@Shadow: gefeliciteerd met je diploma! @Leske: kijk je wel uit inderdaad?! @Maartje: wat fijn dat het zo goed gaat! @Eveline: balen zeg, van je kies! @Ego: gisteren naar de vk geweest. Was 3 weken geleden. De liggingsecho was prima: hoofdje onderin, en al iets ingedaald (bibi). Mijn bloeddruk was iets gestegen, ze konden de onderdruk niet heel goed meten..., ik weeg nu 77 kilo (14 tot 17 kilo aangekomen), maar er was wel weer een kilo per week bijgekomen, terwijl ik zelf dat gevoel helemaal niet had... Toen ze mijn buik gingen meten (er was een stagiaire bij), kwamen ze eerst allebei op 37 centimeter, terwijl het vorige keer nog 31 was! Gelukkig bleek het na de derde keer meten slechts 34 te zijn! Verder hebben we de bevalling nog even besproken. Als mijn vliezen nu breken, hoef ik niet meer plat te gaan liggen, dat is wel fijn. Verder heb ik afgesproken dat ik, als alles tenminste goed gaat, ons meisje eerst zo lang mogelijk op mijn buik krijg, en dat we gaan proberen of ze 'zichzelf wil aanleggen'. Ook tijdens het eventuele hechten wil ik haar graag bij me, want dat vond ik vorige keer niet prettig. Ze gaf al aan, dat ze de controles e.d. ook nog wel kan doen tegen de tijd dat ik ga douchen, dus dat is wel heel fijn. Nu alleen zorgen dat ik niet tussen woensdagavond en donderdagavond beval, want donderdag is haar vrije dag.... Het komt nu wel héél dichtbij hoor, en dat is maar goed ook, want het gaat allemaal niet meer van harte.... Alles doet me zeer, ik kan niet meer lekker liggen, ik heb veel harde buiken, last van zenuwafknellingen door het indalen, ik kan niet meer bukken, na het stofzuigen moet ik eerst een half uur zitten, etc. (zo, dat is eruit!). Eigenlijk vind ik dat dat heel plotseling is opgekomen, vorige week liep ik bij wijze van spreken alles nog huppelend te doen! Zal wel door het indalen en wat voorweeën komen....
@Anna- Herkenbaar hoor, de laatste loodjes. Fijn dat alles goed was bij de VK en dat je kleintje al wat ingedaalt is. Nu is het echt aftellen geblazen. En fijn dat je goed hebt kunnen aangeven wat je wil tijdens en na de bevalling. Scheelt wel als je al een keer bevallen bent, dan weet je goed te vertellen wat je wel en niet prettig vind. @Pioentje- Ja er zijn er meer die er last van hebben met dit weer. Maar we weten dat de dynamo binnenkort vervangen moet / moest worden, die zou niet helemaal goed meer zijn. Die zorgt er weer voor dat de accu goed werkt. Dus eigenlijk eigen schuld dat we dat nog niet gedaan hebben. Kost ook allemaal weer een hoop geld. Ach ja, komt goed!
@Suzanne: ja, ik ben alleen vergeten om te vragen of ze tijdens de bevalling misschien wat meer kan sturen qua manieren om de weeën op te vangen. Vorige keer heb ik vooral op bed gelegen, omdat ik heel misselijk was. Ik had alleen ook echt enorme last van rugweeën, waardoor de misselijkheid extra erg was. Misschien was er wel een manier geweest om daar beter mee om te gaan. Ach ja, ik heb nog een paar controles te gaan waarschijnlijk (hoewel ik pas over 2 weken weer hoef), en anders kan ik het natuurlijk ook tijdens de bevalling nog aangeven!
Anna, fijn dat alles goed was bij de VK. Ik moet vrijdag naar de gyn+verpleegkundige om de bevalling door te spreken. Heb eigenlijk weinig bijzonders te melden geloof ik, vorige bevalling ging wel goed. Heb nu alleen een beetje de angst dat ik snel ga bevallen dus heb het gevoel dat ik meteen naar het zkh wil. Ga vragen of dat goed is. Ik word meteen aan een infuus gelegd om bloedingen tegen te gaan, heb na de bevalling van Joosje 4 dagen in het zkh gelegen door extreem bloedverlies. Dat gaan ze nu voorkomen met een medicijn. Verder teken ik wel weer voor zo'n bevalling, al was de weeenstorm wel heftig. Zie er niet tegenop, vind het alleen vervelend dat ik niet weet wanneer het begint. Heb daar als perfectionistje wel last van, hihi. Zeker ook omdat Joosje onder de pannen moet zijn. Maar het zal wel goed komen. Maartje, super zeg, dat jullie Niek het zo goed doet. Heerlijk!!! Heb net de vaatwasser leeg geruimd, nu pauze houden (erg hè, maar mijn bekken kunnen niet meer dan 1 klusje aan), zo stofzuigen en Joosje weer ophalen. Doeg!!! Leske
Dag meiden, nou ik had me het nachtje slapen met slaappil wel anders voorgesteld... Op zich het eerste deel van de nacht ging wel maar rond 04.00 was ik alsnog klaarwakker door de pijn... Maar goed, elke keer 5 minuten slapen en dan weer wakker... de hele tijd door... Aan de ene kant hoop ik dat ze niet meer zo heel lang op zich laat wachten... Sorry maar ben eigenlijk bijna alles vergeten... Mn slaaptekort tast mn geheugen aan lijkt wel... haha. Hier vandaag lekker niks de hele dag! Morgen wel een drukke dag! eind vd ochtend hebben we verjaardag, om 14.00 gaat mn beugel eruit (jeeeeej), om 15.30 controle verloskundige en bespreking geboorteplan, en 'savonds zwangerschapszwemmen...
Je kunt misschien net als ik een nachtje in het zkh slapen?! Ik weet het, niet leuk, maar ik heb toen wel bij kunnen tanken. Dan krijg je een prik en daar wordt je wel echt heel erg ontspannen van. Is een combi van pijnstilling en versuffer. Misschien eens bespreken als je het echt niet meer trekt? Succes en wat leuk dat morgen je beugel eruit mag!
@Shadow: gefeliciteerd met je diploma! Neem er een Jip en Janneke champagne op zou ik zeggen... (of je wacht een paar maanden en je trekt er een goede fles echte champagne voor open...). @Laatste loodjes: hier ook het gevoel dat het sinds een paar dagen ineens allemaal een stuk lastiger gaat. Ben wel blij dat ik al met verlof ben, want ik heb niet het idee dat ik nu nog echt lekker zou functioneren. Wel dubbel allemaal, want aan de ene kant is het supermooi om weer zo'n hummeltje in je buik te hebben, maar aan de andere kant zou ik dolgraag weer mijn eigen lijf terug willen! @Ego: net even het winkelcentrum onveilig gemaakt met het gezin (manlief is ook lekker een dagje thuis). Nog even wat onderdelen voor de kolf gehaald en wat broekjes voor onze dochter. Morgen intake kraamzorg... zal wel een heftig gesprek worden vrees ik. Zo nog maar eventjes een tentamen boeken en dan weer de boeken in... Oh, en wat ik dan wel echt balen vindt: lijkt het erop dat we eindelijk weer op de sloot kunnen schaatsen, ben ik hoogzwanger. Geloof niet dat ik het ga wagen om ook maar één voet op het ijs te zetten.
Het - keukenkastjes - uitsop - moment ; denken jullie dat dat er echt is ? Deed net een kastje open en dacht, tja moet ik eigenlijk ook nog uitsoppen. Maar nog geen seconde later deed ik het kastje weer dicht en dacht; neeeee, echt niet, geen zin in, teveel werk heb net ook al bedacht dat nieuwe gordijnen wel leuk zou zijn, vraag me af of het nesteldrang is of gewoon verveling
Leske: ja daar zat ik ook al aan te denken maar wil dat moment zo lang mogelijk uitstellen eigenlijk... Ik kijk nog wel even hoe lang ik het volhou...!
@ laatste loodjes; echt onvoorstelbaar om te beseffen dat een aantal van jullie over een paar weekjes ook gaan bevallen!!! Ben echt zo benieuwd wie de 2e maart mama wordt.. Voel me op dit moment wel een beetje afgezonderd van jullie hoor!! Ik kan niet meepraten over 'de laatste loodjes', en ook al begrijp ik dat het vast niet makkelijk is, toch hoop ik het ooit wel mee te maken!! Ook qua buik en zo. Dat ik ook zo'n mooie gipse buik kan maken en de belly paint waar ik nu te laat voor was.. Ook het genieten van de rust in het verlof en rustig aan het kamertje klaar maken.. Dat zijn toch allemaal wel dingen die ik nu niet heb meegemaakt. Ik snap dat daar ook voordelen aan zitten hoor Grappig dat ik het zwanger zijn toch wel mis, ook al ben ik super blij dat ik tenminste weer kan slapen!!! @ Niek; Net lekker bij Niek geweest, hij woog vandaag 1730 en krijgt vanmiddag weer meer voeding. Nu 12 x per dag 25 cc. Vanaf binnenkort gaat hij naar 8 voedingen, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Heb morgen een gesprek met de arts om het plan van aanpak te bespreken. Ook heb ik hem voor het eerst vandaag zelf (met hulp) in bad gedaan! Echt super moeilijk haha, zeker met zo'n kleintje denk ik dan. Je bent extra voorzichting terwijl dat juist niet moet. Ook had ie alles en iedereen onder gepoept net voordat ie in badje ging. Fijn he!!! Haha wist niet dat premature baby's dat ook konden.. Hij vond het in bad gaan weer echt niet leuk, maar ach daar went ie vast snel aan. Zolang mama lekker tegen hem praat en haar handen op zijn lijfje houdt, is het vaak wel goed Hij pakte mijn vingers vast en duwde die in zijn mondje haha. Zo grappig om te zien dat ie al zoveel kan! Ook pakte ie flink mijn bril vast. Moet ik nu al gaan opletten daarmee!! Al met al weer een leuke ochtend
herken dat ook niet echt. Heb precies hetzelfde vooral met mijn ramen. Die roepen al weken om gelapt te worden. Erger me er ook wel aan maar 'drang' om ze schoon te maken.... Nope... stel het liever uit.
@ Zebra, ik hoop het Kan bijna niet wachten totdat de kleine er is. Erg hé als je een kastje uitsopt en die ook weer wil uitsoppen. Ik heb het ook met de zon, schijnt nu heerlijk overal alleen het stof zie je extra goed liggen. En mijn handen doen al zo'n pijn van la het poetsen. Ze zijn gewoon aan het vervellen zelfs Morgen alweer 36 weken dus begint wel heel spannend te worden. Morgen ook controle in het zhs bij de vk. Hoop zo dat de kleine goed ligt en ingedaald Ik ga snel aan de lasagna beginnen. Net dik een uur buiten in de kouw gestaan. Bij mijn broertjes nieuwbouw woning, zijn ze nu aan begonnen. Brrrr ik verlang dus naar een warm bord eten
vandaag even gekeken naar de verzorgingsspullen voor frummeltje. Maar er staat zoooooooveeel in de drogist. Van weleda, natusan, babymed, zwitsal, zwitsal sensitive, neutral, dermocare etc. En dan bodylotion, badolie, huidolie, haarolie, wasgel, shampoo...... Het ging me allemaal een beetje duizelen. Wat heb je nou nodig voor een kleintje? Het enige wat ik heb (van de Sint gekregen ) is billenspray. Oja en 2 minipotjes sudocreme uit de babydoos van Prenatal. Die gaan denk ik maar in de luiertas (die ik ook nog moet kopen bedenk ik me nu!)
Qua verzorgingsspullen hebben wij: Billendoekjes, sudocreme, zeepvrije wasgel, nagelsetje, gaasjes en alcohol. Meer heb ik bij mijn zoontje niet gebruikt tot hij zeker een half jaar oud was. Sowieso zou ik niet de hele zwitsal-lijn inslaan (bijvoorbeeld). Je weet namelijk nog niet of je een allergisch kindje krijgt... Zo heb ik van een vriendin destijds 4 grote flessen zwitsalspul gekregen, omdat haar dochtertje allergisch bleek te zijn.... (En de meeste daarvan zijn nog steeds vol... bijvoorbeeld bodylotion vind ik helemaal niet handig/nodig, en gebruik ik voor mezelf ook niet)
die minipotjes sudocreme zijn trouwens ook meer dan voldoende. Ik heb een grote pot, en daar zit na twee jaar nog steeds zeker tweederde in. In de luiertas zit een klein potje.
Ik merk trouwens dat iedereen (en daar heb ik zelf tot op zekere hoogte ook wel last van), al een voorraad voor een jaar in huis wil halen. Ook bijvoorbeeld met kleertjes t/m maat 68 e.d. Dat is echt niet nodig! Met een paar weken ben je allang weer voldoende op de been om lekker te gaan baby-shoppen, en het is toch veel leuker om straks ook af en toe nog iets te kopen?
Och ja is ook zo hoor. Ik heb kleertjes tot/met 56 voldoende in huis. In maat 62 heb ik 2 pakjes. En groter ben ik nog niet gegaan. Ik wil graag alcohol- en parfumvrije verzorgingsspullen. Dus kom al snel uit bij Zwitsal sensitive, neutral, weleda etc. Was niet van plan om heeeeel veel van te kopen, inderdaad eerst maar eens zien hoe ze erop reageert! Billendoekjes heb ik overigens van Huggies Pure. Dat is het enige wat ik gekocht heb. En ook maar 2 pakken. Misschien dat ik ook nog 1 of 2 pakken Zwitsal sensitive oid haal. En nog luiers natuurlijk... Pfoe heb nog best veel nodig!
Leukkkkkkkkkk een maart 2012 topic!! (nouja, het 3e alweer zie ik, maar toch) Ik ben half maart uitgerekend, we krijgen een knul en hij is voor nu wat aan de kleine kant. Wel weer een extra echo gehad en hij is in de afgelopen 3 weken netjes gegroeid, met de curve mee en zelfs ietsje groter. Hij ligt alleen in stuit, moet nog wel even draaien en over 2 weken een liggingsecho, hoop dat ie toch nog gaat draaien, heb altijd een KS gewild maar nu het zover zou kunnen komen en hij "wat kleiner" is, doe ik het liever zoals het meestal gaat
Missiemaartje: wat fijn zeg, dat je Niek weer lekker in bad hebt kunnen doen! En hij had dus lekker iedereen ondergepoept, haha. Ik moet morgen weer voor controle naar de verloskundige, ben heel benieuwd wat er besproken gaat worden. Aan de ene kant hoop ik dat ze het misschien eerder op gaan wekken, want op deze manier trek ik het echt niet zo lang...!
@Beesie, jeetje meid. Ik dacht die zou wel lekker vast geslapen hebben! @Koekjes, welkom hier! @Zebra, haha die drang herken ik ook wel, alleen de fut en de zin heb ik niet hoor!! @ego, nu aan het werken. Ben 15.00 begonnen en moet tot 24.00 vanavond. Bleh heb echt geen zin! Gelukkig is het lekker rustig! Heb een leuk boek, dus ga straks met de voetjes omhoog, bureaustoel achteruit en lekker lezen! (Laat mijn vader het maar niet horen, ook mijn baas haha). Ben niet meer zo actief kwa werk, gelukkig heb ik 'denk' werk. Ik heb eindelijk de foto's in kunnen scannen, ga ze even proberen wat scherper te maken! Echt duidelijk zijn ze niet