Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Missiemaartje: Wat een gedoe zeg. Ik hoop dat je nog lekker een tijdje thuis kunt blijven. Lijkt me een stuk relaxter dan in het ziekenhuis (alhoewel je daar dan in geval van nood wel weer op de juiste plek bent).

@Naam: laten we zeggen dat we straks een dochter en zoon hebben met een naam uit de top 50 (zo, hebben jullie 50 namen om uit te raden :D). Aan de ene kant op zich wel jammer, maar aan de andere kant zijn we gewoon erg blij met de namen die we hebben gekozen, dus we doen het er maar mee!

@Ego: net bij de VK geweest voor groeiecho. Uk heeft korte pootjes en een buik en hoofd die ruim voor zouden lopen. VK vond het wat wonderbaarlijk, want de metingen pasten niet echt bij wat ze voelde qua grootte. We zullen zien. Hoop dat de echo het bij het verkeerde eind had, want die grote kop moet er natuurlijk ook nog uit over een week of 8 :$.

Nog even gevraagd of snelle bevallingen in de familie een voorbode zijn: ja dus... En dat in combinatie met mijn vorige bevalling die (ingeleid) ook al behoorlijk rap was. Heb dus iets ruimere belinstructies voor straks. Heb echt geen zin om ergens op de vluchtstrook van de A12 te gaan bevallen, dus ze moeten er wel heel snel bij zijn willen ze me nog naar het ziekenhuis krijgen. :D

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    oei...snelle bevallingen zijn dus een voorteken.
    Ik was al geboren voor de huisarts (die toen nog de bevallingen leidde) ter plekke was. Mijn vader heeft me opgevangen...
    Mam kreeg rond 22u lichte krampjes en ik ben om 00.17u geboren.

Mijn broer was er net zo snel...

Mijn tante daarentegen had een horrorbevalling. En mijn oma heeft 3x een keizersnede gehad ivm een te smal bekken (maar daar hoef ik niet bang voor te zijn. Ik ben net een kamerolifant op het moment haha)

3. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    missiemaartje wat naar,snap dat je er moe van word al dat heen en weer steeds!!! ik duim dat de harde buiken niks doen en je weer naar huis mag!! dikke knuffel voor jou!!!

4. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, bij mijn moeder kwam de huisarts binnen rennen terwijl hij riep: 'ho! ho!'. As if... ;)

Wel gek, bij mijn oudste zus duurde de bevalling heel lang, maar ik heb ook wel het idee dat er daar meer mis heeft gezeten (misschien niet goed gelegen ofzo). Maar goed, dat was eind jaren 60, dus toen was er ook veel minder bekend. Mijn middelste zus en ik daarentegen waren meer van het rappe.

Zou het iig wel even melden bij je VK. Weet niet of zij er ook zo over denkt als mijn VK, maar misschien dat ze dan voor jou ook wel andere belinstructies hebben.

5. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @Eva, ik heb even de svb lijst nagekeken en er is maar 1 kindje die ook zo heet!

6. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Missiemaartje: he bah meid, wat een klotesituatie weer! Kan je weer nar t ziekenhuis! Maar misschien toch maar beter dat ze je daar nu echt houden totaan de bevalling. Dit levert alleen maar veel stress op voor jou en manlief! Ik hoop dat de weeen op t moment niet zoveel doen en dat je niet meer ontsluiting hebt! Ik hoop gauw wat van je te horen!

SVB-lijst: misschien een stomme vraag maar wat is dat?

7. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    SVB-lijst: misschien een stomme vraag maar wat is dat?[/QUOTE]

Nee, joh dat is geen stomme vraag ( ik moest ook eerst even googelen:) ) maar het is de lijst met namen van kinderen waarvan de ouders kinder bijslag ontvangen.

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    missiemaartje, tjee krijg toch weer een naar gevoel van je berichtje. Ik hoop zo dat je vanavond toch naar huis mag, fijn in jullie eigen bed slapen.
    sterkte!! hou je ons op de hoogte?

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    lijst SVB , waar kunnen jullie die vinden ?
    Ik zie alleen de top20

10. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Onze naam staat op de lijst van SVB! Maar wel behoorlijk onderaan! Zijn in 2011 maar een paar meisjes geboren met die naam! leuk leuk leuk!

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ahhh ik wil ook checken. stuur me eens een linkje beesie :D

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Beesie, ja wel aangevraagd, maar een beetje laat dus ik verwacht er de komende weken nog niks van. Duurt geloof ik ook 4-6 weken ofzo... Ik heb vanaf 34 weken verlof, dus valt wel mee, maar ik ben pas eind maart uitgerekend he ;)

Eveline, die zag ik vorige week nog ergens in een folder!! Bouwmarkten??

Zebra, is ook een spannende tijd voor jullie. Succes morgen!

Steffielove en Jazziepooh, welkom!

Maartje, dikke knuffel, zo had je je vandaag natuurlijk helemaal niet voorgesteld! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel een beetje zorgen maak als ik zo je berichtjes lees. Dan maar in het ZH, maar je beebje moet echt nog even binnen blijven he! Laat je vriend je maar even goed verwennen, wat leuke tijdschriften en wat vermaak aanslepen, zodat je wat relaxter kunt blijven liggen!!

Cupido, ik heb over je gedroomd vannacht :) Ik droomde dat mijn meisje een duik nam in een grote vijver, alleen ik zat tegelijkertijd in een boom :( En daar moest ik eerst uitkomen met mijn dikke buik. Ach ja, zwanger he :D:D Maar voel je niet zwanger, het eindigde dat ik haar net als jij er toch uit had gehaald op tijd ;)

Ik ga zo voor het eerst naar zwangerschapscursus. Ik heb er totaal geen zin in... Kussentje en een handdoek mee, ik zie me alweer liggen met allerlei puftechnieken en weet ik veel wat... Maar goed, het is een verkorte cursus, dus maar 4 keer en wie weet is het toch wel leuk.

Vanmorgen trouwens alles goed bij de VK. 2 kilo aangekomen in 3 weken, vond het toch wel veel maar de VK vond het prima. Oja, en de baby is Rhesus Positief dus ik kreeg een prik helaas. Echt een nare spuit joh, auwie! Gelukkig daarna bijna geen last meer van gehad, dus ik hoop dat ik morgen geen spierpijn er van heb. Baby ligt ook nog steeds met het koppie naar beneden.

Ze zei dat bij de echo woensdag, waarop ze de placenta checken, ze ook de baby nog wel zouden gaan meten. Wel leuk om te weten dat ze dat nog doen, want met al die gewichten hier ben ik inmiddels ook wel benieuwd of ons dingske juist groter is of kleiner. Wat was nou ook alweer gemiddeld rond deze week (30)?? Iets van 1300 gram ofzo?

13. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
  14. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Gentle; wat een gekke droom! Hihi! Ik kan er ook wat van hoor... En auwh een prik, alles voor de beeb he!

@ Pieontje; ben erg benieuwd naar jullie naam als die zo weinig voor komt!

@ Eveline; fijn dat manlief nu zo hard er tegen aan gaat, leuk hoor!

@ Missiemaartje; hoe gaat het nu meid? Pfff geen ruzie maken, snap t wel een btje van manlief, t schiet zo niet op he!

@ Ego; plafond is gewit! Ga zo de eerste was babykleertjes strijken (hihi strijk noooooit!). Heb per ongeluk vandaag de naam van de beeb uitgesproken tegen m'n moeder... Haha.. Ik wilde een naam van een vriend van ons noemen, maar noemde de beeb z'n naam (die namen lijken op elkaar) werd helemaal rood en kreeg het warm, maar ze had het niet door! Pjieuwww!

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @gentle, ons meisje was met de groeiecho 30+1 , 1280 gram , maar dat was dus wel te weinig.
    wat echt gemiddeld is weet ik eigenlijk niet. ga het morgen navragen :)

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hm naam staat redelijk ver bovenaan, maar we blijven er toch bij :D

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Naar de naam van ons beebje luisteren meer dan 100 maar minder dan 200 kindjes op het moment.
    Weten jullie ergens waar we zitten hihi

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Als het een jongetje was geweest, dan is de naam populairder. Ietsjes meer als 300 jongetjes hebben dezelfde naam! Had ik overigens niet verwacht.

19. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Moet ff gauw tussendoor posten! Heb net de foto's binnengekregen van de fotoshoot van vd week!
    Heb ze gepost in het Buikfoto's-topic!!!!!! Helemaal trots!!!

20. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Onze naam staat er niet bij. Ja verkeerd geschreven haha ;) Was in 2011 aan 11 kinderen gegeven. Valt me mee.

Deel Deze Pagina