Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook meteen toen ik het las, de hik. Heb ik ook regelmatig, of nou ja, de kleine dan. :)

Tjee Missiemaartje, wat een ellende. Pfff, goede communicatie zeg, slecht hoor. Succes meid!

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Zebra: ik moest ook meteen denken aan de hik! Heeft deze uk ook af en toe. Bij zoonlief werd ik er echt gek van want die had het op een gegeven moment wel 10 keer per dag ;)

3. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @ zebra idd de hik! Hier zo'n 3 x per dag!

@ missieMaartje m'n mond valt open. Stelletje mafkezen! Wat een beleid. Begrijp helemaal dat je overstuur bent!

@ego surprise party geslaagd! Nu wel super moe en daardoor neerslachtig. Net keihard zitten janken. Zat gister een lul op dat feestje tegen me, ja nu is je hele leven voorbij. En geen enkele vent die begint aan een vrouw met een kind. Ben opgestaan en weggelopen wat denkt hij wel niet. Maar toch zat het me dwars vanochtend.

Ook mis ik mijn oude leven en ben bang helemaal down te worden straks en dat wil ik niet. Wil graag mijn eigen lijf terug, en weer dingen zoals sporten doen, en een keer gewoon uitgaan. Maar dan voel ik me weer schuldig dat ik dat denk. Baal er gewoon van dat ik hier samen voor kies en er uiteindelijk alleen voor sta. Ben ook echt gesloopt en ik moet om vier uur nog werken tot 12 vannacht.. Nou ja als het druk is dan is de afleiding fijn.

Sorry voor mijn lange ego bericht, ga maar ff plat beetje rusten!
    Morgen voel ik me vast weer beter of misschien vanavond al! Mijn positiviteit moet weer even terug komen. Nou ja komt goed!

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    hahha wat een sukkel. Niet naar luisteren. Dat slaat nergens op. En zeker is je leven niet voorbij. Kijk maar wat je er straks voor terug krijgt! Een prachtig kindje. Ga daar eerst maar van genieten. De rest komt vanzelf ;)

5. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm... ik had een collegaatje die alleenstaande moeder was en die heeft me toch een vent aan de haak geslagen! Mijn collega's en ik vonden het totaal geen straf om naar te kijken :D (en hij was verder ook nog eens heel cute!).

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Zebra, zoals de rest dacht ik ook meteen aan de hik! Ik maakte het vandeweek voor het eerst mee. Ik voelde een regelmatige tik in mijn buik, en mijn buik bewoog een beetje alsof ik zelf de hik had, alleen minder 'heftig' en ik was het niet die de hik had....heeft ong. 10 minuutjes geduurd. Vond het wel een grappig gevoel!

@ Missiemaartje, wat een rare situatie in dat ziekenhuis zeg! Nu weet je toch ook niet meer waar je aan toe bent...ik snap wel dat je daar overstuur/ontdaan van raakt hoor!

@ Shadow, wat een rare vent die dat zei zeg...Ik heb hier ook een leuke mannelijke collega. Die is al een tijdje samen met een vrouw met 2 dochters die niet van hem zijn. Hij neemt de hele vaderrol op zich en doet het super! En mijn vrouwelijke collega was alleenstaande moeder met 2 puberdochters en is vorig jaar getrouwd met een hartstikke leuke vent (die zelfs al een kleindochter had maar dat even terzijde). Dusse het slaat helemaal nergens op! Jij komt straks een superleuke vent tegen, die ook nog eens heel leuk is met kids, en een supervaderrol zal vervullen voor je zoontje!

Every man can be a father, but it takes a réal man to be a daddy!

@ Cerberus, succes vandaag! En toch ook wel veel plezier, ondanks drukte/vermoeidheid/stress e.d.

7. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een onzin van die l*l op het feestje.
    Ik ken idd ook vrouwen met kinderen die gewoon nog een leuke nieuwe liefde zijn tegen gekomen.
    Het gevoel was je eigen lijf terug willen en sporten etc. herken ik wel. Heb ik ook wel hoor, maar dan vooral door de pijn. Van mij mag ie komen. ;) Vandaag weer zoveel pijn, loop de hele dag met traanogen. Maar je krijgt er zoveel voor terug, dat is cliché, maar zo waar. Als je kleine man er straks is, heb je vast weer tijd om te sporten en af en toe uit te gaan. Niet schuldig over voelen, Peet en ik gaan ook nog regelmatig samen weg, zonder Joosje. Er zijn mensen genoeg die het leuk vinden om eens een avondje op te passen, in jouw omgeving zeker als ik dat zo lees.
    Je gaat een fantastische moeder zijn voor je zoon!!! En de rest komt vanzelf!
    Sterkte meid!
    Liefs, Leske

8. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ shadow.. wat een onzin zeg, 2 van mijn vriendinnen zijn toen ze net een kindje hadden uit elkaar gegaan met de vader en nu hebben ze allebij al een paar jaar een hele leuke vriend... dus het zegt niets of je al een kindje hebt of niet....

@ maartje wat een vreemd verhaal, kan me voorstellen dat je daarvan over de rooie bent want echt geruststellen doen ze niet op deze manier.

@ zebra.. ik had het 2 weken geleden ook, dacht toen wel meteen aan de hik omdat ik het al eens gelezen had ergens maar sindsdien heb ik het niet meer gevoeld...

9. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voelde de kleine man vanochtend bijna niet, eigenlijk al vanaf dat ik in het zkh heb gelegen heel weinig. Dus twijfelde even of ik zou bellen. Maar hij heeft het allemaal weer goed gemaakt hoor, tjee, hij is me toch druk nu. Gelukkig maar. :)

Eerste dag van mijn verlof vandaag, leuke dingen gekocht (nieuwe spiegelreflex camera en nog wat laatste dingen voor de kleine man), maar wat een pijn. :( Verschrikkelijk... Hoop dat het morgen beter gaat.

Doeg meiden, ga zo bij pap en mam verse frietjes eten met Joosje, Peet heeft nieuwjaarsrepectie op zijn werk. Gelukkig is het weer goed tussen ons, ben ik blij mee. :) Hou ook gewoon zoveel van hem... Ben blij als ie straks weer thuis is.

Leske

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ooow die man van mij is toch af en toe ook een drolletje he...

We hadden 2 muren grijs en 2 muren wit gelatext in het babykamertje. Het grijs had een paar iniminiplekjes die niet helemaal goed gedekt worden. Hij wilde dat bijwerken en ik zei nog, doe eerst een klein beetje in een hoekje of achter de kast ofzo, want het zal waarschijnlijk wel anders opdrogen. Nou dat heeft hij dus niet gedaan. Hij heeft gewoon met een flinke kwast de kleine plekjes proberen bij te werken. En nu is dat dus anders opgedroogd...en moeten heel die muren weer opnieuw...

Ik baal er ZO van! Het kamertje had vandaag of morgen klaar kunnen zijn (eigenlijk had het al 2 weken klaar kunnen zijn). Nu moeten we weer wachten tot de witte muren/plafond goed droog zijn, dan kunnen we dat weer afplakken. Dan de grijze muren opnieuw, en dan de vloer pas leggen. Er komt dus gewoon wéér een week overheen waarschijnlijk, als het niet langer is!

11. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    even een vraagje:

volgende week zondag wordt het zoontje van vrienden van ons gedoopt. Is het dan ook de bedoeling om iets te geven ofzo? Een kadootje? Wij zijn zelf niet van de kerk en heb hier geen ervaring mee. Is ook zo lullig als iedereen iets geeft en wij hebben niks.

12. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Happymom, dank je wel voor de link! Heb hem meteen opgeslagen. Denk dat die nog wel van pas gaat komen :D

@ Lautjuh, je hoeft niet perse iets te geven. Maar de meeste mensen doen het wel ;) Wij hebben met onze dochter wel vollop cadeautjes gekregen.

@ Eveline, die mannen van ons ook hé haha! Ze bedoelen het allemaal zo goed maar helaas zien wij dat neit altijd :p

Ik ga weer lui doen ben echt zoooo moe en kan niet wachten tot dinsdag...groeiecho!

13. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kinderen zijn/worden ook niet gedoopt, maar die van vrienden wel. Ik neem altijd wel een aardigheidje mee en we gaan ook altijd wel naar het doopsel toe.

14. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ja wij zijn ook uitgenodigd in de kerk. Maar vind het lullig als ik met lege handen aankom. Ik zal even kijken voor een kleinigheidje.

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @je eigen lijf terug willen, willen sporten e.d.: ik heb dat als ik zwanger ben ook heel erg. Ik wil straks gaan sporten, weer snel in model komen, en een nieuwe garderobe aanschaffen. Maar als het net zo gaat als vorige keer, kan ik nu al voorspellen dat dat straks helemaal over is....
    Ik houd namelijk helemaal niet van sporten, en wil nu heel graag shoppen, maar weet nu alweer hoe dat straks gaat: ik koop tóch niks...
    Zoals ik al eerder schreef vind ik het heeeeel erg moeilijk om geld aan kleding uit te geven. Mijn man kwam daarstraks thuis met een trui van 70 euro voor zichzelf. Voor dat bedrag wil ik minstens 3 truien hebben.... (en die kan ik dan natuurlijk niet vinden).
    Aan de andere kant: als ik zie hoeveel (goedkope) kleding ik de afgelopen jaren naar de kledingcontainer heb gebracht, kan ik beter een wat duurdere, goede, mooie basisgarderobe kopen, waar ik vervolgens jaren plezier van heb! (maar dat krijg ik mezelf nog niet aan mijn verstand gepeuterd...)
    Ook wordt het straks sowieso lastig om er een beetje 'hip' bij te lopen, omdat ik zo lang mogelijk borstvoeding wil gaan geven, en heel veel leuke jurkjes (om maar iets te noemen) daar totaal ongeschikt voor zijn...
    Sowieso ga ik (bijna) niks kopen voor ik weer 'in model' ben, en vorige keer heeft dat een maand of 9 geduurd. Dus we hebben het dan alweer over de winter, haha!

16. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Goedemiddag!

Dames bedankt voor de lieve woorden! Doet me enorm goed! Even gesproken met mijn moeder en tante, en die vonden het ook een enorme zakkenwasser. Mijn moeder was zo des duivels dat ze hem nog zeker wilde aanspreken maar dat vind ik niet nodig.

@Leske, vervelend dat je je zo verschrikkelijk rot voelt. Laatste loodjes wegen echt het zwaarste!

@sporten, ik vind het heerlijk, gedachten op nul en gaan!

Ik kan me ook echt helemaal geen voorstelling maken bij het idee dat er straks een kleintje op je buik gelegd wordt en je dat zelf ter wereld hebt gebracht. Ik word er elke keer helemaal emotioneel van?? Krijg tranen in mijn ogen als ik daar aan denk...

Echt heel vreemd voor mijn gevoel... Ik kan me ook helemaal geen voorstelling maken nog bij het moederschap. En dan sta ik gister met allemaal moeders te praten, die zeggen dat het echt het mooiste moment uit je leven is ed. En dan denk ik, al die pijn? En dan denk ik alleen maar aan iedereen die zegt 'ja maar het is wel zwaar, alle nachten wakker enzo' en dan schrik ik weer van ohhh kan ik dit wel aan. Heb ik wel de juiste beslissing gemaakt in mijn leven om zo vroeg moeder te worden, maar abortus was gewoon sowieso nooit een optie toen ik onverwachts zwanger werd.... Want kids worden je niet zo in de schoot geworpen, je mag heel dankbaar zijn als je ze kan krijgen is mij altijd geleerd..

Nou ik dwaal weer af, mijn verloskundige zei dat alles twijfels er bij horen en veel (aanstaande) moeders dat hebben als het einde in zicht is. Wel even fijn om alle twijfels zo van me af te schrijven!

17. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Leuk om jullie stukjes te lezen over sporten en moeder worden enzo ;)

@ sporten, ja ik ben er ook klaar voor om weer mijn eigen lijf te krijgen. Gelukkig heb ik nu echt alleen een buik (+ een klein beetje extra ;) ) Vorige keer ben ik na het bevallen heeel lang + wat extra gewicht gebleven. BV geven vreet energie en was niet echt slim om dat op te lossen door te gaan snoepen :(

@ Moeder worden, overkomt je straks echt en is echt het allermooiste wat er is ;) Ik kan me nog niet voorstellen hoe het is met 2 kids. Maar komt helemaal goed hoor j;)

18. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik ben ook heel benieuwd hoe het straks met 2 gaat.

19. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ja dat lijkt me idd ook iets heel anders om ipv 1 kindje, er 2 te hebben!!

Ik moet 1 eerst nog even verwerken haha. Ach over een jaartje kijk ik hier op terug, en dan zal ik waarschijnlijk wel lachen om mijn angsten!

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    O shadow das heel normaal denk ik hoor. Ik vroeg me vanmorgen nog onder de douche uit hoe ik dat strakjes allemaal moet gaan doen. Ik was vanmorgen om half 9 wakker en vond dat ik wel errug vroeg wakker was. Toen bedacht ik me dat het met een kleintje zou betekenen dat ik uitgeslapen had als ik 'pas' om half 9 wakker was......en toen dacht ik 'dat wil ik helemaal niet' en voelde me direct schuldig.
    Maar zal allemaal best goedkomen! Moeder worden is niet niks dus is niet raar dat je twijfels hebt nu.
    En vandeweek wilde ik zo graag een keer goed gaan stappen en vond ik het zo jammer dat ik dat nooit echt gedaan heb! Maar toen bedacht ik me dat ik dat nooit heb gedaan omdat ik de drukte in een gewone kroeg al te erg vind. Ik moet er niet aan denken om op een heeeeeel groot feest (denk Sensation ofzo) te staan! Pfff dus het sloeg eigenlijk nergens op.

@ Mupkuh, je hebt gelijk...hij bedoelde het goed. Maar toch vind ik het een drolletje ;) :p

@ Kleding kopen, ik koop ook vaker goedkope kleding als dure, kwalitatief betere, kleding hoor. Is eigenlijk zonde inderdaad als je ziet hoe snel het kapot gaat of niet mooi meer is. Hier koopt vriendje ook gerust broeken van 80 euro, en truien van 60euro. Maar hij doet er vervolgens heel lang mee! Pas na 3 of 4 jaar gaat hij het gebruiken als werkkleding (ik kan sommige dingen na een half jaar wegdoen) en niet omdat het niet mooi meer is, maar omdat hij het dan weer 'zat' is.
    Maar nu heb ik dure positiekleding gekregen van iemand die zelf niet meer verwacht zwanger te worden. En dat is allemaal Esprit, Noppies, Mamalicious e.d. Niks geen Zeeman ofzo. En ik merk gewoon dat deze broeken de hele dag netjes zitten! En netjes blijven in de was (zij heeft ze 2 zwangerschappen gedragen, en ik nu dan deze zwangerschap). En ik heb zelf 1 positiebroek gekocht bij MissEtam voor 40euro (vond ik al haaaaaartstikke duur!) maar die zit echt supermooi! Is één van mijn favobroeken op het moment...
    Veel beter dan die lubberspijkerbroeken van 5 of 10 euro die ik altijd had...Dit hoop ik strakjes wel vast te houden na de zwangerschap hoor (niet de kilo's he :D)

@ Sporten, totaal geen behoefte aan! Al blijf ik wel stug trappen lopen en neem ik zo min mogelijk de lift/roltrap (dat kleine beetje conditie wat ik heb moet ik wel zien te behouden natuurlijk)

Deel Deze Pagina