Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Thx zebra, ik twijfel heel erg..nu heeft hij de hik en voelde ik hem net weer goed bewegen...Ik kijk nog even aan hoe het vandaag gaat denk ik. Of hij moet ineens weer helemaal niet bewegen voor een lange tijd en dan bel ik alsnog vandaag.

Vind het erg moeilijk te zeggen..

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Het is vaak lastig, heb ik ook echt ervaren,
    en juist ook hier omdat ze normaal al weinig bewegingen laat voelen twijfel ik ook altijd om te bellen, wanneer moet het wel/wanneer niet.

Daarom zeiden ze als je echt verschil merkt in het bewegingspatroon ineens dan altijd bellen.

maar mijn situatie is natuurlijk wat anders, ik voel haar nu al sinds gisterochtend niet. maar dat heb ik vaker dus wacht ik het nog een dag af tot morgenochtend.
    maar als je normaal veel voelt, en ineens stukken minder zou ik zeker bellen :)

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sjors...
    Bellen kan altijd....

@schoenen
    Ga hier absoluut geen schoenen kopen.... mijn kinderen hebben brede, grote voeten met hoge wreef...en passen veel schoenen gewoon niet....
    Heb wel eens schoenen gekregen na geboorte... en heb ze gewoon ongedragen weer kunnen opbergen....
    (en de volgende spruit had weer hetzelfde "probleem"...)

Heb nu een herkansing voor de schoentjes, maar ga maar van hetzelfde soort voetje uit... :D

@hier
    ben ziekjes, stront verkouden, koortsig en bleh....
    moet tig keer niesen en dan met gekruiste benen..... en errug fijn voor mn "bandjes".... ;)
    gisteravond weer zo'n buikpijn gehad..... morgen toch naar vk...
    Voel trouwens ook opeens op andere plaatsen bewegen....

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    cerberus, jij ook al zo verkouden, hier ook pfff bah bah
    kan er ook niet van slapen. hele hoofd lijkt dicht te zitten zodra ik ga liggen

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja klote.... heb gewoon wcrollen overal staan....ook op de rand van mn bed.... ;) en maar snotteren
    nouja erger vind ik dat onze dreumes (na broer en zus) het ook heeft.... die had alleen bijna 40 graden koorts...
    en dan het gevecht met hem met de zetpillen.... ;)

gewoon weer iets wat ontzettend heerst....
    nouja liever dat als buikgriep, want dat gaat ook weer ontzettend rond... en is vooral in groot gezin, helemaal geen pretje

6. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Sjors, ik heb hetzelfde gehad.. Heb toen een echo gehad en mij werd gezegd dat ik moest gaan turven.. Je moet je kindje minimaal 10 keer voelen op een dag..
    Als je twijfelt altijd even bellen dus..

7. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb net formulieren gekregen voor navelstreng bloed? Snap er niets van, volgensmij moet dat ma de bevalling vanwege de rhesus. Vraag het maandag wel evennaaste bij de vk. Straks de 30 weken echo, is toch een liggings echo? Bij mij staat biometrie en nieren aangekruist? Zo maar ff navragen bij het echobureau. Beetje vaag?

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Shadow, ik zou het niet weten ? volgens mij zou er dan gewoon ligging op moeten staan (of placenta voor die ligging )
    anders even navragen inderdaad

brrr maagzuur aanval weer hier, word er gek van, en niks helpt

9. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sjors, hier ook wat minder beweging dan gewoonlijk... maar telkens ik me zorgen begin te maken, krijg ik toch weer wat gehik of getrappel :) ik wacht hier dus nog eventjes af...

@sneeuw, hier niet veel, wat miezerig sneeuwwater, verder nog niets... ben blij dat ik er niet meer persé door moét, vandaag immers mijn eerste vakantiedagje :D Heerlijk!:)

@cerberus,
    hier ook razend verkouden... nu is 't aan de betere hand, maar was echt ellendig... 's nachts ook ontzettend duizelig van geworden... 3 nachten na elkaar tolde de hele kamer. Ellendig!
    Veel beterschap!

@rompertjes,
    hier ook een hele hoop (heb ze nog niet durven tellen :))... heel veel gekregen van familie, tjah, dan krijg je direct wat bijeen natuurlijk... Ik denk dat ik ook rondkom zonder te hoeven wassen :D :p

Schoentjes dan weer niet... heb een aantal bobux schoentjes op 't oog, maar ga verder nog niet veel schoenshoppen... dat zie ik wel als 't nodig is :) Veel wandelen zal kleine uk de eerste maanden toch niet doen veronderstel ik ;):D

@missiemaartje:
    mooie foto's voorbij zien komen! Niek is al een flinke kerel aan het worden! Heb je al een idee wanneer hij naar huis zal mogen komen? Kan me voorstellen dat je daar erg naar uit kijkt!

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @Sjors, als je het niet vertrouwt gewoon bellen. Je krijgt je moederinstinct niet voor niets! Toen ik 3 weken geleden in het ziekenhuis aan de CTG lag zeiden ze dat als ik het niet voel, ik 2 uur moet gaan liggen rustig (alsof je daar zomaar de tijd voor hebt.....) en dat je het dan 10x moet voelen in die 2uur.
    Maar dat de bewegingen na de 31-33 weken anders worden omdat ze geen ruimte meer hebben om te schoppen. Het lijkt dan meer een beetje op woelen/draaien. Meer doet de baby dan niet echt ivm ruimtegebrek.

Ik ben net thuis van werk, ligt een klein laagje sneeuw. Ik was om 15.00u klaar een meestal blijf ik langer omdat ik nog werk heb liggen maar ben nu naar huis gestuurd door collega's voor het geval het erger zou worden. Maar sneeuw is nu opgehouden. Nja morgen weer een dag!
    En ik heb een dienst geruild. Ik ga 13 februari werken ipv 14 februari, dus heb een dag eerder verlof :D

11. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjors, gewoon bellen hoor. Ik heb het een maand geleden ook gehad, toen zeiden ze ook 10 keer per dag moet je 'm voelen en heb toen een trappelkaart gehad.

Cerberus, beterschap!

Hier, ohhh, in 1 dag tijd staat het bed op klossen, staat er een po-stoel op de slaapkamer (verschrikkelijk, maar het moest van de fysio ivm mijn bekken klachten en geen toilet boven) en de box staat er. Tjee, het gaat snel, maar ja, ook al over de 35 weken heen dus wordt tijd om de laatste dingen af te ronden.
    Op de één of andere manier kan ik me maar niet zetten tot het klaar zetten van de vluchttas. Weet niet hoe het komt, het is nog "ver van mijn bed show" ofzo... Maar ga het deze week wel doen. Heb in ieder geval al wel een tas klaar staan, nu de inhoud nog. ;)

Ga even rusten, ben niet helemaal fit, vooral misselijk, bleh. Even rusten dus.

Doeg!

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Leske heb jij ook een foto van jullie boxspring op klossen?

13. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat wij de klossen de vorige keer gewoon onder de pootjes hadden gezet, maar toen Peet dat vandaag gedaan had, lagen we in een deuk. Was zo hoog dat ik er niet eens op kon komen. Dus blijkbaar de vorige keer ook de klossen onder de rand gezet en nu is het wel goed. Ik zal nog wel een foto maken, ben nu te moe om naar boven te sjokken, maar het komt. :)

14. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Wij zetten de box na mijn verjaardag op. Ben 24 februari jarig.

Leske: ik krijg ook ineens ontzettende nesteldrang haha. Ben flink in het huishouden bezig. En gister MOEST ik de babykamer afmaken haha. In mijn verlof ga ik met de kleertjes aan de gang. Heb alle kleding van onze zoon nog in de commode.

Oh ja even een vraag. Wanneer maken jullie het bed op met het bedzeiltje enz?

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Rompers: ik had er nog een aantal van mijn zoontje, en heb er 3 bij gekregen. Zelf niks gekocht. Ik denk dat ik er 8 in maat 50/56 heb, 6 in 62 en 3 in 68 ofzo. Is ook meer dan genoeg! (62 en 68 koop ik tezijnertijd wel bij)
    Shadow, jij hoeft volgens mij inderdaad de eerste paar weken niet te wassen. Ze groeien er over het algemeen zó snel uit....

@Schoentjes: hier geen schoentjes. Altijd gewoon sokken aangedaan (eventueel 2 paar als we naar buiten gingen), en in de zomer lekker blote voetjes. Leren slofjes had mijn zoontje 1 paar toen hij een maand of 9 oud was (toen was het december). Schoentjes pas vanaf het leren lopen. Zijn eerste schoenen waren dan ook meteen maat 21...

@Vluchttas: ik heb ook een koffertje staan, maar ook geen zin om 'm in te pakken. Ergens vind ik dat ook 'onzin', omdat ik thuis wil bevallen, en de lijst met wat er in moet in de babykamer ligt... Maar goed, ik zal het 1 dezer dagen wel even doen (ik vind het bijvoorbeeld zonde om die mooi gestreken babykleertjes een aantal weken in een koffer te proppen....)

@Ego: veel gedaan vandaag, maar nu ineens last van mijn bekken... Nog niet eerder gehad eigenlijk. Ik voel tegelijkertijd ook dat ze aan het indalen is, dus blijkbaar gewoon een slechte combinatie... Het kamertje is nu zo goed als klaar! (eindelijk)

Vanavond even een jurkje maken voor de pop die klaarligt voor mijn zoontje (heeft nu namelijk jongenskleren aan). Dan zijn alle babyprojecten zo goed als klaar. Alleen de enveloppen moet ik nog schrijven, maar daar moet ik me ook gewoon een keer toe gaan zetten (en nog even geboortezegels halen!)

Ik ga vanavond maar eens lekker op tijd plat denk ik!
    Morgen weer naar de vk, ook voor de liggingsecho!

16. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Box: nog geen idee wanneer we die gaan opzetten. Kan ook met gemak pas na de geboorte...

@Bedje opmaken: doe ik niet. Het wiegje staat ook al naast mijn bed, met het plastic nog om het matrasje. Vorige keer heeft de kraamverzorgster het bedje afgehaald en opnieuw opgemaakt, dus ik laat het nu weer gewoon door de kraamverzorgster doen! Sowieso wil ik haar graag minimaal het eerste uur op mijn buik hebben, dus in de tussentijd is er dan meer dan genoeg tijd om het wiegje op te maken. Het bedje laat ik denk ik nog wat langer zitten. Daar wil ik haar pas na een paar weken overdag in leggen.
    Als je het nu al zou opmaken, staat het alleen maar stof te verzamelen...

17. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    @Ego- Ben naar de VK geweest... Ons meisje ligt goed met hoofdje naar beneden, nog niet vast! Terwijl ik al 2 weken last heb van steken. Misschien morgen even urine brengen naar de huisarts, kijken of het misschien een blaasontsteking is...?
    Verder woog ze nu 2845 en gaat tussen de 3000 en 3500 gram wegen (denken ze) Ik vind die berekening leuk te horen, maar klopt niet altijd. Ik was zelf maar 1 pond aangekomen. Dus valt mee, ik zit nu op +10 kg. Verder heb ik haar nog even gezien op de echo, navelstreng lag in een lus voor haar gezicht. :) Heb een foto maar deze is echt niet duidelijk. Helaas!

@Missiemaartje- Wat een leuke foto's van Niek! Echt een scheetje, en idd zie je nu pas hoe klein hij eigenlijk is met die kleertjes! :) Super Schattig!

Ik duik ff in bed, ben super moe! Even bijtanken!

18. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Haha! 'haar' is dus de baby, en niet de kraamverzorgster!

19. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nou, ben ik dan nog 1 keer, omdat ik vergeten ben te zeggen dat ik Niek een supermooi mannetje vind!

Nu even naar de aardappels kijken!

20. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    @Box- Wij zetten hem na Fabienne's verjaardag op. Over een week of 2.
    @Klossen- Deze haal ik pas met 37 weken.
    @vluchttas- Heb ik nog steeds niet klaar. Omdat ik alle dingen die daarin moeten ik nog gebruik heb ik ook geen zin om hem klaar te maken. Hopelijk heb ik daar tegen die tijd nog tijd voor. Maak me er eigenlijk niet zo druk om.

14 Februari - 09.45 nieuwe afspraak VK

Deel Deze Pagina