Heb je er veel last van? Ik op zich niet hoor, al valt het iedereen op en vragen ze het ook Vriendlief vindt het wel grappig en ach ik vind het alleen lelijk bij shirtje met hoge hals, dan lijken ze zo enorm. Vindt die buik irritanter!
@ leske komt gewoon ff door alles. Ik heb wel een gedichtje voor op het geboorte kaartje en een paar kaartjes uitgekozen. Morgen ff proefdruk bestellen. Ach morgen hopelijk een betere dag. Wat betreft borsten hier van c naar e. Met een lichaam van uhh 51 kilo en 160m lijken het net siliconen stomme dingen zitten ook in de weg samen met mijn buik!
Zo jullie zijn qua borsten allemaal behoorlijk gegroeid ja! Klinkt raar maar ben er best jaloers op hoor, Stephanie! Ik ben 1.68 en nu 58 kilo maar had graag een C cup ofzo gehad! Ik zit hier dus nog steeds op een A-tje... Ze zijn wel een stuk voller als normaal en mn tepels groeien ook wel, maar borsten zelf niet zo. Daarom zegt iedereen tegen me dat dat wel komt zodra ik borstvoeding geef. Lijkt me zo leuk om s een grotere bh te kunnen kopen! hihi.
EmvSenR, wauw, mooi kamertje zeg! En die wieg is echt supergaaf! Sheena, gave foto's hoor! Eveline, haha, die eerste dag ben ik inderdaad leeggelopen. Ik weet nog dat ik zo'n stolsel verloor, serieus inclusief kotsneigingen. Maar weet je? Je ligt daar met het prachtigste kind van de hele wereld!!! En ik was niet ingescheurd of geknipt, dus het was alleen vloeien en binnen 3 dagen zat ik heerlijk in mijn pre-zwangerschapsspijkerbroek op de bank, te genieten van mijn eigen wereldwonder! Dus bloed en stolsels, vieze dingen, dat maakt je dan echt helemaal niks meer uit! Netbroekjes, tsja, je hebt wel eens van die netjes die je om een verband kunt doen, zodat het blijft zitten (om je knie ofzo). Beetje stoffen netjes lijken het. Dat materiaal is het van gemaakt. En dan was het bij mij een soort boxer die je kon uitrekken van maatje 36 tot maat 58 ofzo, haha! Dus daar past voor een jaar aan maandverband tussen. Op een of andere gekke manier vond ik het heerlijk! Het was bij ons toen ook 30 graden, dus ik had het liefst in mijn blote kont rondgelopen de hele dag Volgens mij heb ik wel eens gehoord dat ze ook in je kraampakket zitten, maar bij mij heb ik er gewoon een paar mee getroggeld uit het ZH (net als die enorme kraamverbanden) Leske, houd je al zoveel vocht vast? Balen joh! Ik heb ze gelukkig nog gewoon om, maar had ze bij de eerste ook een paar weken af aan het eind... Nieuw ondergoed, ik koop niks nieuws tijdens de zwangerschap, vind ik erg zonde. Ik heb wel van mijn moeder een paar enorme onderbroeken gekregen (zij vond ze niet fijn), van die heerlijke huidskleurige tenten, die zijn wel lekker. Strings vind ik niet meer fijn zitten, misschien toch dat ze wat klein zijn. BH's heb ik allemaal met een extra elastiekje aan de achterkant (daar heb je van die speciale verlengstukjes voor) en dat werkt tot nu toe prima! Mijn zusje kwam ook nog met wat oude sportbh's aan in grotere maten, dus dat worden de laatste redmiddelen Roos, woon je dichtbij Luik, of kende je daar mensen? Wat een vreselijk verhaal wat daar gebeurd is vanmiddag! Steph, dikke knuffel! Ik ben w.b. cupmaat van B naar grote C gegaan en straks met BV wordt het weer zo vreemd. De ene keer heb ik dan een enorme D, de andere keer een slap B cupje Daar valt echt geen pijl op te trekken! Maar ik ben wel blij met ietsje meer, want ik heb brede schouders en een brede rug, en dan met zo'n klein cupje vind ik niet altijd zo mooi.
Wilden er nou nog meer mensen morgen langskomen om te meeten? Stuur me anders even een berichtje nog, dan kan ik het adres sturen! Volgens mij hadden we ergens tussen 2 en 3 afgesproken (toch Sjors?).
Vergeet de verloskundige, kraamhulp...(die sparen ze vaak). en baby zelf niet... (geboorteboek) en voor jezelf.... Verder stuurde ik hier ook altijd een kaartje naar mn huisarts.... UWV wilde vroeguhhhh ook een kaartje hebben, maar dat is volgens mij een tijdje niet meer (??) misschien je werk/school ??? Werk moest destijds (toen ik werkte) iig ook krijgen, ivm bevallingsverlof....
Als je in Brabant had gewoond, was ik zeker langs gekomen, maar dit is echt te ver voor mij. Jullie heel veel plezier!!! Ja, ik houd veel vocht vast. Bij Joosje pas toen ik over de 40 weken heen ging, nu dus veel sneller. Gelukkig heb ik mijn ring nog afgekregen. @ Maartje, last heb ik niet echt van mijn borsten, maar vind het echt niet mooi. Vooral in bv sportkleding, niet mijn ding hoor. Maar ja, weet dat het ook wel weer minder wordt. Komt goed. Doeg! Leske
hallo allemaal net de 4 D echo gehad was erg leuk om te zien onze kleine dame, ze was lekker actief hebben gelukkig een paar mooi fotos en beelden van haar wat een heerlijk meid lekkere bollie!! Ik ga genieten van dit gevoel en natuurlijk een foto plaatsen even kijken of dat gaat een foto van een foto groetjes em veel plezier morgen dames ik kom ook uit brabant maar moet helaas werken!
En het echobureau... althans, bij ons vroegen ze er echt om (vonden ze leuk). Hier vooral familie, vrienden, buren, collega's (groter bedrijf en ze zitten nogal verspreid, dus meerdere kaartjes), personeelszaken ivm verlof, huisarts, VK, kraamhulp, cesartherapeut en de kraamafdeling als het weer een ziekenhuisbevalling wordt. Wat ik persoonlijk handig vindt is het maken van adresetiketten. Scheelt een hoop schrijfwerk en dat vindt mijn duim helemaal niet erg (die kan niet goed tegen overmatige belasting, zelfs na drie operaties).
Gentle Vreselijk zeg... mijn vent is ook zo=eentje die denkt dat we een olifantendracht hebben... pffff "je hebt nog tijd zat"... ja tijd misschien, maar wie zegt dat ik dalijk nog kan??!! goed opjagen, want het kan maar af zijn toch??!! @netbroekjes vond ik wel fijn bij de eerste (vanwege het stikpatroon) zebra ik heb zoooooooooooo vaak gehoord dat vrouwen een "kleintje" zouden krijgen, wat heel anders bleek te zijn!! je kan dalijk goed gaan spurten.. ofja je kleine... dan.. Groeiecho is nooit verkeerd natuurlijk... missiemaartje Tjeetje zeg... wat Rot-zeg.... pffffff (om in muziektermen te spreken)... erkenning is met de muziek mee, en diploma kun je naar fluiten... en idd dat geld... heel erg zuur..!!! lautjuh.. nu je het zegt.. bij eerste heb ik WEL moeten overnachten (ivm vacuum)... en idd met meerder op een kamer... heb geen oog dicht gedaan.. niet door de andere dames, maar omdat de zusters mn baby hadden "gepikt"... hij was aan t huilen en zouden ze hem paracetamol geven en dan terugbrengen...heb de hele nacht liggen wachten... en dufde niet te bellen... (chago-wijven) Sheena ga zo kijken.. Emvsenr mooi...en mooie wieg trouwens... heb ik wel eens gezien.. zijn aardig prijzig, volgens mij... leske mazzel van je ring... ik check hier regelmatig... zou wel erg "lullig" zijn heb hem hier pas sinds 31-8 natuurlijk hier scheelt het heel veel per dag... Roos Geen idee of het vlaams is... maar kende het woord niet... Zwangerschapsgym dus... hahahaha... vind het vlaams schitterend hoor... las eerst ook veel op een Belgische site.. en vind het prachtig.. klinkt net allemaal wat "zachter" bloed trekken klinkt toch wat minder pijnlijk etc.. @borsten ze zeggen zelfs dat je beter geen voedinsbeha's kunt kopen omdat ze Na de stuwing, nog een cup kunnen groeien... wil je beha's kopen dan vanaf 8,5 maand... (is iig het advies) ik maakte altijd op het einde een "spurt"... maarja dat was meer, van dat de vetcellen dachten.. "Nou we zitten overal al, dan gaan we maar op de laatst gewilde plek zitten..." Zo jammer... had ook wel eens grotere borsten willen hebben en dan nog geen buik... nouja maar lang bv-geven dan... kan ik zeggen schat, welke maat wil je vanavond??!! in dat geval kolf ik maar niet hahahahahaha..... Nee, borsten zijn sowieso voor de kleine dan..en rondvliegende melk is ook niet zo prettig.. @stolsels ik verloor naar eerste bevalling echt een enorme "kwal" die ik zo naar buiten voelde flubberen... ik drukte in paniek op de bel (want ik kende alleen maar het verhaal van mn moeder dat ze half doodgebloed was) ik kreeg me toch op me sodemieter van die chago-zuster.... hoe moest ik dat weten..??!! Mijn eerste... en de rest wat er lag had allemaal al een kindje gehad.... hetzelfde als dat ze niet gezegd hadden dat ik mn zoontje zoveel mogelijk moest laten liggen, omdat ze een hersenschuddign kunnen hebben van de vacuumpomp.... iig... stolsels zo groot als sinaasappel kunnen normaal zijn... ik verlies dus altijd (iig tot nu toe) heel veel stukken...(bij nummer 2 raakte ik dus niet meer in paniek) maar ben heel snel van het bloeden af... (7-10 dagen)
Gentle: ik zou morgen graag komen maar ben de hele dag gewoon aan t werk. We spreken wel even een andere keer af, met zn vieren. Als Sjors en Sasjuh dan ook kunnen...? Leuk!!! Cvermeulen: Fijn dat je een mooe 3d echo hebt gehad! Geweldig is het he? Geloof mij, vanaf nu ben je echt verliefd! hihi. Kijk elke dag naar haar foto! Geniet ervan meis! Hier is onze nieuwe tv vandaag geleverd, helemaal blij mee!!!!! Nu meteen al een 3d film aan t downloaden... Morgen maar ff uitproberen! Nu lekker mn bedje in. Ik zeg: truste!
@sheena, super mooie foto's, echt heel gaaf!! @leske, pffff fijn dat je zelf je ring hebt afgekregen, en niet door gezaagd hoefde te worden!! @iedereen *zwaai, zwaai* sorry even geen puf om te reageren. @borsten, zijn hier van een kleine b naar ik denk toch wel een d gegroeid, ik heb mee groei beha's gekocht bij de hema, zijn maar een tientje, helaas niet echt ubercharmant, maar ach het is maar tijdelijk! Denk dat ik morgen maar weer even een ronde bij de Hema maak voor de heerlijke tenten die voor na de bevalling worden aanbevolen Nou ladies, ik ga lekker slapen!
@ beessie... nee we krijgen een jongen haha die foto komt van de site waar we onze shoot hebben laten doen. deze foto hebben we gebruikt als voorbeeld voor ons eigen geboorte kaartje. alleen dan met de naam van onze kleine en blauwe verf natuurlijk hihi
@ Anna; wat fijn dat de echo goed was! Wat betreft de meubels, het lijkt op mijn meubels (dezelfde als die van Leske) maar dan in het wit... @ Leske; mooi kamertje meid, mooie meubels ook! En mooie vloer (ook erg belangrijk!). Wat vervelend dat die mensen eruit moeten, en gelukkig zit jij er niet bij, maar je krijgt de sfeer toch mee... Fijn dat je alsnog je trouwring hebt kunnen uitdoen! @ Cvermeulen; ben benieuwd naar de foto's van de echo! Leuk dat jullie meisje zo actief was! @ Lautjuh85; de tip van de lange nachtjapon is geniaal! @ Eveline; klinkt goed een planning voor de babykamer, moet ook wel rust geven! En wat leuk dat je moeder een boxklees voor je gaat maken, ben benieuwd naar het resultaat straks! @ Ceberus; Vervelend he... (schoon) ouders. Hier dus sinds feb. geen contact meer met schoonouders (ivm Loek). En nu echt mega ruzie met mijn moeder....En het probleem bij mijn moeder is ook dat ze me kwetst, maar nooit en te nimmer haar excuus zal aanbieden... Hoe gaat het met de kleinste (die was toch ziek?) Met drie kids is het ook niet echt mogelijk om hele reacties te geven! Vind nog dat je goed kunt bijbenen hoor! @ Beesie; gefeliciteerd met je 28 weken, wat gaan we hard met zijn allen! Mss wel goed dat je borsten niet te veel groeien... Kunnen het ook een theezakjes worden (ben ik echt bang voor!) Ik had altijd cup a, maar wel mooie borstjes... Veel plezier met de nieuwe tv! @ Sjors; hihi, ik dacht al die, stopt gewoon af en toe de laptop onder zijn neus ! Ik ben nu al benieuwd naar jullie vloer! Haha! Serieus vind een vloer best belangrijk! @ Gentle; ik hou het wel in de gaten hoor, en wat betreft het posten; momenteel zit er op alle brievenbussen een 'vuurwerk' beveiliging, ik moest dus echt naar een postkantoor...Komt heus wel goed met dat kamertje van jullie, maar begrijp dat je er ook wel wat vaart achter wil zetten. Voorzichtig aan met de harde buiken meid! Als ik dichterbij had gewoond was ik langs gekomen! Maak je wel een foto morgen! @ Zebra; Fijn dat de controle goed was, hier loopt het ook altijd uit! En je niet te druk maken over de groeiecho (zie het als een extra beeb gluur momentje!) @ Missimaartje; wat een domper zeg van je studie, maar neem aan dat er wel meer studenten zijn die het hier niet mee eens zijn? Ik hoop dat alsnog een oplossing voor je komt! @ EmvemSer; sorry hoor meid, maar vind je naam zo moeilijk, ga je voortaan gewoon EM noemen oke! Wat een leuke aankleding zeg, helemaal voor een meid! Super lief! Heb je je zoontje nog op tijd kunnen vangen, of waren de koekjes al op? @ Stephanie; gets wat naar van je collega, vreselijk meid.....Vervelend dat je weer even rot voelt, maar zal ook wel door de collega komen... Knuffel meid! @ Sheena; mooie foto's meid! Echt super mooi! @ Pieontje; *zwaai, zwaai*! Hoe gaat ie met jou? Red je het een beetje met het werken?
@ Kraamverband en netonderbroeken; hier weinig 'schade' van onder gehad (ook wel te begrijpen, Loek was maar klein...) Maar wel heel veel bloed verloren, ook dagen na de bevalling veel gevloeid... Kraamverband zit dan heerlijk en die netonderbroekjes zijn ook fijn. @ Onderbroeken; ik draag nu nog strings en boxer, echt door elkaar zeg maar en nog dezelfde maten als in het begin van de zw-schap. Heb boxer in maat XS en in maat L, maar volgens mij zijn die dingen allemaal een maat . Hier geen speciaal zw-ondergoed. @ Borsten; hier van een A cupje naar een C gegroeid, maar ben bang voor het resultaat na de bevalling en borstvoeding.... Was wel trots op mijn grote borsten... Maar door de nu hard groeiende buik vallen mijn borsten niet meer zo op @ Rhesus C; afgelopen week laten prikken en nu heb ik het pas goed begrepen... (volgens mij had Anna het al een keer aangehaald). Er wordt alleen gekeken of je antistoffen hebt, zelden schijnt het voor te komen dat je die hebt. Er wordt alleen actie ondernomen als je antistoffen hebt. Dus wrl geen enge prikken in billen en etc! @ Ego; ruzie met mijn moeder komt voorlopig niet meer goed, is erg kwetsend geweest gister en het zat er al ff aan te komen. Niet leuk dus, vandaag ook veel gehuild en erg verdietig geweest hierdoor, ik vind het nogal moeilijk om dingen los te laten. En vooral als ik niet tot iemand kan doordringen. Nu geen contact met mijn moeder (wat erg jammer is....), al is dat lastig, want daar staan de paarden.... Vandaag wel weer naar de Fontys geweest en een uur naar onze schat mogen kijken! Owhhh I Love HIM! Hij is weer normaal gaan liggen, lag schijnbaar al wel heel laag met z'n koppie, en verder bewoog hij lekker. En tja hij is trotser op zijn piemel dan op zijn gezicht, want owh owh wat was hij aan het zwaaien met zijn piemel! Hihi werd er helemaal verlegen van en papa maar stralen . Daarna zijn we nog wat babyzaken lang geweest, wilde een leuk pakje scoren, maar lukte gewoon niet door mijn toch wat emo status... Vanvond weer naar de 2e les geweest van samen bevallen. Dus eigenlijk vandaag alleen maar baby, baby, baby... Maar was allemaal heel leuk. Ik heb weer genoeg geschreven, ik ga m'n thee drinken en dan kruip ik lekker tegen m'n ventje aan!
Frenzy, wat leuk weer naar het fontys! even spieken naar de kleine is altijd leuk. Beesie, nieuwe tv, klinkt ook niet slecht! (geheugen van een zeef!) geen idee meer waar iedereen het over had... oja geboortekaartjes, ik heb nu een stuk of 40 adressen, familie/kenissen ook nog even kijken wie we allemaal nog meer een kaartje moeten sturen. denk dat ik op rond de 60 uitkom krijg de enveloppen deze week al binnen ( tja ruim op tijd dus ) dus kan alvast aan het schrijven vriend heeft gister eindelijk de babykamer afgemaakt, plankjes etc gehangen dus ik kan straks aan het poetsen en inrichten!
Vreselijk he. Bij mij deden ze het ook maar dan om bls bij hem te prikken. Hij was nogal aan de zware kant en werd geboren met een bls van 2.2. Dus om de haverklap werd mijn zoon bij me weggehaald. :x Frenzy wat vervelend van die ruzie met je moeder! Zie je de paarden nu helemaal niet meer?
Cerberus, haha, ik wilde niet beginnen over die grote stolsels, maar hier idd ook echt sinaasappel groot. Bah bah, ik voel nóg hoe dat voelde. Stom dat die verpleegkundige je niet even een beetje beter hielp. Wat dat betreft wat mijn Duitse ZH echt supergoed. 2 persoonskamer maar ik lag alleen, Julia bleef altijd bij mij, tenzij het echt goed was overlegd, maar meestal ging mijn vent dan mee. Ze hadden zelfs een apart, sfeervol, half donker kamertje waar je kon voeden en waar je altijd een lactatiekundige kon vragen om te helpen. Echt heerlijk! Frenzy, wat vervelend, hopelijk kun je het toch nog oplossen, zeker zo voor de bevalling straks. Hormonen kunnen ook veel met je doen... Beesie, doen we! Kamertje, zoals Cerberus ook al zei, hij heeft het idee dat we alle tijd hebben, maar ziet nog niet dat hij het tegen die tijd wel mooi alleen moet doen... Nou ja, als we dit weekend maar weer wat opschieten, en dan straks de kerstvakantie... Wij gaan zo naar peutergym!! Aju!