Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    we waren vandaag even bij baby dump omdat wij daar alle spullen gekocht hebben en wanneer er nu iets in de aanbieding is dan krijg je het verschil met wat je toen betaald hebt terug. en nu waren alle badspullen en bedspullen in de aanbieding dus we kregen €174 terug dat is wel lekker :D

@ de hik... zeg ik vanmiddag nog dat ik het na de eerste keer niet meer gevoeld heb... heeft de kleine vandaag weer de hik. hoe toevallig haha

@ kleding.. ze hadden nu de nieuwe collectie van noppies hangen bij babydump en die is echt zoo schattig, met totempalen en hoefijzer, paardjes en indianen haha echt super schattig. we hebben meteen een shirtje meegenomen (wij hebben hem in het wit)
    Shirtjes - Tee Abby - Babykleding en kleuterkleding online 2012 | Noppies Shop Online

en van een ander merk nog een boxpakje en vest...:D

@ wassen hier druk aan de was al een paar dagen... ik baal er wel van dat er niets in de droger mag want nu hang ik alles op in de baby kamer en moet ik dus met de volgende lading wachten tot de eerste droog is pfff...

2. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Oh ik moet ook echt een keer gaan beginnen met wassen! Echt vreselijk, het is zooooveel!

Ben al blij dat ik bij Babydump het matrasje heb gehaald van de week. Ben zo lui als ik weet niet wat. Mijn broer komt wel voor eind januari even het ledikantje opzetten, heel lief :D

Hebben jullie je 'vluchttas' al staan?

3. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @sheena leeeeeuk dat shirtje :D

4. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    Ja die heb ik al klaar staan... op mijn zwangerschapskaart en paspoort enzo na is hij helemaal gepakt...

toevallig vandaag nog het laatste gekocht wat ik nodig had... de mooie onderbroeken a la bridget jones haha.

heb er 3 in mijn tas zitten moet wel genoeg zijn toch???

5. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ohh ik moet nog van die lelijke onderbroeken kopen, en voedingsbh's en even paar wijde tshirts..

Ohhh ohh, ik moet maar eens actie gaan ondernemen denk ik zo! Mijn ma zat ook al te zeuren van zal je niet eens iets gaan doen? Ik ben af en toe een beetje té relaxt geloof ik!

6. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Ha dames!
    Ben weer een beetje tot leven gekomen!
    Jeetje wat kun je aftakelen in een paar dagen, ben vandaag voor het eerst in 6 dagen buiten geweest. De diarree is nog ( steeds) niet over, een beetje een hardnekkige, maar gelukkig blijft alles weer een beetje binnen! Had te weinig puf om te lezen, ga zo even alles terug lezen.

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier de vluchttas nog niet klaar staan hoor, lijkt me dat ik daar nog tijd genoeg voor heb. Zoveel werk is dat toch ook niet, wat spullen in een tas pakken?

Wassen ben ik nu bijna mee klaar, er hangt weer een lading aan het wasrek en moet nog een paar dingen wassen. Ach moet met mn verlof ook wat te doen hebben he!

8. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @Sasjuh gelukkig haha ben ik niet de enige.

Nou die tas kan ik met mijn vergeetachtigheid maar beter op tijd klaar hebben staan. Heb gewoon geen flauw idee wat ik er in moet stoppen.

Stomme oma onderbroeken, gadverdamme die wil ik niet aan. En het idee van kraamverband... VERSCHRIKKELIJK.

Zal dat afzien worden zeg!

9. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sporten: ik merk sinds een paar dagen dat ik daar ook weer ontzettend veel behoefte aan heb! Nu doe ik helemaal niks meer, en ik mis het gevoel na het sporten wel....

Ik had trouwens ergens gelezen dat je 500 tot 700 calorieën per dag zou verbranden als je borstvoeding geeft! Dat vond ik toch wel een hele motivatie :D;)
    Maar die cijfers zijn misschien een beetje overdreven (én dan heb ik het natuurlijk niet over snoepen, en mezelf kennende... :) )

10. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hier ook nog geen vluchttas klaar staan.

sasjuh: ik zou het maar wel doen. Ik was blij dat ik het toen wel gedaan had. Ben halsoverkop naar het ziekenhuis gegaan. Ik was blij dat die tas al gepakt was. Als ik dat manlief had moeten laten doen was het niet goed gekomen haha.

Volgens mij is via google wel te vinden wat er in een vluchttas moet zitten.

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Vluchttas lijstje staat als het goed is op onze maart-mama site!

Oma onderbroeken??? Waarvoor zou je die nodig hebben dan? Ik heb ze bij mijn eerste ook niet gebruikt en niet gemist, zou dus ook niet weten waarom ik ze dit keer nodig zou hebben....

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Laurier ik ga het ook wel doen hoor, bedoelde meer van zo veel werk is het toch niet dus kan dat prima in mijn verlof een x doen.

13. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ja ik heb ze wel gekocht... is voor ons de eerste dus ik heb geen ervaring van een vorige zwangerschap en overal adviseren ze grotere onderbroeken voor het kraamverband dus dan koop je die ook maar netjes haha

plus dat het kraamverband nooit in mijn ondergoed zou passen

14. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de vluchttas nog niet klaar staan, maandag gaan we op vakantie, de week daarna ga ik de tas klaar zetten. Ik heb echt het gevoel dat ie te laat gaat komen, in ieder geval niet veel te vroeg, dus maak me niet zo druk. En als het onverhoopt toch begint, komt het ook wel goed. Ga ook nog met een gerust gevoel op vakantie hoor.
    En omaonderbroeken ga ik niet kopen, een deel van mijn zwangerschapsondergoed, kan ik best na de bevalling nog aan. En heb ook gewoon fijne boxers enzo dus ga er niet speciaal iets nieuws voor kopen. Bij Joosje ook niet gedaan en was ook echt niet nodig.
    Wel vandaag een nachthemd gekocht, ik slaap altijd bloot dus had het niet. Dat is dan toch wel handig natuurlijk.

Doeg! Leske

15. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ah zo. Ik snap het. Inderdaad kan ook makkelijk in je verlof.

16. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hey meiden

Nou hier is zoonlief toch weer ziek geworden. Om 01:30 ben ik hem toch gaan tempen (hij wil dat liever niet) en toen had hij 40.1. Schrok me rot. Snel een pm gegeven. Hij klaagde vooral weer over hoofdpijn. Toen, nog geen 10 minuten later, gehuil en geroep. Ik naar hem toe. Lag hij op de grond...hij wilde naar mij toe komen..zo zielig. We hebben toen maar besloten om hem bij ons in bed te leggen met als resultaat dan ik en mijn vent vrijwel niet geslapen hebben ;)
    Vandaag heel de dag knudde. Erg warm, hoofdpijn, niet gegeten en weinig gedronken. Net wederom 39.0. Hopelijk knapt hij een beetje op.
    Ik zou met hem vanmiddag naar de Jip en Janneke musical gaan, maar heb nu dus mijn dochter van bijna 2 meegenomen. Ik was wat bevreesd, maar ze deed het echt super. Ze was diep onder de indruk. Daarna keukentje bij de IKEA gehaald en in mijn bakfiets gelegd...wat was dat ding zwaar zeg..pffff.

@ Missiemaart: Blehhh wat een vervelende manier van communiceren. Echt balen dat er zo zoveel verwarring ontstaat. Maar is het nu 2 cm ontsluiting of niet? Hopelijk krijg je voor maandag nog de duidelijkheid die je wilt.
    Ik werk in het zh en het is gewoon zo jammer dat de artsen vrijwel niet met elkaar communiceren...tenminste daar heb ik vaak het idee van. Is je buik verder wel rustig? Succes.
    @ Shadow: Ik kan me je gevoel goed voorstellen. De eerste keer dat ik moeder werd vond ik ook reuze spannend..wat nou als ik geen moedergevoelens heb etc...maar die moedergevoelens worden meestal mee geboren...zodra je je kleintje zo meteen vast hebt, dan voel je dat. Het gevoel is niet te omschrijven en de rest is in het begin uitvogelen, maar wat vooral belangrijk is, naast alle vreselijke vele goed bedoelde adviezen, dat je naar je eigen moederhart luistert.
    En ik kan me voorstellen dat je je even flink rot voelde vanmorgen. Er komt zoveel op je af en je moet het ook nog eens alleen doen. Respect daarvoor. En laat die domme mannen maar praten. Je ziet er fantastisch uit..dat komt heus wel goed.
    @ Beesie: Hoe was de fotoshoot?
    @ Cerebrus: Heb je het allemaal overleefd? Petje af dat je zo door kan gaan, terwijl je eigenlijk op bent en dan ook nog met 3 jonge kids. Je bent een top mama. Nog "maar" 10/12 weken en dan is de pijn hopelijk snel weer voorbij.
    @ Zebra: Ik wilde de hik zeggen, maar zag dat iemand het al had geopperd. Ik las pas ook dat als je kindje veel de hik heeft ze veel vruchtwater inslikken. Misschien drink jouw meisje de hele dag door vw.....In 1 van die verhalen stond dat dat wel de oorzaak zou kunnen zijn van weinig vw..maar of dat echt zo is.
    Lekker dagje verder gehad?
    @ Leske: Fijn dat de kleine weer goed aanwezig is. Leuk dat je je eerste dag goed besteed hebt, maar balen van die pijn joh. Hopelijk knapt het weer wat op. Frietjes doen wonderen... ;) En fijn dat Peet en jij weer okee zijn.
    En alvast een fijne vakantie. Waar gaan jullie heen?
    @ Eveline: Tja wat heb je eigenlijk aan mannen ;););) Succes!
    @ Lautjuh: Bij het dopen van mijn nichtje heb ik wel wat gekocht. Mijn zusje houdt alles graag bij en toen heb ik een doopboek besteld voor haar. Dat vond ze super en moest ik weer geven bij het dopen van mijn neefje. Maar ik ben dan familie. Je kan gewoon iets kleins geven. Het is vaak vooral je aanwezigheid wat telt. (denk ik)
    @ Anna: Hier wordt ook niet geshopt voordat ik volledig in model ben.
    @ Mupkuh: Ik vond het reuze meevallen van 1 naar 2 kids gaan. Ik heb echt 2 hele makkelijke baby's gehad, dus ik mag ook niet klagen. Het is allemaal drukker, maar met de juiste balans kom je een heel eind. Ook zeker je aandacht goed verdelen, al is dat soms moeilijk.
    @ Sheena: Dat is even een fijne meevaller. Ik lees dat je het alweer goed besteed hebt ;)
    @ Pioentje: Fijn te lezen dat je wat beter bent. Je hebt het flink te pakken gehad meid. Sterk rustig aan.

@ Vluchttas: Nog niet mee bezig geweest. Hier ook geen oma onderbroeken aan gehad....
    @ Kraampakket: Die moet ik binnenkort maar eens gaan halen.
    @ Sporten: Hier erg veel behoeften aan. Ik voel me zo'n enorme walrus en ik moet nog 9 weken. Ik word een olifant. Na deze bevalling ga ik flink lijnen icm hardlopen, zodat ik voor eens en altijd mijn zwangerschapssilo's achter mij ga laten. (ik save dit stukje even, want ik heb waarschijnlijk wel een schop onder mijn kont nodig :D)
    @ Wassen: Ik moet nog alle kleren gaan uitzoeken en sorteren etc...

Al met al heb ik gewoon heel veel gepland staan voor mijn verlof zo....dan heb ik het huis echt voor mijzelf alleen.

Liefs Femme

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ vluchttas, heb ik ook nog niet ingepakt hoor. Ook nog geen grote onderbroeken gekocht. En ook nog geen grote t-shirts gekocht. Nog niet begonnen met wassen. Kamertje nog niet klaar. Kaartje nog niet uitgezocht, naam nog niet definitief...dus shadow, je bent de enige niet hoor die nog veel moet doen!
    Al begint het me nu wel te benauwen dat ik nog niets gewassen heb. Alle kleertjes enzo hangen nog met kaartjes eraan in de kast zelfs. Máár meubels staan er bijna houd ik mezelf voor en dan ga ik wassen. Dan kan ik het tenminste ook normaal kwijt!

18. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hmmmm... Kun jij mijn gedachtes lezen? ;)

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Happymom, lief kamertje zeg!!

Zebra, de hik? Ik heb het nog nooit gevoeld, zowel bij de eerste als nu, maar het klinkt wel een beetje zo denk ik...

Maartje, wat vervelend hoe het vandaag bij jou gegaan is!! Echt niet zo netjes!! Ik ben wel blij te horen dat die laatste arts in ieder geval gewoon duidelijke informatie heeft gegeven. Als het bij die andere arts niet goed op het briefje stond, kan ik me ook wel voorstellen dat ze zich nog niet meteen zorgen maakte. Doe jij nog maar even een paar dagen rustig aan, en dan kijk je gewoon maandag weer verder. Hopelijk gaat het goed!! Wel spannend, de grens van 30 weken is voor jullie droppie natuurlijk wel heel belangrijk!

Shadow, :$:$ wat een eikel op dat feestje! Die had ik volgens mij geslagen, wat denkt hij wel niet!!!

Lautjuh, bij ons in de kerk is dopen niet gebruikelijk, dus ik zou niet weten, volgens mij verschilt het per kerk. Katholieken zijn volgens mij meer van de traditionele cadeaus (zilveren armbandjes en fotolijstjes enzo) en in de "gewone" kerk is het volgens mij gebruikelijker om gewoon een leuk boekje ofzo te doen, of iets "christelijks". Hebben jullie een christelijke boekenwinkel in de buurt? Daar hebben ze vaak wel dat soort cadeautjes.

Anna, heb jij nog goede tips voor BV kleding/shirtjes? Ik wil ook graag weer (lang) BV gaan geven, maar ik heb daar toen bij Julia veel moeite mee gehad met wat voor kleding handig is. Gelukkig was het toen winter, dus had ik bijvoorbeeld een vest er overheen, of een poncho. Maar nu de hele zomer door... Wil ik eigenlijk wat speciale BV shirtjes kopen. Weet jij waar zoiets (een beetje goedkoop, want ik ben net zo zuinig als jij hahah) te vinden is? Een shirtje er onder kan ook wel, maar met 30 graden...

Je lijf weer terug, ik moet zeggen dat ik er langzamerhand ook wel een beetje klaar mee ben. Het schoppen van ukkie begint steeds zeerder te doen. Tis wel heel lief hoor, maar ik krijg ook regelmatig schoppen tegen mijn ribben of hard in mijn zij, toch niet echt comfi. Ik kijk ook erg uit naar de zomer ('s winters kruip ik in mijn hol voor een winterslaap), dus de komst van de baby luid ook een beetje het goede weer in, hoop ik...

Vluchttas, neee joh, nog even niet hoor. Daar is mijn hoofd nog niet aan toe! Ik heb nog niet eens een kraampakket (toch maar eens kopen...).
    Enneh, oma onderbroeken, als je maar niet denkt dat je een kraamverband in je hippe g-string krijgt :D:D Een beetje een elastische onderbroek is dus wel fijn. Ik vond die netbroekjes heerlijk uit je kraampakket, dus die kun je ook gewoon gebruiken!

Sporten mis ik ook niet echt, al is dat een combi met het weer. Zodra het wat lichter wordt buiten heb ik weer zin om paard te rijden! En de kilo's vlogen er hier af na de bevalling van de eerste, dus ik maak me daar niet zo druk om. Lekker fit de zomer in! Ik voelde me toen na de bevalling vrij snel weer echt lekker in m'n vel.

Kleertjes wassen heb ik trouwens gewoon meteen gedaan. Alles na het kopen meteen de kaartjes er af gehaald en in de was gemikt (gewoon op een lage temp). Ik wil alleen alle oude hydrofiele doeken nog een keer op de kookwas doen en netjes strijken voor de eerste tijd. Dan zijn ze zo lekker zacht!

Vannacht weer gedroomd over de bevalling. Ik was alleen, Julia was thuis, mijn man was te laat en de VK stond aan de deur terwijl ik de baby al op mijn borst had, en ik kon dus de deur niet voor haar open doen! Ik heb me echt (in mijn slaap) druk gemaakt over hoe ik dat dan moest doen. Ik voel me nog heel erg onvoorbereid voor een thuisbevalling merk ik. Doeken om de baby in te wikkelen? Matras beschermen met iets van plastic? Welke telefoonnummers? Vluchttas? Misschien een idee om straks het kamertje in te ruimen en dit soort dingen ook klaar te gaan maken, want het geeft onrust in mijn hoofd zo langzamerhand!

Nou, ik ga nu lekker slapen, druk weekend gehad. Trusten!

20. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @oma onderbroeken, pfoee gelukkig dat ik hier hoor dat jullie er geen gebruik van maakte!! :D

Deel Deze Pagina