eveline, ik zou dan zeker de vk even bellen kun je de pijnplek niet aanwijzen ? zodat ze gewoon daar extra naar kunnen kijken, dan is een foto misschien niet nodig Steeds die paracetamol is inderdaad ook niet goed.. maar geen idee wat dan het beste van 2 slechte is, Ik dacht zelf eens gelezen te hebben dat de fotos schade kunnen aanrichten aan het kindje ook al ben je al vrij ver in de zwangerschap maar denk dat je vk en tandarts dit wel zullen weten
Eveline je mag gerust een foto laten maken, echt waar. Ik heb op het werk al bij zoveel zwangere vrouwen een foto gemaakt. Vraag voor de zekerheid even om een loodschort. Fotoos maken voor de 12 wkn doen tandartsen liever niet, maar op jou termijn kan het echt geen kwaad. Geloof me maar! Net terug van de vk en groeiecho gehad. Ons meisje is aan de kleine kant, hoofd en beentjes liepen een weekje achter, buikje bijna 2 wkn. Ze maakte zich niet echt zorgen, maar moet volgende week toch nog een x terug voor nog een groeiecho. Nou ja we zullen zien! Ben zelf ook niet zo groot Beebje woog nu 2300 gram.
@Mysunshine: gefeliciteerd! @Beesie: fijn dat het is afgezakt, maar wel in de gaten blijven houden hoor! (Niet dat je het kúnt negeren, maar toch....) @Foto's bij de tandarts: met een loodschort moet het kunnen volgens mij! (die van mij maakt regelmatig preventief foto's, dat sla ik tijdens een zwangerschap over, maar als je écht ergens last van hebt....)
Ja ik dacht ook dat foto's maken wel kon...maar tandarts zei het niet te willen doen (zei hij vorige keer ook al) en heeft geen loodschort. Maar ik ga toch aandringen op 1 foto. Hoeft alleen maar van links...ik kan de precieze plek helaas niet aanwijzen want heel mijn linkerkant doet zeer. En ik denk dat nog 2 maanden stuiterend van de pijn in bed en maximale dosering paracetamol erger is dan 1 foto'tje. Lastig zeg... Sasjuh, fijn dat er extra gecontroleerd wordt toch? En als je zelf niet al te groot ben kun je ook niet verwachten dat er een heel groot kindje in je buik zit toch...dat is andersom bij mij ook zo! Ons kindje ligt voor in de groei mja we zijn zelf ook niet klein dus had ook geen mini-poppetje verwacht...
@Mysunshine- Gefeliciteerd met jullie tweeling! Leuk hoor, geniet ervan! @Beessie- Hoe is je nacht verlopen ? Ben wel erg benieuwd... @Eveline- Nee, foto's blijkt toch echt niet goed te zijn. Maar snap dat het zo ook niks is... Even afwachten tot half 12, kijken wat de tandarts dan zegt. Maar als hij het nu al aangeeft... Ben benieuwd, succes meis! @Shadow- Wat balen dat je zo slecht hebt geslapen meis... Niet te hard werken dan vandaag!! EN ik ben ook erg benieuwd naar de foto's! @EGO- Om 01:15 uur lag ik er pas in vannacht, vervolgens vannacht wakker geworden om 03:00 uur van een nachtmerrie. Toen even naar beneden gegaan om even wakker te worden uit die wazige roes. Pff... Denk dat ik om 04:00 uur eindelijk weer ben ingeslapen. EN vanmorgen om 06:30 ging de wekker weer. Heb ik een keer weinig last gehad van kwaaltjes met slapen, dan krijg je dit?! Maar ik ben nog goed wakker, maar zal het vanmiddag wel gaan voelen denk ik. Net een gesprekje op de speelzaal gehad over Fabiënne, alles ging goed, en ze is helemaal klaar voor de basisschool.. Alles wat ze moet kunnen kan ze ook. Dus fijn om te horen. Nu lekker kinderloos thuis, even lijstje maken voor de boodschappen die we nog nodig hebben voor de verjaardag zaterdag. En een 'foto' taart bestellen bij de HEMA. Twijfel nog, foto van haar, of foto van K3. Denk dat ze zelf K3 leuker vind. Net als de kaartjes, balonnen en slingers. Iedereen rustig aan! Niet te hard werken allemaal!! En een fijne dag!
Eveline bij ons op het werk doen we het wel. Niet alleen die paracetemol is natuurlijk niet altijd goed, stel dat je een ontsteking hebt bij een kies kunnen die bacterien ook in je bloedbaan komen en kan dat weer schadelijk zijn voor je kindje. Dan kun je beter 1 foto laten maken en het behandelen, dan nog 2 maanden zo door blijven lopen.
@Eveline, Ja, snap dat je niet zo door kan gaan nog 2 maanden. Anders toch even de VK bellen. Maar denk idd als je echt last hebt, dan gaat het niet anders. Ik heb de vorige zwangerschap ook foto's laten maken. Toen wist ik niet dat ik zwanger was. Baalde er wel van. Maar er werd door de VK ook maar luchtig op gereageerd. Ik hoop dat ze je kunnen helpen meis! Tandpijn is echt het ergste wat er is vind ik! Succes!
@Mysunshine: gefeliciteerd! Geniet van je kleine vent en dame! @Tandarts: hoera, ik mag volgende week weer... Heb de controle voor me uit lopen schuiven (geen zin, geen tijd), maar nu ik verlof heb kan ik er toch echt niet onder uit. Is het bij jullie ook zo koud? Zag net op het weerstationnetje dat het -6 is in de achtertuin!!! Arme bloembollen, ze begonnen net een beetje op te komen, krijgen ze een enorme lading vorst over zich heen. Vandaag eerste dag echt verlof (zonder man of kind thuis). Heerlijk! Zo eerst even het bij de VK ontvreemde speelgoed weer proberen te retourneren (moet ik toch nog door de kou heen) en verder er een relaxt dagje van maken!
geen idee of het hier koud is, het ziet er koud uit! Ik ga zo even richting Kruidvat lopen, denk dat even frisse lucht mijn verkoudheid ook wel goed zal doen in plaats van hele dagen op bed bij de verwarming gelukkig is het maar een minuut of 5 lopen, dus dat word mijn uitstapje voor vandaag
Ik zit al 1 week met ooronsteking en mijn gyn vertelde dat ik max 6x500 paracetamol mag op een dag heeft geen schade voor de kleine!
Ik heb trouwens bij mijn vorige verkoudheid neusspray van dokter Vogel gebruikt. Mag gewoon tijdens zwangerschap en het leek een beetje te helpen (zat toen echt helemaal vast in mijn hoofd). Andere optie is babyneusspray (zoutwateroplossing).
Paracetamol mag gewoon tijdens de zwangerschap hoor.. In het ziekenhuis ook regelmatig gehad tegen de bijwerkingen van de weeenremmers..
@Gentle lekker! Ik moet nog euhh even tellen.... 15 werkdagen! En dan gaat mijn verlof ook in! Heeerlijk!
Ja ik neem ook wel paracetamol gewoon hoor, maar lijkt me alleen niet best om 2 maanden lang elke dag 6 paracetamol te gebruiken... Nouja, ik hoop ergens dat er gewoon een groot gat in een kies zit links zodat er geen foto's gemaakt hoeven worden en hij er wel iets aan kan doen. Mijn vorige controle was 10 januari, toen bleek mijn verstandskies linksonder half doorgekomen te zijn, wat bacterieën kán verzamelen, en linksboven zat een klein gaatje. Maar zolang ik geen last had, stelde hij het behandelen ervan liever uit tot na de zwangerschap, dus half april stond mijn volgende afspraak. Maarja nu begin ik toch last te krijgen en 1 van de 2 zal de boosdoener zijn...maar of het nu boven of onder is kan ik echt niet zeggen. Het ene moment denk ik ja het zit echt boven! Het andere moment voel ik het beneden. Mja door de pijn gaat ook heel me gezicht aanspannen waardoor ik ook weer spierpijn krijg in me kaken hahahaha het zit me niet mee vandaag, heb echt een klaagdagje zo... @ Verlof, ik moet nog 9 officiele werkdagen. Ik ga een aantal keer tussendoor terug voor een uurtje om dingetjes af te ronden, gesprekken te voeren, over te dragen etc. Maar daar heb ik dan ook flexuren voor gekregen. Heb al afgesproken dat ik de flexuren niet allemaal op hoef te maken (zijn er 14!) en dat mijn minuren worden kwijtgescholden na mijn verlof. Lekker hoor, begin ik gewoon weer op 0 en hoef ik niks in te halen. Volgende week om deze tijd zit ik alle grote dingen al over te dragen naar me collega, kan ik de laatste week beetje relaxen... En 11 februari heb ik een afscheidsborreltje georganiseerd voor cliënten en collega's. Eens kijken of ik daar ook wat lekkers voor kan bakken.
@Eveline lekker!! Ik moet zeggen mijn werkdagen zijn goed verdeeld nu over de weken. En mijn collega's begrijpen het als ik het niet meer trek gelukkig! Maar kan niet wachten om gewoon lekker mijn eigen gang te gaan en te rusten
Wat echt super werkt Breathe better with Physiomer Dit werkt echt super, het is echt heel erg smerig maar het werkt heel goed. Dit mag je ook tijdens je zwangerschap!
Net telefonische intake gehad. Duidelijk aangegeven geen stagaires. EN ze vroegen nog naar een voorkeur voor iemand. Heb de kraamhulp die ik bij de eerste had genoemd. Zou leuk zijn als die komt. Klossen mag ik al met 36 weken halen hoor ik net. Samen met de Po. Hier moet het bed 65 - 70 cm hoog zijn. Maar omdat mijn VK nogal groot is, zou 70 wel het fijnste zijn voor haar. Wel fijn, de laatste dingetjes die ik nog wilde weten weet ik nu. Maar het komt wel dichtbij als je dit gesprek hebt gehad en de laatste (Liggings) echo hebt gehad is het alleen nog maar afwachten!
@Leske, Vervelend zeg zovaak wakker worden @Beesie, Hoe is het nu ? @Zebra, Ik heb geen ctg meer laten maken, ik dacht gisteravond eerst even eten en dan ga ik een uurtje liggen ( misschien werkt het ) Na het eten is hij meestal erg druk. Toen ik wou gaan liggen moest ik naar de wc ( kan maar 1x per week misschien werkte dat ook wel ) en toen ik lag was hij volop aan de gang dus het heeft geholpen haha. Had gewoon een atv dagje Het is echt koud, maar wel mooi @Gentle, Ja vond het wel fijn om de vk effe te bellen om te horen wat zij vond Nou zoals hierboven ook al geschreven was hij toen ik lag weer heerlijk druk @Shadow, normaal tel ik de bewegingen ook niet, weet dat het er heel veel op een dag zijn normaal. Maar nu toch maar beetje in de gaten gehouden omdat het zo veranderd was in een keer. Nu gelukkig alles weer helemaal goed Fijn dat alles goed was, ben benieuwd naar de foto's Lekker hoor nu kun je aftellen tot je verlof Over hoeveel weken verspreid zijn die 15 dagen ? effe nieuwsgierig @Eveline, Succes bij de tandarts ! Erg vervelend zo'n pijn Mijn tandarts wil ook absoluut geen foto's maken tijdens de zwangerschap..liever het zekere voor het onzekere zegt ie altijd. Maar wat jij hebt is ook niet prettig. @Tandarts algemeen, Ik moest vorige week maandag, moest nog een gaatje laten vullen. Eerst kreeg ik een verdoving en begon hij al toen het nog niet werkte...hij was zo snel klaar dat de verdoving pas werkte toen ik de deur uit liep..heb dus 6 uur lang met een verdoving gelopen voor niks haha. Maar het ergste was, hij vertelde me dat ik verder geen gaatjes had, dus ik helemaal blij...hoef ik niet weer terug...ik ben er zo bang voor. Verteld ie me voordat ik weg ga kom maar in april terug voor foto's en dan gaan we kijken of ik je verstandskiezen er uit kan halen of dat je naar de kaakchirurg moet.... Waaattt ik zou steil achter over vallen...en nu wil ik niet meer haha. Zo maar is wat wasjes draaien, kan ik donderdag als de babykamer komt direct alles inpakken Heb er zo'n zin in !
Goedemorgen meiden Ik zit met een berg rekeningen voor mijn neus, doet mijn random reader het niet , nou ja dan maar even bij lezen @ Mysunshine: Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon en dochter. @ Rens: Hoe gaat het met jou? Zijn de ctg's goed? Knuffel nogmaals. Wanneer heb je weer een groei echo? @ Eveline: Hier wordt in het ziekenhuis ook wel foto's gemaakt, maar wel altijd met loodschort. Zou ik geloof ik ook echt wel aanraden. Eigenlijk best raar dat hij er geen 1 heeft. Bel anders even met de vk. @ Sasjuh: Ik dacht dat er altijd 2 weken tussen een groeiecho moest zitten. Tenminste dat is mij altijd verteld. En klein maar fijn, toch. Vooral als je zelf ook niet zo groot ben. Mooi gewicht. En lukt het een beetje op jezelf te vermaken? @ Beesie: Hoe is de nacht gegaan meid? Niet stiekem aan het bevallen, toch? Vervelend dat je zo veel last hebt van voor weeën. Meestal hoor je dat vaker bij dames die al een kindje hebben gekregen. Bij mijn dochter had ik het de laatste weken pas. Maar fijn is anders... @ Suzanne: Bijna groot feest. Hoe ging het wennen? Is z eer klaar voor? Grote stap hè naar de baisschool, maar ze leren zo snel zo veel. Het worden echte wijsneuzen ervan. Fijn dat de echo goed was. @ Mon: Hier is het ook goed koud, maar zag dat de sloten nog niet dichtgevroren zijn. Ik vind mijn fietstocht naar school momenteel ook erg koud en dan te bedenken dat het vanaf nu elke dag kouder gaat worden. Ik ben gewoon niets meer gewend @ Mupkuh: Heerlijk als ze lekker uitslapen. Hier liggen ze doordeweeks allemaal nog voor apegapen als ik ze wakker kom maken en in het weekend worden ze eigenlijk net te vroeg wakker @ Shadow: Fijn dat de groei-echo goed was en helemaal super dat je zo extra mee kon kijken. Balen van je slecht nacht. Hopelijk vandaag verder geen last van. @ Cvermeulen: Spannend morgen. Ik denk aan je. @ Gentle: Geniet van je laatste dagje echt werken.. @ Sjors: Heb je de kleine alweer wat meer gevoeld? Ik had toevallig zondagnacht hetzelfde. Hij is normaal zo druk en nu kon ik hem niet eens vinden. Gelukkig heeft hij het maandag goed ingehaald. Misschien dat, doordat ze groter worden, ook anders gaan bewegen...dat kan ook weer wennen zijn. @ Zebra: Misschien een beetje stomen? Dat lucht meestal lekker op. Beterschap. Balen van je laptop. @ Cerberus: Jij ook beterschap. Heb je een beetje hulp nu met je kids? Je moet wel goed kunnen uitzieken. Succes bij d evk. Ik hoop dat hij niet gedraaid is. Hier gisteren ook het idee van. Pijnlijke buik en opeens een trap van onder en een hik boven . Geloof dat hij nu weer terug is gedraaid, maar kan niet helemaal voelen hoe hij nu ligt. @ Lautjuh: Balen van je slechte nacht @ Leske: Fijn dat je redelijk geslapen hebt. en leuk dekbed @ Frenzy: Is het gelukt met al je meubels en boxen en....pfff wat ben je super actief meid. Respect. Volgens mij is jullie hele huis ondertussen verbouwd... Is de babykamer nu ook af? Wel een heerlijk gevoel he....misschien ga ik zo ook wat doen @ Anna: Succes met de echo. Ik ben benieuwd of ze goed ligt. En weer lekker actief geweest. @ Missie: Oh wat is hij toch mooi. Zo leuk met die enorme romper aan. Echt een pracht exemplaar. @ Meeting kampen: Fijn dat het zo leuk was meiden. Jammer dat er geen foto's zijn @ Bedje: Staat hier nog niet. Dus ook nog niet opgemaakt. @ Sneeuw: Hier niets. Wel lekker koud, maar ook nog geen dichtgevroren sloten gezien. @ Vluchttas: Nee nog niet @ Schoentjes: Ik heb 1 paar "one stars" ooit voor mijn zoontje gekocht en die kan deze frummel ook aan. Al heb ik het bij mijn dochter eigenlijk nooit gedaan. Meestal slofjes aan. Ik begin pas als ze gaan lopen met schoenen. @ Rompers: Geen idee, ik moet mijn babydozen nog gaan uitzoeken. Dus dat kom ik ergens aankomende weken wel vertellen Zo hier niet zoveel bijzonders te melden. Ik ga zo maar eens wat nuttigs doen en dan vanmiddag mogen we zoonlief halen en weer lekker naar het warme zwembad. Liefs Femme