Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Goedemorgen meiden,

Jullie hebben flink gekletst gister kan het dan ooke ven niet bijhouden ;)

@ Anna, zo te zien heb je een zware nacht gehad. Hopelijk heb je daarna weer heerlijk kunnen slapen.

@ Lekkage, had ik de vorige keren flink nu eigenlijk nog neit gehad. Ja misschien een drupje.

JOEHOE vandaag 36 weken. Beepje kom maar op ;) Haha al gaat het natuurlijk niet zo makkelijk. Vorige keer met 37+2 bevallen dus vind het wel spannend worden.

Druk dagje vandaag... Vanmiddag naar de VK in het ZHS :D Zo naar de fysio voor mijn bekken. Ben benieuwd want zak er voort flink doorheen. En daarna door naar de HA sproet/moedervlek laten wegsnijden onder mijn borst :(

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Goedemorgen dames

Heb alles bijgelezen hoor. Probeer even snel te reageren...

@ Benauwdheid, hier geen last van, ook niet gehad *afkloppen*

@ Prins Carnaval, pfiewwww gelukkig vieren wij hier geen carnaval! Was ik sowieso al blij om, maar nu helemaal!

@ Kou, nou ik houd er ook niet van hoor...ik was al helemaal klaar voor de lente, komt er nog een keertje vorst aan :(

@ Kamertje, gisteren kwam er toch een matrasje binnen! Nu alleen nog wachten op het lampje volgens mij. Ik heb het beddengoed in de was gegooid, kan ik het bedje mooi opmaken. Dan zaterdag de kubusjes voor aan de muur halen en zondag de laatste dingen (op het lampje na) ophangen. Dan kan ik jullie de foto's showen!

@ Shadow, wat is Mickey leuk! Ik vond het nog best een duidelijke foto hoor. Onze 3d-foto's zijn een heeeel stuk onduidelijker!

@ Fotoshoot, hebben we zondag :D :D :D :D Mijn oude buurmeisje gaat ons fotograveren, zij heeft vroeger nog op mij gepast en ze vond het zo leuk dat we maar de helft hoeven te betalen!

3. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Goedemorgen meiden, hier echt weer een klotenacht achter de rug! T breekt me nu echt op. Ben zo kapot! Die buikpijn is gewoon niet normaal. Manlief vond dat ik vannacht om 02.30 maar weer moest bellen met de verloskundige maar ik weet dat zij er op dat moment ook niks aan kan doen. Vanmiddag om 15.30 moeten we weer voor controle en bespreken van geboorteplan. Zal wel aangeven dat er nu echt iets gedaan moet worden want anders trek ik t echt niet meer... Kan wel janken!
    Sorry voor mn ego berichtje!!!!!

4. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Goedemorgen hier helaas ook niet uitgeslapen. Wel een redelijke nacht gehad.

Jeetje beesie, hele dikke knuf voor jou je gaat er helemaal aan onder door. Hou je taai!

Ik ga zo al douchen, en even winkelen, aangezien ik een hele financiële meevaller heb deze maand! Altijd fijn voor een shopaholic zoals ik! Fijne dag iedereen!

En mupkuh, ben jij de volgende maart mama hihi

5. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Ja, ja een vrije dag, voorlopig zit ik gewoon in de winkel want manlief moet nog van alles regelen!!! GRRRRRR

6. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mannen...

@Beesie: misschien toch maar een nachtje in het ziekenhuis gaan slapen? Het gaat echt niet opschieten als je zo nog door moet tot aan je bevalling!

Hier net de intake van de kraamzorg gehad. Er is duidelijk genoteerd dat er bij ons geen uren gedeeld moeten worden. Ze gaf ook wel aan dat maart geen hele drukke tijd is (in tegenstelling tot september...), dus ik heb er nu wel wat meer vertrouwen in dat het goed gaat komen met de kraamzorg.

Ben nu alleen nog een sokje en het mutsje van het eerste pakje kwijt. Zou toch zweren dat ik alles aan de waslijn voorbij had zien komen, maar ik kan het met geen mogelijkheid vinden. Misschien liggen ze dan toch nog onderin de wasmand...

Ik ben wel heel benieuwd wanneer ik de eerste mensen hier over de sloot zie komen. Onze tuin ligt aan een sloot en het ziet er altijd heel raar uit als ik dan ineens mensen voorbij zie komen. Aangezien de sloot redelijk diep ligt, zie ik meestal alleen de hoofden voorbij schaatsen. Heel raar...

7. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Mon: ja ik zou echt graag een nachtje in t ziekenhuis slapen met medicatie... kan ik een beetje bijtanken!

Wat leuk zeg, dat er dan mensen voorbij komen schaatsen! Wel een gezellig gezicht lijkt me!

Shadow: lekker hoor, zo'n financiele meevaller! Lekker shoppen straks!

8. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hihi... en toen was iedereen opeens druk... Zo grappig het 'kletstempo van de maartmama's'....

@ Anna; hmmm... hier nog steeds geen lekkage gehad, knijp er af en toe wel in, want ben zo bang dat ze me in steek gaan laten ;)...
    Hoop dat je vandaag nog een beetje rust kan paken om de nacht te compenseren...

@ Mupkuh; gefeliciteerd 36 wk! Nog ff meid! Druk dagje vandaag! Ga je vandaag dat sproetje weg laten halen? Onder plaatselijk verdoving neem in aan...

@ Eveline; leuk zondag foto's maken! Ben benieuwd naar het resultaat! Fijn dat het matrasje toch nog binnen is gekomen. Hoe gaat het nu met de kiespijn?

@ Beesie; vervelend meid, maar ik zou ook vragen of je een nachtje in het ZK mag slapen, maar weet niet ofdat bij iedereen een optie is... Nadeel van slaapmedicatie (bij thuisgebruik) is dat het zogenaamde 'inslaapers' zijn. Dus je valt er lekker op in slaap, maar het garandeert geen hele nacht slaap.

@ Shadow; ook al een vervelende nacht, maar wel een finaciele meevaller, ook heel leuk!

@ Pieontje; vervelend meid, heb je is een dagje vrij......... :( Hoop dat je zo weg kunt! Ga je nog iets speciaals doen vandaag?

@ Mon; vervelend dat je een mustje en sokje kwijt bent... Hier laatst ook van een pakje (niet het eerste..) Heb uiteindelijk maar een nieuw mutsje gekocht want was echt onvindbaar...

Wat grappig van die kopjes door de achtertuin... Fijn om te lezen dat de intake goed is verlopen, hopelijk bevalt het straks ook beter....

@ Ego; net de paardjes weer gedaan en gats wat is het koud! Heb er echt geen zin in nu, krijg ook echt hoofdpijn van de kou. Ben nu aan het wachten op de nieuwe stofzuiger, van de week besteld... Nieuwe vloer, gepimpd huis = nieuwe stofzuiger ;).

@ Slapen; hier is het echt op en af, heb van het weekend drie nachten slecht geslapen en slaap nu weer op en top.... Werd vanmrg om negen uur wakker :).... Ben ik vanacht wel een paar x uit bed geweest om te plassen, maar dat vind ik niet zo erg...

Meiden fijne dag vandaag!

9. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

Was vannacht om 00.30 uur thuis van ons meiden avondje. Net alles bijgelezen. En nu even kort reageren want heb een drukke dag vandaag.

Net met Peet naar de oogarts geweest, heeft al maanden last van een soort waas voor 1 oog. Ik meteen in de stress, denk dan aan de ergste dingen. Maar het valt mee, het is beginnende staar, maar er hoeft nog niks aan gedaan te worden. Pfff, gelukkig...

Direct Joosje halen, terug brengen, fysio, zwemles, eten, Joosje naar bed en dan zelf naar bed denk ik. Heb een te korte nacht gehad (eigen schuld, ik weet het).

Cadeautip, zetten wij ook niet op het kaartje. Vind het wel leuk als mensen zelf iets bedenken voor ons/de kleine man.

Beesie, succes strakjes met het gesprek. Ben benieuwd wat ze zullen zeggen, maar idd, een nachtje zkh is geen overbodige luxe.

Carnaval, hier hoeft ook niemand aan de deur te komen. Peet heeft een hekel aan carnaval en mij maken ze er ook niet gelukkig mee. Hooguit Joosje zou het leuk vinden. Zij gaat als kabouter Kwebbel verkleed dit jaar. :)

Frenzy, nee, zat tegen een bloedtransfusie aan, maar we konden het net met medicatie wat stoppen gelukkig. Bloedverlies kwam waarschijnlijk doordat de laatste 5 cm ontsluiting te snel waren gegaan en de baarmoeder niet goed terug samen trok. Daarbij bleven er veel stolsels van de placenta achter.

Ga nog even plat meiden, voordat Joosje uit school komt.

Doeg, fijne dag!
    Leske

10. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Leske: was een latertje dus, vannacht! Maar als t maar gezellig is geweest!

Frenzy(volgens mij): idd, het zijn inslapers die je krijgt... Ik heb op zich niet echt moeite met inslapen, maar wel met het doorslapen... das t probleem.. maar goed, we zien t vanmiddag wel!

11. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hey meiden,

fijn dat jullie me nog een beetje herkenden!

@Beesie; wat rot meid, ik weet ook als geen ander dat wanneer je lijf niet uitgerust is, je bevalling ook niet makkelijk op gang komt. Ik moest in juli 2010 van Fynn bevallen en omdat het al weken 34 graden was kon ik niet slapen. Met baby in mn buik ben ik net een straalkachel (normaal gezien ben ik een levend lijk, zo koud). Ik zie me nog in mn zwembadje in de tuin liggen om 3 uur s'nachts. De vliezen braken nadat ik 2 nachten met medicatie in het ziekenhuis had geslapen. Ik hoop dat ze je helpen! Duimduim!

@Mupkuh; Spannend, wie weet mag je deze keer weer zo vroeg bevallen! Bij mij denk ik weer 2 weken over tijd, daar hou ik maar gewoon rekening mee. Succes met je sproet!

@Reacties vorige post: Jeetje, da's vroeg met 30 weken en 2 dagen bevallen, wat fijn dat alles goed gaat met Niek! Da's wel schrikken. Ik wil er ook wel klaar mee zijn, maar dat was me te ver gegaan. Heel blij dat alles goed gaat! En met de drieling ook natuurlijk, da's wel vaker zo dat je dan eerder bevalt, zo weinig ruimte in de buik. Echt respect en fijn dat het goed gaat.

Bevaldatum gokken: Hier hoop ik dat het nog net een visje wordt, dus voor de 21ste van maart, 6 dagen te vroeg. Dat ben ik zelf ook. Manlief en Fynn zijn kreeftjes, dus ik zou het een goede verdeling vinden. Maar mij kennende zal ik dus wel met 42 weken bevallen. Ergens 10 april ofzo hahaha!

Hier: Het gaat prima, heb genoeg energie nog steeds. Heb het wel gehad en kan alleen maar denken aan het moment waarop ik mijn lichaam terug krijg voor mezelf. Klinkt hard, maar ik hou echt niet van zwanger zijn. Maar daardoor gaat de tijd langzamer, als je zo denkt. Ik heb al mijn energie nodig voor Fynn en voor het huishouden, dus mijn werk mis ik al niet eens meer zo erg. (al zou ik het daar rustiger hebben). Ik heb een beste nestdrang en ben de hele tijd met de was bezig zodat er straks niet een enorme berg ligt als ik het inneens niet meer kan of als ik ga bevallen, stomme idiote gedachten.

Ik heb inmiddels het aantal geadresseerden geteld voor de kaartjes en de enveloppen alvast besteld, dan kan ik daaraan beginnen zodra ik er zin in heb. Wij zitten op maar 45, net als met Fynn, alleen zitten er wat andere mensen bij en zijn er wat mensen afgevallen, haha. Jullie?

De beeb maakt het overigens goed, ik heb veel vruchtwater en mijn bm is wat groter dan normaal maar de baby heeft de juiste afmetingen. Hij kan alleen nog heel makkelijk koprollen maken en over dwars gaan liggen. Ik kan niet wachten tot hij vast ligt, haha, de kleine draaikont.

xxx en een fijne dag allemaal en knuffies voor de beebjes!

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Frenzy: over het op gang komen van de borstvoeding hoef je je geen zorgen te maken hoor! Vorige zwangerschap heb ik totaal geen lekkage gehad, had ik op de derde dag enorme stuwing, en toen zat mijn zoontje ook alweer boven zijn geboortegewicht!
    Slechts 2 procent van de vrouwen is fysiek niet in staat om borstvoeding te geven, dus ga er maar vanuit dat het gewoon mogelijk is, onafhankelijk van wel of niet lekker van tevoren.

Zoonlief werd om 9.15 uur weer wakker, dus dat scheelde...
    Vanavond maar op tijd naar bed. Ik ben toch alleen vannacht, dus...

Nu even rustig zitten, voor zolang het duurt.
    Morgenochtend wil ik nog even naar de markt gaan. Ik heb een 1-euro-stoffenkraam ontdekt, die iedere week iets anders heeft, dus ik ga weer even lekker snuffelen!

13. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ beesie; meis toch.. wat ontzettend kl*te voor je! Ben benieuwd wat de VK gaat zeggen. Dikke knuffel voor jou!

@ Niek; net weer geweest en gesprek met de arts gehad. Ze zijn heel tevreden. Wel moeten ze ervoor waken dat ze hem niet ouder zien dan hij is. Hij loopt namelijk qua groei zo'n 2 weken voor. Hij woog vanochtend 1780, 50 gram gegroeid in 1 dag!! Echt niet normaal, hij wordt een reus denk ik haha.
    Qua groei en zo loopt hij dus voor, maar ze willen voorzichting blijven omdat hij nog zo jong is.

Hij krijgt sinds gisteren meer eten, 25 ml x 12 per dag. binnenkort zal hij naar 8 voedingen gaan. Vanochtend had hij wel een beetje gespuugd. Hopen dat hij het vanaf nu goed binnen kan houden. Gisterenavond was zijn hartslag en ademhaling iets te snel, maar dat kon ook van de nieuwe hoeveelheid voeding komen. Dat was vanochtend weer oke gelukkig :)

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Anna, grappig hoor, dat je gewoon waarschijnlijk wel die ene VK hebt. Lijkt me ook wel prettig! Hier zijn er 5, maar ik heb er geen vervelende tussen zitten ofzo. Allemaal aardig en meer dan kundig!
    En ik heb Julia ook vrij lang bij mij gehad, ik denk ook wel een uur of langer. Gelukkig deden ze dat in het ZH daar standaard, en iedereen is toen ook de kamer uit gegaan. Muts op en lekker foto's maken en iedereen bellen. Daarna is ze gewogen en aangekleed. Ik vond het heerlijk zo!

Zebra, oei dat had ik ook niet leuk gevonden, als mensen zo "dwingend" een eerste setje geven. Wij hebben bij Julia wel een pakje van mijn zwager en schoonzus gekregen, wat we zo leuk vonden dat we dat als eerste pakje hebben genomen. Maar dat is andersom! Jammer dat ze er zo moeilijk over deed...

Carneval, hier helemaal nooit carneval, wordt amper gevierd, zeker niet door familie ofzo, dus geen probleem ;)

Cvermeulen, goed nieuws, lekker nog even een paar weekjes de baby binnenboort!

Zebra, herkenbaar die benauwdheid. Komt doordat je baby idd wat hoog ligt, ga je ook wat hoog door ademen. Ik schiet soms door in hyperventileren, maar komt ook wel weer goed. Gelukkig is de baby hier aan het indalen, scheelt weer!

Shadow, wauw, duidelijke echo zeg!!!

Beesie, knuffel, en hoe was het bij de VK? Moeten ze idd even beter naar kijken, is niet normaal zoveel pijn!!

Suekes, hier ook ongeveer 50 kaartjes. Helaas kan ik de enveloppen niet eerder krijgen, dus ik ga maar etiketten kopen en vast schrijven!

Maartje, fijn dat ze hem goed in de gaten houden hoor, hij is idd nog maar een jong ventje!

15. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    #4735 beesie, 2 feb 2012
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
    Hier net terug van de verloskundige. Ze schrok er behoorlijk van dat ik zoveel pijn heb en zei zelf ook al dat dit eigenlijk niet kan. Volgende week donderdag moet ik terugkomen. Ik ben dan 36 weken en 2 dagen. Omdat ik dan tegen de 37 loop wil ze dan kijken hoe t met me gaat en als t nog steeds zo is zoals nu gaan ze me toch misschien eerder inleiden... Want dit is geen doen zo zei ze al. Ben toch wel heel blij hiermee. Moet nog wel een slapeloze week door maar heb al een klein beetje iets om naar uit te kijken!

Nieuwe afspraak: 9 februari controle verloskundige

16. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ohja en mn beugel is eruit!!! Ben er zooo blij mee! Wat een ander gevoel! Alleen zie ik nu nog beter hoe erg mn tandvlees ontstoken is! Echt niet normaal! Ga dus flink poetsen en spoelen met mondspoeling!

17. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Frenzy, ja heb mijn sproet weg laten halen vandaag. Onder plaatselijke verdoving. Heb er niks van gemerkt. Nu begint het wel wat pijnlijk te worden omdat de verdoving uitgewerkt is en het begint te trekken.

@ Controle, was helemaal goed! Niks aan te merken bloeddruk was iets hoger nu 80/130. Moet de volgende keer wel eerder aan de bel trekken als ik de kleine minder voel.
    Volgende afspraak 14 februari :D

@ Beesie, heerlijk zonder beugel sta je er straks mooi op (foto's). Fijn dat je nu iets hebt om naar uit te kijken. Hopelijk is de pijn vlug weg. Waar heb je eigenlijk pijn? (sorry niet opgelet).

@ Sueske, 2e komt meestal eerder toch. Maar bij niet hoor ;) Wij hebben ook maar een stuk of 45 kaartjes. Vind ik ook niet zo erg. Vorige keer 110 Was wel heel veel.

Ga ik snel Vanisha eten geven. Heb zelf niet echt honge :( Word denk ik straks een boterhammetje.

18. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Aahh beesie wat een genot hè zonder beugel!

Zo ik ben gesloopt. Was naar prenatal geweest hadden ze weer niet wAt ik moest hebben dus ga het bestellen via internet.

Verder de plank opgehangen, lekker vis gehaald. Leuk vestje en shirtje gekocht. En boodschappen gedaan!

Oja en sokken moest ik hebben voor in m'n vluchttas straks. Gaat niks boven lekkere goede dikke sokken hahaha. Nu echt plat want ben kapot en heb harde buiken bah.

Missie, fijn dat niek het nog steeds super doet. Grote vent!

Beesie, fijn dat ze volgende week willen kijken hoe of wat!

Leske, hoe hou je het vol tot zo laat hihi! Logisch als het zo gezellig was!

@Sjors leuk dat je me toegevoegd hebt op face! Vroeg me al af wie het was hahah!

19. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Heel veel sterkte beesie ik hoop dat het snel mag beginnen voor je! mag je paracetamol slikken voor de pijn sterkte ik denk aan je

20. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Mupkuh: ik heb pijn bovenin mn buik. Volgens de verloskundige heb ik een diastase (mn buikspieren zijn helemaal naar de zijkant gedrukt waardoor er een gat tussenzit van 10 cm)

Cvermeulen: ja ik mag paracetamol slikken alleen jammer dat t helemaal niet werkt.... Dus helaas sowieso nog 1 slapeloze week en dan hoop ik echt dat ze volgende week een afspraak gaan maken voor het inleiden, met 37 weken. Ik kan echt niet meer...

Deel Deze Pagina