Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ La Femme: Gefeliciteerd met je dochter!

@ Zebra: Fijn dat de gyn je heeft kunnen geruststellen!

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Argh, ik ben zo slecht in beslissingen nemen!

De vrouw van de ex-werkgever van vriendje vraagt via facebook of ze de baby- en kinderkleding van haar 2 dochters moet bewaren of niet voor mij. Ze wil nu eigenlijk gaan opruimen.
    Ik heb altijd geroepen dat áls ik een dochter zou krijgen, ik graag haar kleertjes over zou nemen want die meiden zijn altijd zó leuk gekleed!
    Nu wil ik dus eigenlijk niet zeggen dat ik de kleertjes graag wil overnemen (want: ken haar niet goed genoeg om met zekerheid te zeggen dat ze het geheim houdt) maar ik wil ze wel graag overnemen...
    Ik moet wel snel beslissen anders doet ze alle kleertjes weg zei ze...

3. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    La Femme, gefeliciteerd met je meisje!!!

Gabrielle, ik heb vandaag aan je gedacht, maar wist je nickname niet meer. Wel de naam van jullie zoontje. Hoe is het meiske???

Eveline, je kunt best zeggen dat je het over wilt nemen, is het niet voor deze baby, dan misschien voor de toekomst. Weet zij uberhaupt dat jullie het geslacht weten? Anders houdt je je gewoon van de domme zou ik zeggen. ;) Heb je wel leuke kleertjes voor jullie meisje! :)

Ik ga koken hier in Zeeland, paella!

Liefs, Leske

4. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    He Gabrielle,

Meid, hoe gaat het met jou?!

@Ego, schiet me net ineens te binnen dat volgende week het intake gesprek al is met de kraamzorg!!

En ik heb nog geen ledikantje opstaan ed. AAAAAH. Ik raak gestresst nu, niets gewassen... Alleen commode staat, en de kledingkast en verder.... Nog niet echt alles op zijn plek.

Nou ja euhh.. ga a.s. zondag maar eens beginnen met een wasje!

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @shadow: hoeft ook allemaal nog niet te staan voor de intake hoor ;) gewoon lekker op je gemakje doen, komt allemaal wel goed!

@gabrielle: hoe gaat het met jou meis?

bedankt allemaal! heb het kunnen laten bezinken nu, het is nu maar afwachten hoe het allemaal zal lopen met hun...

6. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @naomi okee gelukkig! ik raakte al zo wat in paniek! Ben nog zo bezig met mijn eigen dingen die moeten gebeuren, dat de zaken voor de baby echt een beetje in slow motion gaan!

Maar ondertussen vliegen de weken wel voorbij!

@ego, heb een babymutsje bestelt via internet met naam!! En hij is MOOI!!!! Ben helemaal verliefd, ga er nog 1 bestellen zo leuk voor als ie net geboren is!!

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @shadow: hihi kraamzorg kijkt daar echt niet naar. hier nooit gebeurd in ieder geval. vroeger bekeken ze alles wel maar nu niet meer (gelukkig). dus eerst je eigen ding doen als het met 36 weken af is is het tijd zat, eerder moet je kindje toch in het zkh blijven dus heb je aan het kamertje ook niets...

8. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Intake gaat ook meer over waar je wil bevallen. Wil je thuis dan zeggen ze wat je allemaal in huis moet hebben. Ze hebben een lijstje met wat je allemaal moet hebben. Genoeg schoonmaakmiddel, een strijkplank een wasrek of waslijn. Wat je wensen zijn tov de kraamverzorgster. Een ouder iemand of jong. Wat ze allemaal in huis moet doen. Enz. Bij mij heeft ze het kamertje toen wel bekeken, maar dat was meer omdat ze nieuwsgierig was haha. Niet om te kijken of je alles wel hebt.

9. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik weet niet meer wie het vroeg maar mijn vliezen zijn spontaan gebroken. Ik heb nog wat geslapen gisterenavond maar werd wakker omdat ik naar de wc moest. Toen merkte ik dat ik wat anders verloor dan urine, niet zo heel veel maar dat was dus vruchtwater.
    Daarna begonnen heel snel de weeen. Had het niet verwacht want het was juist rustiger geworden savonds. Toch een aanloop geweest he :)

Trouwens, manlief zet vanavond de foto's op de mail, dus die zal ik er vanavond opzetten. Hij is helemaal niet zo klein als ik verwacht had. Een flinke baby voor zijn termijn.

Ik mag vanavond buidelen, zin in :) Ben ook al met borstvoeding begonnen, en dat is redelijk op gang al.

Met mij gaat het verder goed. Ben wel wat gescheurd dus moest gehecht worden. Maar heb er (nog) niet zo heel veel last van. Wel steeds een heel ritueel om naar de wc te gaan.

Ik voelde me na de bevalling al meteen heel fit. Maar ja wat wil je, na 1,5 uur weeen en 5 min persen.
    Scheelt wel, dan ben je nog best wel fit. Ook al waren de weeen wel erg pijnlijk. Ik liep constant te vragen om pijnstilling, maar zij zeiden van ja wacht nog maar even af, we zien wel. Je moet ook een weg vinden blabla. Ze dachten dat ik nog helemaal niet zo ver was, deden erg rustig aan. Daarom dacht ik van als dit nog uren zo duurt, ga ik echt dood hehe. Vandaar dat ik de hele tijd om pijnstilling vroeg.

Tot ik aangaf dat ik drang had om te persen, toen werden ze ineens heel snel!!! Scheen ik al bijna volledige ontsluiting te hebben.

De arts zei toen ik moest persen van dadelijk wordt heel rustig het hoofdje geboren. Nou dat was dus niet zo, hij werd gelanceerd!! haha. Hij schoot er zo uit, en al het vruchtwater kwam bijna tot het plafond haha. Iedereen werd nat hehe. Ik had iedereen flink verrast. Hij begon meteen te huilen, wat super is schijnbaar, doen ook niet alle kindjes die te vroeg geboren zijn.

Hij werd meteen meegenomen voor onderzoek, Jozef heeft geholpen met vanalles en nog wat en toen ben ik gehecht. Alleen papa werd even niet helemaal goed en trok wat witjes weg dus er moest ook iemand komen om papa op te vangen. Hij was helemaal aan het shaken; hij voelde zich slechter dan ik haha.

Al met al een super mooie ervaring. Ben zo trots op onze kleine man.

Met zijn voetje is trouwens niets aan de hand he, geen klompvoetje of afwijkende stand. Je merkt wel dat hij dat voetje nu nog steeds scheef houdt, omdat hij zo ook in de baarmoeder heeft gezeten. Da's wel apart.

Ik herken zoveel dingen al van ons in hem. Ze hadden veel moeite hem te prikken voor het infuus. (ik ben ook altijd erg lastig te prikken). Hij wordt een beetje geel door het nog niet helemaal rijpen van de lever (had mijn vriend vroeger ook). Hij heeft al flink wat haartjes en waarschijnlijk had hij krullen zei zijn verzorgende. (had mijn vriend vroeger ook, hele kop vol met krullen, super leuk, had al gehoopt dat ie dat zou hebben!).
    En verder een heel mooi en gezond mannetje, wat ontzettend veel op papa lijkt (vind ik, maar goed misschien wil ik dat wel zien ;))

Zo trots!!!

10. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Okee bedankt voor de informatie!! Ja het klinkt echt heel ego hoor.. Maar ben de laatste weken meer met mezelf bezig geweest en met hoe ik me voel. Dus heb helemaal niet gedacht aan wassen ed. Ook vanwege afstuderen school, en mijn werk met nog steeds wisselende diensten. Blijf tot einde verlof nog gewoon ook avonddiensten draaien zolang ik het vol hou!

Maar oh wat schrok ik net dat ik zag dat het volgende week gewoon al eind januari is! Ik heb ook zoiets van wat moet ik dan in mijn 4 weken verlof gaan doen van te voren? Elke dag bankhangen gaat ook zo vervelen ;)!

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ zebra; fijn dat je in ieder geval niet opgenomen hoeft te worden en dat het vruchtwater niet te weinig was. Het is spannend voor de komende tijd. Had nog wel aan je gedacht vandaag :)

12. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Missiemaartje wat klinkt dat allemaal goed! Wat een sterk ventje. Geniet van het samen zijn!!!

13. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @missiemaartje,

Ohhh je verhaal. Moest vooral lachen om het stukje dat ie gelanceerd werd haha! Wat fijn dat jij je ook goed voelt! En wat fijn dat je mannetje het goed doet. Ik ben zooooo benieuwd naar de foto's. Hierdoor word ik helemaal zenuwachtig voor mijn kleintje, ben ook zo benieuwd. Klinkt zo bijzonder allemaal!

Geniet er van!!

14. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@missimaartje. Wat een fijn bericht om te lezen. En inderdaad flinke vent hebben jullie. Ben erg benieuwd naar de foto's. Gek idee want ons frummeltje was met de 32 weken ook 1700gr geschat.
    En lekker buidelen. Dat lijkt me zo bijzonder! Geniet ervan!

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    missiemaartje, wat fijn om je verhaal te lezen! hield het niet droog haha
    het komt allemaal zo dichtbij nu, de eerste ''maart'' baby is geboren :)
    Ben ook heeeel erg benieuwd naar je fotos,
    en wat fijn dat je straks mag gaan buidelen!!!

geniet ervan!

16. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jahe.. ik ben gewoon mama!!!
    De eerst maart mama!
    Terwijl ik als 1 van de laatste was uitgerekend..

Zo onwerkelijk allemaal dames!!
    Kan het nog steeds niet geloven... En papa is ook zo ontzettend trots.

Ik hoop dat jullie allemaal nog een geweldige zwangerschap hebben. En als jullie het goed vinden, blijf ik gewoon lekker kletsen hier, want ook al ben ik nu officieel een januari mama...

Ik voel me nog steeds een maart mama!!!

17. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Missiemaartje; wat fijn om goed bericht te lezen, kom vanavond terug om te kijken of er al foto's zijn! Ben zo benieuwd!

Ga nu met manlief naar samen bevallen, hihi we zitten alweer op de helft van de cursus, vind het zo leuk, lekker weg met mn ventje! En hem betrekken bij het zwanger zijn!

Kom straks nog ff goed lezen en reageren!

18. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Je blijft idd gewoon een maart mama hoor missie!!

Gaaf idd, je bent nu echt mama. Apart zeker? Ik word er helemaal emotioneel van haha raar... Toch ergens moedergevoelens verstopt bij me. Maar ze zeggen dat die mee geboren worden met de kleine spruit.

Je was rond dezelfde datum als ik uitgerekend!!

19. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Missiemaartje; je blijft een maart mama hoor! Maar dan een vroege!

Geniet ervan 'Missie Mama Maartje'!

20. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @missiemaartje: wat fijn om wat van je te lezen :D
    echt een turbo-bevalling zeg! hihi moest wel lachen dat hij gelanceerd werd en iedereen nat was van het vruchtwater hihih. dat lanceren ken ik ;)
    ben blij te lezen dat het met jullie zo goed gaat!! ben ook heel benieuwd naar de fotos :D

Deel Deze Pagina