Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Anna, heel herkenbaar. Wil zoveel doen, maar doe eigenlijk niks. nja mag ook eigenlijk niks maar ik wil zovee!
    nesteldrang is hier echt het goede woord

en maagzuur, verschrikkelijk zeg

Hoop stiekem op een ks in week 38. maar denk dat het week 39 zal gaan worden, ben benieuwd de 16e!

2. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ happymom, dank je! het is weer schoon. Maar pfff dat viel niet mee zeg met die buik ;)

@ Lautjuh, jij dus ook kans op een verjaardagscadeautje. Ik ook :) Ben de 20e jarig.

Zo maar eens aan het avond eten beginnen bleh echt geen zin in. Heb zoiezo geen trek de laatste week in avond eten :(

3. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook al een paar dagen misselijk... Maar heb niet het idee dat het gaat beginnen. Ik weet ook niet wat het is, herken het niet uit de vorige zwangerschap?! eten valt me ook niet zo lekker, brood gaat wel, maar warm eten niet. Ach ja, nog even!
    Succes meid!

4. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Beesie, Ja klopt ! Super tattooeerder :D Mijn vriend heeft daar alles laten zetten ( 8 stuks ) en ikzelf ook 2. Erg leuke mensen :)
    Vervelend dat je je weer misselijk voelt :( Beterschap meid enne wie weet is het een voorteken, gelukkig slaap je wel goed !

@Frenzy, jeetje !! :$ 10 km..Dat red ik echt niet..na een half uur lopen zit ik er echt doorheen en doet alles zeer..Let je wel op je rust ?! Sta ook echt versteld wat je allemaal doet ! Hier ook wel dezelfde drang in schoonmaken etc en doe dit ook maar jij verbouwt er ook nog is bij en dat red ik echt niet.. Petje af hoor !

@Nesteldrang, Wil ook echt elke dag alles doen, en ook veel klusjes die ik niet vaak doe...echte nesteldrang dus..maar vind het super leuk om te doen dus niet erg :D

Vraagje, Laats was ik aan het zoeken hoe het ledikantje op te maken..vond het niet gemakkelijk haha, maar ik vond elke keer een stukje leg het bedzeiltje op het matrasje en doe daar een hoeslaken omheen..Oke dit is duidelijk, maar nu staat er op mijn uitzetlijstje:Hoeslakens,onderleggers,bedzeiltjes,moltonbeschermers en molton hoeslakens..Wat heb ik nou wel en niet nodig..heb nu het bedje opgemaakt met een bedzeiltje en een hoeslaken en een laken en deken...misschien een hele domme vraag maar ben benieuwd :)

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Sjors: geen bedzeiltje gebruiken!
    De 'juiste' volgorde is: molton (niet waterdicht), hoeslaken, kindje (haha!), lakentje, dekentje. Onder het hoofdje een schuin-dubbel-gevouwen hydrofielluier.

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb het trouwens al eens eerder geschreven, maar ik heb het ledikantje vorige keer laten opmaken door de kraamverzorgster. Die doet het dan meteen goed voor. Deze keer heb ik ook zowel het bedje als het wiegje nog leeg. Alles ligt gewassen en gestreken in de kast, dus het kan binnen 5 minuten opgemaakt zijn straks. Ik vind het ook wel zo fris om het voorlopig nog niet op te maken (ivm stof e.d.)

7. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Leske, hier valt het eten ook niet lekker :( Dus nu met tegen zin aan het eten beginnen :(

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ook hier geen zin in avondeten! en dan vooral geen zin om te gaan koken.
    als ik het zo voor krijg op een bord gaat het nog wel maar heb al geen honger meer zodra ik begin met koken

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik eet 's avonds ook steeds minder. Nu wilde ik zodirect toch maar aan het eten gaan beginnen, is het gehakt nog bevroren.... Dus dat staat nu op de verwarming...

10. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Anna27, vervelend dat je nog steeds niet uit je dip bent, hoop dat het thuis snel weer goed is !

@Happymom, Hopelijk draait je kleine man nog ! Ga voor je duimen.

11. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Anna27, Thx :) haha, ja laten we tussen het lakentje en het dekentje nog maar een kindje leggen ;):p Oh oke..kijk das dus alweer wat anders..vond het zoveel wat er op stond en wist niet meer wat wel en wat niet te gebruiken..
    Ik heb het ledikantje nu opgemaakt omdat ik het leuk vond om het totaal plaatje te zien :) voor die tijd was ik het nog eens uit en dan laat ik het de kraamverzorgster ook doen ( werd me ook aangeraden omdat zij het zoals jij ook al zei meteen voordoet :) )

Ik heb niet zoveel moeite met eten hihi..eet nu echt heel erg veel..alleen nooit meer zin om te koken ( moet wel ) en het 'gezonde' eten gaat er niet zo goed in als al het ongezonde :p maar eet nog steeds wel gezond hoor ( vaak met tegen zin :p )

Jullie zijn ook al een stuk verder natuurlijk, dus wie weet heb ik rond jullie termijn dat ook wel.

12. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Anna27, waar ik wel benieuwd naar ben is waarom geen bedzeiltje ? Gewoon nieuwsgierig :)

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nou heb een folder gekregen van de gyn afgelopen week over De keizersnede. word je ook niet veel vrolijker van

zie niet op tegen de operatie, maar wel tegen dat ik toch het eerste contact min of meer mis.
    en de dagen in het ziekenhuis moeten blijven, bleh
    het zal vast prettig zijn met de pijn enzo maar ik had me zo vastgezet in de eerste momenten/dagen als gezinnetje samen
    lekker vanuit ons eigen huisje
    maar helaas.. dat zit er niet in!

14. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ah zebra ik kan me zo goed voorstellen dat je daar tegenop ziet. Mijn vriendin heeft ook keizersnede gehad en heeft ook het eerste contact gemist. Ze heeft daar best wel mee gezeten. Het gevoel dat je kindje op je borst wordt gelegd. Dat is zo speciaal en dat wordt je min of meer afgenomen. Bedenk wel dat het niet zomaar iets is.

Mupkuh: ik hoop toch echt dat ze na mijn verjaardag komt. :p Het kan ook nog een verjaardagskadootje voor mijn vader worden, die is 1 maart jarig.

Hier ook weinig zin om 's avonds te koken en het idee dat ik warm moet eten. Blegh. Brood gaat er wel in.

15. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Zebra, Ahh kan me goed voorstellen dat je er ontzettend van baalt :( Die eerste momenten wil je graag hebben met je kindje en met zn drietjes..vind het zo jammer dat het er niet in zit..knuffel !

16. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Wat leuk dit topic waar iedereen al op z'n end loopt!
    Ik ben zelf 6 maart uitgerekend van een (ingeschat) nogal groot ventje..!
    Ik lees graag mee :)

17. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zebra: ik kan je ook goed begrijpen hoor meid! Die eerste momenten wil je nou eenmaal graag meemaken! Maar er is natuurlijk wel een reden voor de keizersnede. Als t anders kon hadden ze t anders gedaan... Maar toch blijft t k#t!

Me312: welkom hier meid! Wat leuk, ik ben ook 6 maart uitgerekend, maar wij krijgen een meisje!!!

18. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Dank je wel! Wat leuk de zelfde dag :D hoop je eerder te bevallen of vind je der nog wel even lekker zitten?

19. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@zebra. Je moet eens vragen of je het kindje niet bij je mag houden. Hier in het ziekenhuis hebben ze daar aktief beleid in. Dan komt het kindje op je borst te liggen en blijft daar liggen tijdens hechten enz. Mocht je dit niet kunnen omdat jij of je beebje dat niet aankan dan wordt beebje bij de paps op de blote borst gelegd voor het 1e huidcontact en krijg jij je beebje zo snel mogelijk op de blote borst.

20. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Cerberus; doe je rustig aan met je bekken zo door de sneeuw... Wat rot van de buuf, en tuurlijk kun jij er niks aan doen, jammer dat mensen dan zo kunnen reageren.

@ Mupkuh; aaahhh arme man van je.... Probeer je nog een beetje lief voor hem te zijn?

@ Seukes; das ook een druk dagje vandaag! Hoop dat alles gelukt is. Lekker hoopvol 40 wk en 1 dag en dan straie krijgen.... Is echt ook een actie voor mij....

@ Eva; lang leve de nesteldrang! Wat zal je je vanavond gelukkig voelen!

@ Lautjuh; hihi... Dat gaat dus niet voor mij op (gelukkig!).... Al was mn lichaam wel n beetje van slag s'nachts....

@ Beesie; fijn dat het nu weer iets beter gaat, op het nare gevoel na dan... Ben benieuwd donderdag bij de VK. Ik denk (zoals ik kan beoordelen aan de buikfoto's en foto's die ik gezien heb van jou...) Dat de zw-schap ook beste en aanslag heeft op jouw lichaam (als ik alleen al zie hoe een grote toeter je hebt! (wel erg mooi hoor!)

@ Happymomm; hij ligt nu gedraaid (dwars).... Spannend hoor... Hoop voor je dat hij als nog goed gaat liggen....Hihi...dankjewel meid, heb nog volop energie en ben ook een beetje koppig hoor.... Ik duim voor je donderdag...

@ Anna; aahhh.. Hier vandaag ook nog flink 'moppersmurf' alles leek weer ff fout... Maar hopelijk voel je je mrg al weer beter, en de box staat al, super!

@ Sjors; Fijn dat je ook last hebt van nesteldrang (ik vind 'nesteldrang' echt een positieve kwaal van de zw-schap...). Succes met het bedje opmaken, zover ben ik nog niet.... Heb je de WAZO uitkering al aangevraagd? Niet vergeten he!

@ Zebra; tja meid, een keizersnee is niet echt prettig (tis ook best een gecompliceerde operatie). Maar alles voor je kindje meid, want ze ligt nog steeds in stuit he? Dan zou ik echt geen risico's nemen.... Wat je goed moet vastleggen van te voren (net als met contact...) Laat manlief dan je kindje buidelen (mits het kan...) En als het kan kun je aangeven dat ze het kindje nog niet aankleden (alleen inwikkkelen in doeken) zodat als jij uit de ok ben, het kindje onder je oog kan worden aangekleed... Maar het moet het natuurlijk wel toelaten...

@ Ego; pfffffffffff wat een dag weer vandaag! Ik wilde van alles maar het liep helemaal fout! Mn auto wilde vanmrg niet starten, toen wilde ik op de fiets (wielrenner) springen om naar de paarden te gaan, dit leek me echter iets te verantwoord. Uiteindelijk heeft mn moeder me opgehaald en hebben we mn auto weer aan de praat gekregen...

Toen ging ik de paarden doen, zag ik dat alle paarden uitgebroken waren..... (voordat ik alles weer terug had in de wei....) Naja eigenlijk lukte het niet om ze terug te krijgen in de wei van een paar van __T^$#*&$ pony's doken iedere keer onder de draad door... Toen heel het weiland nagelopen, maar kon geen breuk vinden, stroom deed het niet.... Ben een dik uur bezig geweest, toen de paarden maar uit frustratie binnen gezet omdat ze bleven uitbreken (en mij echt voor de gek aan het houden waren ;))...

Toen gleed ik uit over een plas bevroren water op mn bips! En toen was het helemaal janken geblazen, daarna kwam ik er achter dat ik naar de VK moest.... En ik moest nog andere schoenen aan gaan doen.....

Bij de vk weer wel helemaal goedgekeurd en een super goede bloedruk (terwijl ik zo opgefokt was!) Daarna ben ik nog even gaan shoppen en ben nu net weer thuis... Heb nu het stroomapparaat weer gemaakt (de aardedraad zat niet aan de aardpen ;):) )

Zo ga ik een newborn set halen voor de stokke stoel.... Kon het niet meer uit me hoofd zetten, wilde zo een set en stoel.... Kan het van iemand overnemen (nieuw) voor 80 euro... Dan nog een keer de stoel aanschaffen.....

Deel Deze Pagina