Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

Zo alles weer bijgelezen vanuit Zeeland.
    Bah, wat een weer vandaag, gelukkig is het hier nu wat opgeklaard. Peet en Joosje zijn even naar zee, maar aan het strand wandelen is voor mij (bijna) niet te doen.

Huisdieren: Ik had met mijn ex 2 mopshondjes, erg lieve en leuke beestjes. Mopsen zijn erg rustig dus dat was niet zo'n probleem. We gingen uit elkaar en hij wilde en kon de hondjes niet meenemen omdat hij hele lange dagen werkt. Dus de hondjes gingen mee naar ons. Een paar jaar later kreeg Peet's ex een herseninfarct en kwam zoonlief met hond bij ons wonen. Tja, 3 honden in 1 huis (niet dat we zo klein wonen, maar ook niet heel groot ofzo). Het hele huis lag steeds onder de haren en ik ben echt ontzettend allergisch. Had er de jaren daarvoor niet zoveel last van omdat mijn ex en ik groter woonden en de hondjes vaak buiten waren. Maar nu dus met 3 honden (waarvan 1 grote) in 1 huis, dat ging niet goed. 's nachts lagen ze in het halletje, maar als ik even naar het toilet moest, kwam ik niezend en proestend naar boven met rode, jeukende ogen. Dus mezelf opnieuw laten testen en jawel hoor, honden/kattenallergie klasse 5, het hoogste wat er is. Toen de moeilijke beslissing genomen om de hondjes weg te doen. De hond van Mick was toen best oud, heel erg triest was dat. We kregen ook de meest vreselijke reacties van mensen, maar ik was ALTIJD benauwd... En door de sameloop van omstandigheden kwamen die 3 honden bij ons terecht, wat natuurlijk nooit de bedoeling was. Mijn hondjes zijn via de mopshondenvereniging naar Limburg verhuisd. Geweldig, 2 mensen net met pensioen, altijd mopsen gehad, alle tijd van de wereld, veel wandelen, grote afgezette tuin. Mijn ex en ik vonden het zelfs egoistisch als we het niet zouden doen, gewoon omdat die mensen veel meer te bieden hadden. En ze hebben het er heel erg goed. Ik heb nog steeds contact met die mensen, ze zijn gek op de mopsen en de mopsen op hun. Goede keuze geweest dus. De hond van Mick is ook naar lieve mensen gegaan, maar daar hebben we niks meer van gehoord.
    Het zijn moeilijke beslissingen en ik mis (vooral de oudste mops) nog steeds, maar het is beter voor de honden en voor mijn gezondheid (en wellicht ook voor die van Joosje aangezien ze qua astma etc. mijn genen heeft).

Anna, veel succes meid!

Tattoos/piercings, 1 boven in mijn oor en had een navelpiercing, maar die was ik vrij snel beu. Je ziet het nog wel, waar het gaatje zat.
    En 1 tattoo, nog steeds heel blij mee, maar tot nu toe geen drang naar meer. Ook geen behoefte om de namen van mijn kinderen te laten zetten.

Cupido, beterschap met je meisje!!!

Hier verder weinig bijzonders te melden. Gisteren was de kleine man rustig, vandaag heeft hij alles ingehaald, joehoe!

Ga nog even verder in mijn boekje "kreeg nou tieten en andere zwangerschapskwalen" van Claudia de Breij, echt meesterliijk geschreven. :) Wie had ook alweer de tekst van haar liedje op het geboortekaartje? Supermooi in ieder geval!

Doeg!
    Liefs, Leske

2. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Mon, Hihi ik zei ook beterschap voor je meisje :$ Was inderdaad iemand anders ! :p

Beterschap met je meisje Cupido ;)

@Cupdio, Het is een britse korthaar :) Ze komt alleen buiten op de plaats bij ons achter..wil haar verder niet buiten hebben, ivm overlast voor anderen en bang om haar kwijt te raken ( zijn geen goedkope beestjes )

@Beesie, Wat een scheetjes zeg !! Lief zo broer en zus :D ja ze is een britse korthaar :) Echt een scheetje ( als ze slaapt :p )

@Mon, Oke dankje wel...nu maar hopen dat hij dat niet van mij mee krijgt, want zou haar niet graag weg doen omdat hij allergisch is, maar als het niet anders is dan is het pech.

@Mupkuh, Dankje wel :)

@Elegance, ja is erg moeilijk, zou het zelf niet kunnen denk ik, maar wat moet dat moet. Je kunt het niet hebben als er iets gebeurt en de hele tijd in de gaten houden met alles is ook niet fijn. Ben ook erg bang voor zulke acties van onze kat..speelt overal mee en gebruikt altijd haar nagels..wel uit speelsheid maar zijn niet fijn en vooral niet voor zo'n kleintje. Nu rent ze al weg voor mn nichtje ( die is lomp en 4 en slaat dieren ) heel logisch dus maar ben benieuwd wat ze doet met onze kleine straks.

@Foxy, lekker hoor morgen laatste dag ! Heerlijk en lekker van gaan genieten. Leuk dat je cakejes gaat/aan het maken bent :) Ben benieuwd wat je collega's gaan doen ;)

@Leske, Wat ontzettend jammer dat je die hondjes hebt weg moeten doen, maar wat je zo schrijft snap ik het helemaal ! Gelukkig hebben de 2 het goed bij die mensen en wel jammer dat je van de ander nooit wat hebt weer gehoord.

Hier lekker alles weer schoongemaakt :) ( alweer :p ) maar vind het heerlijk :D Straks effe eten koken en vanavond met vrienden wat drinken :) Zo eerst weer bellen met het bemiddelingsbureau want mn geld zou vandaag overgemaakt worden en nu blijkt dat ze nog aan het rekenen zijn wat ik krijg..dus is het weer niet overgemaakt terwijl dit beloofd was. Nu hebben ze beloofd me vandaag terug te bellen, maar die beloftes komen ze allemaal niet na..zo zelf maar weer is bellen.

3. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zomaar even een vakantiekiekje spammen:

4. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Wat een geklest weer meiden! Hier heerlijk kasten leeg geruimd en heeeeel veeeel weg gegegooid, heerlijk! Lekker opruimen! Hihi en kwam er achter dat de camera die ik van de week weg had gegooid (omdat hij kapot is) nog in de garantie zit, alllemaal vuilinszakken doorzocht, en heb de camera nog gevonden, die ik ga ik terug brengen! En ik heb allemaal kortingsbonnen/ staatslotjes gevonden....

@ Sjors; Erg he dat UWV, maar da wisten we al... Maar nu zeg je wat, hihi! Ik zie het UWV er best voor aan om dan eerst weer 75% te betalen (zou mooi meegenomen zijn!) Wat een prachig poezebees, die mag je wel aan mij kwijt als je hem niet meer wil ;).

@ Beesie; wat een leuk stel katten zo bij elkaar, prachtig ook!

@ Anna; moeilijk, moeilijk meid! Het is denk ik een combi van factoren (krijgt de hond phenorbar als medicatie?). De hond voelt dat je zwanger bent, kan ander gedrag krijgen door de medicatie en daarnaast is 7 jaar een leeftijd dat een hond 'senior' gaat worden. Al deze dingen kunnen voor gedragsveranderingen zorgen. Ik zou het nu gewoon aankijken, geen beslissingen nemen... Maar gaat het straks niet dan gaat je gezin voor (het blijven dieren!)

@ Missimaartje; hihi, als ik wat van jou lees, wil ik eigenlijk alleen maar weten hoe het met Niek gaat ;)! Hoe gaat het vandaag met hem? Hoe zijn de opa's en oma's eronder? Morgen mag je naar huis, gaat Niek naar dat andere ziekenhuis dan ook?

@ Cupido; beterschap met je meisje!

@ Mon; hihi.... heel leuk om die verwarring te lezen, maar je meisje is ondertussen nog steeds op het KDV en topfit?

@ Leske; nog ff genieten daar in Zeeland, lekker hoor. En baalen van de allergie, maar daarbij geldt ook, als het niet gaat, dan gaat het niet!

@ Foxy; heerlijk mrg verlof!

@ Honden / huisdieren; ondanks dat ik een grote dierenvriend ben en al mijn studiejaren heb toegewijd aan die 'gekke beesten'. Heb ik toch weinig met honden... Meer in het kader van 'leuk voor een ander'. Een kat vind ik juist geweldig en ben dus ook echt een kattenmens (hier drie blauwe rusjes, een eigen fok en hopelijk mag ik ooit nog een nestje fokken...)

Wat betreft huisdieren en dan vooral honden, zie je vaak dat het echt veel tijd kost en energie. Vaak beginnen mensen aan een hond, weloverwogen en goed bedacht, maar in de loop van de jaren verandert de gezin situatie vaak en dan lijkt het niet altijd meer te passen... Op het moment dat het ten koste gaat van de hond denk ik dat je de keuzes goed moet overwegen...

@ Piercings; wat veel dames hier met allemaal versieringen, leuk hoor!

@ Ego; ik ga de een overschotel in elkaar flansen... Hmmmm...

De kleine zit heerlijk tegen mn ribben aan te duwen :p Ben benieuwd maandag bij de vk of hij al iets is ingedaald...

Heb nog steeds last van krampacchtige benen, was het nu goed om iets van Magnesium te nemen? Nog andere tips?

5. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Lekse; mooie foto! Die Joosje! Prachtige blauwe lucht ook, waar zitten jullie ergens een Zeeland?

6. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Frenzy, Ja daar zie ik ze ook wel vooraan :p haha zou wel mooi meegenomen zijn ja.

@Leske, wat een leuke foto van Joosje :D

Ik word hier helemaal gek ! Vandaag zou mijn geld voor 12 uur overgemaakt worden, belde ik waren ze het nog aan het berekenen. Ze zouden me dus terug bellen ( hadden ze beloofd ) bel ik net zelf op omdat ze nog niet gebeld hebben, krijg ik te horen dat er vandaag niemand aanwezig is op de financiele administratie...Hoezo vreemd...Ik wil ze wat aandoen !!!

7. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    OMG! T zit je echt niet mee..... Pfffff...

* Adem in * Adem uit * Adem in *

8. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je!
    Wij zitten in Kamperland op Noord-Beveland. Het weer was hier vanochtend dramatisch, maar nu is het opgeklaard. :)

9. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je!

En wat shit allemaal met je geld, ik zou er ook echt niet tegen kunnen. Bleh, dat die mensen hun werk eens doen, ze beseffen schijnbaar niet hoe lastig ze het andere mensen kunnen maken op deze manier.
    Succes meid!!!

10. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    Graag gedaan hoor :) Ja het is zeer frustrerend, dat word dus morgen weer een bel dag ! Bedankt in ieder geval we gaan er morgen weer tegen aan...

11. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Mooie foto Leske!! Wij zijn van de zomer ook naar kamperland geweest (de Roompot)... We hadden toen alleen zon slecht weer en Sem werd ziek.. Dus eerder naar huis gegaan.. Maar het blijft heerlijk aan het strand! Geniet er nog maar lekker van!

12. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    En Sjors ik duim voor je dat t morgen WEL geregeld is!

13. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @voor de meiden die vroegen hoe het met me gaat: nou...het gaat wel. Veel meer kan ik er niet van maken. Het leven gaat door, werk, school, clubjes van dochterlief, etc. Ik ben niet het type dat zielig in bed blijft de hele dag (niet dat daar iets mis mee is, integendeel, ik begrijp het heel goed) maar ik ben juist gaan werken, poetsen, opruimen, etc om maar wat te doen hebben. Dat was inderdaad vluchtgedrag, en ik ben toch gaan praten met een psycholoog. Dat heeft erg geholpen. Ik ben nu het rouwproces gaan omarmen, zeker het rouwen om onze zoon. Het rouwproces om geen andere kinderen te kunnen krijgen heb ik op aanraden van mijn psycholog maar even opzij geschoven, even alles 1 voor 1.
    Ik merk wel dat naarmate maart dichterbij komt, ik er als een berg tegenop zie. Zeker omdat ik een collega heb die eind februari uitgerekend is, en ik dan toch vaak denk: met zo'n toeter had ik ook erbij kunnen lopen. Maar ik hoop ook na maart meer afstand te kunnen nemen, en dus kijk ik er ook een beetje naar uit. Het blijft moeilijk.
    Maar verder, het gaat wel hoor, Felix maakt gewoon deel van ons gezinnetje, ook al is hij niet meer bij ons.

@Frenzy: ik las even snel iets over een kaartje van je moeder. Erg vervelend! Helaas heb ik ook een ingewikkelde relatie met mijn ouders en ik voel me wat het verlies van ons zoontje betreft ook erg in de steek gelaten. Dikke knuffel...maak je niet te druk en geniet van je zwangerschap!

14. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Frenzy: ja, Phenorbal idd, maar een lichte dosering nog maar (kon nog héééél erg verhoogd worden, mocht het nodig zijn)
    Inderdaad voorlopig geen overhaaste beslissingen hier!

Wat de kramp in je benen betreft: bij mij werkte magnesium dus echt direct! Sindsdien (in 3 weken tijd) nog maar 1 keer een hele lichte kramp gehad.
    (Ik had het net als Cerberus vooral bij het wakker worden/uitrekken)

15. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Gabrielle; wat sterk dat je hier even schrijft en meeleest! Voordat ik zwanger was deed ik dat ook af en toe bij de juli mama's, maar ik vond het zo moeilijk, de confrontatie! Ik vind je sterk maar dat weet je, ik ga je nog een pb sturen!

En wat betreft de ouders (en ook s-ouders en andere familileden). Het is vaak niet te beseffen en te bevatten wat het allemaal met zich mee brengt, het vedriet, de pijn, het gemis. Pijnlijk is het dan dat het vaak op meerderde fronten scheef gaat lopen (maar dat hoor ik ook wel vaker, helaas...)

Dikke dikke knuffel meid!

16. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Anna; kan ik dat gewoon bij de DA halen ofzo? Magnesium tabletten ofzo?

@ ego; overschotel staat in de oven, jammie!

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Goedemiddag!

wat een hoop geklets. Heb alles gelezen, op mijn werk. Daar geen tijd voor gehad om te reageren. Reageer dus nu alleen even op de laatst geschreven dingen en de dingen die me zijn bijgebleven...sorry ;)

@ Cupido, beterschap met je meisje!

@ Leske, leuke foto! Wij zijn tussen kerst en oud&nieuw naar Kamperland geweest. Hotel Amadore.

@ Sjors, het loopt allemaal maar vreemd met het UWV zeg...pfffff

@ Frenzy, lekker opgeruimd dus! Heerlijk gevoel geeft dat he

@ Gabrielle, knuf! Jij mag rouwen op een tempo en een manier zoals voor jou het beste is hoor meid. Niks is goed of slecht

@ Huisdieren; ik vind mijn katten ook hoogst irritant op het moment. En maar zeuren om aandacht en eten en ehhh om niks! Ik kan niet normaal op de bank zitten of ze willen op schoot. Ik kan niet normaal in de keuken staan of ze zitten te miauwen om eten. Ze lopen continu voor mijn voeten en mijn ene kat is zó schrikachtig, dat vind ik ook irritant :) Het zullen de hormoontjes wel zijn, de katjes zijn verder wel lief enzo.
    Wij hebben ook een kat met epilepsie. Anderhalf jaar geleden begon het (ze is nu bijna 4) en inmiddels is ze wel weer medicijnvrij en aanvalsvrij. Gelukkig. Want die aanvallen waren toen wel 15-20 keer op een dag! Vrijwel de hele dag en nacht lag ze te stuiteren door een aanval, of ze lag bij te komen van de aanval. Medicatie leek niet aan te slaan en op het moment dat we haar wilde laten inslapen, ging het beter. Medicatie werd ze heeeeeel suf van en wilde ze niet meer drinken. Dus dat weer af moeten bouwen (ze kreeg best veel voor een klein katje) en heel lang op 2 halve pilletjes per dag gedaan. Op een gegeven moment gingen wij op vakantie en mijn moeder durfde de pillen niet te geven. Dus afgebouwd. En sindsdien medicatie- én aanvalsvrij, jippie!
    Ze hebben met scans en andere onderzoeken nooit een oorzaak kunnen vinden.

@ Piercings/tattoo's: hier helemaal niks. Ik wil een tattoo met mijn sterrenbeeld, als je de karakterbeschrijving leest, dan kun je namelijk net zo goed mijn naam neerzetten :p En omdat ik erg onzeker kan zijn vond ik het mooi om mijn sterrenbeeld als tattoo te hebben. Het herinnert me eraan dat ik gewoon ben wie ik ben, en dat dat goed is! Ik weet alleen geen mooie plek waar ik hem zou willen...

EGO: nog 14 dagen werken! Valentijnsdag is mijn laatste werkdag :D

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    grrrr heel verhaal getypt, kapt de pc ermee....

zal nu vast de helft vergeten, sorry dames!

@leske: mooie foto zeg!!

@cupido: beterschap met je meisje!

@sjors: je weet al wat ik ervan denk ;)

@huisdieren: hier een geweldige golden retriever van 4,5 jaar oud! heerlijk rustig beestje dat de hele dag slaapt hihi.
    neemt genoegen met 2/3 keer per dag een blokje om dus dat is makkelijk.
    normaal frisbeeën we elke week met hem, en dan is het een heel andere hond hihi dat is echt even zijn dagje.

@gabrielle: wat knap dat je hier nog meeleest en schrijft! neem de tijd om alles te verwerken meid. logisch dat komende maanden extra moeilijk zijn.

sorry meiden ben de rest echt helemaal vergeten.... iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel!

19. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Eveline, Wat leuk zeg op valentijns dag je laatste werkdag :)
    Leuk vooruitzicht ! Ja het loopt heel vreemd, het is niet het Uwv maar het bemiddelingsbureau wat werkt voor mijn ex werkgever en alles regelt qua ziektewet etc. Het is heel raar allemaal.

@Gabrielle, Wat knap dat je hier nog meeleest en schrijft. Iedereen verwerkt dit op een andere manier en jij hebt die van jouw.Hele dikke knuffel meid !

20. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Frenzy: Ik moest door het verhaal van vanmiddag meteen aan de dierenarts denken, toen jij DA schreef, haha!
    Ik heb een potje magnesiumtabletten van het kruidvat, een blauwe plastic pot. De dosering is 1 à 2 tabletten per dag, maar ik pak er 1, omdat er in mijn zwangerschapsvitaminen ook al magnesium zit. (1 tablet is trouwens al 100% adh)

Deel Deze Pagina