@Roos Ons frummeltje was met 32,4 weken 1700 gram. Was een weekje achter op groei maar helemaal goed zei de GYN. Maar wel vervelend dat die van jou er niet bij was. Zou er zeker wat van zeggen
Kan iemand het verschil uitleggen tussen die hypo en normaal? Wat is het beste? Ik ga een poging doen tot bv lukt het niet, dan ga ik meteen over op flesvoeding. Heb iig 3 flesjes in huis (verschillende) en ga idd ook even voeding halen! Wil sowieso over zijn op flesvoeding zodra ik ga werken in juli!
Hypo-allergeen wordt aangeraden als er allergieën in de familie zitten. Het verkleint de kans op koemelkallergie. Maar hypo-allergeen heeft echt alleen zin als je er vanaf de eerste fles mee begint! Ik heb ook wel eens begrepen dat hypo-allergeen qua samenstelling net iets meer lijkt op BV, waardoor de overgang makkelijker zou kunnen verlopen.
@ voeding.. ik wil ook bv gaan geven maar heb toch echt een pak nutrilon in huis gehaald voor de zekerheid.. ik heb net gekeken en hij is houdbaar tot 14-04-2013... dus als de borstvoeding wel loopt dan laat k m lekker dicht. ik wil toch voor ik weer ga werken afbouwen met bv omdat ik heel onregelmatig werk en het niet haalbaar is om dan volledig bv te geven.. dus dat pak komt wel op. @ fysio.. vandaag voor het eerst naar fysio geweest voor mn rug en bekkenklachten... ze kon mij helaas alleen wat tips geven om de pijn wat weg te halen maar echt fysio ging niet met oefeningen omdat ik daarvoor al te ver zwanger was dus alles was al een beetje week aan het worden en (waar ik al bang voor was) bekkeninstabiliteit heb. ze zei als we nu oefeningen zouden gaan doen er alleen maar meer schade kon komen en dat willen we natuurlijk niet. dus nu wat tips en kleine oefeningen voor thuis meegekregen en hopen dat de scherpe kantjes eraf gaan.
@EmvSenR: mijn zoontje is 6 dagen na mijn uitgerekende datum jarig. Vorige keer ben ik 8 dagen eerder bevallen, dus daar hoop ik nu weer op. Ik heb zijn cadeautje al in huis, en mijn man moet dan maar even taart halen. Ik hoop alweer voldoende op de been te zijn om toch wat visite te kunnen ontvangen iig! Vind het ook een beetje sneu als zijn verjaardag erbij inschiet! @Kraamzorg: hier pas extra uren als je al meer dan 2 kindjes hebt. Voor mij dus gewoon de 49 uur...
@Flesvoeding in huis halen: ik kreeg vorige keer een paar proefzakjes van de vk. Dat kwam, omdat mijn zoontje niet geplast had. Hij dronk verder wel goed gelukkig! Die zakjes hebben we uiteindelijk dicht laten zitten, tot zich een keer een 'noodgeval' aandiende. Toen bleek hij Nutrilon dus écht niet te drinken! Een vriendin gebruikte Friso, dus daar een boterhamzakje meegenomen, en dat lustte hij wel. Je schijnt tegenwoordig ook van die pakjes met 5 zakjes te hebben. Dan zou ik dat denk ik eerder doen! Ik haal geen kunstvoeding in huis, ik ga er heel naïef vanuit dat het 'gewoon' weer goed gaat qua borstvoeding!
1280 gram met 30 weken is helemaal niet weinig hoor. Weet niet wat ze je hebben aangepraat maar hier zeggen ze dat 1200/1300 gemiddeld is bij 30 weken... Dus 1280 is in mijn ogen perfect!!!
Heel verstandig om TOCH een pak voeding te halen hoor.. Niet dat ik nou ineens een deskundige ben, maar hier zeggen ze dat het toch wel voorkomt dat de borstvoeding wat later op gang kan komen. Zeker bij premature baby's. Ook al zijn jullie baby's dan wel gewoon op tijd, ik zou dus toch een pak voeding halen. Je weet nooit he!
@Borstvoeding flesvoeding- Bij de vorige 2 ging de borstvoeding zo slecht, dat ik bij de één na een week al overgestapt ben naar fles en bij de andere na 2 weken. Ik wil het toch weer gaan proberen, heb nu ook een borstkolf (handmatig) in huis gehaald. Voor het geval dat het moeizaam of slecht gaat dan kan ik nog wat gaan kolven. Maar zodra ik teveel stress ga voelen en het wil helemaal niet lukken dan stap ik over op flesvoeding. Wat dat betreft niet echt een doorzetter, heb er zo doorheen gezeten de vorige keren, koste wat kost door willen zetten wat ten koste ging van alles. Dat nu niet meer. Ik ben blij als ik de eerste (en tweede) week borstvoeding heb gegeven, dus ik haal zeker wel een pak in huis! Hopelijk gaat het dit keer van een leie dakje, maar dat zien we wel. Alleen grote twijfel over het merk? Heb bij allebei de dames friso normaal gebruikt en eigenlijk wel tevreden over. Nu wil ik om de kosten wat te drukken liever Kruitvat of AH merk proberen? Scheelt genoeg in de prijs.... Iemand daar ervaring mee?
@Missie, Wat een sterk kereltje is het ook ! Wat fijn dat hij waarschijnlijk al eerder naar geldrop mag en al van de beademing af is ! Super meid ! Geniet vanavond van het buidelen ! @Leske, vervelend van het slechte slapen ! Geniet buiten dat om maar lekker van jullie 3tjes @...weet niet meer wie, maar spannend hoor om naar school te gaan @gentle, erg drukke dag meid ! Vanavond ook nog naar de voorlichting toe, maar is vast leuk Dus ik zie je straks !! @Namen, we zitten met een dilemma..haha..we beginnen beiden te twijfelen over de naam en hebben er nu weer een gevonden die we beiden mooi vinden en weten niet wat we moeten doen..Lastig !! Verder vandaag kraamzorg gehad komt erg dichtbij zo zeg pff..heb er zin in ! Ook eindelijk telefoon gehad over mn voorschot...deze word morgen berekend en overgemaakt voor 12 uur zodat ik het vrijdag op mijn rekening heb..ben benieuwd wat voor bedrag het word ! Nou meiden ben de rest weer kwijt geheugen werkt niet echt mee... Fijne avond!
Hier ervaring met AH voeding. Beviel prima. Heb ergens wel eens gelezen dat het uit dezelfde fabriek zou komen als Friso (maar ik weet niet wat daar waar van is).
Hey buddy, Vind het best raar dat de gyn zich zo vergist. Wanneer moet je nu terug? 1280g lijkt me idd gemiddeld. Als je onzeker bent zou ik wel ff bellen hoor. *knuf*
Joosje is groot geworden met voeding van Kruidvat en is de eerste 2 jaar nooit ziek geweest (pas toen ze naar de PSZ ging kreeg ze haar eerste verkoudheid). Ze was er erg tevreden mee en at gewoon goed. Dus dat gaan we nu weer doen. Kraamverzorgster raadde dat toen ook aan, zou net zo goed zijn als Nutrilon en wij hebben er dus ook goede ervaringen mee.
@ Missie, wat een prachtig mannetje Jullie zien er echt uit als een happy familie. @ rest, zwaai ga even een poging doen iets te eten. Ben niet fit
Suzanne: ik heb zelf goede ervaringen met Kruidvat. Op het kinderdagverblijf waar ik jaren heb gewerkt gebruikten we altijd de voeding van Kruidvat. Echt prima! De enige reden dat ik nu zelf Nutrilon ga gebruiken is omdat ik de verpakking zo makkelijk vind. Je hebt zo'n handig afstrijk-randje... haha. Hypo-allergeen: idd, als er veel allergieen in je familie voorkomen zou ik je aanraden om meteen met hypo-allergeen te beginnen. Is dat niet zo, kun je net zo goed meteen met de normale voeding beginnen. Als daarna blijkt dat je kindje toch koemelk-allergie heeft kun je altijd nog overstappen op hypo-allergeen en dat werkt dan perfect hoor! T is echt niet zo dat het alleen maar werkt als je het vanaf het begin af aan gebruikt!!!
Jeetje wat is er veel gekletst. Ben de helft al weer kwijt. Wil wel even reageren op de prachtige foto's van missiemaartje!!! Wat een prachtig kereltje. En wat goed dat hij al gedeeltelijk zelfstandig ademt!!!!
Even van de Etossite gestolen: Hypo-Allergeen Hoe zit het met allergie en erfelijkheid? Als jij of je partner of een broertje of zusje van je baby last hebben (of gehad) van een allergische aandoening dan is de kans op koemelkallergie groter bij jouw baby. Erfelijkheid speelt een belangrijke rol bij het wel of niet krijgen van een koemelkallergie, maar helaas ook weer niet altijd. Gezonde baby's zonder allergie in de familie kunnen er ook last van krijgen. Wat is koemelkallergie? Het afweersysteem bij sommige gezonde baby's reageert op stoffen uit de voeding die normaal veilig zijn, zoals de eiwitdeeltjes uit koemelk. Ze krijgen problemen met darmen, luchtwegen of huid. Dit zijn zogenaamde 'allergische reacties'. Hoe kan de preventieve werking van hypo-allergene voeding worden verklaard? Etos Hypo-Allergeen is een partieel gehydrolyseerde flesvoeding: de eiwitten zijn gedeeltelijk (partieel) klein geknipt (gehydrolyseerde, korte eiwitketens) en gedeeltelijk intact gebleven (langere eiwitketens). De korte ketens zullen het immuunsysteem niet triggeren en zorgen voor bescherming. De langere ketens helpen het immuunsysteem, waardoor het lichaam (koemelk-) eiwitten beter leert herkennen als 'veilige voedingsstof'. Zo wordt tolerantie opgebouwd, de basis voor de preventieve werking. Als je gewone voeding geeft, loop je dus het risico dat je het imuunsysteem triggert en voor zover ik weet werkt dan alleen Pepti nog maar.
En van de site van Nutrilon: Als je overstapt op flesvoeding, of borst- en flesvoeding wilt combineren dan kun je het best geen standaard flesvoeding geven, maar H.A., zoals Nutrilon H.A. 2. Nutrilon H.A. 2 bevat gedeeltelijk geknipt koemelkeiwit. Dit betekent dat het eiwit in kleine stukjes is verdeeld. Hierdoor ontwikkelt je baby minder snel een koemelkallergie. Maar je moet er wel meteen mee beginnen: bij het eerste flesje! Geef dus niet eerst een standaard flesvoeding.