Oja roos klopt! dat kan ik me nog wel herinneren dat ze zich toen hadden vergist in het aantal weken. Krijg je dinsdag weer een groeiecho ? Ben dan toch ook wel echt benieuwd! Wel vreemd zeg dat jullie kindje op 33 weken nog minder in gewicht geschat word dan ons kindje en er bij jou eigenlijk nergens over gesproken is. Zo zie je ook maar dat het per ziekenhuis/gyn nogal anders is. ben erg benieuwd dinsdag dan zeg!
Ik denk 1. beesie 2. mupkuh we zullen zien hihi ben ook erg benieuwd hoelang ik zelf nog mag doorlopen. Ik hoop zelf dat ze in week 38 een ks zullen plannen maarja geen idee of ze het nog zolang kan volhouden in mijn buik
@ Zebra, denk dat jij ook wel vlug aan de beurt bent. Maar dan hoop ik ook op een flinke groeispurt voor je
@Rens: nee, die uiltjes heb ik juist zonder naaimachine gemaakt. Je moet het steekje even doorhebben (gewoon proberen). Ik zal zometeen even een foto maken van het eindresultaat hier. Ik heb het helemaal ontdekt, dat vilt! Het rafelt niet, dus het werkt supermakkelijk, en je kunt er superleuke dingen van maken! (wel jammer dat het slecht/niet gewassen kan worden, want anders zou je er ook leuke shirtjes mee kunnen maken e.d.) @Luiertas: ik heb onze oude grote luiertas natuurlijk nog, en heb zelf een kleine tas gemaakt, voor als er alleen wat luiers mee moeten. Nou zag ik gisteren bij de Hema een blauw-gestipte met rode biezen hangen, en die vond ik er toch ook wel heel leuk uitzien... Misschien dat ik toch ook nog een nieuwe luiertas van fatsoenlijke grootte wil gaan kopen (maar dan niet te duur...) @Markt: toch maar niet gegaan, omdat het hier om 11.00 uur al leek te gaan sneeuwen... Net keek ik weer op de buienradar, en nu lijken we er tussendoor te glippen. Zou wel fijn zijn! Ik heb ook nog genoeg stof in huis hoor, maar die euro-kraam is zó aantrekkelijk! Vanmiddag ga ik nog even een speelgoedzak voor aan de box maken. Lijkt me wel handig om het babyspeelgoed gescheiden te houden van de rest! En verder: morgen alweer 36 weken! Nog even een weekje volhouden, en laat dan maar komen! (zul je zien dat ze nog rustig 5 weken blijft zitten daarna....)
Ja spannend he! Ben echt benieuwd naar de volgende maart baby's. Straks hebben we een hoop maart beebs! Ik hoop niet dat ik overtijd ga lopen, maar dat heb je nooit voor het zeggen....
Volgens mij gaan er in ieder geval nog een aantal dames voor mij bevallen (ondanks dat ik op 3 maart al ben uitgerekend). Ach ja, mijn tijd komt ook snel!
Ik denk ook dat Beesie de 1e is, ik hoop het ook voor hoor want nog weken met zulke pijn lopen is ook niets! Ik denk ook dat ik overtijd ga lopen. Voel me ook nog zo fit en kan alles nog makkelijk doen, slaap prima en kan me niet voorstellen dat ik over ruim 4 wkn zou moeten bevallen. Maar goed je weet het nooit natuurlijk! Hier had ons meisje gisteravond voor het slapengaan ook weer de hik, ik blijf het een apart gevoel vinden. En toen ging ik op mn rug liggen, manlief en ik kijken naar mn bewegende buik en ineens zie ik een voetje wegschieten.. en kon hem zo door mn buik 'vastpakken' zeg maar. Wat vond ik dat een bijzonder moment!
Ben zo jaloers op de meiden die al 36 weken zijn. maarja toen ik 30 weken was dacht ik, als ik maar voorbij de 32 ben. Maarja dat blijft toch denk ik gelukkig heb ik verder geen klachten eigenlijk, ik voel me op dit moment lichamelijk goed. en heb ook niet het idee dat ze er uit zichzelf uit zou willen. hopelijk blijft tot de volgende controle over 2 weken alles goed en dat we dan toch een datum plannen voor de ks. Zou wel schrikken zijn als ze ineens zeggen, ze moet eruit. Maar ik vroeg ook, is 2 weken niet te lang ( ivm vruchtwater wat afneemt vooral ) maar volgens de gyn was het niet nodig om me volgende week al terug te zien. dus ik ga er maar vanuit dat hij gelijk heeft
@Mupkuh, Fijn dat alles goed was bij de vk en een naar idee hoor iets weg laten snijden..gelukkig heb je er geen last van gehad @Foxy, Fijn dat alles weer goed was bij de vk @Cvermeulen, Dat is goed nieuws, je beebje nog wat langer bij je @rens, Uhmmm...geen flauw idee, misschien krijg je nesteldrang en kun je helemaal niet meer stilzitten @Zebra, He dat is niet wat je wou horen..Hoop dat de kleine een groeispurtje heeft gemaakt als je weer terug moet en hopelijk dan meer duidelijk heid over een ks. Sterkte meid en een knuffel. @Beesie, Jeej ! Beugel eruit Zal wel apart voelen. Hoe lang heb je hem gehad ? En nogmaals een knuf, vind het zo rot voor je dat je zo slecht slaapt. Wel fijn dat de vk je begrijpt en een oplossing wil zoeken @Frenzy, heb je foto gemist...Zal vast heel leuk en mooi zijn geweest Veel plezier dit weekend Fijn hoor met zn tweetjes ! @Leske, Gelukkig niks ernstigs met peet zn ogen..zou daar ook van schrikken. Was dus een gezellig avond met de meiden @Stephanie, Haha ja dacht stuur effe berichtje, dan weet je wie ik ben Super dat je geslaagd bent Gefeliciteerd ! ( of had ik dat al gezegd...?? weet t niet meer ) Verder ben ik de rest alweer kwijt..Sorry meiden, geheugen is echt niet meer wat het was. @Ego, Hier gister de babykamer,kinderwagen,box,bad set, kinderstoel,campingbed,maxi cosie, luiertas en matras binnen gekregen Eindelijk bezig...Gisteravond begonnen met in elkaar zetten en nu blijken de lade geleiders van de commode er niet bij te zitten...grr...wou zo graag alles inrichten vandaag en morgen maar helaas liggen de la's er nu naast. Het is wel heel mooi allemaal Dus heb de babydump maar gebeld, en dacht nou dat gaat weken duren ( hoorde heel veel slechte ervaring over reparaties en naleveringen ) maar volgens hun heb ik het binnen een paar dagen thuis. We zullen t zien Vandaag alle andere spullen uitpakken en alle kleertjes in de hangleg kast leggen Morgen lekker shoppen voor vriendlief ( is een keer wat anders dan voor de baby ) Het word hier wit...begint net te sneeuwen mooi om te zien, maar niet om doorheen te gaan..maar ach het heeft wel wat. Iedereen een fijn weekend !
@Sjors jaaa leuk Dankjewel!! @bevallen, ik voel me lichamelijk gelukkig ook nog goed! Ondanks dat het met werk wel vermoeiend is, maar als ik gewoon rust momentjes pak (ik moet leren dat ik niet meer zo ben als 9 maanden geleden van rennen en vliegen!) Dat het best allemaal te doen is! Ik wil alleen af en toe TÉveel, trap op en af rennen, half 6 opstaan, werken (best pittige baan!) en dan nog pannekoeken bakken vanavond, daarna bios en wat drinken.. Dat soort dingen. En dan vind ik het raar dat ik om 11 uur savonds moe ben. (eigenwijs haha!)
@Frenzy: blij dat ik je iets gerust heb kunnen stellen qua borstvoeding. Vooral niet teveel stressen rondom het voeden, en direct hulp vragen als je het gevoel hebt dat het niet 100% goed gaat! Ik heb vorige keer enorm pijnlijke tepels gehad (geen kloven hoor!), maar heb ook nu pas gelezen dat dat eigenlijk al niet de bedoeling is! Mijn zoontje lag vaak een beetje te likken en sabbelen, en dat vinden tepels niet leuk! (Dat was dus iedere keer voeden met tranen over mijn wangen, en aanhikken tegen de volgende voeding... En tóch vond ik het allemaal de moeite waard hoor!)
Hier de beloofde foto van de uiltjes. We hebben doorschijnende witte gordijnen voor de sier, en daartussen een verduisterend wit rolgordijn. Ik vond dat nogal wit, dus de uiltjes hangen daar nu voor. Ik zal binnenkort ook wel even een foto van het hele kamertje plaatsen!
Aah wat leuk die uiltjes! Heerlijk om zo handig te zijn lijkt me. Ook leuk gedaan zo met die boomstronk.
Voor de uiltjes hoef je niet zo handig te zijn hoor! Als je naald en draad kunt vasthouden, lukt het! Wat ik lastiger vond: vorige week heb ik een t-shirtje gemaakt. In deze maatjes is het écht niet grappig om mouwen in te zetten... (nou was het sowieso de eerste keer dat ik mouwen inzette, dus dat hielp ook niet mee....)
Ik heb trouwens ook een foto van mijn zelfgemaakte voedingskussen in mijn album gezet. Ik vond het vorige keer heel onhandig voeden met die lange 'flappen' eraan, dus ik ben heel benieuwd hoe dit werkt!
Sjors, Wij hebben ook het kamertje van de babydump en bij ons zat de stang van de kledingkast er niet bij. was er ook erg snel, niet binnen een paar dagen zoals ze zeiden maar met 1,5 week had ik m wel in huis ( moest wel via de leverancier komen, dus misschien duurde het daarom wat langer )
wat super leuk die uitjes mijn zoontje vindt ze ook geweldig er is nu ook een boek over uiltjes hij zei gelijk he mama dat zijn de uiltjes heerlijk om zo handig te zijn vraagje. wij hebben witte overgordijnen in de nieuwe kamer van onze zoon maar die laten heel veel licht door. heb jij een tip om het op een simpele manier verduisterend te maken ik heb namelijk 2 linkerhanden ik hoor het graag. ik hoor het graag van je