Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    @ego - ik lig op bedje, heb de hele dag al ontzettende harde buiken icm steken en krampen onderin... Pff dus probeer even de rust te pakken hiero. Ik heb al een aantal dagen last van die pijntjes, maar denk dat het ook gewoon indalingspijn is. Maar loop meerdere keren per dag helemaal krom van de pijn. Het was vandaag ook een spannende dag geweest, fabienne vond het helemaal geweldig en toevallig zat er ook een oud klasgenootje van de speelzaal in haar nieuwe klas, dus dat scheelde al veel. Gelukkig geen traantjes vandaag! Al was het behoorlijk zwaar, in de auto 4 x heen en weer, in en uit de auto tillen. Dus misschien is de last daar wel van. Hopelijk morgen beter, maar hou het iig in de gaten. Morgen zal ik weer uitgebreid komen reageren... Fijne avond jullie!

2. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Suzanne: Fijn dat het goed ging de eerste dag op school! Alleen nu moet jij ff op jezelf letten. Misschien een beetje te veel gedaan vandaag?

Sjors: waar ik mn tattoos heb...? tussen mn schouderbladen, op mn onderrug, op elke bil 1, onder op mn buik en boven mn enkel... En de naam van onze kleine meid komt er dus nog bij!
    Verslavend!!!!! Liet mn eerste tattoo bijna 10 jaar geleden zetten, ik was net 17...!

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Elegance, ja nog 2 weekjes een baby, en dan daarna nog 2 keer een meisje van 6. Dus valt reuze mee! Enneh, ik ben ook zo emo, kan overal om huilen ;)

Shadow, over tepelpiercings kan ik niet meepraten, hahaha! Maar ik kan me er iets bij voorstellen. Het is in je bovenbeen, dat vond ik al prettig dat het voor je gevoel niet zo "dichtbij" is ofzo ;)

Cvermeulen, kun je geen elleboogje zijn kant op geven dan? Pff, hier gaat mijn man er vaker uit dan ik!

Pioentje, goed bezig! Ik ga ook een lijstje maken, kan ik tenminste ook strepen ;)

Tattoeage/piercings, ik ben daar helemaal niet van, heb ook niks :D Misschien een familie dingetje ofzo, die zijn daar allemaal te keurig voor ;) Alleen mijn zusje, die heeft zelf een gaatje boven in haar oor gemaakt toen ze dat niet mocht van mijn moeder. Doos! Daar kun je nare dingen aan overhouden! Maar goed, tis allemaal goed gegaan, geen ontstekingen of vergroeiingen ofzo, maar ik weet nog dat we allemaal zo zaten toen ze het liet zien :$:$:$

Anna, oei, dat is inderdaad een dilemma. Ik zou het ook niet goed weten, en begrijp je moeite heel goed. Ik zou alleen 1 tip geven: wacht het heel even af! Na de bevalling, kijk even hoe het gaat de eerste maanden. Laat hem niet meer los, zodat je dat gezeur niet hebt en kijk eens naar een goede slipketting (of mijn ouders hadden laatst een soort 'anti-trek-tuigje' wat ook heel goed werkte). Dan heb je tijdelijk in ieder geval daar geen last van, want met baby of hele dikke buik een hond vangen is wel erg irritant. Ook zou ik misschien eens met je dierenarts overleggen waardoor zijn gedrag zo veranderd zou kunnen zijn. Zou het pijn kunnen zijn, van die epileptie? Of misschien een bijwerking van de medicijnen? Lijkt me goed om eens uit te zoeken! Sterkte ermee, ik snap dat het een moeilijke keuze is, maar eerlijk van je dat je er over nadenkt. Je wilt het beste voor je hondje!!
    Oh en nu ik je tweede berichtje lees: manlief kan ook wel helpen, tis tenslotte jullie hond of niet??? En daarbij, het weer wordt alleen maar beter na maart! Dus uitlaten in de regen is dan niet meer zo vaak als nu, bedenk je dat wel!

Sjors, afwachten. Allergieën in het algemeen zijn wel erfelijk. Toch harder je best doen voor die BV meid, want dat kan een hoop schelen!! Ik was vroeger ook erg allergisch, en Julia heeft nog nergens last van! Je hebt wel een knap katje zeg!

Cupido, beterschap met je meisje!

Ik wil trouwens zelf wel graag een hond, maar dan in ieder geval een teefje en van een ras wat goed te trainen is (mss labrador of herder). Dan maar iets groter, maar een onopgevoede hond is echt een ramp in huis! Mijn ouders hebben ook zo'n ongecontroleerde stuiterbal. Leuk als ze nog 4 kilo wegen, inmiddels is het 35 kilo enthousiasme...

Beesie, leuke katjes!!

Foxy, leuk, veel plezier morgen!!

Leske, ziet er heerlijk uit daar aan het strand! Lekker uitwaaien!

Frenzy, ik lees over nestje katten fokken. Ik zou het wel heel leuk vinden om eens een nestje te hebben van onze jongste. Maar ehm, buiten alle rompslomp, hoe hou je het beestje 'niet zwanger' tot ze een beetje een latere leeftijd heeft bereikt? Ze is nu pas 8 maanden, dus een beetje te klein lijkt me. Maar wat moet je dan tussendoor? Als dat veel geld kost, dan doen we het niet. Maar ik heb het altijd heel leuk gevonden, puppy's en kittens enzo.

Sjors, pfff...

Suzanne, fijn dat het zo goed is gegaan met je dochter op school, maar hou je rustig hoor, probeer ook te profiteren van de rust als je er maar eentje hebt. Even op de bank ofzo!

Hier ook heel veel harde buiken de afgelopen dagen. Zo'n zware week hakt er toch wel in. Vanmiddag een half uurtje wat gedommeld/geslapen, maar daarna voelde ik me bijna nog brakker. Ben nu erg moe, dus vanavond maar lekker op tijd naar bed. Julia ligt er ook al een half uur in, die was na de PSZ helemaal af. Ik ga toch aanvragen of ze niet 2 ochtenden kan ipv een ochtend en een middag. Ze heeft dat slaapje nog wel heel hard nodig!

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nou ja, het probleem is dus, dat mijn man op het moment iedere dag van 8 tot 21 of 22 weg is, en daarna nog tot minimaal 1 uur 's nachts door zit te werken. Ik kan de hond moeilijk laten wachten...:)
    In het weekend baal ik wel eens hoor, als hij lang in zijn bed ligt, dan in pyjama naar beneden komt, en toevallig nét gaat douchen als de hond eruit moet (dan moet zoonlief dus mee). Mijn man is nogal van het laatst-nippertjes-werk, zodat hij bijvoorbeeld een half uur voordat hij aanwezig moet zijn op het voetbalveld pas onder de douche staat.

Omdat eigenlijk alle zorg op mij neerkomt, en hij het gedrag van de hond niet of nauwelijks meekrijgt, vind ik soms wel dat hij beter zou mogen luisteren naar de problemen die ik ervaar.

@Verder nog ego: buikpijn.... Niet echt een harde buik, maar misselijkmakende buikpijn. Ik hoop dat het zo weer een beetje wegtrekt! (Manlief is nu dus nét halverwege Duitsland op weg naar de wintersport, dus hoop ik extra dat het gewoon weer een darmen-kwestie is!)

5. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Pioentje, goed bezig hoor! Hier nog veels te veel te doen maar, heb er gewoon geen zin in.

Sjors, zit ook niet echt mee he met het uwv. Hoop dat je snel je geld gaat krijgen.

Cupido, beterschap met je dochter!

Suzanne, wat leuk dat fabienne het zo naar haar zin heeft gehad.

Anna, lastig na de bevalling zal je waarschijnlijk wel merken dat je je minder irriteert aan de hond. Ook is het nu natuurlijk slechter weer, straks in de zomer zal je ook weer meer buiten zijn. Maar meer tijd heb je straks natuurlijk niet met 2 kinderen.
    Kan je niet wat in huis doen met de hond of hem iets geven waardoor hij zich minder verveelt.
    Ik heb hier bijv. spelletjes voor de hond en die doe ik dan vaak met hem waardoor die vaak ook al wat meer moe word.

Tatoeages en piercings, hier tatoeage op mijn onderrug en eentje op mijn voet. Voor de rest 2 navelpiercings maar die laat ik dichtgroeien een oorbel boven in mijn oor, in mijn oorschelp en een tragus. En dan nog 4 gaatjes aan elke kant in mijn oor.
    Maar heb eigenlijk nooit al mijn oorbellen in.

6. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Lees dat bijna iedereen last heeft van harde buiken. Hier dus helemaal niet geen krampje of wat dan ook. Terwijl ik bij mijn vorige zwangerschap vanaf 30 weken al continu voorweeën had. Nog meer van jullie die dit ook hadden bij hun vorige zwangerschap maar nu niet?

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Em, dit is mijn eerste zwangerschap, maar heb ook nog nergens last van!

@ Meeting, zal ik om 12.30u reserveren voor een lunch?

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    had het bij de 1e ook en vanaf 32 weken indalingsweeën en vanaf 35 weken heeeeel veel voorweeën en een paar valse starten.... nu dus weer veel harde buiken, wel nog meer als bij Isabel. hopelijk nu niet zoveel voorwerk! vorige keer had het nog niets gedaan ook dat was helemaal balen.

9. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden,

Vertel ik hier vanmiddag nog dat we de kat weg willen doen, belt vanavond de collega van svader.. Pff.. Zaterdag tussen 4 en 5 gaan we hem brengen.. Dan kan ik kijken of het goed voelt.. En kunnen hun gaan proberen.. Moeilijk moeilijk.. Ik weet na al die jaren dat het goed is voor het beestje.. Hij zit niet voor niks alleen op de vérdieping.. Hij pieste overal in huis.. Ik heb toen ook al alles geprobueerd.. Van geurstroomdingen tot tabletjes tot gedragsveranderingen. En nu... nu is de knoop dus definitief door.. Mijn verstand weet dat het beter is.. Maar mijn gevoel.... Pfff....

Sorry ben weer emo en ego...

Leske wat een leuke foto! Krijg ik ziom mijn zoontje ook eens te showen hier...

Sjors wat een toestand bij het uwv.. Hopelijk wordt het nu wel snel gergeld..

Harde buiken, heb ik gelukkig ook nog niet.. Bij de vorige zwangerschap ook niet.. Hopelijk blijft het zo..
    Wel gisteren bij de gyno een extra echo gehad.. Het vruchtwater is ok, gelukkig.. En ze ligt niet meer in stuit... 2 opluchtingen... Volgende week vrijdag weer terug..

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @EmvSenR: Zit wel wat in, die spelletjes. Heb ik vroeger idd ook wel met hem gedaan... Ik vraag me alleen af of het wel vermoeidheid of verveling is. We wandelen namelijk iedere ochtend een uur met een groep van minstens 6 honden. Hij loopt dan los een uur te rennen. Alleen op dagen dat het plenst van de regen (zoals vanochtend) zie ik dat niet zitten.
    We lopen nu per dag veel meer dan een krap jaar geleden. Toen was het vaak 2 keer een kwartiertje oid.
    Ik kan echt niet wachten tot de tuindeur straks weer open kan!

11. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Elegance: jeetje das toevallig zeg! Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Je weet dat t voor t beestje zelf beter is maar vanbinnen... Oh moet er echt niet aan denken... Maar goed, soms moet je je verstand laten werken...! Kijk eerst s aan hoe het gaat... Sterkte meis!

Harde buiken: hier al weken lang harde buiken en de laatste week worden ze alleen maar erger...

Hier net terug van zwangerschapszwemmen. Was weer heerlijk! Lekker ontspannen! Alleen als ik t bad uit stap lijkt t wel of mn bekken op slot staat. Doet niet echt pijn maar is gewoon helemaal stijf en kan dan amper lopen! Had trouwens ook weer erg veel pijn in mn handen... Pfff voel me echt een reumapatient... Ik ben er gevoelig voor dus wie weet... sta een beetje in dubio om morgen de dokter er even over te bellen...

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Namen: ik ben van de week dus weer gaan twijfelen tussen de laatste twee namen (terwijl de beslissing dus eigenlijk al gemaakt was...), en ik kom er niet uit!!

Nou kunnen we natuurlijk wachten tot ze geboren is, maar dat durf ik eigenlijk niet, haha!
    (plus dat ik dan mijn naamslinger niet af kan maken:D)

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Beesie: misschien idd even de dokter bellen, want als het meezit heb je nog wel een paar weken te gaan, en wie weet wordt het dan alleen maar erger...

14. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou zeggen, gooi het in de groep hier, wij willen wel meedenken hoor, hihi. ;)

15. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hihi ja hoor, wij willen wel meedenken!!!!!!

Meiden, ik ga mn bedje in, hopelijk kan ik een beetje slapen... Morgenmiddag nog 1 kindje en dan heb ik verlof!!!!!!!!

Oooooohja! Mijn eerste striae is op komen zetten! Vette paarse strepen op de zijkant van mn bil, heel lelijk! Op mn buik gelukkig nog niks... Zag t net ineens in de spiegel bij t zwembad...! Pffffff

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een vriendin van me heeft dit zo gedaan bij haar dochter van inmiddels 20 maanden en het lijkt erop dat ze ook bij de geboorte van haar tweede dochter (kan ieder moment gebeuren) deze strategie gaat toepassen. Het was bij nr1 direct duidelijk dat het echt een ... was en niet een ... ;).

Dus ik zou het gewoon op zn beloop laten, je hebt gelukkig ook nog even (bij T waren we er pas met 35 weken uit).

Ik val er maar weer gewoon in na een hele lange tijd niet meer te zijn geweest. Heb echt te weinig tijd en rust en puf. Maar verder gaat het allemaal goed (enorm moe!), al zie ik wel uit naar mn verlof (nog een maand) :), dan heb ik hopelijk weer wat meer tijd om echt actief mee te schrijven ... als dat nog mag ;)

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik ben ook een daagje naamloos geweest hoor, toen hebben ze me kazefien genoemd (zo noemden ze me ook toen ik nog in de buik zat) dus heb 1 dag kazefien geheten hahaha

18. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    @harde buiken; hier met momenten... sommige dagen helemaal nergens last van, andere dagen de hele avond harde buiken + rugpijn... mjah, hoort er bij zeker?

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    :$ Jeetje meiden, wat hebben jullie veel geschreven :$

Huisdieren-dillemma: Blijft altijd lastig, wij hebben 1,5 jaar geleden onze kat ook weg moeten doen, aangezien hij 's nachts de boel op stelten bleef zetten en wij alle mogelijke oplossingen de revue hebben laten passeren, maar niets hielp.
    Wat heb ik moeten huilen :( en nog vind ik het heel moeilijk :(. Het was echt zo'n lief beest (wel enorm groot :p) Onze zoon kon ook heerlijk met hem spelen en knuffelen. Kat kon hier ook niet makkelijk naar buiten en dus zijn energie niet kwijt. Hij is naar het asiel gegaan en had binnen 3 weken een nieuw huisje, bij een gezin met 3 kinderen, joekel van een tuin dus is helemaal goed gekomen.

Ik zal zo een foto bijvoegen ;)

@ Anna: ik zou inderdaad even afwachten hoe het gaat na de bevalling. Misschien is de voorstelling die je je er nu van maakt niet realistisch en valt het mee.

Kamertje: Vandaag met mijn moeder de gordijnen op maat gemaakt en opgehangen. Ben er helemaal blij mee. Hangt nog niet helemaal goed, verwarmingombouw moet nog even worden ingekort zodat het gordijn vrij hangt in die hoek.

Ook daarvan zal ik even een foto bijvoegen.

Sorry dat ik verder niet reageer, maar zie dat het alweer 22:00 is en ik echt zo mijn bedje in wil :)

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    En nog 1 van mijn toenmalige kattenkindje :(

Deel Deze Pagina