Vraag dan alsjeblieft of je voor het inleiden in het ziekenhuis kunt overnachten met pijnstilling/slaapmiddel. Dan ga je hopelijk nog een klein beetje uitgerust de bevalling in. Ik heb voor mijn inleiding twee nachten niet geslapen door voorweeën en gelukkig mocht ik toen de nacht voor de inleiding alvast naar het ziekenhuis om even bij te slapen.
Mon: dat is een goede tip van je zeg! Dankje, die zal ik zeker onthouden! Trouwens, ons meisje is al helemaal ingedaald!
Even snel tussendoor... Morgen laatste werkdagje en zie erg op tegen het verlof. Iemand ideetjes waarmee ik de tijd kan omkrijgen? Heb al wat gegoogled voor te knutselen, maar zou zo echt niks weten wat ik kan doen. Tips en ideeën en alles zijn welkom
@ Beesie, jeetje dat is niet niks zeg. Is een flink gat. Hoop dat het straks weer netjes terug trekt. @ Rens, uuuhhh heb eigenlijk geen ideetjes. Maar misschien krijg je wel ongelofelijke nesteldrang en heb je geen hobby nodig
Vandaag weer naar de Gyn en weer goedgekeurd bloeddruk iets hoger maar is normaal nu. Vanaf nu elke week controle is standaard. 9 febr nog extra groeiecho. Omdat Frummel de vorige keer 1,5 week achter lag op groei en dat willen ze in de gaten houden. Niertjes doen ze nu niks mee. Kinderarts komt kijken na de geboorte en dan een week na de geboorte echo om te kijken wat de stand van zaken is. Moet wel mijn rust gaan pakken nu om bloeddruk niet hoger te krijgen. Ook wel erg druk geweest laatste dagen omdat alles nog zo goed gaat. Moest me zelf steeds voorhouden dat ik nu nog maar 4 weken officieel hoef dus goed zijn maar wat is dat lastig als alles nog zo goed gaat.
@ Foxy, rustig aan doen dus Nog even genieten van rust van de te hoge bloeddruk gaat je beepje meestal ook niet beter groeien
@mupkuh. Klopt. Bloeddruk was nog ruim goed hoor. Heb ook geen rust voorgeschreven gekregn maar uurtje per dag naar bed. Kom ik eindelijk aan lezen toe @rens: kan je breien? Ben nu bezig met een leuke sjaal
Breien, haken, lezen, van vilt decoraties naaien (ik heb dit gemaakt: Zo mooi ... zo leuk: Vilt uiltje met patroon en tutorial , en dan 3 naast elkaar aan zo'n 'oude tak')
Ik heb precies hetzelfde. Zit nu de 1e week thuis en voel me maar raar. Voel me nutteloos en vind het best een naar idee dat er nog 4 van zulke weken gaan komen.. Hopelijk went het nog wat, en voor jou straks ook!
O, aanvulling op wat je kunt doen: zoveel mogelijk rusten en slapen (en je daar niet schuldig over voelen....). Daar kun je de komende tijd alleen maar profijt van hebben! (Ik heb al ruim 2 jaar geen ochtend meer langer dan tot 8 uur in mijn bed kunnen liggen. Nou ja, vanochtend dan, maar toen was ik 's nachts van 00.30-04.30 uur opgeweest....)
zo daar ben ik, sorry beetje laat maar had vanmiddag even geen zin in de laptop aan te zetten. zat er ff helemaal doorheen Afspraak liep enorm uit, nou.. groeiecho gehad buikje loop 4 weken achter, hoofdje/beentje 3 weken vruchtwater was weer minder geworden. maar het was nog niet TE laag dat de alarmbellen meteen gaan rinkelen. Kindje is dus wel gegroeid, maar niet zoveel als zou moeten ze zou nu 1675gram wegen, veel te weinig dus voor 33+2 placenta/navelstreng werkt zover zichtbaar allemaal goed. ze ligt ook nog steeds in onvolkomen stuit. dusja nu over 2 weken weer hetzelfde verhaal. het lijkt niet op een afwijking of net wat ( zover zichtbaar is natuurlijk ) verder kon hij niet veel doen. rusten is het goede woord.
Zebra: dus eigenlijk weet je nog niet veel meer...? Ze hebben dus nog geen planning gemaakt wanneer ze haar eventueel gaan halen?
Beesie, het word dan gewoon een geplande ks ( ergens week 38/39 , daar hebben we het de volgende controle over ) Ze willen haar nu nog laten zitten, aangezien ze 33+2 is, maar het buikje pas 29+3 dus toch 4 weken verschil, en hij zegt je moet dan eigenlijk zien dat ze pas rond de 29/30 weken zit en dat is dan echt nog te vroeg om haar te halen. Ze was wel gegroeid, maar niet zoals het zou moeten. de lijn was nu niet meer aan het stijgen dus dat was wel weer zorgelijk. Ik moet nu heel goed opletten of ik haar elke dag voel, als ik 1dag niets voel of niet genoeg denk te voelen meteen bellen. en ook bij elk pijntje of dingetje moet ik aan de bel trekken
Hey meiden, kom even een foto spammen van de fotoshoot, kom vanavond laat weer terug en dan haal ik hem weer weg ivm herkenbaarheid van mij en mn man.... Heb er nu een via de mail gekregen... Kom vanavond nog even terug om goed re reageren en te lezen
Echt, geen last van... Scheelt wel dat er vier dagen in de week nog een peuter door het huis heen stuitert natuurlijk. Heb nu eindelijk eens tijd voor allerlei kleine klusjes en om ook gewoon heerlijk ongegeneerd lekker voor de tv te gaan hangen (13th Street!!). Verder ook nog lekker aan de studie, dus genoeg te doen hier. Maar goed, vraag het me over vier weken nog eens. Misschien komt het mij dan ook wel de neus uit .
Beesie, nou ja, in ieder geval neemt ze je serieus, maar een week is nog wel een eind... Sterkte hoor! En balen van je tandvlees, maar gelukkig loopt je zwangerschap ook op z'n eind en kan je mond straks mooi herstellen! Wel fijn hoor, lekkere gladde tanden weer! Rens, oke, als je crea bent, maak een: geboortekrans, wrapper voor in de MaxiCosi, boxkleed, naamslinger voor voor het raam, maak een geboortebord voor in de tuin, maak de tuin netjes, poets je hele huis, kijk een volledig seizoen van een serie die je lang niet gezien hebt (Tv-Links : Free Movies links, Watch Tv Shows links online, Anime, Documentaries), slaap elke middag 2 uur bij, beweeg elke dag min. 30 minuten, was en strijk alle babykleertjes nog een keer, zoek je zomerkleren uit (heb je wat om naar uit te kijken)... Nog meer?? Zebra, hmm, klinkt niet heel geruststellend he... Neem maar alle rust die je kunt pakken, mocht het helpen... Over 2 weken zullen ze misschien wel een datum gaan prikken voor een KS, denk je niet? Als ze zo slecht groeit in je buik, kan ze er misschien beter uit zijn... Sterkte hoor, is vervelend als het niet "gewoon" rustig verloopt allemaal... Knuffel!!! Frenzy, wauw mooie foto hoor!! Heel sprekend! Hehe, hier weer een vol dagje gehad, maar mijn peuter zonder middagslaapjes doet gelukkig de laatste dagen wat later op de middag toch een slaapje, samen met mij, op het grote bed. Geen probleem, dan maar zo, en dat zijn dan heerlijke relaxte middagjes! Enige nadeel is dat we dan meestal pas rond 5 uur uit bed rollen, en dan wil ze natuurlijk niet om 8 uur alweer slapen... zucht... Morgen en zaterdag heb ik mijn laatste weekend bijbelschool in Duitsland, dus ik meld me vast even af. Ik val er daarna wel weer in, niemand bevallen in de tussentijd! Alhoewel, het duurt vast niet lang meer, er zijn er natuurlijk al een heel aantal die richting de 37 weken gaan en vast ook wel een paar die wat te vroeg gaan bevallen... Ik zal het wel zien! Zag helaas net ook het weerbericht voor morgen... SNEEUW!! Normaal altijd pret, maar omdat we de weg op moeten, en met die dikke buik... Geen zin in!