Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Zo, even ego, ik ga op de bank. Zere rug en harde buiken. Oppasbaby slaapt, dus het kan heel even. Pfff, lange dag vandaag met dit pokkeweer!

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Controle vk - liep uit!!! gewoon 40 minuten zitten wachten
    alles was op zich goed.
    buik/baarmoeder was maar 2cm gegroeid in 4 weken, dat mag iets meer zijn.
    en heb de groeiecho op 28-12
    maar moest me niet heel veel zorgen maken..

niet heel veel ;) tja.. zoiets moet je vooral tegen een zwangere vrouw zeggen haha

28-12 groeiecho
    03-01 controle vk

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ego; hier echt een niet leuke avond gehad gisteren..

Ik doe een opleiding conservatorium deeltijd en daar mogen ze sinds een aantal jaar een erkend HBO diploma voor afgeven.

Nu kregen we gisteren een mail dat ze niet zijn goedgekeurd door de instelling en mogen daarom per 2016 geen diploma meer afgeven.. En dat is juist de reden dat ik deze opleiding ben gaan doen!

Dat zou betekenen dat ik de komende jaren niets meer mag missen. Je mag maar 1 herkansing per jaar doen en als je die niet haalt, moet je een jaar opnieuw doen. Als ik dat een keer meemaak, haal ik dat diploma al niet eens meer...

Bovendien zegt de opleiding zelf dat het niet te doen is in de 5 jaar die ervoor staan. Bijna iedereen haalt het in ongeveer 8 jaar, omdat het gewoon lastig is te combineren met het gezinsleven.

Mocht ik kiezen om door te gaan, kunnen wij dus ook de komende jaren niet voor een 2e kindje gaan.. En moet ik de komende 4 jaar 100% aan de studie besteden.

Terwijl ik er juist voor gekozen had omdat je er zo lang over kunt doen als je zelf wil...

De opleiding kan hierin niks voor me betekenen, ik moet dus kiezen of ik het risico ga nemen of niet..

En eigenlijk ligt dat antwoord al klaar, dat gaat me dus nooit lukken! Ben al aan het informeren of ik over kan stappen of eventueel een MBO opleiding deeltijd kan doen, eventueel iets heel anders.

Maar ik baal er wel gruwelijk van!!

7500 schoolgeld in totaal voor geen diploma vind ik nogal veel weggegooid geld!!!

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Gelukkig heb je een eigen kamer om te bevallen bij ons in het ziekenhuis haha. Maar ik moest een nachtje blijven en kwam toen op zaal te liggen met nog 5 andere mama's. En je krijgt zo'n prachtig netbroekje van het ziekenhuis aan.

5. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

@ Beesie, leuk kamertje! Die vlinders zijn echt heel erg leuk! Die radiatorombouw is trouwens ook mooi geworden! Heeft je vriend trouwens alweer werk?

@ Leske, wat een ruime kamer voor die kleine van jullie! Is erg mooi geworden.

@ Eva, ook al een eind met de kamer mooie meubels.

@ Zebra, wat heb je veel kleding voor die kleine van jullie! Volgens mij heb ik echt veels te weinig als ik dat zo zie.

@ Sjors, wat fijn dat je voor 6 maanden ww krijgt vooral als je van minder uitgaat.

@ Frenzy, wat raar dat je je bloed zelf moet wegbrengen. Heb je nog ergens last van gehad na het verliezen van je slijmprop of niet?

@ Cvermeulen, veel plezier vanavond!

@ Missiemaartje, wat balen van je opleiding. 7500 euro is inderdaad veel geld voor een opleiding zonder diploma, jammer dat de school zelf ook niks kan regelen.

@ Eveline, ben je er nog uitgekomen met je uitzetlijst?

6. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    fotoshoot was erg leuk... ik heb een paar foto's in mn album gezet... de foto's met de naam erop natuurlijk niet:p

7. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Hier ook bijna klaar, alleen nog een paar kleine spullen. Van de week maar eens kopen. Hier een paar foto's van onze kamer, baby komt bij ons op de kamer dus was nog best lastig om er wat van te maken. (let niet op het stopcontact;), kwam er eentje tekort en bij de hema waren ze op dus van de week even halen)

Bekijk bijlage 206398

Bekijk bijlage 206399

8. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @ Gentle rustig aan meid, lekker relaxen! is belangrijk!!

@ zebra jeetje zolang?? ook niet fijn! gelukkig dat alles verder goed was, en idd niet druk maken of stressen!

@missiemaartje in één woord K*T! vervelend meid... schiet niet op :(

@ego nou de apparatuur is eraf bij mijn collega... en hij krijgt veel morfine.. áls hij bijkomt.. zal het niet meer dan een kasplantje zijn. Hij is echt opgegeven.. pffff

9. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Sheena, wat een onwijs gave foto's! Zijn echt heel mooi geworden!

10. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Stephanie, erg zeg van je collega en dat van ineens van de een op andere dag.

11. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    EmvSenR: dankje, we zijn er ook erg blij mee! Vriendlief heeft helaas nog geen werk maar uitkering is gelukkig geregeld. Ze zijn wel steeds voor m aan t kijken en veel bedrijven zijn positief maar nog niks definitief gehoord....
    Hoe is t verder met jou?

12. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Sheena: wow mooie foto's meid!!!!! Maar word dat de naam? Op de eerste foto??????
    Wij hebben 14 januari de buikshoot gepland staan!

13. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ stephanie; meis ik lees nu pas van je collega, wat ontzettend rot zeg!! Zo'n dingen blijf je aan denken he..

Over mijn studie.. Ja ik baal er enorm van, had net mijn vriend aan de telefoon... Gelukkig was die wel heel lief en begripvol. Ik had het gewoon anders ingeschat.. Ik kan gewoon mijn leven niet on hold zetten de komende 4 jaar..

Maar ik wil wel graag blijven studeren! Dat wordt dus goed nadenken...

14. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Beesie, wel fijn dat hij dan in ieder geval een uitkering heeft. Nu hopen dat hij snel een baan krijgt! Maar aan de andere kant is het ook wel leuk als hij nog even vrij is al de kleine er is ;).

Hier gaat het wel goed, zal je zo even een pb sturen om je vraag te beantwoorden.

Eerst even mijn zoontje vangen want, die gaat er met een rol koekjes vandoor en staat ze aan de hond te voeren;).

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Beesie ik denk dat dat Sheena haar eigen naam is.. Aangezien ze een jongetje krijgt denk ik niet dat dit de beeb naam wordt ;)

16. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Wow mooie foto's sheena!!!

EmvSenR: leuke foto's van de kamer. Mooi wiegje!!

17. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @EmvSenR leeeukk!! ziet er goed uit :D

Zo het is hier druk op mijn werk, word gek haha! gelukkig heb ik veel aan mijn collega :D

18. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Oh ik ben tussendoor bezig alle adressen te verzamelen wie er allemaal een geb kaartje moeten krijgen. Maar ben zo bang dat ik iemand vergeet.

Was alleen van plan wat familie en vrienden en zijn vrienden meer niet. Hoef niet zoveel te zijn!

19. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    #400 Mupkuh, 13 dec 2011
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
    Goedemiddag dames :D

@ Leske, leuk zeg dat kamertje. Krijg helemaal zin om ons kamertje af te maken.

@ fotocollage-bord, die wilde ik graag zelf maken voor de babykamer. En ja hoor het is gelukt gister meer begonnen en straks afgemaakt. Ben er best wel trots op :D Kan ik mooi alle fototjes die mijn paps maakt (doorgeslagen hobby) en de tekeningen van grote zus ophangen :D

@ Beesie, balen dat je vriend geen werk heeft. Hopelijk komt het snel goed. Mijn vriend heeft helaas ook even zonder werk gezeten tijdens mijn zwangerschap. Dus weet hoe je je voelt :(

@ EmvSr, mooie foto's meid :)

Deel Deze Pagina