarrr Jij bent veel sterker he! Knuffel meid!

@ Sjors; meid meid toch! Wat een ellende! Heb je nu helemaal geen inkomsten? Echt frustrend dit allemaal, en vooral omdat het iedere keer nergens op uit draait... Maar heb je nu wel recht op je verlof?

@ Zebra; succes met de echo, we horen het straks!

@ Overslagrompers; ik hoor echt altijd tegenstrijdige verhalen, de een vind ze helemaal gewel;dig en de ander niet....

@ Buren; hier krijgen de buren wel een kaartje (maar wij wonen echt in een dorp....).

@ Verzorgingsproducten; ben er nog niet over uit, ook niet welk merk... Hoor ook vaak zoveel tegenstrijdige berichten....

@ Geboortekaartje; ik vind het ook niet direct een uitnodiging, eerder een mededeling....

@ Babyvoelen; af en toe doet hij me ook pijn, maar tis niet dat hij als een wilde aan het bewegen is zeg maar. Maar merk dat ik af en toe wel eens 'Auuuwwwhhh' roep... Verder heb ik het idee dat hij af en toe in me liezen probeert te kruipen, heel vreemd gevoeld?! Herkenbaar voor iemand? En mijn blaas is momenteel heel intresant? Als hoofdkussen of stressbal? Heb soms echt dat ik opeens heel heftig moet plassen en dan kan het zo maar weer weg zijn....

2. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het maakt echt niet uit waarom je je ziek meldt. Zodra je met 34 weken geheel of gedeeltelijk ziek bent, gaat je verlof met 34 weken in (mits zwangerschapsgerelateerd). Het maakt dus niet uit of je zelf besluit dat het niet meer gaat of dat de vk het adviseert.

3. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Vanmiddag maar weer s ff shoppen bij een babyspeciaalzaak hier in de buurt samen met vriendlief... Babydroom in Urk! Ff kijken of ze daar zo'n gipsset verkopen... En wil meteen zo'n setje dat ik afdruk kan maken van het handje en voetje van die kleine. En misschien kom ik nog wel wat leuks tegen, haha. Verslavend!!!!!!

4. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Ego; vandaag komt de kraamzorg langs, moet heel het huis poetsen, maar merk dat ik vandaag niet zo in m'n hum ben.... Manlief is er vanmiddag niet bij, opzich natuurlijk geen probleem, maar als we het over Loek gaan hebben, heb ik liever dat hij erbij is (als steun zeg maar).

Gister weer cursus gehad (samen bevallen) opzich heel leuk en leerzaam, maar het rakelt soms zoveel bij mij op, zo bespreek ik daar soms ook wel is wat over Loek (wat ik opzich wel fijn vind). Maar had het gister weer heel slecht, kwam weer veel boven....

Nu dus echt een beetje een baaldag... Pfff en ik moet nog zo een hoop doen, maar heb geen zin :(

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    he, wat vervelend voor je.... ;)

6. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ missimaartje; hoe gaat het vandaag meid? En hoe is de nacht geweest?

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ok bedankt allen voor de antwoorden!
    ga ervanuit dat verlof dan eerder begint (ben ook niet van plan me ziek te melden hoor nogmaals maar vroeg het me af)

Zebra succes bij de echo!

8. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Meeting; hier nog eens het lijstje! Gaan we in Utrecht afspreken bij dat pannekoekenhuis (theehuis?) Mon jij had een keer een link geplaats toch?

Zaterdag 28 januari, meeting in Utrecht (midden)

Eveline (auto, omgeving rotterdam. Carpoolers welkom)
    Frenzy (auto)
    Mon (auto)
    Pioentje (auto)
    Leske (auto carpoolt met Frenzy)
    Cerberus (auto carpoolt met Frenzy )
    Eva (onder voorbehoud...)

Zaterdag 28 januari, meeting in Kampen (noord)

Lautjuh
    Gentle (kan bij mij thuis!)
    Sjors22

Zaterdag 28 januari, meeting in Eindhoven (zuid)

Frenzy
    Leske
    cvermeulen

Kan niet
    -Stephanie (moet werken)
    - Sasjuh
    - Sheena (op vakantie)
    - Zebra (ivm omstandigheden)
    - Foxy
    - Missiemaartje (ivm omstandigheden)
    - Fropste (te ver weg)
    - Mupkuh (te ver weg)
    - Naomi
    - Rens
    - Roos (te ver weg)
    - Beesie (andere afspraak)

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    praten, praten, praten, praten, praten.......

Begrijp dat het zeer doet (understatement), maar tijdens een bevalling kan het helemaal door je hoofd gaan spoken...
    hier kwamen tijdens tweede bevalling al dingen naar boven, die ik blijkbaar bij eerste niet verwerkt had (en waar ik totzover) geen problemen mee had gehad....

en is jouw situatie veel pijnlijker....

Begrijp goed dat jij je man erbij wilt hebben.... maar bedenk wel, dat kraamhulp ook vaker dit meemaakt... :(

dikke knuffel....en hebben we samen een baaldag vandaag...en gedeelde smart is.... halve smart!!

xxx

10. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    #2870 Frenzy, 11 jan 2012
    Laatst bewerkt: 11 jan 2012
    Thx meid, en jij ook een dikke knuffel! Voor jou vandaag ook een rotdag...

En praat er goed over, maar af en toe is het vedriet nog zo intens.... En het komt vanmiddag wel goed!

Sommige mensen zeggen; het verdriet moet slijten...... maar dat doet het nooit.............. je leert met het verdriet omgaan, maar het wordt nooit minder!

11. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maanden van niet/nauwelijks slapen breken toch op. Overvallen door extreme duizeligheid (ik vermoed Meniere getriggerd door vermoeidheid). Dus zo richting ziekenhuis om daar met medicatie een nachtje te slapen. Niet leuk, wel keihard nodig! Tot morgen meiden, hopelijk ben ik dan weer als herboren!

Misschien dat ik vanuit het zkh nog even mee kan lezen?! Als ik niet te duizelig blijf. :(

Liefs, Leske

12. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Lekse; goed van je dat je dat gaat doen, begrijp dat het niet fijn is, maar je moet even goed doorslapen! Hoor het wel als er iets is!

13. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @cerberus nou dan mag ik zeker wel wat aan mijn darmen gaan doen, want dat is een regelrechte ramp!

wat voor probiotica???

@leske, jeetje meid, rustig aan goed slapen!

14. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    De nacht was hier prima verder. Mijn buik is rustig gelukkig.

Vanochtend weer even niet goed, licht in mijn hoofd. Maar dat kon van het liggen en douchen komen.

De arts was net langsgeweest. Ik moet in ieder geval tot 30 weken (= maandag) in bed blijven liggen. Als we dat termijn gehaald hebben, mag ik weer wat meer uit bed. Misschien dat ik dan (als dat goed gaat) wel weer naar huis mag. Hoop zelf met 31 weken ofzo. Ik vind 32 weken wel een goede termijn om te bevallen. Ook al is langer natuurlijk beter. Voor mij hoeft het niet tot 40 weken zo te duren. Dat mag ik voor mijn gevoel eigenlijk niet zeggen, maar dit is ook geen leven zo.

@ Rens; spannend dat ze je wrs inleiden met 37/38 weken; das al bijna voor jou!

@ Pioentje; wat erg dat je je zo slecht voelt.. goed in de gaten houden!

@ leske; Fijn dat het weer wat beter gaat met jou en je man. Inderdaad blijven praten, da's het beste wat je kunt doen.

@ zebra; ben erg benieuwd hoe je afspraak was meid!

@ buren; hier een goede relatie met de buren, dus die sturen we ook een kaartje. Vind het wel leuk als ze langskomen! Met de andere buurman niet zoveel relatie, zien we erg weinig maar sturen we ook een kaartje. Vrijdag komen de buren zelfs op ziekenhuisbezoek. Een goede buur is belangrijk!

@ shadow; wat een moeilijke ex heb jij zeg. Pff ik zou er helemaal gek van worden.

15. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Hier en EGO:
    Hier net bij de huisarts geweest ben al dagen heel moe, hoofdpijn, echt nul energie hebben mij hb geprikt en die was 5,7 daar schrokken ze echt van! gezien die minimaal 7 mmol moet zijn.
    Heb ijzertabeletten gekregen en gelijk lacutose om mijn darmen wel opgang te houden anders krijg ik weer verstopping die ik al had!
    ben benieuwd of ik mij beter ga voelen want iedere keer het gevoel hebben dat je flauwval en je hart uit je borst klopt met geen lucht krijgen is echt heel beangstigend!

16. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cvermeulen: ohja, leuk.... ijzertabletten. Gelukkig heb ik ze deze zwangerschap nogn iet nodig gehad. Vorige keer was het voor mijn darmen een regelrechte ramp. Nou ja, als je je maar snel weer beter gaat voelen!

@missiemaartje: snap wel dat je zo niet door wilt tot aan de 40 weken. Is misschien wel beter voor je kindje, maar niet voor moeders. En tja, je wilt er toch ook wel voor je kindje zijn als hij komt. Hopelijk ga je nog voor de 32 weken! Dat zou al een hele mooie termijn zijn in jouw geval.

Over 32 weken gesproken: daar ga ik vrijdag overheen. Mag ik als het goed is 'gewoon' in ons eigen ziekenhuis bevallen. Weer zo'n mijlpaal eigenlijk.

@Prenatal: geen pakje en ook geen geld, dus net maar even gebeld. Terugboeking zou de 10e verwerkt zijn, dus vandaag of morgen zou ik het geld terug moeten hebben. We zullen zien!

17. lilsuz

lilsuz Actief lid

5 mrt 2011
    267
    0
    0
    telefonisch adviseur ABN Amro
    Noord-Brabant
    jn er nog dames die op 21 Januari model willen zijn voor een bellypaint wedstrijd in gorichem??

Ik kwam een adv tegen en ze zoeken nogsteeds zwangere buiken..

Stuur me een priveberichtje met je emailadres als het je leuk lijkt... dan geef ik je mailadres door.

18. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @missiemaartje, ja logisch dat dit ook niet opschiet voor jou zo! Hopelijk mag je snel meer!

Ja gesprek heeft toch nog een beetje positieve wending gekregen, ga nog proberen te praten met hem. Hopelijk veranderd hij straks als hij de baby ziet. Maar dit schiet niet echt op zo met verwijten. Vind ook dat we eens moeten stoppen met heen en weer gezeur. Maar hij draaid alles om. Ik doe volgens hem al maaaanden lelijk...! Heel mooi...

19. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    @Leske- Hopelijk scheelt het wat meis, rustze... Knuffel!

@cvermeulen- Ook voor jou, hopelijk voel je je snel beter. Rustig aan, dikke knuffel!

@Missimaartje- Ik snap heel goed als je al heel lang zo sukkelt dat je het voort wel gehad hebt. Hopelijk blijft het rustig en kun je straks weer wat uit bed dat scheelt al veel. Knuffel!

@Frenzy- Balen van je baaldag, ook wel erg begrijpelijk dat er op bepaalde momenten dingen boven komen, en dat zal nog wel vaker gebeuren denk ik zo. Goed praten meis! En laat je niet gek maken, vaak komt de kraamhulp alleen maar even praten, hier was in elk geval geen huiscontrole. Doe het lekker rustig aan! Knuffel ook voor jou!!

@Cerberus- Ook een baaldag, doe het rustig aan denk aan jezelf! Knuffel!

@Knuffeldag! Knuffels voor iedereen die ze nodig heeft! ;)

@Shadow- Pff, wat een lastige toestand zo met je ex, probeer het langs je heen te laten gaan meis... Want proberen te genieten van wat er komen gaat, is veel belangrijker als al die energie die je in je ex steekt. Zou fijn als jullie als 2 volwassenen met elkaar om kunnen gaan, ook voor jullie kleintje. Misschien wat op papier zetten wat je graag zou willen en verwacht, en andersom wil wel eens helpen. Papier is geduldig. I.p.v. in boze buien elkaar dingen naar het hoofd slingeren. Al die ellende moet je nu niet hebben. Rustig aan meis!

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nou.. was nog geen 10 minuten thuis van de groeiecho of de vk belde me.. voelde de bui dus al hangen.

a.s dinsdag afspraak met de gyn. ze wil me toch doorverwijzen ivm de groeiachterstand + weinig vruchtwater
    ( wat de vorige echo nog niet zo was )

hoofdje is nu 27.0 en buikje is 27.3 ,
    allebei dus niet eens in de buurt van 30.1 :(

ben behoorlijk geschrokken en weet ook niet goed wat te verwachten nu eigenlijk

ook in alle emotie vergeten te vragen wat de gyn nou eigenlijk gaat doen dinsdag , maar moet morgen toch forumulier ophalen in de praktijk dus vraag dan nog wel het een en ander.

heb er geen goed gevoel over :(

Deel Deze Pagina