Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zo wij hebben vanmiddag weer heerlijk geld uitgegeven!!! We hadden een tijdje terug van iemand een badje met standaard gekregen maar die vonden we eigenlijk niet zo heel erg mooi dus we hebben nu een nieuwe gekocht van BebeJou, met van die zwitsal-pompjes erin! Helemaal blij mee! Verder nog een roze maillotje van Name-It, versiering voor straks in huis, van die cassettes voor in de luieremmer, enz... Meteen ff doorgereden naar de Kruidvat... 3 pakken luiers voor 15 euro! En nog ff wat Zwitsal-producten meegenomen. Nu hebben we ECHT alles in huis, heerlijk idee!

Heb net voor de zekerheid de verloskundige ff gebeld over dat ik zo'n pijn heb vanaf vannacht maar ze zei me idd dat dit komt omdat ze flink aan het indalen is. Ben benieuwd, volgende week moet ik weer voor controle dus ben benieuwd of ze dan volledig ingedaald is!

2. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    @Frenzy, wat fijn dat het gesprek goed ging. En dat je man toch nog thuis was op tijd. Aerosleep geen ervaring mee, maar lijkt me inderdaad afzetterij als je nog een hoop geld moet betalen voor extra dingen.

@Beessie- Heerlijk he, lekker shoppen. Ik heb die badjes ook gezien en vond deze helemaal geweldig, zag er toen één op marktplaats met in dezelfde stijl emmertje, wasbakje enz. Super leuk. Uiteindelijk hebben wij ook een simpel badje met standaard gekregen, daar doen we het maar mee. Hier ook nog wat laatste dingetjes gehaald, flessenborstel, haarborsteltje, nagelschaartje van dat prul wat je altijd vergeet. Fijn dat je zo goed als alles in huis hebt, geniet ervan!

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Zebra: balen zeg, die onzekerheid!

@Kraamzorg bij vroeg bevallen: ik kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen dat je thuis geen kraamzorg meer krijgt als je kindje langer in het ziekenhuis moet blijven. Wat ik namelijk vorige keer aan de kraamzorg heb gehad: huishouden, lichamelijke controles, eten en drinken en het feit dat ik 's middags even kon rusten. Qua verzorging hadden we het eigenlijk heel snel onder de knie, en dat leer je dan in het ziekenhuis natuurlijk ook. Dit keer verheug ik me ook erg op de kraamzorg, maar dat is dan vooral omdat me dan weer een boel werk uit handen genomen wordt. (Manlief had vorige keer namelijk alleen die 2 dagen vrij, en gaat het deze keer proberen te rekken tot een week, maar dat is nog lang niet zeker...)

@Ego: zodirect nog naar het ziekenhuis voor de rondleiding/voorlichting. Helemaal geen zin meer in eigenlijk...

4. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Goedeavond meiden :D Ik kom even snel zwaaien :)

Ben echt kapot dus ga weer plat op de bank. Misschien dat ik straks of anders vrijdag even bij doe lezen.

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Frenzy,
    wij hebben ook aerosleep,+ de hoeslakentjes.
    of het echt beter zou zijn.. geen idee
    maar gevoelsmatig vind ik het prettig om alles van aerosleep te hebben.

@beesie,
    leuk die badjes he met pompjes :D wij hebben er ook 1,
    vind het zo schattig haha

@missiemaartje,
    wat ze dinsdag gaan doen..
    ja ik weet er het fijne ook niet van!
    In ieder geval een groeiecho weer, kijken naar het vruchtwater, naar de placenta
    en een doppleronderzoek.. ( zoiets?! , iets met de navelstreng en bloedvaten? ben de naam even kwijt! )
    en verder heb ik geen idee. laat het maar op me af komen

6. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Effe ego berichtje,

Ben helemaal happy :D:D Ik krijg toch een voorschot :D
    Morgen krijg ik te horen hoeveel en wanneer dit uitbetaald word !

Weet niet wat ze bezielt, eerst niet en dan weer wel maar ik vind het prima :D Hoop dat het snel is en het een redelijk bedrag is van wat ik hoor te krijgen :)

Sorry voor het ego berichtje !

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    sjors, wat fijn!!!

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frenzy, ik heb ook de hoeslakens van aerosleep. Slechts 2. Is zo gewassen dus een stapel vind ik overdreven.

9. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Sjors: wow gefeliciteerd meis! Dat is goed nieuws zeg!!! Ik ben benieuwd!!!!!!

10. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    Thx beesie en zebra :) ben echt super blij !

@Zebra, wat gaat er precies gebeuren dinsdag bij de gyn. ( of heb ik er over heen gelezen..)

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja... dank je...

het gaat wel hoor... alleen soms van die "flashbacks"....

12. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen tijden.... onze familie is zo groot, dat we heel de dag nodig hebben...
    Ik wilde trouwens deze keer wel een eindtijd, man niet... dus heb gezegd, ok, maar als ik moe ben (en dat is vroeg op de avond) ga ik toch echt naar bed....

Kindjes gaan ook gewoon op tijd naar bed... ik vind dat je (als bezoek) weet dat het kleine kinderen zijn, dat je op tijd moet komen....

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    vriendin (die ik via hier heb leren kennen) heeft blijkbaar van die hoezen, dus zou ze voor me opzoeken...:)
    Ze vertelde trouwens dat je het tijdens kraamweek niet mag gebruiken...

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    joehoe....!!!! hopelijk een flink bedrag!!!

15. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanmiddag gaatje laten maken bij tandarts....
    DAT viel wel mee....

enige was dat kleine gup volgens mij het niet eens was met de houding in de stoel (achterover) en dus constant aan t trappen was.... verder ging ik elke keer bijna over mn nek.. (kan niet veel hebben tijdens zwangerschappen)
    Toen ik uit de stoel mocht had ik van mn mond geen last, maar wel buikpijn en harde buiken...

Geen combinatie dus met zwangeren.... :D

16. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    @Cerberus- Dacht er ook aan om het gewoon de hele dag te doen, maar er is al vaker geweest dat dat dan super laat word, omdat sommige mensen het gewoon niet snappen, die je echt buiten moet kijken. En ik ken mezelf, ook al zei ik net ook dapper: Als ik moe ben ga ik naar bed.... Vriendlief heeft er nog al eens een handje van gezellig te gaan buurten terwijl de gasten droog staan enz. Dus dan blijf ik toch op.
    Ben benieuwd. Hopen dat de meeste er rekening mee houden die komen. :) Thanks voor je reactie in elk geval.

17. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Cerberus, Ik hoop ook op een mooi bedrag :) Alles is nu mooi meegenomen maar als ik bijna alles zou krijgen kan ik lekker alles in een keer kopen voor de kleine en heb daar zoveel zin in :D

Hoop dat je een beetje door je rotdag bent gekomen en dat het weer wat beter gaat !

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Zebra: hè bah, op dat nieuws zaten we niet te wachten :( Over het te weinige vruchtwater, een vriendin van mij kreeg bij 33 weken zwangerschap te horen dat ze te weinig vruchtwater had en dus zou ze vroeger moeten bevallen. Dus met 35 weken kindje gedraaid omdat ze in stuit lag. 36 weken zwanger, ineens weer genoeg vruchtwater! Ze is nu 39 weken zwanger! Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat, maar ik zal er in ieder geval hard voor duimen.
    En wel goed hoor dat je je alvast een beetje inleest over hoe en wat mocht je toch naar het ziekenhuis moeten.

Tadaaaaaa....de lamp is dan toch vandaag op de deadline die ik hen gegeven had naar me verstuurd dus komt morgen binnen denk ik! Joehoe, volgende week dus de gordijnen en lamp ophangen en de plank boven de commode en dan kan ik de commode gaan vullen en dan is het kamertje klaar!

19. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Neeeeeeeeeeee ik word niet goed. Ik ben net bezig geweest met reageren op jullie verhaaltjes...wel een uur!!!
    En nu druk ik gewoon het x-je in en weg....waarom doe ik dat?????:$:$:$:$:$:$

Sorry maar ik ga nu echt naar bed. Ik ga mijn best doen om dan maar binnenkort het nog eens te doen.

@ Zebra: Ik herken je verhaal voor een groot gedeelte. Hier hetzelfde meegemaakt qua groeiachterstand, alleen wel genoeg vruchtwater en goede doorbloeding van de navelstreng. Hopelijk gaat het allemaal meevallen meid. Dikke knuffels voor jou.
    @ Missiemaart: Succes in het ziekenhuis wederom. Balen hoor. Hopelijk blijven de weeën voorlopig achterwegen en mag je nog even met bib blijven lopen.
    @ Pioentje: Beterschap meid. Hopelijk blijft de ORS binnen.
    @ Pompeloesje: Hoe gaat het met de rommelingen bij jou?
    @ Rens: Spannende tijden komen jou tegemoet meid. Het klinkt opeen a al dichtbij. Hoe ver loopt jullie kleine man achter?
    @ Leske: Hopelijk slaap je vannacht goed en krijg je weer een beetje energie terug. Sterkte.
    @ Cerberus en Cupido: Succes met jullie groeiecho morgen.

Dat was even snel wat me goed is bij gebleven en volgens mij ook de meiden voor een extra knuffel.

Welterusten allemaal.

Femme

20. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Sjors; fijn meid! De aanhouder wint he! Super meid!

@ la femme; gast wat balen meid, hier ook een aantal keer gehad... Doe nu altijd CRTLA + CRTLC (zodat ik het nog terug kan plakken...)

Deel Deze Pagina