@ Naam, heb even gekeken en onze naam komt niet in de top 100 voor geloof ik. Maar een aparte naam is het ook niet. Ben echt heel erg benieuwd naar jullie namen. @ Meeting, ik moet even kijken of me dat gaat lukken nu ik afgelopen week een Meniere aanval heb gehad. Dat is dan altijd maar afwachten want het kan zo terug komen. Even kijken hoe ik me dan voel. @ Femme, dank je wel, we gaan ervan genieten. Ik zie alleen enorm op tegen de nachten, slaap thuis al zo slecht. Hoop dat het meevalt met de bedden daar. @ Nesteldrang, ja hoor, ik heb het. Vandaag uit het niets de koelskast en bestekla gesopt, haha. Dingen waar ik anders een hekel aan heb. Fijn dat het weer gedaan is. @ Sanaa, welkom meid, gezellig dat je mee komt kletsen. @ Frenzy, dikke knuffel voor jou! @ Eveline, fijn dat het vloertje erin ligt. Helemaal zoals je verwacht had? Ben benieuwd naar de foto's van jullie kamertjes strakjes. @ Maartje, fijn dat je morgen naar huis mag. Jammer dat het eten zo smerig was daar. Moet zeggen dat het in Tilburg erg lekker was donderdag, ik had alleen totaal geen trek omdat ik zo duf en suf was. Morgen 30 weken, heel fijn! @ Zebra, heel veel succes voor dinsdag meid. Het is spannend, maar ik heb er een goed gevoel over. Ik denk nog steeds dat jullie kindje wat kleiner en rustig is. Maar snap je ongerustheid hoor, dat zou ik ook hebben. Hoop dat alles goed is lees mee op vakantie. @ Gentle, komt goed hoor, je hebt nog 3 weken meer dan ik (waarschijnlijk). Bovendien ben ik altijd van "op tijd alles af hebben", daar is ook iedereen anders in. Sommigen presteren het beste onder druk haha. Ik niet, ik ben altijd graag goed en tijdig voorbereid. @ Cupido, heb nog veel aan je verheel moeten denken. Twijfel niet aan jezelf hoor, zulke dingen kunnen gebeuren en je kunt nou eenmaal niet alles voorkomen. Kinderen zijn zo snel. Je hebt het super gedaan en ook je man. Dikke knuffel! @ Cerberus, drukke week overleefd meid? Tijd voor rust nu, lekker relaxen! Ga zo de Pfaffs kijken. Fijne avond meiden. Liefs, Leske
@ La Femme: en wat vindt je man van de naam die je in gedachten hebt? Zoonlief heeft een hele unieke naam, naam van deze uk komt ook niet vaak voor, maar is veel minder uniek. Hier vandaag op kraamvisite geweest bij een vriendin die ik via zwangerschapspagina heb leren kennen. Haar zoontje was inmiddels al 2 maanden oud en een schatje! Ik ben een beetje te moe om te reageren...sorry. Ik ga er vroeg in vandaag want morgenochtend 4 uurtjes werken en hopelijk krijg ik wat klusjes gedaan die al weken op mijn to do lijstje staan. Slaap lekker meiden.
Eveline: super dat de vloer in het kamertje ligt! Nu begint het echte leuke werk! hihi. Magnesium: denk dat ik t maar s ga proberen... heb elke avond wel last van kuitkramp of een rusteloos been! Ribben: volgens mij is de linkerkant van mn ribben nu echt gekneusd!!! Wat dieper ademhalen doet ook pijn en kan niet meer liggen op mn linkerkant...! Pfff je moet er wat voor over hebben he! Naam: ik ben zo benieuwd wat iedereen van onze naam vind! Het is een heel weinig voorkomende naam! Er worden per jaar maar een paar meisjes geboren met die naam, heb t ff opgezocht... Maar t is wel echt een naam die bij ons past... Sowieso niet Nederlands!!! Ben ook erg benieuwd naar de namen van jullie beebjes! Nog een paar weekjes geduld! Ik ga nu lekker douchen en mn bedje in! Truste!
Hallo meiden, daar ben ik ook weer eens.. Elke nacht lees ik bij, maar ben dan weer te moe om te reageren. Zebra wat spannend dinsdag.. Kan me voorstellen hoe dit alles je moet bezighouden.. De onzekerheid en telkens weer die vraag, is alles wel goed.. Mijn gevoel zegt dat het wel allemaal goed komt. Mijn vriendin heefts 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Uiteindelijk is haar kleintje met 35w geboren en nog geen 2 kilo.. Echt een mini dus.. Na een halfjaar onderzoeken trok het kindje helemaal bij en is nu een pittige tante met een gemiddelde lengte en gewicht. Ze zijn er nooit achter gekomen hoe of wat.. De navelstreng zag er ook goed uit.. Mijn vriendin heeft haar zwangerschap en de tijd erna dan ook als traumatisch ervaren.. Als het geen arts was die zijn zorgen uitsprak, waren het wel anderen.. En de onzekerheid waar jij nu mee zit, vond ze ook killing.. Dus ik heb goede hoop voor je.. Helemaal als we hier met z'n allen dinsdag meeduimen. Missiemaartje, dat klinkt alweer een stuk beter 30weken.. Een week lijkt zo kort, maar in deze periode van de zwangerschap dan weer niet. Super fijn dat het zo goed gaat en je naar huis mag. Heb je wel nog bed rust voorgeschreven gekregen? En ben benieuwd of jij onze eerste topic beeb op de wereld zal zetten.. Was de mac lekker? Cupido, wat schrikken zeg, gelukkig is alles goed afgelopen. Supergoed hoe je gehandeld hebt. En ongelukjes gebeuren gewoon.. Of we nou oplettend zijn of niet.. We kunnen ook niet de hele dag in een kringetje om ons kind lopen om hem te beschermen.. Je hebt in iedergeval gelijk goed gehandeld en daar mag je trots op zijn.. Dikke knuffel voor jullie! Sanaa welkom hier Frenzy, voor jou nu ook een spannende tijd met veel emoties.. Kan me voorstellen dat je veel terugdenkt of valt dat mee?mHet is zelfs voor ieder van ons een spannende tijd. Het is nauwelijks te vergelijken, maar toen ik na mijn 2 mk's wel zwanger bleef heb ik er de hele zwangerschap stress van blijven houden omdat ik me niet kon voorstellen waarom het nu dan ineens wel goed zou gaan.. Dat heb ik deze zw iets minder, maar sta er toch regelmatig bij stil, wat voor wonder we mogen dragen.. Voor jou dus heel veel mooie ervaringen gewenst en nog mooie zorgeloze laatste loodjes.. Ook knuf voor jou! Leske, klinkt alsof je er al helemaal klaar voor bent, wat goed! En nesteldrang, stuur maar wat deze kant uit, misschien dat ik dan ook eens met de grote schoonmaak zal beginnen ik geloof sowieso dat we niet ver bij elkaar uit de buurt wonen dus misschien dat het nog aankomt ook! Gentle vluchttas al gepakt.. Spannend.. Bij jou begint het dus ook al een beetje te kriebelen? En proefdruk, leuk! Ben benieuwd of het kaartje wordt goedgekeurd! Hier hebben we vrijdag de proefdruk opgehaald. De drukker was helemaal onder de indruk van onze naam. Hij had deze nog nooit gehoord, terwijl hij toch genoeg namen voorbij ziet komen elke week. Hij vond het een korte duidelijke meisjesnaam die gelijk goed geschreven werd.. Poeh zeg, ergens voelde dat heel goed, want ook al hebben we die naam al bijna 3 jaar in ons hoofd, ik ben toch wel heel benieuwd wat men ervan gaat vinden en hij was de eerste die dus de naam te lezen kreeg.. In die 3 jaar heb ik die naam ook nog nergens gehoord ondanks mijn man en ik met kinderern werken.. Wel zegt onze klein man de naam vaker in ons bijzijn, maar gek genoeg.. Nog niet waar anderen bijzijn. Nog niet... Hahaha. Maar voor hoelang nog.. Eveline wat super, de vloer ligt erin, nu kan het aankleden beginnen! Ik ga nog eens een uurtje proberen te slapen, zo irri, ik word meestal rond 4 wakker en ig dan ook een uur wakker..
Elegance: vervelend dat je elke nacht zo wakker ligt! Heb ik gelukkig nu niet meer. Alleen wel heel veel wakker tussendoor en heel onrustig door de pijn aan mn ribben! Das ook heel vervelend! Hier vandaag laatste dagje dat ik 2 gastkindjes krijg! Morgen de hele dag nog een baby'tje en vrijdagmiddag nog ff en dan heb ik verlof!!!!!!!!!! Joehoeeee!!!! En morgen alweer 33 weken!!!!!!!!!
Hier vandaag 33 wkn, joehoe! Hier wel een naam die in de top 100 staat. Ken zelf niemand die zo heet maar het is schijnbaar toch een redelijk populaire naam. Maakt me ook niet zoveel uit, vind hem nog steeds superleuk! Ik ga richting werk, totaaaal geen zin bah. Trouwens ik werd vannacht wakker van de pijn in mn stuitje. Echt een naar gevoel, alsof er heel veel druk op stond. Herkenbaar hier?
Ik ben ook benieuwd naar jullie namen. Onze naam staat ook in de top 100 maar wij schrijven em weer anders. Hier heel slecht geslapen vannacht. Moest constant plassen en ik verging van de dorst en ik had heel veel jeuk op mijn buik. Niet leuk meer. Sliep ik eindelijk weer werd zoonlief om 05.00uur wakker. Maar daar ben ik heen gelopen en gezegd dat hij weer moest gaan slapen. Vanmorgen moest ik hem wakker maken want we gaan zo naar het ziekenhuis voor een groeiecho.
Goeiemorgen meiden! Vandaag weer naar de VK, zo even urine opvangen en meenemen. Ik las hier iemand die deze week voor het laatst de oppaskindjes had, hier helaas nog een paar weken... Gelukkig heb ik er 2 die elkaar net ontlopen qua tijd, dus het is niet heel druk ofzo, maar ik heb niet meer zoveel zin. Baby´tje komt nog 2 weken, andere meisje nog bijna 4 weken... Naam, net even opgezocht, onze meisjesnaam staat op plaats 200 nog wat, 17 meisjes kregen deze naam. Toch wel leuk, wat minder populair dan Julia De jongensnaam stond ergens rond plaats 150, dus ook niet heel populair maar wel een min of meer bekende naam. Ik hou er van als een naam wel bekend is als zijnde een naam, en gemakkelijk te schrijven. Ben erg benieuwd wat er hier straks voor namen zijn! Zo, ik ga even een boekje voorlezen en dan lekker douchen, aju!
Gentle: oh wat werk jij dan nog lang door zeg! Heb jij je ZEZ uitkering al aangevraagd bij het UWV??? Ik wel en hoor als t goed is vd week of volgende week hoe hoog de uitkering is...!
Meiden, Ik ben zoooooo blij, ben maar 1 keer wakker geweest vannacht. Even om te plassen en verder geslapen van 23.00 tot 07.00 uur!!! Wat is dat fijn zeg, is maanden geleden dat ik zo goed geslapen heb. Is een goed begin van de vakantie. Zo douchen en dat even anar het zkh op controle. Peet maakt ondertussen het huis aan kant en Joosje gaat mee naar de baby kijken. Ohh, ben zo benieuwd naar jullie namen. Blijft altijd spannend en leuk om de naam te horen. Wij hebben wel een nederlandse naam (kan niet anders naast onze oer Hollandse Joosje), niks aparts, maar toch niet heel veel voorkomend. Met de 17-weken-echo hing er een geboortekaartje daar met onze naam. Mijn moeder zei meteen "wat een leuke naam". Peet en ik keken elkaar aan en dat zei genoeg. Zij weet het dus, maar ik probeer haar om de tuin te leiden door te zeggen dat we toch nog twijfelen en het nog best iets anders kan worden. Weet niet of ze erin trapt. En ik hoop dat ze het tegen niemand anders zegt, dat zou ik wel jammer vinden, maar ze zegt dat ze het niet tegen mijn vader etc. heeft gezegd. Ga nu snel douchen, anders zijn we te laat. Liefs en fijne week meiden! Leske Oja Elegance, wij wonen vlakbij Tilburg. In een heel gezellig en leuk dorp!
Leske: oh wat jammer dat je moeder het weet! Ach, als ze t verder maar tegen niemand verteld. Maar toch is de verassing eraf... Veel plezier/succes in het ziekenhuis! En wat fijn dat je eindelijk goed heb geslapen! Onze naam: een vriendin van mij was hier laatst en die zat steeds naar haar naam te vissen. Ze weet dat t een Engels klinkende naam is dus ze is gaan zoeken op internet. Op een gegeven moment zei ze onze naam rechtop en zei toen: oh dat is ook een leuke jongensnaam! Hij stond namelijk onder de jongensnamen, maar hij kan voor allebei, zowel jongens als meisjes. En ons meisje gaat dus zo heten. Ik moest me echt even inhouden om niks te laten merken! haha
Goedemorgen! @Namen, wij hebben een naam uit de top100. Wij kennen echter zelf niemand die zo heet maar er zijn toch vorig jaar bijna 200 meisjes zo genoemd. Ach maakt me helemaal niks uit. Al hadden we naam nr. 1 leuk gevonden, dan had ik mijn kindje nog zo genoemd hoor. @ Lautjuh, succes bij de groei-echo @ Werken/verlof, ik moet in januari nog 8 dagen en wacht met smart op mijn rooster voor februari. Hoop wel dat het snel komt want moet ook nog veel gesprekken inplannen....Ik verwacht in januari nog 6 tot 8 dagen te moeten werken... @ Leske, succes op de controle! @ Mensen die raden naar naam/geslacht, valt hier heel erg mee. Maar wij zijn dan ook erg goed in liegen dus mensen komen toch niets te weten hahaha Tenzij ze hier rondsnuffelen. Maar verwacht ik niet. Ik ben zo'n beetje de enige zwangere én de enige die graag computert in mijn omgeving. @ Gentle, succes bij de VK! Ik ga morgen weer. Ik ga zo even muurverf halen, dan kunnen de 2 verpeste muren nog een keer in de verf vanmiddag. En met een beetje geluk een begin van het opbouwen met de commode. Maar dat ligt eraan hoe snel het verven klaar is (snel denk ik). Als de commode staat kan ik beginnen met wassen... Ik ben trouwens wel nog op zoek naar van die kubussen voor aan de muur. Ik wil graag 3 van die kubussen boven de commode ipv een plank. Weten jullie wat ik bedoel? Weet iemand waar ik dat kan vinden? Hebben er al over gedacht om het zelf te maken maar daar hebben we eigenlijk niet zoveel zin in hahaha
eveline, de karwei / praxis.. een van de 2 heb ik ze laatst nog een keer gezien die kubussen alleen ze hadden helaas geen verspringende grotes ( wat ik graag wilde ) Lief dat jullie allemaal zo met me meeleven!! Ik lees de laatste dagen wel alles bij maar reageer erg weinig, bedoel het niet lullig hoor maar heb gewoon de puf niet als ik eerlijk ben. zit zo in de zenuwen voor morgen. vooral omdat de vk al zei, als het kindje die week echt niet meer gegroeid is moet je rekenen op een opname en dat het toch wel komende week/weken gehaald gaat worden. nou niet echt wat je wilt horen natuurlijk ( maar ja ik vroeg wat ze zelf dacht en geen geruststellend praatje dus had t kunnen weten ) spanning tot morgenochtend dus Laat het jullie natuurlijk meteen weten zodra ik thuis ben ( geen idee hoelang het gaat duren )
Goedemorgen, @leske, heel fijn dat je zo goed geslapen hebt! @namen, onze naam heb ik ooit een keer in een tijdschrift gezien, maar verder staat de naam in niet een boekje of lijstje.
@zebra, jeetje meis ik kan me voorstellen dat je heel zenuwachtig bent voor morgen. Ik duim voor je dat ze gegroeid is. Heel veel sterkte, dikke knuffel
Wij zijn ook nog lang niet klaar met de voorbereidingen, ik wordt nu ook wel echt zenuwachtig! @kamertje, we hebben nog niet eens een commode! Vandaag wordt gelukkig wel de laatste muur geverfd. @lakentjes, moet ik ook nog kopen, heb wel al twee dekentjes. @joehoe, ik heb wel een wipstoel! @box, moet ik nog ophalen. @kaartje, nog niet af moet de tekst nog bedenken, en daar ben ik erg slecht in! @kleertjes, heb gisteren de prijskaartjes eraf geknipt, nu nog alles wassen. Ohhh ik wordt nu echt zenuwachtig!
@kamer: hier staan de meubels op de juiste plek nu, en alles wat er niet in hoort is uit de kamer vandaag beetje stoffen en stofzuigen en de was nog even opruimen. @kaartje: staat hier al vast, vanmiddag proefdruk ophalen. @naam: hmmm net gekeken en onze naam staat in de top 20.... wist dat het een populaire naam is, maar staat al lang vast en gaan we echt niet veranderen nu! @leske: ow wat lekker dat je zo hebt kunnen slapen vannacht!